Fór je to sice dobrý, ale vyjádření poměrně jasné. Když se rozbije přijímač, budete si muset koupit nejen ten přijímač, ale i úplně novou kartu, přestože ta původní byla ještě funkční. Totéž když si nový přijímač koupíte dobrovolně, jako upgrade. Nikdo vám stávající funkční kartu Cryptoworks za novou kartu PI-sys nevymění. Můžete si prostě tu svoji "věčnou" kartu takzvaně naložit.
K druhé odpovědi se dá také doplnit, že stačí zakoupit nový přijímač s CI sloty, modul CW (nebo univ s podporou CW) se někde jistě sežene a stará CW karta jede dál. Zda je to rozumné, či dokonce ekonomické, to už je jiná otázka.
Trefné by to bylo, kdyby ty pneumatiky měly neomezenou životnost a výrobce to deklaroval při prodeji. Jenže by zde stále byl dost podstatný rozdíl - ty staré pneu (s neomezenou životností) bych jistě prodal za slušnou cenu v bazaru; staré CW karty nikdo kupovat nebude.
Já bych situaci spíš přirovnal k tomu, když někdo někomu prodá parcelu za 2 miliony a pak vedle postaví smradlavou a hlučnou továrnu, takže parcela zcela ztratí hodnotu.
Pokud nechce Skylink ztratit pověst seriozní firmy, měl by zákazníkům v budoucnosti umožnit (nemyslím tím plošně vyměnit, ale skutečně jen umožnit, např. na žádost) bezplatnou výměnu všech registrovaných CW karet za nový typ karty bez ohledu na to, jaký k tomu má zákazník důvod.
Ještě mě tak napadlo, co když si chci koupit místo porouchané Škody Favorit srovnatelnou Škodu Fabia? Tam přece ty gumy pasují (a není to u stejné třídy aut různých značek žádná výjimka), ne? :-).
Taky bych to tak viděl. Když už všichni budou mít jednorázově placené karty, na čem by vydělali? I to datum je dost lišácky zvolené. Nejvíc lidí nalákají teď, před dokončením pokrytí pozemákem a když už budou mít parabolu, i když mezitím zřejmě dojde k pokrytí pozemákem skoro všude, už se jim to nebude chtít měnit a radši natlačí SkyLinku další tintili za novou kartu. Fakt těžce prefíkaný manévr... :-)
Přístupová karta má jako každé zboží záruční dobu 24 měsíců od data prodeje. Takže co se tady řeší. Pokud nastane nefunkčnost karty po této době nezbývá majiteli než koupit novou kartu.
To je zajímavé. Já myslel, že za 2000 Kč jsem koupil "právo příjímat", a pokud by se karta rozbila(po záruce), dostal bych novou za nějakou tu dvacku (poštovné apod.). Stejně tak bych čekal, že mi CW kartu firma vymění za Irdeto zdarma (+nějakou tu dvacku). Ale v ceníku je opravdu cena KARTY!
Měl bych otázku - věděl by někdo?: existuje nějaký rozumný důvod, proč bych si měl svou stávající funkční CW kartu vyměnit za Irdeto?
Vyhody pro abonenta jsou takove, ze v pripade prolomeni by nebyla nutna vymena karty, kterou by si jiste nechal kazdy zaplatit, i treba symbolicky (200-300Kc) ... v tomto pripade pri prolomeni bude karta prepsana "pres satelit" na dalku a vymena nutna neni ... to je podle me vyhoda, ze zaplatis jednou za kartu a pak bys uz nemel nic doplacet ...
Takže teoreticky sa môže stať sitácia že si zákazník bude musieť každé 2 roky kupovať novú kartu za plnú sumu.... Veľmi pekné riešenie - už sa nedivím že dávajú programy zadarmo - veď tá karta / prijímač sa skôr či neskôr pokazí a zákazník si bude musieť kúpiť novú.... Takže tí čo majú smolu a po 24 mesiacoch sa im karta pokazí, vlasten nepozerali zadarmo, ale každý mesiac zaplatili Skylinku 100 Sk.
a zda se vam to divne, ze kdyz se vam neco rozbije po zarucni dobe, ze vam to zadarmo nikdo neda? Me tedy ne ...
preipadne ten, kdo ma placeny balicek a doslo by k prolomeni a vymene systemu kodovani placenych kanalu, tak tomu kartu daji mozna za mirny poplatek ...
Možná se budete divit, ale na trhu jsou síťové karty a další síťový hardware (výrobce záměrně neuvádím) s deklarovanou _d_o_ž_i_v_o_t_n_í_ zárukou funkčnosti. Pokud hardware selže, dostanu nový.
Co se karet Skylink a CSlink týče, je zcela zjevné, že se jejich prodejní cena skládá ze dvou složek:
- základní ceny karty a
- licenčního poplatku za programy.
Proto jsou karty s časovým omezením (na 1 rok) levnější a kdo chce získat trvalou licenci, musí si připlatit. Je tedy jedno, jakou mám kartu - pokud mám trvalou licencí a karta mi selže, může ode mne provider požadovat za novou kartu jen tu základní cenu, bez licenčních poplatků. Pokud by to neudělal, poštvu na něj obchodní inspekci a zaplatí mastnou pokutu.
Už někdy někdo viděl starou Škodu Favorit? Já teda ne Favority se začaly vyrábět na konci 80tých let, tak jaká pak Stará Škoda Favorit. Například já mám Favorita až z roku 1990 a za starý ho rozhodně nepovažuju. A jak k tomu přijdou ti, co mají už Mono Motronika z roku 1994. Starý auto je třeba Felicia ze 60 let.
no ja bych rekl, ze termin "stare auto" se da pouzit pro auta, ktera se uz nevyrabi ... btw: auto co mate je stare 20 let, zda se vam divne ho oznacit za stare? Vzdyt je stare :-D
auto z roku 1990 v roce 2010 je stale nove? Mozna mate pocit, ze je nove, ale nove neni. Kazdy material ma svoji zivotnost, takze i kdyby vase auto stalo v garazi a jedine km najezdilo, kdyz se vyrobilo a sjelo z linky, tak to bude v dnesni dobe stare auto. Ano, v roce 1990 to bylo nove auto, ale v roce 2010 je to auto stare ...
Kdyz pouziji vase "Starý auto je třeba Felicia ze 60 let." a napisu, proc by mela byt Felicia z 60 let stare auto?
Ale nenechte se zmást lobingem automobilek, které Vám budou tvrdit, že i po 10 letech je auto staré. Je to jasné, jde jim o prodej, snaží se zákazníkovi tvrdit, že je potřeba auto vyměnit. Nesmíte věřit prodejcům v autosalonech. Každé auto je tak staré, jak staré ho vidí jeho majitel :-)