Názory k článku Přechod na systém Irdeto: Skylink odpovídá čtenářům II.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2010 10:55

    Profesor Horák (neregistrovaný)
    Pan Glisník odpověděl jen na půlku té první otázky (nutnost párování). A co to sdílení? Jinak veškerá oficiální vyjádření, která začínají, "myslím si, že...", pokládám a priori za lživá, nebo přinejmenším pochybná. Zvlášť politici "si myslí" hodně často a jak to dopadá víme :-)
  • 2. 2. 2010 15:49

    a v
    Přesně tak.
    Stejně bezcenné jsou informace o funkčnosti na PC platformě. Já jen doufám, že stejně jak tomu je v ostatních oblastech, i zde se otevřená Linuxová komunita předvede a dodá v rekordním čase funkční řešení NIZ3D (nemožné ihned, zázraky do tří dnů).

    Mimochodem - když je systém irdeto (údajně) tak rozšířený, určitě budou existovat funkční řešení pro HTPC jak pro windowsovou, tak linuxovou či FreeBSD platformu. Proč tedy p.Glisnik říká A:

    ... irdeto je rozšířenější a přijímače jsou levnější ...

    ale neřekne B:

    S kódovacím systémem irdeto (bez CW) jsme ověřili X přijímačů dostupných na německém (rakouském, polském, maďarském, americkém, japonském ...) trhu; tyto nefungují, tyto fungují s chybami a tyto fungují v plném rozsahu.

    Asi proto, že nic takového nezkoušeli a všechno je tedy jen JPP (jedna paní povídala).
  • 2. 2. 2010 17:54

    a v
    Napadla mne ještě jedna zajímavá otázka.

    Jestliže poskytovatel manipuluje s hardwarem na dálku (přepis paměti), může tímto zásahem vyvolat i poškodit kartu. Pak ovšem musí poskytovatel počítat s tím, že i když někomu karta odejde až po záruční době, stejně po něm bude požadovat bezplatnou výměnu proto, že svým dálkovým zásahem kartu poškodil. Detailní analýzou by samozřejmě asi šlo zjistit, co se s kartou vlastně stalo, ale taková analýza by podle mého odhadu byla minimálně 100-krát dražší než nová karta (cenu bez licence odhaduji na max. 200 Kč). Toto se samozřejmě týká i dnes používaných CW karet, ale u irdeto karet bude ještě větší šance, že takový spor poskytovatel prohraje, protože u nich lze dálkově provádět nejen změnu dat, ale i změnu funkce.

    Zajímalo by mne, co by na to řekl právník, případně soudní znalec. Nebylo by právně čistší, kdyby poskytovatel karty jen "pronajímal" místo prodeje? A pokud je prodává, neměla by u nich být poskytována časově neomezená záruka? A neměla by být pro případ závady jasně oddělená cena "železa", tj. samotné karty, a cena "licence"?

    Proč by totiž měl zákazník v případě závady karty kupovat s novou kartou i novou licenci, když už si jednu - časově neomezenou - licenci zaplatil? A odstranilo by to i současné nejasnosti kolem změny šifrování - karta se mění, ale licence platí dál.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).