Vlákno názorů k článku Přežijí kamenné obchody? od Tomcat - Pokud nemáme stejnou kupní sílu obyvatelstva a jinak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2008 15:25

    Tomcat (neregistrovaný)
    Pokud nemáme stejnou kupní sílu obyvatelstva a jinak nastavený ekonomický systém (poplatky, daně atd...) není to srovnání přesné.
    Zrovna mám opačnou zkušenost.
  • 27. 2. 2008 12:45

    VfB (neregistrovaný)
    kdyby měla LUPA psát jen o českém internetu, tak je tu jeden článek za měsíc :)
  • 26. 2. 2008 12:58

    Fido (neregistrovaný)
    Hmm co mi asi nabídnou…

    Ono asi jak kde. Z vlastni zkusenosti uvedu maly priklad. 11.2. jsem si objednal nejake zbozi v Nizozemsku a tentyz den nejakou drobnost v jenom ceskem e-shopu. Zbozi z Nizozemska jsem mel 15.2. doma a zbozi v ceskem e-shopu je dnes stale ve stavu "vyrizuje se". A to pri platbe predem.
    Zacinam mit podezreni, ze ten cesky e-shop si nejprve pocka na penize, objedna zbozi v zahranici, pote prebali a teprve posle zakaznikovi.
  • 26. 2. 2008 13:02

    Tomcat (neregistrovaný)
    Lupa.cz (www.lupa.cz), server o českém Internetu. myslím že vytahovat zahraničí není k věci
  • 26. 2. 2008 9:34

    Tomcat (neregistrovaný)
    S Eshopama to je těžké, podle mne na ně neplatí žádné dogma. Spíš je to konstatování jak různě to může dnes fungovat.
    Záleží na zájmu kupujícího, na jeho lokalitě jak bude eshoping vnímat. Případně jestli na eshopy budeme nahlížet z marketingové\školní teorie, nebo z praxe jak tomu opravdu je a ne jak by tomu mělo být.

    U koho to čertu včasně nakupuji….

    Říká se, kupujte u seriozních obchodů. No spousta obchodů je vlastně jen jeden subjekt a je za ním např.: firma Mobilní Telefony Alibaba&Loupežníků s.r.o.
    Případně, že ochod který vystupuje jako pobočka velké zahraniční firmy, vůbec není to, za co se vydává. Takže RollsRoyce.cz, i když bude mít image a sortiment originálu, bude kydat PR články do medií o tom jak byl na trh uveden úžasný nový model, může to být ve skutečnosti nějaký Franta z Horní Dolní autovrakoviště. Samo, že se s tím táhnou negativa v podobě záruk \ servisu \ cen\ dodacích lhůt atd…


    Hmm co mi asi nabídnou…

    Nabídka zboží, no můžu konstatovat, že nabídka zboží je ještě více virtuální než virtuální samotný obchod. Často slovo „máme“, se často line v rovině můžeme objednat. Tedy jak člověk má vybrat obchod kde zboží dostane rychleji, když nikde nemá jistotu, co se za dodání vše skrývá. Eshopy často tedy jsou jen jakým si katalogem s možností objednání.
    Napadá mne, že jsem se dožadoval 6měsíců po nějakém zboží, z eshopu znělo stále bude…, tak jsem poslal emaila přímo k výrobci a odpověď je realita, není a nebude…. Přeposlal sem to na eshop jak teda. Od té doby mlčí.
    To že v případě takové situace dokáže eshop pohotově zareagovat a nabídnou náhradní zboží je dost výjimka.


    Jako Franta? To je kádr…

    Nakupujte u odborníků. Hmm to nám odpadne spousta obchodů co?. Zákazník potřebuje poradit, ze specifikace zboží odpověď nedostane a v obchodu to nevědí také. Často ale prohlásit, že nevědí co prodávají.


    Ale Horste to je ale úžasná cena….

    No člověk by si řekl, že pokud eshop nemusí mít sklad a rychle točí zboží bude mít ceny lepší. No není tomu vždy tak a jediný problém který může být je to a by cena byla průhledná tedy, aby zákazník by opravdu informován o tom kolik zaplatí a né nějaké poznámky velikosti písma 4 kdesi pod čarou, případně cena nějak nepřehledně rozpočítávána.


    Pane vrchní platím…….

    No napadá mne, že placení v eshopech je bolestivé téma, které souvisí s elektronickým i obyčejným bankovnictvím v ČR. Prostě objednat zboží eshopem a platbou hotovosti (kterou vyberu v bankomatu) spojenou s osobním předáním může být jednoduší a levnější, než bezhotovostní platba s dodání zboží až k zákazníku i přesto, že by měl dopravu zdarma. ale za to nemohou eshopy , mohou, ale usilovat o změnu


    Tak že co? Bylo to, je to, bude to… eshopy se postupně zlepšují, bude fungovat jistý přirozený výběr. Ale nelze očekávat samotnou změnu v eshopech pokud nebude i jinde nějaký posun spousta věcí se musí zlepšit ať v bankovnictví počínaje konče znalostí anglického jazyka u personálu i kupujících.
    Současný stav je podlemě pro začátečníka to je jungle a není problém si vytvořit zásobu negativních zkušeností a odbor k eshopům.

    Myslím, že ten kdo chce eshopy využívat tak volí z důvodů, že nikde jinde to zboží nemají, mají ho za exkluzivní cenu, nebo nemá člověk čas, aby se k tomu zboží dostat jinak.
    Rozhodně bude jen zlomek těch kdo eshop voli jen, protože „to je IN“ a moderní

    Takže kamenné obchody přežijí, protože eshopy stále nemají sílu je překonat.

    To co sem psal se vztahuje k ČR
  • 26. 2. 2008 13:28

    anonymní
    Chytrolíne, nikdo sem zahraniční eshop netahá bezdůvodně. Autor příspěvku jen srovnává český obchod se zahraničním. Takže bych to viděl spíše na konfrontaci kvality služeb, nebo chcete-li benchmark mezi CZ a zahraničním subjektem. Příště se 2x zamyslete než napíšete podobný koment.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).