Přístupová karta má jako každé zboží záruční dobu 24 měsíců od data prodeje. Takže co se tady řeší. Pokud nastane nefunkčnost karty po této době nezbývá majiteli než koupit novou kartu.
To je zajímavé. Já myslel, že za 2000 Kč jsem koupil "právo příjímat", a pokud by se karta rozbila(po záruce), dostal bych novou za nějakou tu dvacku (poštovné apod.). Stejně tak bych čekal, že mi CW kartu firma vymění za Irdeto zdarma (+nějakou tu dvacku). Ale v ceníku je opravdu cena KARTY!
Měl bych otázku - věděl by někdo?: existuje nějaký rozumný důvod, proč bych si měl svou stávající funkční CW kartu vyměnit za Irdeto?
Takže teoreticky sa môže stať sitácia že si zákazník bude musieť každé 2 roky kupovať novú kartu za plnú sumu.... Veľmi pekné riešenie - už sa nedivím že dávajú programy zadarmo - veď tá karta / prijímač sa skôr či neskôr pokazí a zákazník si bude musieť kúpiť novú.... Takže tí čo majú smolu a po 24 mesiacoch sa im karta pokazí, vlasten nepozerali zadarmo, ale každý mesiac zaplatili Skylinku 100 Sk.
a zda se vam to divne, ze kdyz se vam neco rozbije po zarucni dobe, ze vam to zadarmo nikdo neda? Me tedy ne ...
preipadne ten, kdo ma placeny balicek a doslo by k prolomeni a vymene systemu kodovani placenych kanalu, tak tomu kartu daji mozna za mirny poplatek ...
Vyhody pro abonenta jsou takove, ze v pripade prolomeni by nebyla nutna vymena karty, kterou by si jiste nechal kazdy zaplatit, i treba symbolicky (200-300Kc) ... v tomto pripade pri prolomeni bude karta prepsana "pres satelit" na dalku a vymena nutna neni ... to je podle me vyhoda, ze zaplatis jednou za kartu a pak bys uz nemel nic doplacet ...
Možná se budete divit, ale na trhu jsou síťové karty a další síťový hardware (výrobce záměrně neuvádím) s deklarovanou _d_o_ž_i_v_o_t_n_í_ zárukou funkčnosti. Pokud hardware selže, dostanu nový.
Co se karet Skylink a CSlink týče, je zcela zjevné, že se jejich prodejní cena skládá ze dvou složek:
- základní ceny karty a
- licenčního poplatku za programy.
Proto jsou karty s časovým omezením (na 1 rok) levnější a kdo chce získat trvalou licenci, musí si připlatit. Je tedy jedno, jakou mám kartu - pokud mám trvalou licencí a karta mi selže, může ode mne provider požadovat za novou kartu jen tu základní cenu, bez licenčních poplatků. Pokud by to neudělal, poštvu na něj obchodní inspekci a zaplatí mastnou pokutu.