Vlákno názorů k článku Před Českým rozhlasem se demonstrovalo za Rádio Wave od anonym - Tady jste ještě zapomněl na jednu důležitou věc....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2008 11:20

    bez přezdívky
    Tady jste ještě zapomněl na jednu důležitou věc. Totiž že Wave mělo status regionální stanice. Tedy vysílalo v Praze, co by stanice regionální. A i když samozřejmě patřičné zpravodajské informace z regionu dodávalo, osobně jsem je tam slyšel, tak první útok proti němu byl veden z té strany, že nenaplňuje poslání regionální stanice. ( Což asi podle rady ČRo znamená hrát dechovku důchodcům nebo co.)V každém případě tímto způsobem bylo zdůvodněno jeho vysílání na FM, takže není pravda, že tam nemělo, co dělat.
  • 30. 10. 2008 11:50

    bez přezdívky
    To je pravda. Tehdy ještě nebyl tento server, nebylo doma a v práci ADSL apod. Když by tomu tak bylo, zachovalo by se daleko více nahrávek, dokumentace atd. Já třeba nikdy neslyšel brněnské rockově alternativní Hády. Jen jsem o nich vždycky všude četl, co to bylo za skvělou stanici. Pak je sežralo Kiss. Jinak joeradio vypomáhá v této chvíli nejnovější pražské stanici Radiu Ethno.
  • 30. 10. 2008 11:30

    bez přezdívky
    Je a nejen ve veřejnoprávním rozhlase. Jen škoda, že takováto diskuze nebyla kolem Radia Limonádový Joe nebo Prestonu, to jsou rovněž lahůdkové kauzy, kde právo trpí.
  • 30. 10. 2008 7:58

    bez přezdívky
    A ještě dodatek. V lednu jsme podepisovali petice za Radiožurnál. V říjnu podepisujeme petice za Wave. To už je druhá krize ČRo. Není cosi zhnilého ve státě dánském ?
  • 30. 10. 2008 7:56

    bez přezdívky
    S Rysem na toto téma je opravdu co si povědět, co se týká příjmu i vysílání, ví toho hodně a je velký propagátor všech druhů digi rozhlasu - DAB i DRM. Co se časem rozvine je otázka, ale s tím mobilním příjmem přes net opravdu nevím, při hladovosti našich operátorů by to bylo asi poměrně drahé. Takže uvidíme, co přinese blízká i vzdálenější budoucnost za technické novinky. Zatím určitě zájem o DAB i DRM u nás limituje cena zařízení a hlavně, že mimo nějakých zkoušek se u nás nevysílá ani v jednom z těchto formátů trvale. Navíc snad každý má doma nějaký přijímař s FM a co ho tedy nutí ke koupi drahého speciálu. Sice v DABu je možný vícekanálový přenos, ale když vidíte, na co lidi poslouchají... Ale to jsme se již zcela odvrátili od Wave.
  • 30. 10. 2008 7:48

    bez přezdívky
    Souhlasím zcela s Vaší první větou. Ano menšinové žánry je přesně to, oč tady běží. Ale o ostatních Vašich větách, již je nutno dlouze a podrobně diskutovat. Já se pokusím nyní o tohle vyjádření. V podstatě jsou mi známé dva základní modely. První model je USA. Kde tedy nic jako veřejnoprávní rádio neexistuje. Vše je privátní. A funguje to. A dobře. Najdete stanice metalové jako classic rockové, jako oldies, jako techno, jako country, jako rap, jako jazz. V pohodě. Jenže tam jsou všelijaké faktory. Ten trh je jinak nastaven. Za prvé mám dojem, že tyto stanice, minimálně do určitého výkonu nebo dosahu jsou osvobozeny od placení obdobným organizacím jako je u nás OSA. Tedy oč by se vysílalo lépe, když by toto u nás nebylo. Takže sice Američané jsou zastánci placení, největšími hlídači autorských práv atd. Ale jejich subjekty jsou osvobozeny nebo to je směšný pakatel. Za tím co u nás je situace taková, že tyto organizace jsou schopny začínající stanici zruinovat. A také mají trochu lidnatější města nežli my. Tedy větší trh pro takovou stanici. Pak máme druhý model, který je mi bližší, tedy model německý, můžeme použít i německo-rakouský. Kdy je silný veřejnoprávní rozhlas, který zajišťuje zcela vše. A privátní stanice se jen tak plácají kolem. A World Music hraje po té třeba WDR. Jenže to by se u nás nesměly frekvence nesmyslně rozdat, kde komu, kdo si řekl. Sečtěte si všechny veřejnoprávní stanice v NSR a sečtěte je u nás. Ale přejdu na jinou zemi a to Británii, porovnejte si BBC a ČRo. Můžete jen v kostce na rychlovku přes net nebo sat. Zjistíte cca následující. Trojky budou téměř shodné. Tedy bude odpovídat BBC 3 i ČRo 3 Vltava. Ale to je jediná shoda. Pokud vezmete BBC 2 zjistíte že hraje v podstatě to, co u nás Beat. Tedy jak daleko od Prahy, že ? Ta se topí bůh ví v čem. Rock na ní defakto neexistuje. Trochu toto image naprovuje Leonardo, to už je BBC 2 značně blíže. Jenže je co ? Ano správně. Digitální. A tak nyní k BBC RADIU 1. Porovnejte si jeho vysílání a pak mi odpovězte na jedinou otázku. Je jeho vysílání blíže ČRo 1 Radiožurnálu nebo ČRo 4 Wave? Odpověď je zcela jednoznačná ČRo 4 Wave. Takže v jakých sračkách se nám to topí Radiožurnál? / Taky mimochodem Medkovina nebo Tachací-Medkovina, žije s ní , ne ? / A ještě, na víc, je k tomu ještě, zavedenou zpravodajskou stanicí, tedy takovou českou obdobou CNN. No a zbývá nám BBC 6 Music. To už je skoro téměř Wave, ale Wave je lepší. Takže asi takhle nějak. Pokud se máme bavit o programu Wave a rekonstruovat ho do jiné podoby nebo tedy rekonstrukci, co by platící koncesionáři připustit. Je třeba udělat překopání celého ČRo. Takto, jak je, je už hodně dlouho neúnosné.
  • 30. 10. 2008 7:16

    bez přezdívky
    Abych řekl pravdu nemám tušení, co všechno nám řekne digitál nebo, co vše se dozvíme o digitálu. Já zatím používám DVB-S doma, net doma a v práci a i DVB-T, ale ne doma, kde ho opravdu nemám, ale na chalupě, kde signál už je. O tomto by jste si pohovořil více s nickem Rysem, známým to propagátorem například DRM. Viz i hned prví příspěvek v této diskusi.

    Já osobně tak nějak intuitivně nebo citově nežli technicky si říkám, že ještě nepadlo poslední slovo kolem netu. Vycházím z několika faktů. První je ten, že ještě nedávno jsme všichni byli na nějaké příšerné telefonní rychlosti, nyní máme ADSL 2 nebo Wi-Fi.

    Někdo tady nedávno popsal, jak bude řešit situaci kolem Wave v autě. Hovořil o tom, že přes mobil nebo co, to přijme do PDA a z toho to nacpe do zesilovače/autorádia/ v autě. Tato myšlenka mne zaujala a zvláště koresponduje s mojí představou pokrytí a příjmu internetu, který mohou třeba do 5 let dostat nějak podobně +/- i při 100km/hod rychlosti auta na všechny dálnice a hlavní tahy.

    Pokud by tomu tak bylo, mohlo by tomu po té být tak, že si na centrální počítač v autě chytím jakou stanici si zamanu a celé FM z jejich hrůzami mi bude maximálně pro smích.

    Je otázkou jestli tomu tak bude. Pokud někdy nějak podobně ano, tak budu moci poslouchat i v autě nejen R1,které je pouze v jiném městě, ale jakoukoli existující digitální stanici, tedy takovou, která je alespoň na netu.
  • 30. 10. 2008 1:11

    bez přezdívky
    Jako známý dráteník jsem měl vždycky propojené vše, co šlo napříč celým bytem. A to v dobách, kdy se o satelitu ještě ani nemluvilo. A co se týká způsobu příjmu, Wave je určeno pro digitální vysílání, takže pokud nemáte v autě DAB přijímač a u nás nezačne tento druh vysílání, nemáte šanci. Ovšem jak jsem slyšel, i v Německu nejsou z DABu nadšeni a jeho rozšíření pro pohyblivý příjem zdaleka zaostáva za očekáváním.
  • 30. 10. 2008 0:42

    bez přezdívky
    A právě ta otázka menšin je to, o co běží. Má si rádio všímat pouze několika menšin, nebo vytvořit více bloků s různými žánry. Jedná se o stanici, vysílající nonstop. A je tolik menšinové muziky, že by bylo možno pro každou hodinu denního vysílání vytvořit samotný blok. Ale to by asi taky nebylo to pravé ořechové, problém největčí je v tom, že co majitel rádia, to jiný názor, co by kdo chtěl na menšinovém rádiu slyšet. Normální člověk si vybere, když ne u nás, tak v okolních státech, případně na satu či netu. Když to vezmu celkově, tak žádnou stanici ČRo prakticky neposlouchám, jen občas sportovní přenos na ČRo1, maximálně občas ještě tak nějaké zprávy. Co se týká množství posluchačů ČRo, mám názor opačný. Rada ČRo by se měla zabývat problémem, proč poslechhovost jiných celoplošných rádií je vyšší, než veřejnoprávního rozhlasu. Pak by jí nezbyl čas na řešení takových kravin, jako jestli jí někdo špatně přeloží či vyloží text nějaké písně. Jejím ůkolem by měla být snaha za naše peníze poskytnout posluchačům ČR odpovídající služby. Ale kdo má být ten pomazaný, který nám určí, co který program přinese? Když se podíváme na naše čelní představitele, těžko odpověď mezi nimi najdeme
  • 29. 10. 2008 23:19

    bez přezdívky
    To si vzpomínáte správně, také proběhl tehdy pokus o jeho likvidaci, naštěstí se do toho tehdy vložil osobně pan pezident Havel a podařilo se ho zachránit. S tím líbí - nelíbí postupuji cca shodně. Wave mám v opačné kolonce, ale na tom nezáleží, každý může mít jiný vkus. Ale nedomnívám se, že povinností ČRo je mít co nejvíce posluchačů. Respektive nejvíce posluchačů má v tomto státě IPMULS po té EVROPA 2 po té FREKVENCE 1. Chcete snad aby všechny stanice ČRo začali vysílat jako tyto 3 zmíněné subjekty ? Technicky to určitě není problém a myslím si, že by ti zvládli z fleku do týdne. Ale ČRo jak správně říkáte platí koncesionáři a je veřejnoprávním médiem. Mělo by si tedy hledět a všímat především menšin a o tom by především mělo být jejich vysílání. Což se v tomto případě děje a ČRo tak plní své poslání za účelem kterého existuje. Pokud od něj ustoupí mohou ho rovnou zrušit a celé privatizovat, protože tím by ztratilo svůj smysl a důvod k existenci.
  • 29. 10. 2008 23:09

    bez přezdívky
    Nevím jak dlouho máte vy satelitní přijímač propojený s domácím centrálním audiem, já už z doby, kdy ještě bylo vysílání analogové a PC tak mám propojené také, ale pletete si jablka a hrušky, takže si přečtěte moji odpověď na jiném místě v této diskusi. Mimochodem tam kde bydlím žádné DVB-T není i když se dá očekávat, že bude cca do dvou let, ovšem samozřejmě STB sat propojené mám. Ale ještě mi řekněte, jak mám použít STB v automobilu ? To budu muset počkat na ten DAB, že ?
  • 29. 10. 2008 23:08

    bez přezdívky
    Tak nejdříve si upřesněme pojmy. Jsou stanice, určené k vysílání v rámci analogové normy FM 2 v rozsahu 87,5 - 108 MHz. Mezi tyto ČRo 4 stejně jako Leonerdo nebo D-Dur nepatří. Z toho důvodu tedy v tomto pásmu nemá jejich terestrické vysílání co dělat. Co se pak týká obsahu jejich vysílání, Wave na rozdíl od Beatu nebo Country rádia a dalších mě opravdu neoslovilo. Nemám čas hledat, co zrovno to které vysílá, hodnotím podle toho - pustím a líbí/nelíbí. Pro Wave mám hodnocení - nelíbí. Je to můj subjektivní názor koncesionáře ČRo. Zeptejte se nějakého milionu posluchačů ČRo, kolika z nich se Wave líbí. To by mělo být podstatné pro jeho hodnocení. Veřejnoprávní rozhlas by asi opravdu měl oslovit podstatně větší skupinu lidí, než dokázalo Wave. To je oblast pro soukromé individuálně zaměřené stanice jako je Radio 1, na které vzpomínám jako na první soukromé rádio, když začalo vysílat jestli se pamatuji jako Rádio Stalin.
  • 29. 10. 2008 22:55

    bez přezdívky
    Jen zapomínáte, že v podkladech pro provozování ČRo 4 je jednoznačně uvedeno, že se jedná o rádio, vysílané v digitálu. Ať se vám to líbí či ne, v analogu opravdu nemá co dělat. Navíc je šířeno v DVB-T, které má podstatně větší pokrytí, než měl Cukrák. Tak o co vám jde? To si neumíte vzít kabel a propojit STB se zesilovačem? To snad zvládne každý a kdo ne, ať se tiše krčí v koutku.
  • 29. 10. 2008 22:49

    bez přezdívky
    Mýlíte se ve dvou věcech. Za prvé v této diskusi, tedy na místě, kde odpovídáte. Na to na co odpovídáte, tak tam jde opravdu o SPAM. Za tím si stojím a stát budu. Když by tato věta byla psána i s tím nadpisem, tak, jak je. Ani si jí nevšimnu. Opačný názor být může. Žádný problém. Ale kopírování téhož půl roku na všechny možné serrvery je SPAM. Nehledě na to, že to postrádá smysl, protože dotyčné dvě stanice z hrobu již nikdo nevyhrabe.

    Dále se zdá, že neznáte rádio Wave. Uvedl jsem, že zaplňovalo mezeru v mnoha věcech. Dobře několik základních otázek. Patří třeba Nick Cave do rocku ? Asi ano, že ? Patří tam Patti Smith nebo David Bowie ? Asi ano, že ? Hraje Radiožurnál nebo Praha Patti Smith ? Asi ne, že ?

    Takže nechci vás urazit, ale napřed si to vysílání pusťte a pak ho kritizujte.
    Když by Wave ignorovalo Rock nejsem si jist zda bych ho poslouchal. Takže naopak Vás s dovolením upozorňuji, že tam zazněli rockové lahůdky !!!

    Dále si Vás dovoluji upozornit, že jsem tam slyšel i naprosto skvělé country. Tedy provedení bylo jako kuriozita od kapely která se country normálně nezabývá, ale udělali to skvěle a moc se mi to líbilo.

    Dále si Vás dovoluji upozornit, že Wave má specializovaný pořad o Punku, Hard Core apod. Což jsou velmi žádané rockové škatulky.

    Dále si Vás dovoluji upozornit, že Wave má pořad o World Music, tedy jde o etnickou hudbu, určitým způsobem by to šlo přirovnat k hudbě lidové tedy folklóŕu a to všech možných národů na zemi...

    Je nutné abych pokračoval ...?

    Další část se týká zákonů, které jsou tak zastaralé, že strácí smysl... Dle zákona známe stanice regionální a stanice celoplošné. Žádná škatulka stanice digitální neexistuje. Už pojmenování ČRo 4 tedy nikoli jako Leonardo, D-Dur apod. Znamená to, že je to na stejné úrovni jako ČRo 1, ČRo 2, ČRo 3, ČRo 5, ČRo 6, ČRo 7. Jen to jaksi nemá frekvence, protože nejsou. Budou až se vypnou televize v analogu a zavede se DAB.

    Je otázkou zda ho nechtějí preventivně zlikvidovat právě proto, než se to stane.

    K poslední části. Ano to byla moje úplně první reakce, kdy jsem uvedl, že doufám, že tomu chlapovi seberou minimálně roční prémie.

    Ovšem hrát to v této chvíli do outu s tím, že se jen tak něco špatně přeložilo...

    Tak o tom to rozhodně není. Už ne. To by totiž nesměli s tím špatným překladem takhle rychle vyrukovat a udělat z toho aféru, co z toho udělali...
    Ke špatnému překladu zajisté dojít může, nejsme neomylní, to se prostě stane..
    Ale skočit po tom, jak slepice po flusu, rozdmýchat tady nenávist vůči Wave a celé mladé generaci, která dneska vypadá jak Británie v roce 1977 za doby Sex Pistols s nápisy NO FUTURE. Tak to už je trochu o něčem jiném, že ?
  • 29. 10. 2008 22:23

    bez přezdívky
    Ale pane, vidím značnou netoleranci k názorům druhých. Kdo vám dává oprávnění vystavovat vaše názory za jediné správné? Jako plátce koncesionářských poplatků vidím, že ČR by měl více prostoru věnovat stylům jako rock, country atd. Proč zrovna jen styly, co hrálo Wave, které absolutní většině posluchačů ČR nic neříká? ČRo vysílá na základě stanovených prčavidel, které musí dodržovat i ČRo 4. Pokud tak tomu není, tj. např. se jedná o vysílání, které se má šířit pouze digitálním způsobem, nemá v analogovém vysílání co dělat. S tím nikdo nic nenadělá, dmemokracie není o tom, že si každý může dělat co chce. Naopak, pro vše mají platit určitá pravidla a tyto se musí dodržovat. To, že si spousta lidí myslí, že nikoliv, přináší tento bordel, který kolem nás vládne. Demokracie není demagogie, ale v první řadě právě dodržování stanovených pravidel. Dokavad to naše společnost nepochopí, budeme neustále poslouchat tyto nesmyslné výpady. Na druhou stranu pokud si někdo něco špatně přeloží, zaslouží nakopat. V tom souhlasím.
  • 29. 10. 2008 22:23

    bez přezdívky
    Přesně tak, před přeinstalací, kterou jsem prováděl v pátek, jsem jich měl v paměti přehrávače 555. V této chvíli mám zatím uložené pouze Wave a Radio 1. Nic méně si to brzy zase doplním.
  • 29. 10. 2008 22:17

    Jan Potůček
    Ona byla největší blbost vypínat ho v FM. Na internetu, kde si ho teď ladí většina posluchačů, se nabízí tisíce podobně zaměřených rádií, a nikdo je nekádruje, v jakém jazyce a co vysílají.
  • 29. 10. 2008 22:12

    bez přezdívky
    Dobrá beru na vědomí. Bývá standardním zavedeným zvykem na daném webu, kde člověk hostuje se o jiných webech nezmińovat ani na ně nedávat odkazy, nic méně šlo o odbočku v souvislosti se situací českého rádiového vysílání, tedy doplnění informací. ČRo není izolován a vše je propojeno navzájem. Tedy i Štěpánova poznámka má v podstatě souvislost s Wave už tím, že Wave je v DVB-T. Takže na tohle právě může ČRo dojet, protože se mi zdá, že si opravdu plně neuvědomují, že pokud Wave zničí posluchači prostě přejdou jinam. Stačí si na netu zadat vyhledávat zahraniční alternativní stanice.
  • 29. 10. 2008 21:57

    bez přezdívky
    To máte bohužel naprostou pravdu vím o tom, taky jsme tam už spolu párkrát hodili řeč pokud si vzpomínám. Zrovna teď se tam v jednom z posledních příspěvků vzpomíná ještě na bývalého šéfa toho serveru. Já jsem to komentoval tak, že oni nejsou Media Bohemia schopni ani po stránce rádií. V podstatě ( a Wave ještě stále vysílá ) a protože se o personál normálně nezajímám, tak až dnes jsem zjistil nebo spíše se náhodou dozvěděl ( nehledal jsem to ) že ten pán, co vystoupil na podporu Wave je ze stanice Leonardo, což je další z těch velmi dobrých ČRo. Takže tím chci říci, že přes všechny průsery ČRo, tedy nedávné negativní změny na RŽ, Medka, radu ČRO je to stále kvalitní instituce, která je schopna něco dát, ve svém vysílání. / Tedy ani ne tak instituce, ono se dost často píše o molochu a starých strukturách etc. viz a současné causa/, ale spíše o lidech, stále nezapomenu na p.Dorůžku nebo p.Slabého, p.Klusáka, p. Jirku Černého. A i ty, co vyhrabali na Wave a já nevím, kde je vyhrabali, najednou měli a oni velice rychle, do dvou let dokázali, že umí, hodně umí, úplně neznámá jména najednou získala strašně dobrý zvuk a dobrý dojem. Takže ČRo prostě má takové lidi, jen ta byrokracie jim hazí klacky pod nohy, místo toho aby je vytáhla dál a výš, ale mají je. Jsou schopni je postavit, když mají úředníci světlou chvilku. Takže ČRo ještě není mrtvé. Dále hodnotím vysoko stanice Radio Investmens tedy R1, Beat, CR, Spin. O proti tomu Média Bohemia hodnotím velmi negativně. Nedávno jsem slyšel tzv. Hitrádio Crystal, byl jsem zděšen tou kulturou a tím amaterismem. Nevím jak jim půjdou jejich tzv. Rock Radia, která se mají spustit co nejdříve. Ale domnívám se, že na Beat, Rock Zone, Hey poctivý rock mít prostě nebudou.

    Tak jen tolik k této firmě a k tomu jejich serveru.
  • 29. 10. 2008 21:35

    Steve
    No, když už jsme teda u toho webu RadioTV http://www.radiotv.cz/ jo, je to doufám ono? Tak tam mají (měli) tolika chyb v těch jejich textech o DVB-T, že už mě to nebaví tam ani číst. Psali tam blbosti o MUXu1 a o Áčku, prostě mají v tom totální chaoz. Musel jsem jim psát aby to alespon' spravili a neklamali čtenáře. Web stejně nic moc :-(
  • 29. 10. 2008 20:55

    bez přezdívky
    Doporučuji si ho zcela nevšímat Šorf je známý spamer, který neustálým kopírováním této jediné věty o rádiu Vox a rádiu Zlatá Praha ( Alfu přidal později zřejmě pro vylepšení, protože mu došlo, že se na ní vzpomíná v dobrém), zasral celou diskusi o Českém rozhlase na raditv.cz po té veškerou diskusi o Radiožurnálu a přesný název diskuse p.Marka Švába je:Jak dál s českým rozhlasem. A následně zneschopnil server radiotv tak, že se téměř nedá používat. Bohužel ani zavedení registrace nikterak nepomohlo. Vše, co píši, lze dokázat a po trošku práce zjistit a dohledat na zmníněném serveru.
  • 29. 10. 2008 20:23

    bez přezdívky
    Pane Šorfe, ono je to přece jen trochu něco jiného, když jde o rádio, na které ti lidé přispívají svými koncesionářskými poplatky.
  • 29. 10. 2008 19:08

    bez přezdívky
    Zavřít vás všechny do chladku.Děláte humbuk,kvůli nějakému veřejnopravnímu mediu,radiu.Když skončilo Radio Vox,Radio Zlatá Praha,Radio Alfa tak jste neštěkli.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).