Vlákno názorů k článku Přeprodeji ADSL došel dech od Krakonoš - VoIP a jakákoli forma paušálu? NIKDY NEBRAT!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 8. 2011 11:41

    Medvěd

    > Zrovna s Ipvoxem jsem nikdy neměl problém.

    Ano, kolega má IPVOX doma a rovněž je zcela spokojen. Rozhodně jsem netvrdil a netvrdím, že IPVOX je špatný (či horší než jiní VoIP operátoři), pouze jsem chtěl poukázat na problém, který může nastat, jestliže mám zvlášť VoIP službu, zařízení a konektivitu. Pokud bychom používali VoIP od firmy XYZ, reakce jejich technické podpory by patrně byla velice podobná, byť třeba o něco méně arogantní, což však na (ne)vyřešení problému nemá vliv...

  • 2. 8. 2011 11:33

    Medvěd

    > "Lidé si to kupují, protože si MYSLÍ, že se jim to vyplatí!"
    > Ale skutečnost je samozřejmě jiná...

    Skutečnost je ta, že naše aktuální náklady na UPC Telefon jsou 50 Kč měsíčně, přičemž předtím (802.VOX) byly v průměru cca 80 Kč měsíčně; vstupní náklady 3 Kč (3x 1 Kč -- UPC Telefon máme na třech místech). Pokud bychom z 802.VOX přešli na IPVOX či jiného low-cost VoIP operátora, měsíční náklady by byly nižší tak o deset dvacet korun, vstupní náklady řádově jeden až dva tisíce (2x VoIP telefon/brána) + nutnost řešit konfiguraci a případné problémy.

    > existují specializované firmy, které k Vám přijedou do kanceláře
    > a VoIP Vám nakonfigurují

    Můžete prosím poslat konkrétní odkaz/kontakt, nejlépe včetně ceníku? Díky.

    > Jestliže Vám to několik měsíců nefunguje, tak je chyba
    > jednoznačně v konfiguraci - nebo hardwarové konfiguraci.

    Já to po x hodinách strávených řešením problému tak jednoznačně nevidím, což však na podstatě věci nic nemění -- pokud použiji UPC Telefon (či jinou VoIP službu dodávanou s nějakou garancí), tak sice zaplatím o něco více, ale podobné problémy řešit nemusím.

    V žádném případě neagituji pro UPC Telefon, ať si každý používá, co jemu přijde nejlepší, pouze mi přijde zbytečné označovat ty uživatele, kteří se dobrovolně rozhodli platit o pár korun více za (subjektivně?) vyšší komfort na nemyslící trubky, kteří si to neumí spočítat...

  • 2. 8. 2011 11:00

    astray (neregistrovaný)

    Zrovna s Ipvoxem jsem nikdy neměl problém. Používám jedno číslo doma (na ipvox je registrovaný server s asteriskem v hostingovém centru a na ten asterisk mám z domu registrovaný Snom 190), připojený jsem přes UPC. Druhé číslo používám v práci (telefon Cisco 7940 se SIP fw registrovaný přímo na IPVOX), připojený jsem přes Wifi. Kolega používá ipvox z Linksysu SPA942, připojený je přes Wifi a taky OK. Ještě používám z jiného asterisku 802.cz a tam taky nejsou problémy.

  • 2. 8. 2011 8:29

    Tom (neregistrovaný)

    OPRAVA: "Lidé si to kupují, protože si MYSLÍ, že se jim to vyplatí!" Ale skutečnost je samozřejmě jiná... Stejně jako v bance uzavřou smlouvu a smějí se nízkým sankčním poplatkům 0,05% denně.
    Jenže nechápou, že tohle "malinké čísílko a slůvko" je v podstatě matematická geometrická řada s funkcí značně podobnou faktoriálu a stačí, aby půl roku neplatili a tohle "pidičísílko" naroste do takových rozměrů, že spolkne danou věc, ručení a ještě zbydou obrovské dluhy.

    Právě proto, aby jste měl KVALITU, existují specializované firmy, které k Vám přijedou do kanceláře a VoIP Vám nakonfigurují - ale ne na každém HW, ale řeknou Vám - "je potřeba takový router, takováhle VoIP brána a takovéhle připojení..."
    Když pak něco neunguje, můžete se obracet právě na tuto firmu. A je to OBROVSKA VYHODA!

    Protože zatímco UPC Vám nabídne jenom produkty UPC, tak taková firma Vám dokáže zajistit a zprovoznit jakýkoliv produkt na světě!

    Jestliže Vám to několik měsíců nefunguje, tak je chyba jednoznačně v konfiguraci - nebo hardwarové konfiguraci. Vím, že zvlášťě AžDSL modemy dodávané O2 (ZyXEL + Huawei) mají slaboučké procesory a jednoduše nezvládají routovat provoz + uplatňovat QoS a když člověk Internet opravdu používá jako Internet (a ne jenom web + e-mail na jednom PC), tak se tyto bazmeky velice rychle dostanou na vytížení svého CPU 100% a pak buď tuhnou nebo jednoduše nedělají nějakou funkci, protože ji už nezvládají.

  • 2. 8. 2011 0:49

    Medvěd

    Lidi to kupují, neb se jim to vyplatí. :-) Doma jsme od 802.VOX přešli na UPC Telefon (tarif Kredit 50) a měsíční náklady na volání nám klesly na zmiňovaných 50 Kč...

    Při srovnávání s "klasickým" VoIP nesmíte zapomínat na jeden klíčový aspekt, kterým je garance kvality. Pokud mi nebude řádně fungovat UPC Telefon, tak mohu otravovat UPC tak dlouho, dokud jej neuvedou do použitelného stavu (nebo jim tuto službu mohu omlátit o hlavu), jestliže mi pořádně nefunguje IPVOX (s čímž se již několik měsíců potýkám v kanceláři), tak si mohu stěžovat maximálně v lampárně na Hlavním nádraží, neboť dle technické podpory IPVOXu je u nich vše v pořádku, problém musí být na lince či v zařízení, přičemž výrobce i dodavatel zařízení (Siemens Gigaset A580 IP) samozřejmě tvrdí, že zařízení je na 100% v pořádku, a to samé vám řekne i poskytovatel konektivity... Jeden z nich nemá pravdu, jenže normální člověk potřebuje telefon k telefonování, nikoliv na testování svých IT detektivních schopností... Proto jsme u (pra)rodičů raději zřídili UPC Telefon -- dvě tři desetikoruny měsíčně navíc oproti super-low-cost VoIP i chudí důchodci unesou, volání v rámci sítě máme zadarmo a starosti žádné...

  • 1. 8. 2011 13:23

    Martin Soušek (neregistrovaný)

    Ne, to není nejdražší VoIP v ČR. Jukněte na http://www.upc.cz/telefon/

    Všechny tarify s měsíčním paušálem (volné minuty nelze využít pro volání na mobily), na mobily 4,91 Kč za minutu a to i v nejvyšším tarifu. S účtováním po minutách! A lidi to stejně kupují...

    Pro srovnání - s úplně srovnatelným VoIP od ipvox volám za 1,56 Kč s DPH, účtováno po vteřinách od první vteřiny.

  • 1. 8. 2011 12:24

    lahvon

    A nebo mají individuální ceny.
    A nebo využívají synergie mobilních a fixních služeb.

    Navíc voip není jen samostatná telefonní přípojka. To jsou funkce virtuální ústředny, nebo třeba jen SIP trunk s určitým počtem hovorových kanálů pro připojení VoIP PBX zákazníka.

  • 1. 8. 2011 8:55

    Tom (neregistrovaný)

    xDSL je parodie normálního Internetu v dnešní době. Kdo někdy zažil normální symetrické vysokorychlostní připojení, tak nikdy nemůže brát xDSL za "plnohodnotný internet" - zvlášť u firem!
    No jen si zkuste na xDSL na jednom PC něco plnou rychlostí stahovat a na druhém uploadovat třeba 200MB nascannovaných dokumentů. GOOD LUCK!
    Jenže O2 se nechce investovat do výstavby nové infrastruktury a tak stále udržují při životě něco, co už se má používat jenom tam, kde to opravdu jinak nelze - např. vesnice v horách.

    A co se týče té PARODIE na VoIP!!! Základní paušál s DPH 276,- Kč/číslo jenom za to, že to máte! To se asi zbláznili!!! Všichni osatní VoIP operátoři mají paušál nebo minimální plnění za číslo 1-20Kč měsíčně... A ty ceny! 4,67 na mobil a dokonce i na vlastní!! Tak to je taky masakrálně nejdražší VoIP v ČR.

    Ve firmě mám několik VoIP čísel, ale všechny mám v podstatě hlavně pro příchozí hovory - za každé platím jenom 1,- Kč měsíčně, takže zadarmo... O2 to má "jenom" 276x dražší :-D

    Takže myslím, že VoIP od O2 mají firmy jenom proto, že:
    1) O2 docela "tají", že se jedná o VoIP (respektive sami Vám to neřeknou, když se nezeptáte)
    2) Firmy, které to mají, neznají ostatní VoIP operátory a jejich ceny, protože ostatní VoIP operátoři nemají obrovské reklamy v TV, billboardy atd.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).