Vlákno názorů k článku Přežijí kamenné obchody? od Ja - ale vzdyt to, co chcete, v zakonu je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 3. 2008 1:08

    Ja (neregistrovaný)
    ale vzdyt to, co chcete, v zakonu je reseno! Konkretne v obcanskem, najmete si pravnika :-))
  • 3. 3. 2008 1:05

    Ja (neregistrovaný)
    jenze oni volaji, jestli to mame (presne, jak psal kolega, jak idioti) a nakonec to stejne nekoupi

    proste vysirky lidi, nechapu to

    cesky clovek je schjopen cely den na netu hledat, jen aby usetril stovku :-))
  • 28. 2. 2008 22:26

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Naprostý souhlas. jednou jsem si to zkusil a zplatil předem, a pak jsem čekal 3 týdny na dodání. Od té doby opět platím pouze při převzetí zboží hotově.
    A potom - psát číslo své karty do internetu se mi opravdu příčí.
  • 28. 2. 2008 10:23

    anonymní
    Nevím proč zákazníci dělají stále nějaké rozdíly mezi kameným obchodem a eshop.

    Proč? Protože v kamenném obchodě je vše reálné. Vidím úroveň obchodu, jsou tam reální lidé, můžu si zavolat vedoucího a problém s ním řešit, vidím, jak se chovají k zákazníkům.

    U e-shopu vidím pouze webové stránky. Protože náklady na design webu jsou řádově nižší než náklady na vybudování kamenné prodejny, i podvodník z Horní dolní může mít krásný načančaný web. Z kontaktních údajů nepoznám, zda obchod@, reklamace@, objednavky@ a vedeni@ je ta samá osoba nebo je tam tým ochodníků.

    Když jdu reklamovat do kamenné prodejny, mám podepsaný papír, že to převzali k reklamaci, vím, kdo se tím zabýval a mám tak vcelku pocit, že se něco děje.

    Když pošlu zboží na reklamaci do e-shopu, nevím zda jim to vůbec přišlo, zda se tím vůbec zabývají, nemám ani rámcovou představu o osobě, která to řeší, prostě jedna velká nejistota. Proto ty telefony.

    Přidám se k tomu, co zde psali jiní - když vás ti zákazníci tak děsně obtěžují, zrušte si telefony a oni vám volat nebudou. Pokud by vás i přesto obtěžovali třeba maily, zrušte e-shop a buďte v klidu. Nemá smysl dělat něco, co vás tak děsně nervuje.
  • 28. 2. 2008 10:10

    Martin2 (neregistrovaný)
    "Mimo jiné podle toho poznám, jak se bude daný shop chovat, pokud budu zboží třeba reklamovat"
    nepoznáte vůbec nic, protože obchodník je ten poslední kdo ovlivní jak Vaše reklamace dopadne, ten to zboží jen vezme a přepošle ho dále dodavateli, ten jej přepošle ještě výrobci a probíhá čekání jak celý proces dopadne. Obchodník nemá nejmenší důvod Vám dělat s reklamací potíže pokud to zboží nekoupil někde z pochybných zdrojů a rozhodně by Vám každý obchodník rád vyhověl a reklamaci vyřídil co nejrychleji, nejlépe výměnou věci, jenže takto prostě trh nefunguje. Nevím proč zákazníci dělají stále nějaké rozdíly mezi kameným obchodem a eshop. V kameňáči se s nima nikdo bavit nebude, tak odevzdáte zboží, dostanete papírek a řeknou Vám že až to bude vyřízené, tak Vám zavolají a hotovo, ale do eshopu lidi volají soustavně každý třetí den a ptají se kdy už to bude vyreklamované, jako by to snad obchodník mohl vědět, ten ví stejně kulový jako vy a čeká na zprávu od dodavatele a pak lidi na obchodníka nadávají a píší informace jakej to ten obchodník je šmejd, jak mu trvá dlouho reklamace i když ji vyřídí do těch 30 dnů a přitom nechtěj pochopit, že pokud by to zboží reklamovali v kterémkoliv jiném obchodě, že to dopadnou úplně stejně protože obchodník o té reklamaci nerozhoduje vůbec.
  • 28. 2. 2008 9:41

    Martin2 (neregistrovaný)
    V takovém případě nevím proč by měl být chráněn i zákazník, je to riziko nižší ceny :-) Je to zkrátka úplná blbost aby kupní smlouva byla závazná jen pro jednu stranu, tedy dodavatele a odběratel tuto smlouvu nemusí vůbec dodržovat. Myslím si, že zrovna APEK, který tvrdí, že jim jde o zájmy obchodníků, by se měl za obchodníky snažit vyjednat stejné úpravy zákonů, které budou postihovat i zákanzíky pokud se nechovají čestně. V jiných zemích by nebyl problém aby se většina obchodníků proti něčem takovému spojila a společně se dohodli na tom, že udělají něco jako stávku a nebudou prodávat zákazníkům zboží, což ovšem našem státě není možné, každý zde umí jen na všechno nadávat ale skutek utek.
  • 28. 2. 2008 8:31

    anonymní
    Nezlobte se na mě, ale pokud je v e-shopu napsáno, že objednávku odešlou nejzpoději do x hodin, tak neberu žádné důvody, proč by to neměli udělat. Pokud k nim jezdí pošta dopoledne, ať změní ten text na webu, protože takhle je to podraz na zákazníka.
    Ad volání, zda-li je zboží skutečně skladem - jo, máte pravdu, že je to asi obtěžující, ale po mých zkušenostech, pokud mně na tom záleží, aby zboží bylo rychle a daný e-shop nemám ještě oťukaný, tak také kontaktuju prodavače. Mimo jiné podle toho poznám, jak se bude daný shop chovat, pokud budu zboží třeba reklamovat :-)
  • 27. 2. 2008 23:13

    stoural (neregistrovaný)
    Proc by mel bych chranen? Takove je riziko jeho byznysu, ve kterem podnika a ceny jeho vyrobku by s necim takovym mely pocitat.
  • 27. 2. 2008 17:22

    cc (neregistrovaný)
    A taktně jste vynechal to podstatné: Jak je chráněn obchodník před zákazníky, kteří mu způsobují škodu nevyzvednutím objednávky?
  • 27. 2. 2008 11:46

    anonymní
    Že kouli nemáte mi nevadí, ale docela by mne zajímalo, co jiného si tedy představujete pod pojmem "dodací podmínky".
  • 27. 2. 2008 11:22

    Martin2 (neregistrovaný)
    Promiňte, že nemam věšteckou kouli, která by mně řekla, že pod větou "dodací podmínky, které byly rozumné" bylo myšeno, že objednané zboží skladem objednané do 12h budou tentýž den expedovat a nemíní tím třeba expedici do 2 dnů.
  • 27. 2. 2008 9:31

    anonymní
    a ptají se jestli to máme skladem, když to tam mají napsané

    To asi proto, že mají zkušenost jako já, že mnoho (možná i většina) obchodníků prostě lže. Takže nikoliv idiocie, ale zkušenost s vašimi méně poctivými kolegy.
  • 27. 2. 2008 9:21

    Petr (neregistrovaný)
    Malem jsem se rozplakal. Chudak obchodnik... Jeho vlastni zakaznici mu hazeji klacky pod nohy...

    Ze se na to clovece nevykaslete a nejdete radsi uklizet zachody...
  • 27. 2. 2008 9:12

    anonymní
    Když si po sobě přečtete ten původní příspěvek, tak uvidíte, že tam tyto informace nepíšete,

    Ať se koukám, jak se koukám, vidím tam toto:
    Vzal jsem ten první, kde bylo zboží uvedeno skladem, podíval se na dodací podmínky, které byly rozumné.

    Takže buď jsem se Lupě naboural do databáze a dodatečně to tam připsal a nebo jste opět špatně četl.
  • 27. 2. 2008 9:08

    Retail (neregistrovaný)
    ... to je přece jednoduché:

    1) Prodávejte jen to co opravdu máte na skladě
    2) Zrušte dobírky

    Pokud lidé zaplatí dopředu nebudou si přece "své" zboží nevyzvedávat
  • 27. 2. 2008 8:59

    anonymní
    A což to takhle zabalit :-)? Vždyť díky zákazníkům existujete.
    Jak sleduji tuto diskusi, rozhodně nemám pocit, že by zákazník už byl u nás dostatečně chráněn, spíše naopak.
  • 27. 2. 2008 8:12

    cc (neregistrovaný)
    Ano, to je ono.
    Dnes začíná převládat přesvědčení, že zákazník může všechno a e-obchodník musí skákat tak, jak on chce. Zatímco např. v supermarketu sklapne jako beránek.
    Nám se vrací cca 5% zásilek jako nevyzvednutých. Z toho jen asi 10% má na svědomí pošta svou špatnou prací. Zbytek zákazníků na následné maily nereaguje. Když už, tak podrážděně s tím, že má přece právo do 14 dní zboží vrátit.
    To je sice pravda, ale náklady spojené se službami které si vyžádal je naopak povinen zalatit. Což jim nějak nedochází.
    Zatím nad tím máváme rukou, ale vzhledem k nákladům na tyto vrácené zásilky začínáme uvažovat co s tím...
  • 27. 2. 2008 1:08

    Martin2 (neregistrovaný)
    Když si po sobě přečtete ten původní příspěvek, tak uvidíte, že tam tyto informace nepíšete, proto sem napsal to co sem napsal. Jestliže má obchod napsáno, že to pošle do druhého dne a nedělá to tak, tak je jasné že lže, i když stát se může cokoliv. Také sem před několika dny potřeboval na rychlo nějaké specifické zboží, hledal sem obchody v okolí kde je mají skladem, zboží sem pracně dohledal a naházel do košíku z toho co bylo k mání, následně sme zavolal za jak dlouho si proto mohu přijet a oni měn řeknou že si pro to přijet nemohu ale že mně to do 3 dnů pošlou, tak to je prostě špatně. Bohužel pokud obchodník není napojen online na skladový systém dodavatele, tak ty informace o termínu dodání krom toho zda je skladem, nebudou nikdy aktuální. Sice dodavatel běžně garantuje dodání do 3 dnů a můžeme to uvádět v obchodě, jenže i jemu se může z té nabídky několika tisíc kusů zboží stát, že v tu chvíli výrobce má momentální výpadek ve výrobě určitého modelu a nedozví se o tom ani náš dodavatel dokud zboží někdo neobjedná a nebude se poptávat u výrobce. To jsou věci které ovlivnit nelze, jde jen evidovat zda to mam fyzicky na skladu nebo ne. V našem obchodě uvádíme opravdu co máme a co nemáme skladem a posíláme zboží ještě ten den a když má zákazník krkolomné požadavky jako že objedná zboží které máme skladem i v 19h s tím že je nutně potřebuje druhý den, tak i takovým se snažíme vyhovět ač je to krkolomné, ale jde to třebas vlakem. V dnešní době nerozhoduje vůbec cena zboží, jestli si někdo myslí že internetový obchod by měl mít zboží levnější než kamenný obchod, tak je úplně mimo, dokonce znám hned několik obchodů kde mají kupodivu v eshopu dražší zboží než v kamené prodejně a rozhodně nedostatkem objednávek netrpí, rozhoduje rychlost dodání a proto bohužel mnoho obchodníků v tomto podvádí, ale ze zkušenosti vim, že toto platí převážně jen u prodejců elektro (bílé, černé, pc, mobil) v jiných odvětvích se na toto narazí spše ojediněle, případně ještě u velkých kolosů jako je mall.cz a podobné kdy zboží které mají skladem nejsou schopni často dodat ani do 3 dnů, možná to dělají úmyslně protože i my se setkáváme často s tím že zákazník objedná zboží, my mu jej ve snaze poslat co nejrychleji pošleme ještě ten den a on nám večer napíše, že objednávku chce stornovat, nebo změnit zboží a problém s tím pak máme my a vznikají nám neuhrazené náklady na poštovné. Takže pokud obchod vyčká den nebo dva, tak sníží tyto ztráty. Zákazníci dnes mají větší práva než obchodník. Obchodník musí všechno a zákazník nemusí nic. Pokud by se zákazníci chovali slušně a například neobjednávali jedno zboží v několika obchodech a to které přijde první převezmou a na ostatní kašlou, nebo jej objednají a následně zjistí za několik hodin nebo dní že je jinde levnější a objednají jej i tam a to původní nepřeberou, snaží se vracet koupené zboží protože ho již koupili jinde levněji a podobné "vychcanosti", tak i obchodníci by se jistě chovali k nim jinak. Bohužel na to doplácejí ti poctiví zákazníci, díky různým opatřením obchodníků.
  • 27. 2. 2008 0:36

    Martin2 (neregistrovaný)
    Ano, pro mně to jsou idioti co neuměj číst, protože se s tím seru jek debil a v kuse aktualizuju to co prodám na krámě i v eshopu a přesto neustále lidi volají a ptají se jestli to máme skladem, když to tam mají napsané. Kdybych se na to vykašlal a neuváděl tam nic, tak si ušetřim práci s aktualizací.
  • 26. 2. 2008 22:07

    anonymní
    Milý "neanonymní" pane, chováte se s prominutím jak debil. Kdybyste pořádně četl, tak byste se dočetl, že jsem nekritizoval to, že nedodají zboží, které dodat nemohou. Kritizoval jsem, že velmi často lžou, např. že jsou schopni expedovat zboží do 24 hodin (ve skutečnosti 4 pracovní dny).

    Vaše obhajování obchodníků ohledně doby expedice je mimo mísu. Psal jsem, že jsem si prostudoval dodací podmínky. Pokud je tam uvedeno, že zboží objednané do 12h expedují týž den, je mi jedno, jestli si pro to PPL přijede samo nebo jim to tam povezou sami.

    Co se týče udávání "skladem". Krásně vysvětlujete, proč nám prodejci lžou. Pokud uvádí nepravdivé informace a zvláště takové, které se jim hodí, je to prostě lež. Pokud firma nemá sklad propojený s e-shopem, má u produktu jasně uvést, že stav není aktualizovaný a nemusí odpovídat realitě. To samé, má-li tuto informaci od nedůvěryhodného dodavatele. Ale pokud takovéto neaktuální údaje vystavuje na netu bez dalšího, jsou to prostě lháři. Tečka.

    Jinak přidám další příklad starý 14 dnů. Objednávám zboží v pondělí, deklaruji nutnost dodat do pátku (čili během 4 pracovních dnů). Je mi sděleno, že není skladem za nabízenou cenu, ale jsou schopni mi ho dodat za cenu vyšší od jiného dodavatele. Souhlasím a platím eBankou do eBanky. Obratem dostanu informaci, že zboží do čtvrtka odesílají. Objednávku průběžně sleduji a stále je jako "potvrzená", ale ani ve čtvrtek však není expedovaná. Posílám tedy přes internet dotaz, jak se situace má. Prdí na mně, nikdo se neobtěžuje odpovědět.

    V pátek kolem poledne tam volám a dozvídám se, že zboží nepřišlo včas a podobné výmluvy. Že jsem do objednávky jasně uvedl, že zboží potřebuju do pátku, to je nezajímá a nemají v sobě ani kouska slušnosti, aby mi sdělili, že nestíhají. Že mi slíbili expedici ve čtvrtek, že nereagují na netem zasílané otázky k objednávce, to je prostě průser.

    Právě proto, že zkušeností s eshopy jako zákazník mám dost, mohu si dovolit tvrdit, že úroveň eshopů u nás je opravdu mizerná (čest výjimkám).
  • 26. 2. 2008 21:16

    stoural (neregistrovaný)
    "Ale bohužel je stále mnoho obchodů které uvádí že mají zboží skladem ač jej skutečně nikde namjí a teprve v případě objednání je začnou schánět, toto neuznávám a mně samotného jakožto obchodníka toto neskutečně vytáčí, protože ač uvádíme pravidvé informace, tak každý den volá více jak 30 lidí a jak idioti se stále ptají zda je zboží skladem nebo ne ač to tam jasně mají napsáno i s uvedením do kdy orientačně zboží bude dodáno pokud není skladem, za tento stav práv ěmohou ti nepoctivý obchodníci se kterým mají zákanzíci z minule špatnou zkušenost a nás poctivé to neskutečně zatěžuje."

    Vy jste fakt dobrej. Za tento stav mohou nepoctivi obchodnici, jak sam pisete, a presto zakaznici, ktery projevi vazny zajem o vase zbozi a ptaji se, zdali jej mate na sklade, jsou pro vas idioti. Vy jste mi ale pekny obchodnik.
  • 26. 2. 2008 21:04

    Martin2 (neregistrovaný)
    Bohužel jste uvedl jednu z mého pohledu velmi závažnou věc, která nemá jinde na světě obdobu a to je fakt, že velké množství obchodů je opravdu virtuálních, za nimiž nestojí žádní prodejci, ale zboží dodává stále jedna firma! J e to dáno tím, že mnoho firem a lidí tvořících internetové stránky a obchody přišli na to, že se jim vyplatí si naprogramovat vlastní obchod, který dokáží ve vyhledávačích protlačit na přední místa a jen do obchodu automatem dodávají zboží, které přebírají od skutečného prodejce a z bojednávek, které mu předají mají provize. V těchto obchodech často ztěží najdete nějaký kontakt a když už se někam dovoláte, tak na druhém konci bude někdo kdo vůbec neví o čem mluvíte, protože ani neví co v obchodě má jelikož zboží vůbec neprodává a jde mu jen o to udělat obchod zajímavý pro vyhledávače a objednávky které předá dodavateli. V tomto je situaci skoro až alarmující a troufnu si říct, že více jak 60% na trhu jeden jen na tomto systému, obzvláště u některých komodit jako jsou parfémy, kosmetika, hodinky, elektronika, sexshopy, zdravá výživa je toto procentu ještě mnohem větěí a u některých jmenovaných komodit toto číslo dosahuje takřka 90%!!! Pokud mysléte, že tyto údaje cucáím z prstu, tak nikoliv, provozuji mimo jiné jistý vyhledávač zboží a katalog internetových obchodů a tam je to bohužel viděl velmi jasně a do budoucna si myslím, že to může být větší problém než se nyní může někomu zdát a při troše snahy schopné firmy v této oblasti, to může znatelně zahýbat trhem a znatelně ochromit příjmy zejména menších seriozních specializovaných obchodníků.
  • 26. 2. 2008 20:52

    Martin2 (neregistrovaný)
    Pane anonyme a všem Vám podobným bych přál jediné, jděte si provozovat týden internetový obchod a pak tady něco pište! V kameném obchodě koupíte jen to co tam v tu chvíli skutečně mají, což velmi často také není zrovna nabídka k jásání jak jste se sám přesvědčil a to i ve velkých obchodech. Zkuste si laskavě Vámi požadované zboží v té kamenné prodejně objednat a čekejte kdy Vám jej dodají. Uvidíte, že kamenný obchod Vám zboží dodá ještě déle než internetový obchod a většinou bude ještě po Vás chtít finanční zálohu. Internetový obchod stejně jako ta kamenná prodejna zboží bere ve výsledku od stejného dodavatele, takže pokud Vám jej eshop nedodá v pro vás líbivém termínu, tak vám jej nedodá ani nikdo jiný, protože vše záleží na hlavním dodavateli zboží, takže onternetové obchody obviňujete zcela neprávem! Co se týče odeslání zboží které je uvedeno jako skladem ještě tentýž den kdy bylo objednáno, tak toto také není až tak jednoznačná záležitost, protože dost často záleží na tom vkolik hodin jezdí pošta vyzvedávat k prodejci poštu a to může být hned ráno, stejně tak může mít obchodník již před vámi mnoho jiných objednávek a nestačí tu vaši do předání poště vyexpedovat. POkud je to zajímavá objednávka, tak vám jistě obchod rád vyhoví a pokusí se jí zaslat jak to jen půjde aby vám ji doručil druhý den, ale pokud to není pro něj nějak zajímavý zisk, tak vás prostě pošle víte kam a prostě to máte o den déle, stejně jako se s váma nebude nikdo bavit ani v kamenném krámě po otvírací době. Další možností je že zboží je na jiné pobočce a je zasíláno z této kamenné pobočky do jednoho centrálního místo od kud probíhá expedice. Rozhodně beru, že pokud má obchod uvedeno skladem, tak zkrátka počítám s tolerancí dodání do dovu dnů od objednání. Pro jistoto je dobré si tam zavolat jestli jsou schopni zboží odeslat ještě tentýž den, u menších obchodníků vám jistě vyjdou vstříc, u větších se na vás vykašlou, tam ty zákanzíky moc nerozlišují. Ale bohužel je stále mnoho obchodů které uvádí že mají zboží skladem ač jej skutečně nikde namjí a teprve v případě objednání je začnou schánět, toto neuznávám a mně samotného jakožto obchodníka toto neskutečně vytáčí, protože ač uvádíme pravidvé informace, tak každý den volá více jak 30 lidí a jak idioti se stále ptají zda je zboží skladem nebo ne ač to tam jasně mají napsáno i s uvedením do kdy orientačně zboží bude dodáno pokud není skladem, za tento stav práv ěmohou ti nepoctivý obchodníci se kterým mají zákanzíci z minule špatnou zkušenost a nás poctivé to neskutečně zatěžuje. Bohužel internetové obchody většiny obchodníků nejsou na takové technické úrovni aby sami sledovali online počet kusů skladem ve spojení s prodejnou a musejí tento údaj aktualizovat ručně a to jim zkrátka trvá jelikož u toho nesedí online a může se stát že zboží mají v 1ks skladem a tentýž den před vámi jej někdo objednal. Většina internetových obchodníků se snaží prodávat poctviě a uvádět pravdivé údaje a pokud se neschodují s realitou tak to rozhodně nedělají úmyslně, ale je to díky nemožnosti ty údaje mít orpavdu k dispozici online nebo tyto informace přebírají od dodavatelů, kteří na to ve většina případů z prominutím serou a moc často se s tím neaktualizují a pak když si to někdo objedná a vy to objednáte u dodavatele tak zjistíte realitu, v tomto případě by vám ale měl obchodník zavolat a říct že se věci mají jinak a do kdy to může opravdu být.
  • 26. 2. 2008 20:40

    PF (neregistrovaný)
    Ano,ja vas chapu,jen jsem chtel rict,ze kdyz nekdo pise clanek o etapach ceskeho obchodovani,nemel by vynechat ani technicke pozadi zmen,protoze vzestup netdirectu ceske pomery hodne zmenil smerem ke kvalite shopu. Uplne chapu vase rozhorceni nad multishopy,ktere vsechny cerpaji z jednoho primarniho shopu - taky me to vytaci,ale opet za tim vidim 'konspiraci' :) a netdirect,protoze prave oni tady rozjeli to cemu rikaji obchodni domy viz jejich reference na shopcentrik.cz - vsechny ty jejich obchodaky nemaji nic skladem a kazde patro cerpa data z jineho materskeho shopu - tim,ze jich tolik naflakali a flakaji je dal, dochazi k takovemu zplosteni trhu. Netdirecty zase chapu,prijdete k nim,ze chcete shop a pokud mate zbozi,ktere jeste nedelali,hned vam nabidnou automaticke generovani dat do tuny obchodaku,ktere delali pro jine klienty - samozrejme jejich zakaznik na to slysi,protoze ma svuj novy shop a jeste jini razem prodavaji za provize za nej - ale to je prave to co se nelibi nam koncovym nakupujicim,ze pak nedokazeme rozeznat original od kopii - tedy zdroj od provizaku :(
  • 26. 2. 2008 20:22

    anonymní
    Ale tady nejde o software, který za e-shopem stojí. Tady jde o to, že řada provozovatelů e-shopů, jak jsem se přesvědčil, vůbec žádné zboží nenabízí a jen přeprodává. Asi jako kdybyste přišel do obchoďáku, v úseku pečivo požádal o tři rohlíky, paní zavolala do prodejny s pečivem o dva bloky vedle a oni by je přinesli té paní, která by vám je pak "prodala". A sama by nenabízela vůbec nic. A ještě by lhala, že má skladem i koblihy, že si pro ně můžete přijde a vy byste po příjezdu zjistil, že koblihy nejsou, protože prodejně pečiva ob dva bloky vypadl dodavatel. Obvolal byste řadu dalších obchodů s pečivem v té čtvrti, oni by vám opět slíbili, že mají koblihy skladem a opět byste si naběhl, protože když pro ně dorazíte, všichni se obrátí na toho jednoho dodavatele, prodejnu s pečivem, která je nemá.
  • 26. 2. 2008 20:03

    PF (neregistrovaný)
    Tenhle článek hovoří o Alze a vy ve vašem příspěvku mluvíte o Hifishopu - na co mě to navedlo? Podle mého názoru změnila firma netdirect se svým obchodem shopcentrike technickou úroveň českých obchodů, ale z gruntu. Zmiňovaný Hifishop je taky jejich dílo a ALZA? Jen si otevřete zdrojový kód alzy a podívejte se, kdo je autorem - je to nějaký zbyněk šplýchal,teď se podívejte na justici,kdo je společníkem netdirectu = zbyněk šplýchal. Říkám vám,je to trochu bouda a netdirect to dneska opravdu válcuje. Myslím si,že je chyba, že se v takových souhrných článcích nehovoří právě o takových firmách,které technicky v e-commerce něco znamenaly a znamenají,protože českou e-commerce svým způsobem velmi ovlivňují už jen tím,že tvoří nové konkurence velkým hráčům,díky tomu,že jejich řešení jsou dostupná i pro malé firmy.
  • 26. 2. 2008 19:28

    anonymní
    Bohužel, úroveň e-shopů v ČR je většinou mizerná. Na první pohled to tak nevypadá, ale poté, co jsem zažil koncem roku, si již nedělám iluze.
    Na poslední chvíli jsme se rozhodli, že si pořídíme videokameru. Mezi svátky a Silvestrem v místě, kde jsme trávili volno, obchody s elektronikou neměli a ten jeden, co tam byl, měl nabídku odpovídající větší vesnici.

    Našel jsem si tedy přes "zboží.cz" tuto kameru a udělal filtr pouze na ty, které to mají skladem. Výsledkem bylo i tak celkem dost e-shopů.
    Problém první: z tohoto seznamu, kde e-shopy deklarovaly dostupnost zboží skladem, byla víc než polovina lhářů. Po otevření stánky produktu nebyla dodací doba uvedena vůbec nebo "dostupnost: na dotaz", někde rovnou napsali dostupnost do 14 dnů. Tohle se mi v kamenných obchodech nestává.

    Vzal jsem ten první, kde bylo zboží uvedeno skladem, podíval se na dodací podmínky, které byly rozumné, zboží objednal, připsal do objednávky, že v souladu s nabídkou čekám zboží druhý den zásilkovou službou. To jsem udělal někdy ráno. Když jsem odpoledne kontroloval stav objednávky a stále byla nepotvrzená, zavolal jsem do té "firmy". Zjistil jsem, že kameru skladem nemají a věnovat se tomu budou po novém roce. Objednávku jsem okamžitě stornoval a jal se obvolávat další e-shopy.

    Nebudu to zdržovat - naprostá většina e-shopů, co "má zboží skladem", ho nemá a tudíž nemůže expedovat, někde mají volno (což se člověk opět dozví pouze v případě, že tam zatelefonuje). To je problém druhý. Lháři, lháři, lháři.

    No a to nejlepší nakonec: řada e-shopů, co se tváří jako nezávislé firmy, jsou jen agregátory jiných e-shopů (např. HifiShopu), takže přestože slibují expedici ten samý den, kdyby tam nezavolal a oni se nepodřekli, že v Hifishopu teď už nejsou a tudíž bude zboží až po Novém roce, ani bych to nezjistil. Na takovýchto agregátorů, co sami nic neprodávají, jsem narazil poměrně častokrát. Poučení třetí: že nabídka vypadá široká ještě nic neznamená, protože je velmi dobře možné, že za deseti "různými" e-shopy pod různými firmami, na různých doménách a občas i úplně různých vzhledů je vždy jedna a táž firma, která nakonec zboží dodá.

    Výsledkem bylo naprosté zklamání z množství lhářů, co vám slíbí modré z nebe. Obrátil jsem se i na Seznam, že ve zbozi.cz je řada lživých údajů. Myslíte si, že tam po čtrnácti dnech nebyly stále? A opět stačilo vzít produkt na zbozi.cz uvedený "skladem" a na stránce e-shopu "typická doba dodání 7-14 dní".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).