Já jsem (to už je dávno) stáhl z www stránek tehdejšího Telecomu formulář, ten vyplnil a donesl na poštu i s telefonem. Když jsem se vrátil domů, odmontoval jsem zásuvku a ustřihl dráty. To bylo v r. 2002 a od té doby mi tele cokoli může být ukradeno (Ale telecí mám rád pořád).
No, já zrušil pevnou linku hladce a postup Telecomu byl seriózní. Zavolal jsem na 800123456, sdělil, o co mi jde a dáma mi řekla, že se mi do tří dnů ozvou. Ozvali se a učinili nabídku, kterou jsem neakceptoval - sice nabízeli spoustu volných minut, ale paušál (300 Kč) byl podle mne pořád vysoký. Takže poštou přišel kód a bylo to.
Já jsem si nechal u operátora hned po přenesení čísla, (čím dřív, tím líp), zablokovat veškeré ,,obchodní nabídky" Opové totiž (což jsem zjistil až v samoobsluze T-mobile), zasílají, samozřejmě za úplatek, reklamním agenturám vaše údaje, t. j. u tarifů číslo a jméno, event. firmu, u anonymních předplacenek informaci, že číslo je aktivní. Jediný způsob, jak se tomu vyhnout je, zakázat opovi, nejlépe písemně, aby vaše data těmto agenturám dodal. Jenže se to musí stihnout ideálně ještě před aktivací SIMky, dodatečně to není moc účinné.
Při výpovědi smlouvy je lepší postupovat poněkud jinak. Napsat dopis, kde uvedu, že vypovídám smlouvu a poslat to doporučeně i s dodejkou na jejich adresu na Praze 4. Dodejka se vrátí zpět, kde bude datum převzetí a od tohoto dne běží výpovědní lhůta. Oni mezitím pošlou ten svůj kód a pak se deaktivuje. Pokud budou chtít přemlouvat nebo řeknou, že to zrovna nešlo, tak pořád mám tu dodejku a podací lístek jako důkaz. Ani si nejsem zcelka jistý tím, jestli to musí jít přes ten jejich kód, zákon o ničem takovém nehovoří a naopak píše, jak se dává výpověď a ať už jsou jejich všeobecné podmínky jakékoliv, nesmí být v rozporu se zákony a pokud jsou, tak to rozhodně neznamená, že se tím člověk musí řídit.
A pokud je ve smlouvě něco, co nedodrží, pak je možné vypovědět smlouvu ihned ode dne předání dopisu a klidně se hádat o vrácení již zaplacených peněz a obrátit se na ČTU.
moje zkusenost z minuleho tydne je opacna. zavolal jsem na infolinku ze mam zajem o vdsl, zkotroloval cislo, vybral sem si tarif a bylo mi receno ze do 5 dnu vse bude hotove a bez vypadku. druhy den rano prisel modem a v poledne prepli sluzbu. vse funguje jak ma a to vse do 24h od zavolani na infolinku. ja si stezovat tedy nemohu, kdyby takto fungovaly firmy v cr bezne byl bych stastny clovek.
Ještě upřesním - smlouvu uzavřeli na pobočce, ale když jsem jí tam šel zrušit, tak mi sdělili, že se tímto nezabývají a lze to jen telefonicky. Telefonicky jsem byl několikrát přepojen a čelil hned několika výslechům, proč chci skončit. Když jsem vysvětloval, že mi prostě neposkytují z neznámých důvodů službu, na kterou mám smlouvu, nabízeli mi různé báječné alternativy, o které jsem nestál, typu mobilní internet apod. Nakonec se mi podařilo dosáhnout toho, že mi poslali dopis s kódem pro ukončení služby, kde je napsáno, že mám volat na informační linku - zatím jsem tam nevolal, ale očekávám další sérii výslechů a přemlouvání. Méně asertivní jedinec, co neumí říkat pořád dokola ne, by u nich asi zůstal chtě nechtě nadosmrti.
"Telefńoca naslibuje novým zákazníkům cokoliv a pak to v 99 % nesplní. Pracovníci a pracovnice linek péče o zákazníky a linky technické podpory taky nevykazují žádnou kvalitu a ve většině případů ani nevědí o so jde a co mají dělat. " Přesně má zkušenost - uzavřeli se mnou smlouvu na VDSL a pak zjistili, že u mne nelze zřídit. Proč ne, to už mi nebyl nikdo schopen říct. Zato dělali neuvěřitelné obstrukce, když jsem se rozhodl smlouvu na službu, kterou nemohli poskytnout, ukončit.
Já se tomuto vývoji v žádném případě nedivím. Telefńoca naslibuje novým zákazníkům cokoliv a pak to v 99 % nesplní. Pracovníci a pracovnice linek péče o zákazníky a linky technické podpory taky nevykazují žádnou kvalitu a ve většině případů ani nevědí o so jde a co mají dělat. VDSL je v zahraničí v provozu již několik let a to za mnohem příznivější cenu, než tady u nás v ČR. Navíc je potřeba brát v úvahu i to, že v zahraničí se mnohdy nabízí VDSL jako symetrické připojení, používá se tak zvaných předsunutých DSLAMů, to znamená, že DSLAM je nainstalován někde na traťovém nebo uličním rozvaděči rozvaděči, které se nacházejí mezi ústřednou a koncovým zákazníkem a to u nás v žádném případě není. Navíc v zahraničí je přece jenom poněkud kvalitnější místní metalické vedení, větší průměr vodičů symetrického páru a tohle všechno má vliv na možné nastavení rychlosti u koncového uživatele. Navíc dlouho Telefónica nabízela ADSL jen s hlasovými službami, které nikdo nevyužíval a bylo to jen o okrádání lidí. A ty celkové ceny... Hrůza... A v dnešní době, kdy čím dál tím více lidíé potřebuje co největší rychlost na vzestupném směru, tak Telefńoca nabízí 16/1 MBit/s, což je výsměch. Nelze nepřipomenout i častou poruchovost, ztrátu synchronizace mezi routerem na straně uživatele a DSLAMem na straně ústředny a neschopnost tohle řešit ze strany Telefónicy. A co se týče VoIP, tak Telefónica je jedna z nejdražších firem, které tohle nabízejí, to opravdu nemá obdoby.