jde o to naučit lidi pracovat s počítačem a ne jednou konkrétní verzí MS Word, kdy při změně ikonek v nové verzi nebudou opět nic umět, protože z ikonky žlutého lístečku je v nové verzi zelené kolečko a pečlivě nabiflovaný postup: ikonka 1, ikonka 2, pak f3 najednou nefunguje...
Napriklad osnovy predmetu Informatika by slo vytvaret jako opensource projekt. Na zaver by je jen zhodnotili a pripadne upravili odbornici (nikoliv urednici).
Kvák, kvák, kvák, pořád dokola stejné kecy. Kdy už se konečně místo různých odborných konferencí začne na školách vyučovat Informatika ve smyslu toho samotného slova a ne jen, jak udělat tabulku v jednom nejmenovaném produktu jedné nejmenované velké společnosti s mikro jménem. Bezpečné zacházení s počítačem a chování na síti musí být vyučováno "kompetentními" lidmi od prvního stupně základní školy a na to se mají nabalovat informace o principech, jak pracovat s počítačem a aplikacemi obecně a ne jen s "něčím".
Kdy už se konečně místo různých odborných konferencí začne na školách vyučovat Informatika ve smyslu toho samotného slova
To je opravdu zapeklitá otázka.
Dovolím si upozornit, že v rámcovém vzdělávacím programu (RVP) pro základní vzdělávání není obor/předmět Informatika, ale Informační a komunikační technologie. Tento vzdělávací obor obsahuje skutečně jen částečně i to, co pod informatikou patrně chápete Vy, viz RVP pro základní vzdělávání na webu Výzkumného ústavu pedagogického v Praze, strana 35-36. Více je tato problematika rozpracována v (RVP) pro gymnázia, nicméně i tam se nejde příliš do hloubky.
Nepochybně - ostatně o tom se i ve článku píše (a hovoří se o tom v podstatě na všech podobných konferencích).
Prakticky to je ale v podstatě utopie - ti zmiňovaní "kompetentní" lidé totiž nerostou na stromech, a musela by tedy proběhnout nějaká masivní celorepubliková kampaň, která by ty učitele vzdělala / vychovala. A to by stálo čas, peníze, lidské zdroje, vůli, legislativu.. a to je otázka mnoha mnoha let..
presne tak. nadavat na vyuku ms produktu na ukor linuxu je jako zehrat nad tim, ze se ve skole vyucuje pri poctech desitkova soustava misto sestnactkove nebo binarni kterou 99.99% populace nikdy nepouzije.
Naprosto souhlasím. Já take nedám na T602 a DOS co jsem se naučil na škole dopustit! Učit se nějaký "alternativy" jako Word 2.0 a tzv. "Windows", k čemu by mi to bylo? Jsem šťastný že mi škola dala praktické znalosti, třeba klávesové zkratky Norton Commanderu, a né nějaký abstraktní teorije.
"I když je fakt, že pro výuku je to ideální systém."
To je dobry vtip. Lide by se predevsim meli ucit pracovat s tim, u ceho je nejvetsi pravdepodobnost, ze na to narazi v praxi. A respektem k vam, to Linux s podilem 1% rozhodne neni a jeste DLOUHO NEBUDE!
A k čemu bude dnešním žákům a žákyním ZŠ, že se naučí MSO 2003/2007, když v době, kdy budou nastupovat do zaměstnání, už stejně budou další verze s překopaným UI? Kdyby se učilo obecně (tj. ne „třetí ikonka zleva“), tak by jim to problém nedělalo.