Mílo, zkusíme získat vyjádření od UPC. Společnost by ale nepřistupovala k tomuto kroku, kdyby skutečně nebylo hotovo. Nemůže přece odříznout zákazníky od všech plnoformátových stanic!!!
Monitoring jsem dělal dnes odpoledne, takže opravdu mám ověřeno. Vždyť se nad tím zamyslete sám. Není možné, aby začali odpojovat programy, když nebudou mít zákazníci přetočeno. Byl by to hrozný průšvih. To si zkrátka UPC nemůže dovolit.
Ale může, vykašlali se na zákazníky, kteří měli předplacenou kartu, skončilo jim předplatné déle jak v květnu a přešli na běžný tarif. Včera mi volal klient, že mu UPC přestalo hrát, samozřejmě jsem přesměrování slíbil, ale nejdřív jsem ho poprosil ať si zavolá na infolinku UPC, že by to mohl mít zadarmo. A odpověď: pokud jste do konce května nebyl zákazník se smlouvou máte smůlu.
Koho by tohle napadlo? Zkusíme tedy zjistit. Amatéři nevědí, kde hledat informace... :-) Je ale jasné, že tiskový mluvčí tuzemské UPC, pan František Malina, žádné informace nepodá, protože k tomu není oprávněn. Kontaktní osoba pro UPC Direct existuje, ale jedná se o cizince. Budeme se tedy snažit o vyjádření. Každopádně je to tedy lidově řečeno masakr. Doufejme tedy, že budeme úspěšnější než Mediafax.
Tak, když by jsme řadili DVB-S/S2 služby s českými programy,
dle bezohlednosti k zákazníkům, dostaneme stupnici:
1) Digi TV
2) UPC Direct
3) CS Link
4) Sky Link
Takže na tom není, nic neobvyklého. Naopak, někdy před týdnem jsem se motal na 19,2°E
a byl jsem šokován, že to tam ještě jelo... Myslel jsem, že už to tam dávno vypnuli.
To jsem nevěděl, že se s tím takhle prdí... Domníval jsem se, že přechod na THOR,
už byl dávno ukončen a 19,2°E vypnuté a ono to tam ještě stále jelo. Tady před týdnem.
jasně jelo mi to souběžně měl jsem už naladěný Thor a na druhém satelitu zůstala Astra ...celé dny to jelo z obou satelitů až do 30.9 jen poslední dny večer většinou kolem 20hod některé programy (české) z Astry vypadli...takže si dali na čas
Nevím, je těžké hodnotit, když nemám osobní zkušenosti ani s jedním, ale z toho co poslední dobou čtu tady na Digizone, bych neváhal Skylink a CS Link vzájemně prohodit, tedy to pořadí následovně:
1. Digi TV
2. UPC Direct
3. Skylink
4. CS Link
Vzhledem k tomu, co Skylink poslední dobou předvádí, mi to připadá vhodnější.
Tak v CS linku se v této chvíli nic neděje.
V Sky Link jistý pohyb je. Pohyb je život dalo by se říci, čili ne žádné stojané vody nebo zahnívající rybník, třeba...
Na druhou stranu si myslím, že současný pohyb se jim zrovna 2x nevydařil. Tedy můžeme ty body po sté rozebrat.
Bod 1)
Nové karty. No mne se to netýká jakož ani žádného ze starých zákazníků. Maje staré karty chodí bez problémů a k problémům dojde někdy za dva nebo tři roky pokud vypnou CryptoWorks, pak obdržím nové katry s Irdetem a budu muset zakoupit buď modul Irdeto nebo spíše nový přijímač s integrovaným modulem irdeto.
No, týká se to bohušel nových zákazníků. Ti teď mají určitý problém a neví, co mají dělat. Takže Sky Linku se v každém případě podařilo zbrzdit příval nových zákazníků. Protože těch možností není mnoho. Spolehlivých přijímačů s integrovaným modulem Irdeto je málo. Modulů Irdeto je málo. A zákazník si v podstatě může vybrat buď koupi dobrého přijímače a k tomu modulu CryptoWorks, což ho samozřejmě vytáčí, když ví, že za dva nebo tři roky modul vyhodí anebo levného přijímače CryptoWorks, který za dva nebo tři roky vbyhodí celý. Anebo se raději rozhodne pro jinou službu. Nic méně Sky Link o situaci informuje zcela otevřeně a proto zde také byla takto nesčetněkrát popsána.
Bod 2)
Přechod CS Kina do MPEG4. Opět se mne netýká nemám HD a tento kanál mne na víc vůbec nezajímal. Jako plátce Multi pak získávám místo CS Kina lepší stanici CS Mini / CS Film takže na změně vydělávám výhodnějším kanálem, který byl před tím kanálem prémiovým, placeným zvláště. Ovšem, čistě akademicky by mne zajímalo, jak hodlá Sky Link řešit ty případy, když měl někdo zakoupený CS Film třeba na rok dopředu nebo na 3 roky dopředu apod. A nyní ho má v obyčejné nabídce multi. Tím by byl o ty peníze okraden. Takže podle mého názoru měl by toto Sky Link řešit adekvátně tak, že těm, kteří si předplatili kanál CS Film by měl buď tyto peníze vrátit nebo jim je přičíst na konto aby si za ně mohli zakoupit něco jiného nebo jim jako náhradu poskytnout kanál HBO. Tedy jiný prémiový kanál. Nevím, jak Sky Link tuto situaci řeší a bude řešit. Ale řešit by ji měl.
Bod 3) Změna FEC a dalších parametrů u HD. Opět se projevil český trh šuntů a zřejmě zcela nepředpokládaně se s tím některé přijímače nevyrovnaly...Jak typické...Ovšem mnohdy zřejmě pomůže pouze aktualizace firmware... Uvidíme, jak se s tím dále různé přijímače vyrovnají. Ovšem mne se to opět netýká ani v tomto třetím případě, nemám HD.
Stále ještě platí to, že vysílání HD je dosti v začátcích, těch kanálů není tolik a kdo jde do HD musí počítat s určitými porodními bolestmi a určitou nekompatibilitou. Není to tak rozjeté a ověřené jako SD, to prostě do dnes není. I když sám tvrdím, že pokud bych kupoval nový, už bych nekupoval SD, ta cesta je dnes prostě na rozhraní, je to celkově v půli cesty. A prostě ano už je nutné po ní vykročit, ale je třeba kráčet opatrně s rozmyslem a hodně se ptát na cestu, kudy jít. Není to jednoduché. Takže se musí počítat s nějakými problémy. Prostě není to tak. Já koupím ty koupíš a ono to bude fungovat. Nemusí to fungovat. Tedy nemusí to fungovat zcela přesně. Ovšem Sky Link opět informuje a otevřeně problém přiznává a komunikuje o něm.
Takže v podstatě i když se jim ani jeden z oněch 3 kroků vyloženě nepovedl. Nedá se říci, že by tím vyloženě utrpěli nějaké poškození morálního kreditu nebo že by si pokazili image. Ale zda to byly všechno dobré nápady. To si zase zrovna, já osobně nemyslím. Uvidíme, co z nich vyleze dál nebo jak se bude dál situace kolem těchto 3 bodů vyvíjet.
Celkem souhlas, jen k výroku, "někdy za dva nebo tři roky pokud vypnou CryptoWorks, pak obdržím nové katry s Irdetem ...". Obdržím? Spíš koupím si nové, ne.
A k bodu 2 jen tolik, že pokud to nebudou kompenzovat (vracet), na nějaké dlouhodobé předplatné čehokoli se jim příště každý zvysoka ... V případě CS Kina jde zrovna víceméně o houby, ale jako precedens to fakt nebyl moc dobrý obchodní tah.
Novou kartu od Sky Linku už jsem dostal několikrát, když byla změna na novější Bios atd. Takže já jsem si samozřejmě zaplatil ty 2 vstupní tisíce Kč za přístup a funkční karta je jejich záležitost ne moje. Já to nekupoval s omezením 2 let nebo 3 let apod. To má jasně definované třeba Telewizja na karte, kdy je to asi na 6 let. Sky Link to má doživotně. Takže ano pošlou nové karty. Samozřejmě. Jako vždy a každý. Ale modul, přijímač atd. V kterém budou fungovat. To už je zase můj problém. A nikoli jejich.
Tak to bych se právě docela divil. Rozhodně nikdo ze SkyLinku oficiálně neřekl, že bude karty Cryptoworks po případném ukončení podpory měnit za Irdeto (PI-sys). Pokud vím, právo na "možnost dekódování" je vázané na konkrétní fyzickou kartu a pokud z jakýchkoli důvodů přestane fungovat (ať už se poškodí nebo přestane být kompatibilní s aktuálně používaným systémem), SkyLink neručí za nic a na výměnu za funkční kartu neexistuje automatický nárok.
Něco jiného je bug v systému, něco jiného plánovaná předem oznámená změna parametrů. Obávám se, že se v tomhle mýlíte. Pokud by takovouhle "sociální pomoc" SkyLink plánoval, jistě by se o tom pan Glisník rád zmínil, aby uklidnil své abonenty, že nebudou muset kupovat karty znova. To ale opravdu dosud neudělal.
To nevím jestli tomu říkáte sociální pomoc nebo jak, ale to je normální služba a vy máte u nich konto a máte kartu s nějakým číslem a pokud oni se rozhodnou tu kartu měnit tak vám posílají jinou kartu s jiným číslem a ta karta nahrazuje tu kartu původní a původní zaniká, ale jaksi nikdo vám nemůže vymazat vaše konto a zbavit vás vašich práv abonenta. To tedy doopravdy nemůže. Samozřejmě pokud si zničíte kartu sám, vlastní vinou, nějakými pokusy nebo třeba mechanickým zničením, tak si musíte koupit novou, to je snad logické, ale pokud oni něco updatují, ugradují a dělají cokoli, vaše konto platí samozřejmě dál a v tom případě oni musí poskytnou kartu, která funguje. Takže nevím proč by měl někdo ze Sky Link nebo CS Link něco takového vykládat ? To je přece zcela normální. Pochybuji, že by se konto vztahovalo pouze na systém CryptoWorks a zanikalo by, když přejde služba na jiný systém, to je samozřejmě kravina. Pokud bug v systému CryptoWorks není, tak ho nemohou vypnout jen tak pro legraci. A pokud vyrukují za 2-3 roky s bugem, což vyrukují, tak je to přechod kvůli bugu, tedy jejich ochrana. To vám také banka, které mění karty co dva roky snad zamezí přístup k vašim kontům, to bych se tedy hodně divil. Prostě vám zašlou nové a napíšou vám aby jste staré znehodnotil, maximálně si zaúčtují nějaký manipulační poplatek 50kč apod. Tohle je úplně totéž.
Upřímně Vám přeju, abyste měl pravdu, ale zároveň tomu vůbec nevěřím. Myslím, že už tu podobný dotaz padl a pan Glisník se mu nějak vyhnul v tom smyslu, jako že o tom budou uvažovat. Nechce se mi to hledat, ale pokud chcete mít jistotu, radši si ten rozhovor najděte. Zase tolik jich tu v souvislosti se změnou kódování SkyLinku nebylo.
Jo. Už se to zde několikrát probíralo. Zatím je vždy měnili a nevidím důvod proč by jako neměli. To by udělali jednou a rázem mají po službě. Každý by z fleku přešel k UPC, kde by měl více jistoty.
Otázka: V případě, že bude zákazník s novým přijímačem, který je "Skylink Ready" a jeho karta je pouze CryptoWorks, může počítat s nějakou kompenzací z vaší strany při nákupu nové karty?
Odpověď: Ano, připravujeme program ""Karty na výměnu"", protože počítáme s tím, že naši stávající zákazníci budou postupně obměňovat své satelitní přijímače a kupovat si například HD boxy. Počítáme tedy se zvýhodněnou cenou karty na výměnu. Starou kartu deaktivujeme a zákazník získá novou kartu Irdeto.
K čemu takový dotaz, kdyby to bylo automaticky zdarma nebo jen za manipulační poplatek? "Zvýhodněná cena" a "manipulační poplatek" může být finančně docela citelný rozdíl.
No jo, jenže tohle je trochu o něčem jiném. Tam se nebaví o ukončení karty CryptoWorks, ale o tom, že by zákazník měl jíž STB DVB-S2 Irdeto a že chce ,,předčasně" vyměnit svoji funkční a platnou kartu CRW za novou kartu Irdeto, Tak oni mu zde jako stávajícímu zákazníkovi nabízí určitou slevu, pokud zakoupí tedy novou a starou funkční dobrovolně vrátí / znehodnotí.
Pozor ! Rozdíl na slova plně funkční a funkční...
Klíčové slovo může být třeba HD atd. Viz. doleji.
Tedy odpovídal jsem sám dříve, nežli jste položil otázku.
Viz. doleji.
Samozřejmě mohou a asi mají v úmyslu a tedy budou stávající starší zákazníky k takové výměně motivovat, takže zde v podstatě poodhalují své plány. Samozřejmě čím více takových zákazníků bude, tím více ušetří na výměně karet CRW, která už půjde z jejich kapsy a proběhne po ukončení CRW. Takže s tímtu ,,ušetřením" zřejmě počítají. Tu motivaci mohou provést třeba tak, že na Irdetu půjdou programy HD + SD v MPEG4 a na staré CRW jen nějaké staré programy v SD. Přičemž ty atraktivnější budou tlačít do MPEG4 atd. Takže si každý půjde dobrovolně koupit za své peníze, novou kartu Irdeto a bude rád, když bude moci starou vrátit a obdrží nějakou nepatrnou slevičku, jako bonus starému zákazníkovi. Tak toto samozřejmě udělat mohou. Ale zatím nemají ani dost atraktivních HD programů za přiměřenou cenu ani dost kvalitních STB DVB-S2 na trhu. Takže v této chvíli zcela bezpředmětné, ale alespoń z toho vyplynulo, co mají v úmyslu. A také jim jejich úmysly s tím HD nemusí vyjít, tedy zrovna nyní to nevypadá, že by se lidi do HD mohli přerazit. No a ty aktivní karty, co jim po té zbudou v činnosti, stejně budou muset vyměnit, tak, jak tak. Jen je otázka, kolik jich zbude na ně. Ale nejspíše hodně. Ale alespoň to objasnilo, přoč tedy tak šílí s HD a SD v MPEG4 a jak hodlají z toho průseru, do kterého je naháčkovala firma Irdeto, vybruslit.
I když samozřejmě, několikrát za žívot jsem se stěhoval. Nyní mám karty Sky Link 3 kusy. Když byla poslední výměna karet vlastnil jsem 2. Ta jedna mě našla ihned, tak asi za 14 dní, co započala výměna. Ta druhá mě chudák hledala asi 3 měsíce, jak kolovala po různých poštách, ale na konec mě našla.
Takže si to chce aktualizovat adresu na kontě Sky Linku.
Další věcí je pokud má někdo registraci na někoho ze Slovenska, zda to z něj potom dostane. To už je další věc. Protože karta samozřejmě přijde dle adresy jemu. Což mám taky, samozřejmě. Když by došlo k nějakému pokusu o vypínání Joj pro Česko apod. Ovšem mě by zase přišla jeho. Takže pokud by mi on nedal mojí, já bych mu nedal jeho. Takže opravdu v tomto nevidím žádný problém. Ve výměně karet. Problém je pouze v opatření si po té něčeho, v čem budou fungovat.
neřekl bych že někoho zajímá zda mají zákazníci už přesmněrované satelity ...z Astry už mi prostě od rána 1.10 ...Upc nejede.. mám totiž satelity dva Astru jsem nechal stát ..a nechal přetočit Hot bird...
po polročnom súbehu ešte nemajú pretočenú anténu ? ignoranti ! veľa toho individuálne nemontujem, a keď, tak 23E+19E+13E+1W, takže moji zákazníci problém nemali a tí čo mali len 23+19 sa ozvali hneď jak im prišlo info a ja tí najzaneprázdnenjší sa ozvali, keď vypli na 19E EPG. A okrem toho UPC chcela odo mňa e-mailovú správu koľko antén už je pretočených k 1.7., 1.8. a k 31.8 potvrednie pretočenia všetkych (týkalo sa skupinových inštalácií).