Vlákno názorů k článku Prerekvizity datových schránek: k elektronické spisové službě v úřadě od adejmkova - Mně vyhovuje názor, že k elektronickému originálu může...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2009 13:01

    adejmkova (neregistrovaný)
    Mně vyhovuje názor, že k elektronickému originálu může existovat papírový stejnopis. Neliší se obsah, neliší se autorizující osoba, liší se pouze forma a to při ekvivalenci obou forem není na závadu. Mám to tak potvrzeno z www.egoncentrum.cz a z "Kulatého stolu" sdružení CNZ k dopadům datových schránek - i když to beru spíš jako doklad, že i někdo jiný uvažuje stejně jako já, než jako směrodatné stanovisko. Tím se škrtá představa hory tisků k podpisu a následnému skenování. Myslíte si, že to není přípustné? A jestli je, proč by se úřady měly zahltit konverzemi z moci úřední?
  • 5. 8. 2009 18:14

    MB (neregistrovaný)
    Jeden z hlavních důvodů tohoto stavu je to, že se hrozně pozdě spustilo financování z IOP... V současné době mají schválené žádosti první úspěšní žadatelé, kteří byli opravdu aktivní, schválené projekty. Není to trochu překombinovaný způsob financování. Obce dostanou podporu, ale jen když se zúčastní poměrně byrokratického financování z IOP. Místo aby se čerpala jedna položka, musí požádat tisíce obcí, zaměstnat jiné úředníky a riskovat, že něco nespletou (a asi si věří proto jen ti "aktivní") neb financování přes EU dbá především o formální stránku žádostí než by se zaměřolo na věcné plnění.
  • 5. 8. 2009 17:10

    Aleš Fidler (neregistrovaný)
    Problematikou datových schránek se zabývám velmi intenzivně.
    Takže:
    - všichni to odkládají na poslední možné termíny.
    - v podstatě všichni upgradují spisové služby (na poslední chvíli). V souvislosti s tím všichni spoléhají, že zaměstnance vyškolí na poslední chvíli
    - až na malé výjimky plánuje většina systém polopapírový (tj. rozhodnutí se budou vydávat na papíře a ... budou se konvertovat z moci úřední)
    -konverzi z moci úřední řeší obvykle pomocí CzechPoint@office s delegací pravomoce na několik málo úředníků. Zde bych se proto obával, že na té pesimistické variantě se zahlcením něco bude.
    - cca 90% úřadů se nějak chystá, ale existují i hodně velké organizace, které mají totální chaos.
    - pro konverze vybavují pracovníky tokeny. To že by měli podepisovat i další moc zatím nikomu nedochází! Úředníci se především bojí pracovat elektronicky, neví co je čeká.

    Jeden z hlavních důvodů tohoto stavu je to, že se hrozně pozdě spustilo financování z IOP. Ne že by nebyli peníze. V IOP jsou miliardy. Nikdo nechce jít do rizika, že něco podepíše a pak na to mít nebude. V současné době mají schválené žádosti první úspěšní žadatelé, kteří byli opravdu aktivní schválené projekty.

    Doplnil bych ještě jednu drobnou věc k dokumentovému formátu PDF.
    Vzhledem k tomu, že vyhláškou definovaným výstupním formátem z IS je PDF ve standardu PDF/A, mělo by tak od státní správy být i doručováno prostřednictvím datových schránek.PDF/A nemůže podpis obsahovat, ale může být podepsáno! Z toho důvodu nemusí být vždy nutné provádět konverzi mezi formáty pokud opravdu bude státní správa takto doručovat.
    Standard PDF/A definuje (zjednodušeně řečeno)část dokumentu týkající se vizualizace obsahu případně jeho struktury. Ztráta podpisu nastává pokud chci "vytisknout" dokument znovu virtuální tiskárnou. PDF/A je podmnožinou vyšších standardů PDF. Dokument může být uložen jako PDF1.7, ale přesto může teoreticky odpovídat standardu PDF/A v závislosti na tom jak byl vytvořen.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).