V principu to ale takto funguje stale. Proste si misto "x % uzivatelu" dosadite "x % zisku" a budete zjistovat, pomoci ktereho pristupu maximalizujete ziska (misto navstevnosti).Promiňte, ale opravdu si myslíte, že spolu tyto veličiny naprosto jednotkově korelují? Neslyšel jste nikdy o poměru 20:80? Tedy že 20 % kupujících dělá 80% zisku?
"To jste si ale zároveň musel všimnout, že na webu ČSSD se v IE zvětšuje pouze jediný z DIVů"
Pokud byste si pořádně přečetl obsah studie, což jste evidentně neudělal, zjistíte, že možnost zvětšení velikosti písma byla testována pouze na webu www.cssd.cz, kde zvětšování písma v IE funguje bez problémů - nikoli na webu www.volbycr.cz.
V textu studie se dále dočtete, jaké důvody vedly k tomu, že web www.volbycr.cz byl hodnocen jen v některých aspektech.
"...ad-hoc výběr hodnocených kritérií..."
Můžete prosím být konkrétnější, jaká další objektivní kritéria, měla být zvolena?
"...z nebe spadlá metodika přidělení konkrétního počtu bodů..."
Ano, bohužel neznáme žádnou všeobecně uznávanou metodiku pro hodnocení webů politických stran - pokud nějakou znáte Vy, budu velice rád, pokud nás s ní seznámíte. Proto jsme byli nuceni vytvořit vlastní systém hodnocení, kde jsme se snažili, aby objektivně odrážel důležitost jednotlivých hodnocených kritérií.
Co se týče počtu přidělených bodů, pak veškeré srážky z bodového hodnocení jsou v rámci všech kritérií u všech politických stran odůvodněny patřičným komentářem.
"Ze strany Dobrého webu se s ohledem na slušný mediální ohlas jedná o poměrně zdařilý marketingový tah a bohužel i průhledný příspěvek do kampaně ČSSD"
V žádném případě nebyla cílem studie podpora jakékoli politické strany.
Co se týče srovnání studie a ankety na serveru Novinky.cz, pak porovnáváte dvě naprosto rozdílné věci.
Prezentované názory jsou ale opět jen názory komerční firmy, platné jen pro danou konstelaci hvězd - a bylo by velmi vhodné dávat v diskuzích, komisích a při všech vhodných příležitostech hlasitě na vědomí, že existují i jiná souhvězdí, občas třeba i správnější.
Sice nemám s Dobrým webem už pár měsíců nic společného, přesto se jaksi cítím být s ním v rámci tohoto tématu na jedné lodi. Rád bych Vás proto zeptal, zda-li byste mohl být ve svém tvrzení o nutnosti opozice konkrétnější. Opravdu by mě to zajímalo. Víte o nějakých jiných názorových proudech, které by popíraly, že přístupný a dobře použitelný web je zkrátka objektivně lepším řešením nejen pro uživatele, ale také pro majitele? Já o nich nevím, ale rád bych se s takovými názory seznámil.
Pravidla přístupnosti v rozsahu příslušného Zákona vedou ve svém důsledku k určité uniformitě jednotlivých stránek, což v komerční sféře není žádoucí.
Ale to stejné se přeci dá říci i o pravidlech obecné ergonomie, nebo ne? Považujete automobily za uniformní, protože mají sedadlo, volant, řadící páku, skla nebo kola v zásadě na stále stejných místech? Považujete za uniformní mobilní telefony, počítačové klávesnice, nebo třeba firemní vizitky?
Neexistuje náhodou objektivně dobrý důvod, proč si jsou tyto věci v zásadě tak podobné? Já myslím, že ano.
Já považuji přístupnosti/ergonomii/použitelnost za základní a objektivní kvalitativní kritérium každého webu, nikoliv za nějakou nadstavbu. A proto touto optikou mohu poměřovat každý web - nejen ten financovaný z našich daní.
Na Dobrém webu se píše: „Studie webů politických stran je k dispozici ke stažení v kompletním znění (PDF; 2,4 MB).“
V PDF dokumentu se píše: „Zásadním nedostatkem prezentace volebního programu na webu ČSSD je jeho dostupnost pouze ve formátu PDF.“
Proč „Studie webů politických stran“ na Dobrém webu nemusí být ve formátu PDF? Že by nebyli až tak dobří?