Sice je to naprosto podružné, ale náhodou vím, jak to s tím "standardním" a "cenným" balíkem je, a proto přispěju svým Troškou do mlýna...
Česká Pošta s.p. skutečně u vnitrostátních zásilek zná jen cenný balík s udanou cenou do/nad 5000 Kč (+ ostatní typy).
Označení "standardní balík" se používá jen u některých mezinárodních balíkových zásilek (existuje i mezinárodní cenný balík).
S poštou mám relativně dobré zkušenosti (nejsem ale zcela nezainteresovaná osoba), jen z jednoho eshopu jsem za poslední rok obdržel bez problémů (bez zdržení, či poškození zásilky) DVD&CD za víc jak 65kKč, o počítačových komponentech atd ani nemluvě...
Souhlas, jen jako mnohaletý prodejce a provozovatel IT kemenné prodejny a eshopu doplním:
1) Malým prodejcům s IT se nevyplatí provozovat eshopy - nikdy nedostanou takové podmínky od výrobců, jako eshopy velké a zavedené (Alza aktuálně dokonce diktuje výrobcům podmínky) a i když nasadíte dumpingové ceny bez zisku, tak stejně neprodáte o moc víc a dlouho to nevydržíte.
2) Spoustu zboží nedokážu ani nakoupit za cenu, za kterou to etail prodává koncovým uživatelům - tedy i když budu prodávat s 1% marží, budu stejně dražší.
3) Jako prodejce jsem se smířil s tím, že žádanější a dražší zboží jako notebooky, tablety apod., neprodám s vyšší marží, než 4-5%.
Jak jsem tedy jako jeden z mála přežil ? :
Rezignoval jsem na obchod - šoupání krabic už žádný malý obchod s elektronikou a IT neuživí. Soustředil jsem se na služby (připojení k internetu, správa IT malých firem, VOIP telefonie, kamerové zabezpečovací systémy apodd.) a k tomu samozřejmě jako nosný byznis servis IT. I tomu blbýmu Frantovi se na compu dříve či později něco vys..e a přijde - i drobná oprava za 300-500,-Kč je lepší výdělek, než třeba na prodeji samotného notebooku ;)