no vybrat si z celého dne zrovna dva pořady, jak typické :) podívejte se na celý program a pak napište procentuelně kolik by asi vysílali komerční stanice a kolik by zůstalo v prázdnu
Tak zrovna před hodinou skončil na History HD pořad "Vesmír - Je planeta Země taková jaká je náhodou, nebo je jednou z několika miliard?" Pořadů o nejnovějších objevech v kosmickém prostoru a třeba v paleontologii je právě na kanálech History dost. V těchto pořadech vystupují světově uznávání astrofyzikové (A. Filippenko)a paleontologové. Také na NatGeo bývá hodně tzv. populárně naučných pořadů a občas to jistí Discovery (uznávám, že Dis. Science by bylo mnohem lepší) a Viasaty. Samozřejmě, jestli chcete vidět vědecké přednášky, tak těch se v tv asi nedočkáte. Dívali bychom se na ně totiž jen vy a já a jak jistě uznáte, pro dva lidi nebude nikdo vysílat. Jestli jste ale všechno viděl, tak vám mohu vřele doporučit rádio Leonardo, (doufám, že ho nezruší) kde máte nejnovější vědecké poznatky "denně" jak na talíři. Ovšem jestli je vám i toto málo, tak máte ještě internet a to už bude určitě stačit i vám.
To je paradoxem, že právě proto vzniklo ČT4, aby sportu nemuseli ustupovat jiné pořady. Sport je z často vysílám v přímém přenosu, proto často nabourá program. Předtočené dokumenty o vědě a technice se daleko lépe poskládají do schématu všeobecných programů. Proto vznikly programy ČT4 a ČT24, aby se tam tihle nevyzpytatelní narušovatelé (sport, zprávy) odklízeli. Údajná komerčnost sportu se neustále dokola opakuje, ale nějak si ti kritici nevšímají, že ony placené sportovní programy takřka nedávají "nezajímavý" český sport a ten právě podporuje ČT4.
Mě například vůbec nezajímají divadelní představení a přenosy z koncertů. Takže klidně můžu říct: "Pokud máte zájem o koncert nebo divadlo, tak si tam zajeďte. Nevim proč na takové ořady musí povinně platit 4 miliony koncesionářů a vydržovat mnoha miliardami státní televizní společnost."
Zkuste si teď nad tím vaším argumentem zamyslet, jestli náhodou není až moc subjektivní. Názorů a diváků je totiž velká spousta. Co divák to jiné preference. A český sport budou ostatní komerční televize vysílat (teď je to samý fotbal), neboť ten sport na to nemá prachy. A kolik lidí si bude platit placený kanál?
přesně tak, všichni kritizují ČT4 Sport, ale přitom se nikdo nepodívá na jejich programové schéma, když vynechám co by podle mě mohlo být komerční, tak se ve středu vysílalo: BBV po 25letech, Magazín bojových sportů, MS v inline hokeji, Atletické vzpomínky, Ivan Lendl v Prostějově, Nissan Titan Desert (extrémní cykl. závod), MS v raftingu, MČR v cross country horských kol, Mezinárodní Jadranská regata...to že tam jsou některé komerční věci se kterými se chce ČT4 vytáhnout trochu ve sledovanosti bych až tak nezazlíval, chtěl bych vidět která ze sportovních placených stanic udělá takový program :D navíc Nova ani Eurosport nepřijedou natáčet nějaký cyklistický závod nebo futsalový turnaj v horní dolní a né každý sport si může sám dovolit zaplatit výrobu záznamu natož online přenosu
(1) Česká televize poskytuje službu veřejnosti tvorbou a šířením televizních programů, popřípadě dalšího multimediálního obsahu a doplňkových služeb na celém území České republiky (dále jen "veřejná služba v oblasti televizního vysílání").
(2) Hlavními úkoly veřejné služby v oblasti televizního vysílání jsou zejména
a) poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů,
b) přispívání k právnímu vědomí obyvatel České republiky,
c) vytváření a šíření programů a poskytování vyvážené nabídky pořadů pro všechny skupiny obyvatel se zřetelem na svobodu jejich náboženské víry a přesvědčení, kulturu, etnický nebo národnostní původ, národní totožnost, sociální původ, věk nebo pohlaví tak, aby tyto programy a pořady odrážely rozmanitost názorů a politických, náboženských, filozofických a uměleckých směrů, a to s cílem posílit vzájemné porozumění a toleranci a podporovat soudržnost pluralitní společnosti,
d) rozvíjení kulturní identity obyvatel České republiky včetně příslušníků národnostních nebo etnických menšin,
e) výroba a vysílání zejména zpravodajských, publicistických, dokumentárních, uměleckých, dramatických, sportovních, zábavných a vzdělávacích pořadů a pořadů pro děti a mládež.
Veřejnoprávní televize v Česku, která má svůj sportovní kanál, není jediná v Evropě!! Podívejme se do Polska, TVP Sport. Do Slovenska STV3, Do Rakouska ORF SPORT Plus. Navíc rakouská ORF a německé duo ARD/ZDF vysílají sportovní přenosy na svých hlavních plnoformátových kanálech! A mohl bych pokračovat. Prostě a jednoduše řečeno SPORT PATŘÍ DO VEŘEJNOPRÁVNÍ TELEVIZE!
Psal jste co právě vysílá ČT1 a ČT4. Ok. Teď vám napíšu co právě vysílá italská VEŘEJNOPRÁVNÍ Rai:
Rai 1: Zábavná show
Rai 2: Amer.seriál
Rai 3: Franc.seriál
Rai 4: Amer.film
Rai News: zprávy
Rai Sport 1: magazín o fotbalu
Rai Sport 2: OH 2006
Rai Storia: dokument o 2.svět.válce
Rai Gulp: seriál pro děti
Rai Movie: film Rambo (na to se zrovna dívám:-)
Rai Extra: talk show
Rai Premium: ital.film
Vážení,tomuhle říkám nabídka VEŘEJNOPRÁVNÍ televize... Jinak no comment. P.s. Rai má opravdu tolik kanálů v dvb-t,samozřejmě zdarma.
Ta poslední věta je obzvlášť úsměvná, stačí se podívat co vysílají přes léto komerční televize. Takové provětrávání nejen českých archívu tu už dlouho nebylo ;-)
Nevím, do jaké míry jsou výroky citovaných "politiků" novinářsky zmanipulované, ale citace slov jako "plytkost" a "komerční TV zadarmo" mne dokáží podráždit. Pan Nečas má sice jako prostý divák právo jakýkoliv TV pořad kritizovat, ale je vnímám i jako nejvyšší představitel vlády a ke kritice by se slušelo přidat i definice toho, co podle jeho měřítek není "plytké". Nebo by obětoval své spoluobčany k tomu, aby byli plytkými pořady krmeni jen z komerčních TV? Nepodepsala by se ta komerční plytkost na národu jako takovém. Na jeho morálce, na jeho životních hodnotách? Neohrozilo by ho to nakonec u jeho případných voličů? Je to od něho, jako představitele pravicové strany, rozumné?
Výroky pana Štěpánka již delší dobu nechápu. To si opravdu myslí, že komerční TV pro jeho spoluobčany vysílají "zadarmo" a ještě z toho zbyde dost zisku pro majitele? To jim snad ty miliardy nákladů a dividend spadnou přímo z nebe do klína? To, co jsme si říkali desítky let, že ta manipulace, která do nás byla prostřednictvím státní TV huštěna, je najednou díky komerčním TV překonána, už najednou neplatí? Třeba Nova je apolitický zpravodajský kanál? Pokud by se měla ale dostat úroveň ČT24 a ČT2 na evropský standard, nebylo by to celkově dražší, než udržovat dosavadní 4 "plytké" stanice ČT? Ono opravdové a původní zpravodajství také není zadarmo, podobně i výroba pořadů o komerčně nezajímavých sportech. Ústup dvou veřejnoprávních stanic z jejich pozic by umožnilo životaschopnost novým komerčním TV, nebo by se jen prohloubil monopol "analogového" lídra? Osobně by mně nevadil fakt, že by sport mohl být distribuován jen na placených stanicích ve všech platformách. Ale známou starou pravdu, že pro ovládání plebsu (občanů) se hodí chléb a hry nejlépe, by neměli současní politici ignorovat. Nakonec bychom mohli skončit na lokalizovaných verzích placených panevropských TV stanic a ušetřilo by se nejvíce, dokonce by přibyly i daně za podnikání cizích subjektů na našem území. Nebo by se naši diváci mohli obrátit opět na cizinu, odkud by mohli prostřednictvím TV satelitů sledovat to všechno, co jim náš stát není schopen zajistit? Stálo by to za těch 135 korun, ušetřených v našich domácnostech? Zrušit, zlikvidovat, rozprodat cokoliv ve veřejnoprávní TV je snadné, znovu vybudovat a zajistit dostatečnou úroveň by už tak snadné, ani levné nebylo. Chtělo by to domýšlet do konečných důsledků všechny tyto "nápady" politiků i "nezávislých" diváků a občanů.
Jak známo, ještě stále prokrytí DVB-T není úplné a hlavně dokud se nevypnou všechny analogové vysílače, tak prostě ty analogové programy budou stále znít o trochu líp než zbytek.
Pokud by se CT zprivatizovala jako celek, co by bylo zarukou, ze by vse bylo politicky korektni, antirasisticke, pravdive a nezkreslene? Neplatilo by zakladni pravidlo soukromeho podnikani : "Koho chleba jis, toho pisen zpivej"? Dnes si muzeme namlouvat, ze nejake Rady a parlamentni organy udrzi verejnopravni TV v nejakych mantinelech. U soukrome stanice zadne takove regulatory nejsou a miliony divaku mohou byt masirovany snahou majitelu z nejakych dalekych ostrovu podle jejich politickych predstav, a ne podle potreb obcanu. Uznavam, ze se obtizne definuje to, co je ve prospech obcanu, ale ze by to snad delala komercni TV, v to nedoufam ani nahodou.
Prelozene, nebo titulkovane zpravy jen z BBC by obsahovaly kolik procent udalosti z Ceska? Mozna by se z Cechu stali svetoobcane, ale je to prave to, po cem oni touzi a co je pro ne dobre? Zkuste si cvicne zakazat koukat na tuzemske zpravy a sledovat jen BBC, CNN a dalsi zahranicni zpravodajske stanice. Budou Vas zajimat? Jak dlouho? A dozvite se tam i o pozaru ve vedlejsim meste, povodni ve Vasem okrese a divnych praktikach Vaseho starosty?
Nečase nemusím,ale lidi si ho zvolili,budiž,některý názory jsou dokonce hezký,jakmile se začne obklopovat těmihle hejsky-je zle,ČT mi nevadí žádny kanál,byť s některými výlevy nesouhlasím,oproti Nově je to pozlacený!!!
ČT4 primárne vysiela šport, ktorý je menšinový a nie je zaujímavý pre všetky vyššie vymenované komerčné športové TV. Taký Eurosport nebude vysielať napr. český basketbal alebo hádzanú. Ich vysielanie na ČT4 slúži na propagovanie týchto menej populárnych športov a zároveň je to pre diváka jediná šanca pozrieť si to v TV, ak nemá možnosť vidieť to naživo.
vsadím se, že nemá ani čas sledovat TV a takové kecy slyšel někde od svých poradců, tito lidé většinou doma ani TV nemají a spíš tráví čas u knížek, ale určitě ví co ČT1 a ČT4 vysílají, bože to je zase ten správný premiér, raději bych zpět Fišera :)
Mně by docela zajímalo proč by měla ČT preferovat sport před ostatními druhy pořadů? Mně totiž sport nikterak nezajímá, takže já bych si přál program který je věnovaný vědě a technice. Jelikož jsem řádný koncesionář, tak chci mít "svůj" kanál stejně jako jej mají příznivci sportu.
Ono jde totiž o to, že sport je silně komerční záležitost, a velmi dobře se uživí jako komerční stanice. Z tohoto pohledu nemá v ČT co dělat, a protěžovat sport je prostě od ČT sprosťárna. Kdo chce sport ať si ho zaplatí. EUROSPORT, NOVA Sport, Sport 1, Sport 2, Sport 5, atd. Výběr je až až. Program věnovaný vědě, technice a vzdělávání není. Z tohoto pohledu je ČT4 opravdu nesmysl který patří zrušit co nejdřív.
To je ovšem Bohapustý nesmysl. To co ČT4 vysílá není propagace menšinových sportů ale zaplácnutí vysílacího schématu. Pokud zrovna není nic kloudného k vysílání, tak se dají nějaké "menšinové" nebo jiné pořady. Za dobu existence ČT4 jsem měl možnost vidět fotbalové finále ME1976 v Bělehradě už nejmíň čtyřikrát. Je to sice hezký fotbal ale vidět ho už prostě nemusím.
Bylo by vhodné si přiznat, že existence ČT4 je dílem Otakara Černého. Vedle zpravodajství tak ČT má další tématický kanál. V tomto případě je jeho existence ale neoprávněná. Stačí se zabývat sledovaností tohoto kanálu. Pokud není k dispozici nějaké MS nebo OH, tak je sledovanost mizerná. Otakar Černý si v ČT vybudoval vlastní trafiku, a to za peníze koncesionářů. Z tohoto pohledu je existence takového programu naprosto nežádoucí. Jeho existenci není možné obhájit! Pokud sportovní fanoušci mají možnost sledovat sport na svém programu, chci já mít také program na kterém bych sledovalů vědu a techniku. Pokud bude existovat ČT4, tak jsem omezován ve svých právech.
Sice souhlasím s Enikem v tom, že pokud SPORT na veřejnoprávní televizi, tak by mělo jít o sporty menšinové. Tedy takové sporty jako je fotbal nebo hokej, to už je tak komerční záležitost, že by to mělo být ponecháno komerčním stanicím. Jenže, tak nějak se zdá, že to české komerční stanice neumí http://www.radiotv.cz/p_tv/nova-si-zatim-fotbalovou-povest-nezlepsila/ tak to holt musí asi děla veřejnoprávní stanice... Ovšem v každém případě mi vadí ten dvoják. Tedy, kdy existuje a jede tedy ČT4 Sport a je žádán, protože to umí lépe, nežli jiní...Ale na druhé straně SPORT je i na ČT2. Tam už nemá dávno, co dělat a měl by být z ČT2 odoperován a ta se věnovat více kultuře. Tedy třeba obdoba TVP Kultura. ČT2 už by měl být plně kulturní kanál a proč prop boha sport ještě i tam ?
v ČSSR oficiálně žádní feťáci NEEXISTOVALI?? A předposlední díl Majora Zemana o těch feťácích natočili až po revoluci, že jo... haha a pak kdo zapomíná.
To že strana něco zatajovala, ještě neznamená, že museli mlčet všichni. Oficiálně cenzura nebyla, a viděl jste film Nejistá sezóna? Oficiálně veksláci nebyli a viděl jste film Bony a klid?
No však 80. léta, jsem tam kde máme být. Byla i hromada lidí co se prostě pohybovala v mantinelech, občas narazila, ale i tak jim leccos prošlo a žádné spolupráce v tom prostě nemusela být. Těžko si představit, že díky spoluprací s StB někdo mohl jít do televize a poslat KSČ do prdele. To prostě nebyl žádný bianko-šek říkat si cokoliv, takže o to rozhodně nikdo neměl žádný zásadní zájem.
K těm cibulkovým seznamům, Johna tam na rozdíl od jiných jmenovaných nevidím.
Které čtyři kanály v placené nabídce SkyLinku se zabývají vědou? Já jsem tam nenašel ani jeden, a to už jsem si ten balíček aktivoval. To už jsem více vědy viděl na NOE TV než na Viasatech.
Když ty 80. a 70. léta vůbec nejde srovnávat, tak proč náhle srovnáváte kariéry lidí v 80. letech a těch vyhnaných v 70. letech né-li dřív. Podle stejnýho principu by leckdo mohl tvrdit, že ti co odešli museli s StB spolupracovat, když někdo jiný šel za podobnou činnost v 50. letech do lágru a sotva přežil.
Tady je vidět jak se někteří nenažranci chtějí vrhnout na neokousanou kost/štěpka by byl mezi prvníma/,moloch ČT mi může lézt na nervy,ale rušit ne !!!
Enik,ale chápeš doufám,že to je tvůj názor,který ti nikdo nebere,ale někteří ho mají holt odlišný a kdo nás může rozsoudit,případně zavést změny-vládá,rada,štěpánek,ředitel novy,nebo sám nečas,referendum-tenhle pokus bych chtěl vidět,hlavně ten řev!!!/oboustranný/
Né vážně.Opravdu vážně.ČT1,ČT2,ČT24 a ČT4 Sport jak do pozemního tak satelitního vysílání,šíření patří.ČT1 - všeobecná (filmy,pohádky,seriály),ČT2 - umělecko,vzdělávací,dokumentární),ČT24 - zpravodajská a ČT4 - sportovní.Jsou to jen dementní názory.Jen by všechno rušili.Zrušte reklamu na soukromých stanicích mezi filmy,pořady a seriály.Reklama tam nemá co dělat.Reklama nemá co dělat i ve veřejnoprávních programech,pouze u sponzorovaných pořadů.Petr Štěpánek - na co šáhl,to zničil,zprasil.Od Nova Tv,Premiera Tv,Galaxie Tv...po Radio Vox,Zlatá Praha...Zlatý časy vysílání let 1991 až 1999.
Přeberte si ten výrok jak chcete. Když si uvědomím že by ČT nebyla a zbyly nám jen barandovtv, prima, nova, publictv, ocko, apod... neni mi z toho veselo, protoze je pravdou ze CT ma kvalitu na skutecne hodne slusne urovni.
Kdyz se na to ale podivam z jineho uhlu pohledu, uvedomim si ze se to plati ze zadluzujici se statni kasy, tak svuj nazor obracim celem vzad.
Navrhuji, pokud nechteji kons. poplatek zrusit, tak at lidi naznaci slavne ČT, co je zajímá. napriklad specificky symbol u platby vyjadreme u jednotlivych programu v procentech, např. v pořadí čt1,čt2,čt4,čt24 by bylo u človeka se spokojenosti z dnesnim stavem spec. symb. 25252525, dle necase by to byl spec. symbol 00500050.
A podle tohoto klice by mohly na jednotlive programy prachy jit, a videlo by se, jak to vypada a jestli je to alespon castecne ekonomicky udrzitelne. Ale souhlasim, ze porady na čt2 by mely byt nejakym zpusobem preferovany.
ČT1 by jistě snesla radikální změny, ale nemyslím, že by bylo vhodné jej rušit. Je toho stále dost, co může vysílat.
ČT4 může zůstat tak, jak je. Jen by měla dávat přednost především českým sportům, o které komerční stanice nemají v Česku zájem - třeba házená, basketbal, cyklistika atd... Ze zahraničí pak může přinášet souhrny těch nejvýznamnějších akcí, jako to třeba letos dělala u Tour de France.
Vulgární, lživá a zkreslující televize, říkejme jí třeba TV Žumpa, by na trhu neuspěla s televizí seriózní, slušnou a pravdivou. Nebo snad chcete tvrdit, že většina lidí by si nedokázala mezi těmito nabídkami správně vybrat? To je přesně vlastností elitářů: Oni sami chtějí posuzovat, co je pro nás dobré a co ne. Chtějí nám sebrat naší svobodu volby.
Vážený, a kdo jako platí reklamy? Pan majitel reklamní agentury ze své kapsy? A nebo ve výsledku zákazník, který se televizi nedívá vůbec??? :-))) Jiná otázka je, že na ČT1 je opravdu znát posun ke komerci....ale do toho je tlačena celou dobu. Jedině snad kdyby měla tak málo peněz, že by na ty komerčně úspěšné (drahé) pořady neměla :-))))
Myslím, že by stálo za to zrušit jak veřejnoprávní rozhlas, tak veřejnoprávní televizi zcela a zachovat jen ČT2 v jeho původní (nikoli dnešní) podobě a zaplatit BBC za provozování jednoho rozhlasového zpravodajského kanálu podle jejích standardů.
Reportérská neprofesionalita je vidět každý den, dokonce na ČT24 snad každou hodinu o čemž se opět přesvědčujeme v současné době při zpravodajstvích z povodní. A to ještě nemluvím o tom, jak ti lidé zacházejí s počítačem třeba při tak prosté věci jakou je promítání fotografií...
Česká televize by se možná nutně nemusela věnovat jen "veřejnoprávní" činnosti. Jen bych to trochu "překopal". ČT1 a ČT4 by vysílaly dál, ale kódovaně (klidně i v DVB-T), ovšem do jejich rozpočtu by nešly koncesionářské poplatky. Z těch by se platila pouze ČT2 a ČT24. Z ČT1 by se tak vypustilo "zbytkové" zpravodajství a jiné veřejnoprávní povinnosti. Z ČT2 by se veškerý sport přesunul na ČT4 a bylo by. Šlo by o jednu televizi, která by měla dva veřejnoprávní a dva komerční programy. Samozřejmě by se na ČT2 i ČT24 kompletně zrušily všechny reklamy.
kdyby byl Nečas důsledným, zpochybnil by celou ČT - ČT privatizovat a poplatky zrušit. Nejen ČT1 + ČT4 jsou povinně placené komerční programy, ale i ČT2, stejně tak je ČT24 povinně placená propagandistická vlnka.
A to že ČT4 má nejnižší sledovanost z programů ČT vám říká co?
Asi nic, že :-)
Znamená to, že to co vy nazýváte komercí, rozhodně komercí není (z velké většiny) a na vámi zmíněných kanálech nikdy nebudou. Kdyby totiž přinášeli nějaký zisk, tak už tam dávno jsou.
Já například jako dítě sledoval v tv Vysílání pro školy, Okna vesmíru dokořán byl můj nejoblíbenější pořad. Jenže já nejsem zaseknutý v jedné oblasti, takže zároveň jsem sledoval i sport.
Nějak tedy nechápu vaši nenávist ke sportu. Já když něčemu nerozumím, tak to nekritizuji.
No, co já vím tak už tam měl nějaké podvody v televizi Nova. Oni vůbec z té Novy lezou na veřejnost jen zloději. Počínaje Železným, přes Bobošíkovou a konče Johnem....
Ale o to nejde. Mně spíše jde o to, že chodil udávat spisovatele, už když psal Memento. Takže takovýto lotr v parlamentu. Vůbec ve vládě a vůbec na ministerstvu vnitra, tak to je tedy fakt výhra...
ČT má v některých kontraktech na sportovní akce přímo uvedeno že musí být vysílány na ČT2. Údajně to je přání prodávajících, aby byl sport na ČT2, kde si slibují větí sledovanost než na ČT4.
To je pravda. Tak asi ten dvoják bude až do konce toho slavného přechodu. Ale už by se to mohlo pomalu odbourávat, přeci jen to ČT4 Sport už snad má docela slušné pokrytí...
Až to povypínají. Asi. Do té doby se nejspíše nedá nic moc dělat. V tomhle máte ,,na rozdíl od Johna" nejspíše pravdu. I kdyýž, co, to ČT4 tam mají a šlo by je to na ně více ,,motivovat" tedy tlačit to z té ,,dvojky" do pryč...
No úplně cokoli asi ne, ale skoro cokoli ano... Tedy u Čerta nebo Nohavici se člověk docela dost divil, už tehdy a sám od sebe, že jim to projde, když jiní jako Třešňák, Hutka, Kryl, Soukup se za daleko méně výhánějí ze země...No tak teď, když už se ví, že byli spolupracovníci a mimochodem to otevřeně příiznali / ovšem oni nedělají na rozdíl od Johna politiku, tak Čert s klidem řekl, že to dělal za prachy a Nohavica, tvrdil, že si myslel, že se z toho vždycky nějak vykecá".../ No můžete si počíst třeba zde, když se vám bude chtít, nemám teď čas něco víc nahánět...
Hezké poledne, jak Vás napadá srovnání s jakýmsi imaginárním hudebním kanálem? Přirovnáváte CT4 k CT2 která se věnuje hudbě párkrát za den (jestli vůbec), sport je na CT4 nonstop. Pokud byste chtěl nastolit tuto logiku, musel bych naopak po ČT požadovat hudební kanál ve formátu BRAVA HDTV.
jde o to ze necas vyvyji politicky tlak ... to je vice nez zjevne, kdyby nechtel vyvyjet politicky tlak neodpovedel by na tuto otazku s tim ze ceska televize ma byt nezavisla a nehodla se do jejich zalezitosti jakkoliv vmesovat.
Jenže sport je ve většině silně nekomerční záležitost. Komerčně může fungovat jen několik málo sportů a jen na nejvyšší úrovni. Přesto je v zájmu společnosti, aby se sportovalo co nejvíc. Je třeba ukazovat i méně rozšířené sporty.
Existují i vzdělávací komerční programy. Proč si je neplatíš?
Taky mám v oblibě techniku a vědu. ČT1 A ČT2 by ji mělo dávat mnohem větší prostor (a nedávat prostor šarlatánům). To ale nic nemění na tom, že podpora sportu je v této společnosti nutnost.
Jsem ráda, že existuje ČT1, protože narozdíl od jejích kritiků ji opravdu sleduji, tím, že existuje ČT4, se na 1 a 2 objevila celá řada nových dokumentů o naší zemi, vesničkách, unikátních památkách, běží různé cykly zabývající se historií, uměním.. Kdo říká, že nic nového kvalitního v oblasti dokumentu nevzniká, ten říká jen to, že ve skutečnosti 1 ani 2 nesleduje.
Takže ať je to jak chce, ať žije ČT1 a ČT2, protože jinak bych z těch prostoduchých seriálů na NOVĚ? PRIMĚ? BARANDOVĚ a bůhví kde ještě určitě zblbla...
"Pokud by se CT zprivatizovala jako celek, co by bylo zarukou, ze by vse bylo politicky korektni, antirasisticke, pravdive a nezkreslene?"
Pryč s politickou korektností! Potřebujeme tady televizi, která bude politicky nekorektní, která bude říkat věci na plná ústa (chcete-li: na plnou hubu).
A pokud by tady měla být televize, která by byla vulgární, lživá a zkreslující? Co by mělo být zárukou, že se taková televize neudrží? Volný trh, vážený Pamětníku! Vulgární, lživá a zkreslující televize by na volném trhu neuspěla v konkurenci s televizí slušnou, pravdivou a nezkreslující. Volný trh (jiným slovem kapitalismus), to je prosím ta pravá demokracie, kdy se každý jeden jednotlivec svojí peněženkou a svým dálkovým ovladačem účastní každodenního celostátního referenda o tom, kdo na trhu uspěje a kdo neuspěje. Lidi mají svůj rozum, nedělejte z nich nesvéprávné jedince.
"U soukrome stanice zadne takove regulatory nejsou a miliony divaku mohou byt masirovany snahou majitelu.."
Opět: nedělejte z lidí nesvéprávné jedince. Lidi mají svůj rozum a dokážou se sami rozhodnout. Oni sami dobře vědí, co je pro ně dobré. Nejste to Vy, kdo by měl posuzovat, co je pro ně dobré. Lidi sami rozhodnou, jaká televize uspěje a jaká ne. U odpůrců svobody je vždy vidět nevíra ve schopnost lidí správně se samostatně rozhodnout. Narozdíl od zastánců pravice a liberalismu: my tuto svobodu rozhodování lidem brát nechceme, narozdíl od Vás.
---
Roger Douglas: „Pro levici je nejhorší, když jsou lidé bohatí a nezávislí. Levice je nejraději, když všechny věci může pro lidi dělat sama, ovšem za peníze těchto lidí."
Jasně berte si příklad z neschopných umaštěných Italů. Ani odpadky si nedokážou pořádně vyvést, jejich výrobky jsou mizerné kvality a všude mají svinec, tak se nedivte, že i ten televizní program nestojí za nic. Naštěstí si to můžou kompenzovat mozzarellou a stávkama.
Bože můj ten blbec se plete ještě do ČT samozřejmě že je ČT4 důležitá,protože jinde se na sport nedá dívat ty vemeno,rozhodně si budu radši platit sportovní kanál,než se na vás dívat co vymejšlíte za pí.... v parlamentu bože to tam zase sou ty pravý
pokud máte zájem o turnaj futsalu ve horní dolní, tak si tam zajeďte. Nevím proč na takové pořady musí povinně platit 4 miliony koncesionářů a vydržovat mnoha miliardami státní televizní společnost.
Přitom ta "veřejnoprávní" ČT, za 20 let nebyla schopna za ty vybrané miliardy Kč natočit ani něco "objektivního" např. k státnímu svátku M.Jana Husa.
Kdyby neměla ČT archiv filmů a pořadů z doby 1. republiky a protektorátu a po komunistech, nemá pomalu co vysílat..
musíte rozlišovat sport a sport, jeden je sice komerční, ale druhý je spíš dělaný dobročinně a pro zábavu, pokud se podíváte do programu, zjistíte že ČT4 není až tak komerční, ano jsou tam věci které by mohly být na komerčním programu, ale většina pořadů je zaměřena na sporty o které by se komerční sportovní stanice nezajímaly, stejně jako sport musíte rozlišovat vědu a techniku, některá je natolik komerční, že by si klidně mohly určité obory vytvořit svoje TV stanice (dokonce i takové existují) a jiné jsou dělané na koleně za pár korun a jsou rádi že alespoň trochu fungují
Naši „noví“ politici jsou dnes tak posedlí všechno rušit, že se ani jiná odpověď nedala čekat. Jedná se však o osobní názor premiéra, navíc v chatu, kde není prostor pro podrobné vyjádření. Tam by to bylo zajímavější. Nebo je názor premiéra ovlivněn „mediálním expertem“ Petrem Štěpánkem, který ve volbách se svými názory propadl? Je jasné, že veřejnoprávní televizi čeká období, kdy bude opět muset odrážet politické tlaky na obsah svého vysílání. Doufám jen, že jim nepodlehne (hlavně ve zpravodajství, komentářích a v investigativních pořadech). Rušit něco je velice jednoduché, budovat je horší. Zajímala by mně anketa, kde by koncesionáři odpovídali na otázku obsahu jednotlivých kanálů veřejnoprávní televize. Co by si přáli, aby vysílala jednička, dvojka čtyřiadvacítka, nebo čtyřka. Anketa, který program zrušit by neměla žádnou cenu.
ČT skutečně nemá žádný archiv filmů z doby 1. republiky a protektorátu a po komunistech. To patří NFA a Státnímu fondu pro kinematografii. ČT má jen seriály a televizní filmy po ČST. A ten Hus, ČT samozřejmě má a každý rok dává k Husovi nějaký dokument.
Doufám, že se nebude opakovat situace kolem r.2000, kdy se někteří politici též snažili ovládnout ČT. Věřme, že tohle je Nečasův soukromý názor a že se více nebude v této věci angažovat.
Tak za prvé mluvíme o 80.letech což byl obrovský rozdil oproti 70.letům. Tedy zatím co v 70.letech to byla opravdu velmi tuhá normalizace, tak v 80.letech se to už velmi uvolnilo, už bylo prostě vidět, že se jim to kácí a že to dlouho už nevydrží.
A za druhé se bavíme o CENĚ za to NEMLČENÍ. V podstatě by se dalo říci, že byly dvě cesty.
Buď aktivní odboj a vězení a nucená emigrace atd.
Nebo spolupráce s StB. Radek John si stejně jako Jaromír Nohavica nebo Jiřina Bohdalová nebo František Horáček/ Jim Čert/ a spoustu dalších vybral tu cestu spolupráce.
Takže mi nepřijde jako ministr vnitra ta nejvhodnější osoba, bude podporovat aby se pokračovalo v tom, co bylo za rakousko-Uherska, nacistické okupace nebo za bolšviků aby tento národ navázal na tradici udavačů a provokatérů apod. A udělá pro to všechno a špiclování a slídění se stane zase běžnou denní normou.
Jasně. A nejlépe tučně placené, aby majitelé mohli pořádně namastit kapsu. :-\
Nečasovi si asi stěžovali vlastníci komečních TV, že mají malé zisky a že by to chtělo s tím něco dělat.
je to jak říká Malata, u nás ještě dig. vysílání není a na ČT2 teď MS ve fotbale neběželo, spousta lidí se ptala jaká je možnost chytnout ČT4 Sport, někdy jsou ale sportovní akce, kdy i dva programy jsou málo, viz OH, tam běží několik sportů zároveň a pokud alespoň trochu chcete uspokojit díváka, tak nemůžete dávat na jediném sportovním programu třeba curling, navíc pochybuji že na Eurosportu, Nova Sportu apod. by to bylo jinak, pro ně je důležitá sledovanost, takže vždy upřednostní většinový sport na úkor toho menšinového (třeba zrovna curlingu)
Řekl bych, že konečně na to někdo přišel! V Polsku koncedionářské poplatky zrušili, přesto jim výtečně funguje všech 8! kanálů! ČT je moloch, který díky panu Janečkovi vyhazuje oknem naše peníze. Přidávám hlas k těm, co si přejí dát panu Janečkovi i se zbytečnými TV kanály ČT a absurdním koncesionářským poplatkům sbohem navždy!
Nečas naznačí, že by ČT1 nejraději zrušil a ty z toho vyvodíš, že by z ní nejraději udělal hlásnou troubu ... :-) ... fakt zajímavé myšlenkové pochody.
Já celkem souhlasím Nečasem, dva veřejnoprávní programy s náplní Info + Arte (= nuceně placené všemi diváky) jsou až nad hlavu, o zbytek ať se postarají komerční stanice.
Vím je to tak. Ale pak to jde tedy přímo proti tomu sportovní kanálu. Tak potom ať tedy nechají sport na ČT 2 a udělají sportovní kanál z ČT 2. A z 4 ať udělají kulturní kanál, který se kdysi plánoval z dvojky nebo vědecký kanál jak navrhuje Enik nebo ,,školsko výchovný kanál" jak navrhovala Bobošíková / tuším, že takový si pěstují Italové z RAI / ale já jen podotýkám, že v podstatě DVA sportovní kanály mi jdou proti strsti a přijde mi toho sportu, na veřejnoprávních ČT stanicích, už potom moc. / Nutno ještě podotknout, že ty smlouvy jsou zastaralé, vycházely z toho, že ještě všude nebylo pokrytí DVB-T s ČT4 Sport. Jenže to už neplatí, takže už by také šlo ty smlouvičky přepsat, že jo. Ovšem to by se musel někdo z nich, tedy smluvních stran, chtít, tím zabývat./
A jé, tak pokud pohlížíte na svět přes komunistickou televizi a její desinformační, na zakázku dělané bláboly, tak to už se nelze divit některým vašim prohlášením... Jenže rozdíl je v tom, že v tom blábolu ,,Zeman" jsou v tom díle zpatlány cca asi 3 zcela nesouvisící záležitosti a je to tam překroucené a nesmyslné a podáno jako, že se to týká ,,minimálního počtu kriminálníků a ztroskotanců", či co. Ovšem v Mementu, je to podáno, jako realita moderní společnosti, s x procenty populace a závažným dopadem. Takže to je dost zásadní rozdíl. Víme. To by jste mohl i uvést dokument Atentát na kulturu, který také odvysílala česká televize a kde mimochodem použila třeba texty kapely Aktual p.Knižáka a tvrdila, že jsou to Plastic People a Martin Jirous atd. A jistě nazvali je též chuligány a kde čím. Ostatně ten dokument je celý na you tube, tak si to můžete pustit. Ale to nic nemění na tom, že v soucialismu dle prohlášení strany, žádní narkomani oficiálně nebyli, že. Takže argumentovat Zemanem. To je opravdu abstraktní kravina.
Rozhodně to nebyla jeho firma. Byl pouze najat na funkci v dozorčím orgánu. Nova rušila pořad Na vlastní oči, před Johnem odešel Janek Kroupa, po něm Josef Klíma.
Jižiši Maria nebuďte líný, vyhledejte si toho pána v Cibulkových seznamech nebo kdekoli jinde... Co se neskartovalo jako, že se toho skartovalo dost, tak to tam určitě je... Faktem je, že o tom chlapovi se vykládalo, po Praze, že chodí udávat, už v té době, takže bylo šokem už jen to, že tohle vzali, do nějaké televize a teď ještě tohle...Lidé zapomínají, no... Historie se přepisují...Myslíte si, že by mu komouši dovolili napsat Memento o feťácích a pervitinu, když v ČSSR se nic takového neprodávalo a v ČSSR oficiálně žádní feťáci NEEXISTOVALI, když by jim za to neposkytoval, patřičné protislužbičky ? Nebuďte blázen...
Nelžete. John z Novy odešle ještě dávno před pozastavením Vlastních očí a kdyby neodešel sám byl by odejít. A to že dozorčí rada přihlíží rozkrádání veřejných paněz je podle vás v pořádku? Nebylo to náhodou tak, že John se nechal vyplácet aby dělal slepého?
Tak 50.leta byla nejhorší, pak v 60.letech přišlo uvolnění, což bylo celosvětové. V 70.letech u nás znovu nastoupil tuhý režim a v 80.letech se začal kácet.
No, takže jsme poznali vládu jedné strany, až jí bylo dost.
Potom Klause, který prohlásil, že nejlepší je všechno rozprodat a rozdat.
Potom Zemana který prohlásil, že je nejlepší si na všechno půjčit.
A nyní přijde John s vizí, že je nejlépe se sledovat a udávat...
Ano, to jsou přesně ty staromilecké názry, proč ČT vypadá, jak vypadá ... pro modernizovat České dráhy, když se v těch současných vagonech taky odvezeme, nač ne nám současná nabídka osobních aut, vždyť Trabant bylo výborné auto ...
Pane Eniku, jestli máte tak velký zájem o vědu, tak si předplaťte např. Skylink, kde za 250 Kč budete mít mj. nejméně 4 kanály zabývající se vědou. Ani to nebudete stačit - stejně jako já - sledovat. Co se týká ČT4, tak bych chtěl vidět, která komerční stanice bude dávat třeba šachy. A i když se to nezdá, tak za ty peníze za které ČT4 vysílá je skladba programu (aspon pro mně)lepší než program většiny jiných, dražších sportovních kanálů.
Johnova firma tunelovala stamiliony Kč VZP vydáváním naprosto předraženého časopisu. Jihn musel kvůli tomu dokonce odejít i z Novy a tak se vrhl na politiku ;-)
No CT neplni svoje poslani tak jako tak, je to jen papousek a ma uplne stejne zpravy jako ostatni, tedy prebira CTK a CNN.
Vlastni nazor nema, podporuje politickou korektnost a rasizmus naruby, verejne nam lze a zkresluje fakta.
Dekuji, takovouhle TV ja platit nehodlam, zprivatizoval bych ji celou, svobodne medium je internet, tak jeste bych mozna prekladal/titulkoval BBC ... misto CT24 ... coz by bylo rozumne ;-))
Jednalo se o *hlavni vysilaci cas*, jak jsem uvedl. Docela dulezite nezda se Vam? Kdy jindy by mela CT plnit svou verejnopravni roli vice? Kdyz to neni schopna splnit ani v *hlavnim vysilacim case* tak k cemu nam potom takove porady jsou?
právě, že lidi si ho nezvolili, to jenom ti nahoře se dohodli aby se jim hezky vládlo, kdo z voličů véčkařů chtěl aby šla tato strana šla do koalice s ODS natož TOP09?
Strana svobodných občanů si může blábolit, co chce, dosáhla 0,74% voličů, takže absolutně bezvýznamná pidistrana. To už i Česká pirátská strana měla více, ta dosáhla 0,81%. Ale je to prostě jedno. Dostaly se tam bohužel Věci veřejné, což je po KSČM a kdysi politicky úspěšném Sdružení pro republiku-Republikánská strana Československa, třetí nejhorší strana, která tam historicky, kdy byla od roku 1989. Tedy VV, strana těch největších lotrů. Bohužel jsou tam. Zloději a StBáci z VV. Mediálně zpitomělí lidé lidi jim dali přednost a nikdo už je hned tak nevyžene. A už mají vnitro, jak se s obavami čekalo. A myslím, že to, co tady předváděla kdy ODS nebo ČSSD nebo ODA nebo kdokoli, v těch nejhorších causách, tak to bylo absolutní prd. Teď s fízlovsko-fašisticko-totalitní VV si teprve všichni užijime. Nejlepší by bylo VV zakázat stejně jako Dělnickou stranu, je to také strana na hranici extrémismu. Takže Strana svobodných občanů i když bych ji tam, místo VV, viděl tak asi 100x raději, tedy koalice Svobodní občané+ODS+TOP9 by mi byla 100x milejší. Tak bohužel Strana svobodných občanů nemá význam. Ale jinak zrovna s tímto jejich bodem nesouhlasím. Ale s mnoha jinými ano. U zlodějů a lotrů s VV nesouhlasím téměř s ničím. Tito militantní neo-fašisté nemají v demokratické zemi v parlamentu, co dělat. Bohužel tam demokrasticky zvoleni jsou. Smůla a tragedie. Jinak to nazvat nejde. Snad si je ODS a TOP09 dokaží udržet trochu od těla a nebudou se s těmi lotry a zloději moc bratříčkovat. A příští volby tam už snad zloději z VV, nebudou. I když jak říkám. Mají už vnitro a sledováním a vydíráním si už MOC a totalitu o kterou jim jde, zařídí. Jak mohou být lidé tak tupí, že 20 let po revoluci dají přednost StBákům a totalitě ? No asi to možné je. Je to způsobenmo především neschopností ODS a ČSSD. A také samozřejmě neustálým rozvracením KSČM.
Fiserova vlada a fiser samotny byli oblibeni protoze se nic nesnazili prosadil. Pouze vyplodili hromadu dokumentu jako spravni urednici. Jedninou vec ktera mela nejaky smysl a to usporny balicek si nechali v parlamentu rozcupovat a jeste rekli "ano prosim".
Nicmene nechme mluvit fakta. Dnesni program CT1 v hlavnim vysilacim case:
20:50 Mamba show
21:35 Ze zavislosti do nezavisloti (reality show)
CT4:
20:00 prenos z atletickych zavodu
22:00 reportaz z Tour de France
Tohle ma byt program verejnopravni televize? Cha, vsechno komercni programy jak vysite. Ani atletika, ani Tour de France neni mensinovy sport.
Zrusit CT1 a CT4, a to nejlepe co nejdrive. Cely moloch CT jenom tloustne a stava se svetem sam pro sebe. Pryc s tim!
No mě se Nečas taky nelíbí a co! Nechtěl by zČT1 službu veřejnosti - něco jako hlásnou troubu vlády a to pěkně 12 hod denně a pak 12 hod přenos z parlamentu to by byla nádhera.že se + prog. více blíží komerci no co stím a 4.prog zakódujte dejte ho navíc placený a je to.A nejlépe ČT zrušit z 90% a nechat jen 3. program - ČT24-mimochodem ty uvažované zprávy mi pěkně hnuly žlučí.Něco se v té naší Tv asi děje.Pěkné hovadiny na nás chystají.Když už to ani Fridrich nechápe??!!!