Vlákno názorů k článku Přežijí kamenné obchody? od pool 13 - Ten pan Chrz je tedy genius.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2008 11:41

    nax (neregistrovaný)
    Vim, co myslite, plati to obecne v hodne pripadech, nicmene spousta vyrobcu ty modely dela pro cely region, ne jen jednu zemi - tj. Zapadni+stredni evropa, kam omylem spadame i my:)

    Proto na nekterych televizich musite nastavit ze jste v UK, aby slo automaticke ladeni, ceske EPG a podobne.

    Ja predpokladam, ze spousta ceskych e-shopu klidne nakoupi u dodavatele v nemecku a pak preprodava. Zvlaste pokud takove cenove rozdily jsou videt i kasa.cz versus kasa.de :)

    Modelove rady se poslednim cislem vetsinou upresnuji primo pro odberatelsky retezec, aby ten mohl rozjet kampan "pokud najdete levneji, vratime rozdil". Nikde levneji nenajdete, protoze jste koupili napr. Sony Bravia 40S3000K a vsude jinde prodavaji 40S3000.
  • 27. 2. 2008 10:02

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    To není tak úplně pravda. Jak již bylo zmíněno e-shopy u nás jsou jen takovými "přeprodejnami" kteří zboží objednávají u tuzemského velkoobchodu/dovozce který může mít od výrobce dané (velkoobchodní) prodejní ceny jiné, než v jiných zemích.
    Může to být způsobeno i třeba mírně odlišnými (upravenými) modely pro místní trh - je třeba např. aby TV zvládaly zvukovou normu D/K a rovněž tak naprosto nepochopitelně odlišnou normu pro stereo (i když hodně značek dneska zvládá všechny běžné normy).
    Samozřejmě takový Medion / Saturn / Conrad atd dostane úplně jiné ceny, když si objedná zboží pro 90 milionový trh, navíc finančně značně silnější.
  • 27. 2. 2008 9:07

    nax (neregistrovaný)
    kdyz srovnam ceny napr. drazsich televizi (80.000 CZK a vyse) v EU a v CR,
    vychazi mi to asi takhle:

    e-shop - marze 30%
    kamenak - marze 80%
  • 26. 2. 2008 14:53

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    OK, nevyjádřil jsem se úplně přesně.
    Pečivo je trochu vyjímka, tam marže prudce stouply po nedávném zdražení a nyní jsou až ke 100 %, zelenina je také zvláštní případ, je tam dost odpadu (něco shnije, něco poškodí zákazníci, něco se neprodá).
    Myslel jsem běžné potraviny pro každodenní nákup, tam se marže běžně pohybují pod 20 % (u "sledovaných" výrobků i pod 10 %). U běžného spotřebního zboží jsou ale málokdy pod 50 % a u značkového zboží a hraček obvykle i přes 100 %. Ve srovnání s tímto jsou marže v potravinářství opravdu velice nízké.
    Výpočetní technika je také zvláštní případ, tam jsou opravdu marže naprosto mizivé, divím se, že je tolik firem, které se tímto zabývají.
  • 26. 2. 2008 14:46

    Luboš z venkova (neregistrovaný)
    "Navíc marže u potravin je obecně velmi nízká..." - trochu mimo realitu, marže u potravin je naopak jedna z nejvyšších. Např. u pečiva se pohybuje 30-35%, u zeleniny i víc a pod 20% není snad u ničeho. Kde jinde jsou takovéto marže? Např. v sortimentu s výpočetní technikou se pohybují okolo 5%.
  • 26. 2. 2008 7:40

    Patrik Chrz
    Potraviny a oblečení je jasné. Potraviny podléhají zkáze, tak tady moc nákup přes Internet nepřichází do úvahy. Navíc marže u potravin je obecně velmi nízká, takže když se k tomu připočte dopravné, nemohou e-obchody těm normálním příliš konkurovat. Maximálně různé vysoce specializované a to u zboží, které tyto "necnosti" moc nemá, napadá mě třeba koření - je relativně drahé, trvanlivé a spotřebitel není citlivý na jeho cenu. Chcete pepř trhaný o půlnoci na severní straně Kilimandžára? Tohle vám Albert nenabídne :-)
    Oblečení si zase většina lidí chce vyzkoušet, tady se obchody také moc bát nemusí.
    Opačná situace je u zboží, které má jasně definované vlastnosti - typicky elektronika. Chci počítač? Stačí mi vědět kolik má RAM, jak velký disk, jaký procesor, u náročnějších i značku MB, zdroje,... Vlastně nepotřebuji ani fotku, stačí stručný textový popis. U "pokojové elektroniky" už to chce fotku, ale i tak se hodně lidí spokojí s tou. Někdo se ještě zajde podívat do obchodu, aby ho viděl "naživo" a pak si to objedná přes Internet.
    Ze zkušennosti mohu potvrdit tento trend z mého bývalého zaměstnání - velkoobchod s luxusními hodinkami. Zákazník si je vybral v obchodě a pak začal "lovit" na Internetu. Ale i na to výrobci reagují. Postupně přebírají v jednotlivých zemích i velkoobchodní zastoupení a dokonce otevírají i vlastní prodejny, ze kterých jsou vlastně jen "předváděcí" místnosti. Zákazník přijde, prohlédne si a pak koupí na Internetu. Výrobce o nic nepřijde, vymyslel totiž senza "trik". O něco zvýší doporučenou cenu zboží pro kamennou prodejnu. Pak si otevře vlastní internetový obchod (samořejmě "tajně", aby nebyl spokován přímo s ním), kde zboží prodává "se slevou" - ale prakticky za bývalou "běžnou" kamennou cenu. Zákazník je šťastný, že koupil zboží "se slevou" a výrobci je to jedno, jestli prodá ve vlastní kamenné prodejně, nebo po Internetu. A z výnosu internetového obchodu pak dotuje ten kamenný. Samozřejmě si to můžou dovolit jen velcí výrobci, což vede ke snižování nabídky na trhu (u nás lidi mimo značek patřících do Swatch group znají tak dvě, tři).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).