b) a vas cas ma cenu nula? Pokud ano, pak je pro vas vyhodnejsi jit do kramu.
c) viz b
d) nesmysl, tento mesic napr. plati to co v nemecku, na kazde strance musi byt vse co na fakture (ICO, zapis v OR apod.), pokud ne, nabonzujte a dostanou pokutu.
e) ano, ale i reklamace stupidnich zakazniku jsou pro inet prodejce horror :-) to byste neverili... a ja kdyz reklamoval vc kamennem obchode domaci spotrebic, to byl teprve horror :-))
f) i Posta umoznuje dodani ve vami urceny cas (za penize)
a) Proto tu máme čtrnáctidenní lhůtu na vrácení peněz. ale i tak je samozřejmě lepší vypravit se pro některé věci do kamenného obchodu.
b) I tak je často celková cena výrazně nižší. Záleží taky, koli ksi obchod účtujě. Někde chtěji za Obchodní (nebo Profi) balík 150 Kč jinde 70 Kč.
c) Pokud se bavíme o té čtrnáctidenní lhůtě, tak to je smaozřejěm pravda.
d) Vyzkoušel jsem desítky e-shopů a zatím mi cihla nepřišla.
e) To platí i pro kamenné obchody, ale je pravda, že u e-shopů je to horší, protože obchodník využívá toho, že to k němu máte prostě daleko.
f) Poštu mám kousek od domova, takže to není vůbec problém. Horší je to s PPLáky. Dříve telefonovali, před příjezdem, v spolední době se mi stává, že volají, až když stojí před domem a já nejsem doma.
a) Zalezi na druhu zbozi. Je dost zbozi, ktere "osahani" nepotrebuje.
b) To mi bohate vynahradi nizsi cena. Pri nakupu pres internet nejsem omezen hranicemi CR. Bez problemu pak nakoupim jedni vec v Nizozemsku, druhou v Italii a treti v Nemecku. A to za cenu az polovicni proti ceskym e-shopum. O cenach v kamennych obchodech ani nemluve.
c) Ano tohle je jista nevyhoda ale pokud vezete zbozi vratit do kamenne prodejny take vam neproplati naklady na cestu.
d) Ve srovnani s kamennou prodejnou asi ano ale neni to tak katastrofalni.
e) Tohle plati skoro vsude. Naopak casto se lepe vyridi reklamace v zahranici nez v ceskem kamennem obchode.
f) zalezi na tom jaky si zvolite zpusob doruceni. Prepravni firmy vam navic zavolaji a muzete si domluvit i jine misto doruceni.
Myslím, že ten zmíněný jev, je o trhu v ČR obecně. To ne ní o eshopu nebo kaměňáku, protože v konečném důsledku oba berou od stejného dodavatele a tam bývá problém. A perzonál? Odborný perzonál je drahý a podavač je levnější než prodavač.
Se vším bych skoro souhlasil, ale bod a) u mě většinou skončí následovně: ani kamenný obchod zboží k dispozici nemá, nic o zboží nevědí, ale můžu si ho objednat (za draho), zaplatit zálohu a oni mi ho zajistí. A kvůli tomuhle absurdu už často jiné řešení než internetový obchod stejně nezbývá.
a) je super zbozi osahat jinde a pak koupit v eShopu levneji - jen casem kdyz pribude eShopu asi nebude kde osahat
b) pokud ho platite - avsak vetsina obchodu ma financni limit nad ktery je postovne a balne zdarma
d) pokud nekomu poslete penize a on nedoda zbozi, je to trestne - situaci jsem zazil u male castky. Jediny problem jsou starosti, ale takoveto pripady podvodu vetsinou nejsou v malem a policie je resi.Resenim je pouzivat proverene eShopy.
e) Solidni firma resi reklamace solidne - ale to je i u kamenne prodejny obcas problem.
f) v pripade Ceske Posty - coz je horror sam o sobe
Vždy záleží na zboží a okolnostech
a) Záleží na zboží. Jak už bylo zmíněno, PC si osahat nemusím
b) Spočítáte-li si čas, často se to poštovné a balné vyplatí. Samozřejmě, ne vždy.
c) Velká nevýhoda. Většinou nemáte dostupnou centrálu dané společnosti
d) U velkých společností ano. Nicméně, s tímto přístupem by nemohli vznikat nové obchody
e) To všude
f) Nechte si to poslat do práce (pokud se nebude jednat o ledničku ...)
a) Nemůžete si zboží "osahat",
b) pokud platíte balné a poštovné, není nezanedbatelné,
c) pokud zboží vracíte, vždycky náklady platíte,
d) jako zákazník jste stále málo chráněn proti podvodníkům,
e) reklamace se může změnit v horror,
f) musíte doma čekat plus minus ve stanovenou dobu,.