Zalezi, co jsi daval jako to XXXXXX - cisla 1xxxxx, 2xxxxx ci 5xxxxx neexistuji, ostatni program vraci OK.
Kontoloval jsem to i podle prevodnich tabulek (mam u sebe na http://wap.cbradio.cz (i HTTP) udelan jednoduchy konventor - a i dle nich to sedi v pohode).
Podle me je deleni republiky na telefonni kraje jen proto,
aby se mezi nimi mohlo uctovat vyssi hovorne, protoze naklady na kazdy hovor jsou stejne, jelikoz sit telecomu je plne digitalizovana.
Uz to tu nekdo predemnou psal - ne zadarmo, ale fixni poplatek za zjisteni cisla operatorkou, fixni poplatek za prepojeni a dal uz sazbu odpovidajici tomu spojeni - tj. napr. mistni hovorne. To by bylo fer.
Tak tyhle tabulky tam jsou nejméně od 23.4.2002, kdy jsem si je stáhnul. Pravda, tenkrát měly datum 1.2.2002, teď mají datum 24.7.2002, neporovnával jsem je, jenom jsem si všimnul, že starší verze šla otevřít v MS Office 95, ta novější už ne.
Hmm, tak ta se na jejich webu vali minimalne stejne dlouho jako program precislovani verze 1.0. Spis mi vadi, ze tento program neni v zadnem cizim jazyce, typicky anglickem. Jeho jazykovy preklad je jakymikoliv prostredky zakazan, viz. nejake licencni pojednani CTc.
Myslíte něco jiného, než je na
http://www.telecom.cz/dokumenty/zip/precislovani_tabulka_xls.zip http://www.telecom.cz/dokumenty/zip/precislovani_tabulka_txt.zip http://www.telecom.cz/dokumenty/doc/precislovani_navod.doc
?? Myslel jsem si, že v těch tabulkách je vše.
Podařilo se mi uloupit ČT tajnou tabulku přečíslování, kterou ČT přísně utajuje (dosud nebyla nikde zveřejněna a vy budete první, kdo ji bude moci shlédnout) a podle které se dají bez použití info linky zjistit nová čísla ČT. Velmi mě mrzí, že kazím kšefty ČT, přesto tuto tabulku rád každému poskytnu mailem, případně jí dám na WEB
To je otázka, číslo jako číslo. Proč se potom tolik zdůrazňuje, že se ta příslušnost nemá nijak vyznačovat, a že se má mluvit čistě o devítimístném národním čísle? Klidně to může být jen pomůcka pro převod ze starých UTO. Směrovací tabulky můžou vypadat úplně libovolně. Vždyť už teď umí Telecom trvale směrovat třeba pražské číslo do Brna. Technicky neřešitelné to není, záleží jenom na tom, jaké jsou plány a úmysly zákonodárců, ČTÚ, Telecomu atd.
No z pohledu laika to je okrádání, ale je to řešení, které stojí spoustu peněz a sedí tam spousta spojovatelek, či spojovatelů. Tohle byste chtěl zadarmo. Co nabízíte zadarmo Vy??
Nevím jak u této asistenční služby ale u těch mobilních operátorů hrálo roli také to, že vytáčeli čísla i jiných operátorů a změnit to prostě nešlo, protože když voláte z místa A přes ústřednu B a C na ústřednu D a ta vás zase spojí na ústřednu B a A, tak i když by volání A do A bylo levné, tak vy máte otevřené spojení mezi A a C (a on by ho pak udělal zpět z C na A).
U mobilních operátorů si ale můžete poslat mobilní číslo formou SMS. Jinak vyřešit by to asi šlo, a to formou zpětného volání - operátor by vás nespojil ale po zavěšení vytočil už na jeho ústředně A a když byste to přijmul, tak by to vytočilo toho druhého (podobně jako fungují roamingové hovory prepaid karet be Camelu). To už je ale asi složitější.
P.S.: jinak si myslím, že by naprosto stačilo o tom poplatku informovat - případně umožňovat jej poslat SMS a pod (za ty prachy)
Ahoj, jseš ten kdo myslim, nebo někdo jiný? ;-)
Co se týče toho T-mobilu, tak už jsem to cca roky nezkoušel, ale tehdy to bylo tak jak jsem říkal já, kredit mizel podstatně rychleji, než je zdrávo a záhodno
psali o tom i na mobilu a pod.
No jo, my Pražáci máme zase nějaký výhody. U nás se Zlatý stránky rozdávaly už začátkem září. A ještě ke všemu i v těch starých byla obě čísla, to jsou výhody, co?
Nechcete si na ty zasr... centristy zanadávat?
Typograficka pravidla jsou v tomto pomerne nejednotna. Osobne se domnivam, ze je vhodne, aby
v jednom dokumentu byla cisla uvadena jednotne. Za vhodnou upravu pro devet mist povazuji tri trojice, nicmene pokud by nejaky tvar byl zapamatovatelnejsi, dal bych mu napr. na vizitce urcite prednost.
Myslím, že pravdu nemáte :-) Typografická pravidla říkají, že se tel. čísla píší po dvojicích, a v případě, že je počet číslic lichý, je první trojice. Zlaté stránky pro UTO 202 to mají myslím špatně po trojicích, jestli už to mají pražské Zlaté stránky dobře, tak je to dobře, alespoň se to lidé třeba naučí psát. :-)
Martine, uz jsem to psal jinam, preved mi 0508 XXXXX - copak Ti to zahlasi? Pokud takovych UTO je vice, potes koste...:-( To ty baby na Infolinkach procitaji pisemne seznamy nebo co?
Jen bych podotkl, ze pokud Vam oznamuje zpravu plech-huba (napr. T-Mobile hlasova schranka), tak platite az pri vstupu do schranky, tudiz vymlouvat se na neschopnost navrhnout lepsi technicke reseni nez to uplne nejrychlejsi (a nejblbejsi) je dost silny kafe...
Jenze Mediatel ma zase monopol na ty Zlate stranky. Takze bud to zadrhlo v jednom nebo druhem. Kazdopadne pred tremi tydny, uz tri tydny po povodnich, jsem dostal kupon s datem odberu od 23.9., tak at to nesvadeji na povodne ! Navic dama na poste tvrdila, ze je jeste nedostali od CTc, z cehoz usuzuji ze Mediatel ZS preda CTc a ten je pak teprve distribuuje. A ze to zadrhne zrovna kdyz je precislovani, je prinejmensim podezrele.
Jojo. Zkuste http://www.telefonnicislo.cz/ - zatím funguje, vypadá docela dobře, jako kdyby ta stránka nebyla ani od Telecomu, jenom má zase dále omezenou funkčnost oproti původní verzi.
Jiné vstupní stránky téhož jsou http://phone.quick.cz/ a http://ctel.iol.cz/ .
Někde jsem četl, že snad už od příštího roku se má po celé republice volat za jedno hovorné, jako je to u mobilů. A pak i ta přenositelnost nebude dělat problém. Jestli je to ale pravda..?
Stejně je trochu problém v tom, že například Český Telecom umožňuje provolat volné minuty jen ve vlastní síti, ale když přejdete s číslem od Telecomu k Aliatelu, tak se to vaši partneři nedoví - až z faktury. Stejně tak když někteří operátoři mají levnější telefonáty uvnitř vlastní sítě.
Tak jsem dnes vyrazil na postu pro nove Zlate stranky s kuponem, na kterem je napsano vydej od 23.9. Nepochodil jsem. Zlate stranky pro Brno jeste nebyly dodany, snad budou ve stredu, stavte se radeji az za tyden. Pry se to zpozdilo kvuli povodnim. Kecy ! Mesic a pul po povodnich tomu neverim ! Kdyz jsem se ptal, kde mam tedy zjistit nova cisla, dostal jsem radu "zavolejte si na placenou linku 1180". Typicke chovani monopolu, nemel by tohle resit UOHS ?
musím Tě malinko zklamat. Asistenční linka T-mobilu stojí opravdu X, ale ve chvilku, kdy Tě spojí účtují už pouze sazbu odpovídající číslu, na které voláš. I když samozřejmě je nějakých 15,- za spojení dost velká láce...
Krom toho mne pobavila ta pasáž o porovnání čísel... Myslím, že člověk, který je schopen si zapamatovat číslo domu, kde bydlí, tak je schopen si zapamatovat 3 dvojčíslí odpovídající jeho kraji.
Myslim, ze prenositelnost cisla je mozna jen v ramci TO. tzn. cislo si muzete prestehovat v ramci "kraje", ale nikoliv po cele republice (jak pisete od Ase az k Jablunkovu)
Chápu, že dnes lze vyprodukovat algoritmus na rozpoznání místního hovoru. Ale jak poznáme místní hovory, až si každý bude nosit svoje číslo po republice při stěhování z Aše do Jablunkova?
Technicky si to muzete zduvodnovat jak chcete, ale okradani to je v kazdem pripade. Telecom poskytne nejake plneni - treba spojeni mimo spicku, ale cenu sluzby pocita jinak. Spravne by bylo:
- jednorazovy poplatek za zjisteni cisla
- jednorazovy poplatek za propojeni s cilovym ucastnikem
- a dale normalni tarifikace, jako bez asistence
Ale i toto by slo IMHO vyresit, jen kdyby se chtelo. Copak je takovy problem v pripade "dvojiho uctovani" v jeden okamzik, kdyz jeden uctovany hovor je na prostrednika (14111/1180), tuto sumu z uctovani vynechat (samozrejme offline)?
OK, moje chyba, ze jsem se nezeptal, jak to maji mobilni operatori. Ted uz tedy muzu nadavat na vsechny. Jako technicke reseni to chapu, ale z pohledu zakaznika je to takove male okradani, kdyz je to bez predchoziho upozorneni. Vsadim se o x-cite, ze nadpolovicni vetsina lidi netusi tuto zradu.
Copak neni mozne spojeni technicky provest tak, ze se prostrednik (14111/1180) ze spojeni vynecha a probiha pouze volajici->volany? Mam verit tomu, ze hovor prepojeny pres asistencni linku ji po celou dobu trvani blokuje?
Není to drzost a zlodějina, stejně fungují asistenční linky mobilních operátorů (aka t-mobile 333). Jde prostě o to, že jste vytočil číslo spoplatněné částkou X a to vás sice může spojit, ale stále voláte na to číslo za částku X, to nové číslo není nikde vidět a i ten dotyčný vidí, že mu volá infolinka (či to mají blokované) a ne vy. To je prostě takové technické řešení. Dalo by se nadávat na to, že na to neupozorňují, ale to pak musíte nadávat na všechny.
Jojo, však taky na obalu pražských Zlatých stránek jsou čísla ve tvarech 800 77 77 77, 2 3337 3337, sám Mediatel udává své číslo jako 8001 0 8001, Siemens 2 6606 6606, Český Telecom 800 123456, AAA radiotaxi 2211 0 2211, Aliatel 2 25 25 25 25. A celá část Zlatých stránek s bezplatnými čísly je ve tvaru 800 xx xx xx.
Zdá se, že zatím zdravý rozum vítězí a čísla se vždy píší v nejsnáze zapamatovatelném tvaru.
Dejte si velky pozor pri volani na linku 14111 (a zrejme i 1180) - pokud si nechate hovor primo spojit, tak bude zpoplatnen tou smrtici castkou 5.20 (5.50) Kc/min!! Je to neuveritelna drzost a zlodejna, ale je to tak (vlastni zkusenost overena mesicnim vyuctovanim a volanim na infolinku CTc).
Pro ilustraci si predstavte, ze si nechate spojit mistni hovor (v dobe velkych TO neni problem) a pak pohovorite treba 15 minut v domneni, ze jedete za 0.70 Kc/min. To si "vydelate"!
no nevim jestli se pletu nebo ne :) ale mam pocit, ze existuji nejake normy jak ma tel.cislo vypadat a ze kdyz je 9mistne melo by se psat 123 456 789 :) a ne jinak :) to ze si jej ostanti pisi nejak jinak je jejich problem, ale nemyslim si ze si to CTc vycucal nekde s prstu nebo ze to je jeho narizeni, nevim kde presne, ale mel jsem pocit ze nato je norma :) stejne tak jako je norma nato jak ma vypadat adresa na obalce apod. ;)
Shodou okolností jsem včera potřeboval zavolat z veřejného telefonního automatu v Praze 6 a zjistil nepříjemnou věc. Telefon "nebral" nové 9ti místné telefonní číslo nezačínající nulou. Dalo se volat pouze do zahraničí. Jinak přijmul pouze 8 číslic a další už navolit nešla. Je to zcela zjevná "vlastnost" od včerejška již zastaralého firmware přístroje. Objel jsem schválně asi 5 telefonů v okolí a zjistil naprosto stejný stav všude. Chápu sice, že volání z veřejného telefonního automatu již není jaksi "in", ale i mě, letitému mobilistovi, se občas hodí. Domnívám se, že změna firmware veřejných telefonních přístrojů mohla být provedena s velkým předstihem před samotným přečíslováním. Pokud si dobře pamatuji, jejich provozování je součástí podmínek pro stále ještě velmi zvýhodněné postaveni CT. Vyzkoušejte to prosim někde ve svém okolí, jestli se nejedná jen o lokální záležitost.
(zkoušel jsem pouze mincové telefony, nevlastním telefonní kartu a zas tolik mě to nepálí, abych do ni investoval :-)