nechapu proc specifikujete VoIP jenom jako internetove volani .... pak vznikaji nedorozumeni jako ze ten a ten ma VoIP telefon a pritom ma cislo z normalni site ... Ono VoIP není to samé jako internetové volání.... ono hlavně zalezi na tom v jakém místě dochází ke směrování hovoru do normální sítě. Pokud máte VoIP bránu přímo v podniku a jste po lokání síti připojení VoIP telefonama tak máte samozřejmě číslo "geograficky správné"... pokud ovšem máte bránu např ve vaší centrále v praze... tak máte číslo s pražskou předvolbou.. pokud ovšem voláte tak že využíváte služeb nějakého VoIP providera... tak máte holt jinou předvolbu...
Situace může být komplikovanější například tak, že brána vám může přiřazovat jiné číslo pokud voláte na mobil, do internetu nebo na pevnou .....
Asi bude hlavní kámen úrazu v pojmu VoIP, zkuste si nejprve zjistit co to znamená ( shrunto voice over IP ... přenos hlasu po datové síti ) :D Připadá mi to jako kdyby někdo řekl kabriolet <=> auto
... jen drobnost pro upřesnění: VoIP = voice over internet protocol. VoIP je služba navržená a běžící na vrstvách ISO/OSI. Tudíž jde o "volání přes internet"/"intenetové volání". Teoreticky si lze představit VoIP na libovolné datové síti (nejen přes Internet), ale tato implementace mi připadne zbytečná. To Vy tu dáváte ekvivalenci mezi kabrioletem a autem:-) V ostatním s Vámi plně souhlasím.