jéje, to by bylo super. Jenže tohle by právě v podstatě eliminovalo veškeré e-shopy u nás. Na sklad si nikdo vzít nechce :-(
I když to byl přesně ten styl, který jsme používali v "mé" minulé firmě. Zboží dostal jen ten, který měl kolekci (což představovalo stabilní zásobu kolem 20 kusů hodinek).
Také se domnívám, že slovo velkoobchod vychází z toho, že zboží se prodává ve velkém, ale spoustu "podnikatelů" se domnívá, že vlastnictví živnosťáku automaticky zadává právo nakupovat za velkoobchodní ceny bez ohledu na odebrané množství.
Proc ho chete poznavat? Velkoobchodni zakaznik je kazdy kdo koupi vetsi mnozstvi zbozi (nejmene minimalni odber). Je prece uplne jedno jestli si nekdo koupi 100 kusu pro svoji potrebu (tedy koncovy zakaznik) nebo na dalsi prodej (tedy obchodnik).
No jo, jenže zatímco tu navigaci člověk oželí a pár dní počká, spotřebák kupujeme zpravidla až ve chvíli, kdy ho nemáme. Takže když jsem v situaci, že faxy mi chodí nečitelné musím zkousnout frontu i naštvané podavače. Pokud si je kupuju ve chvíli, kdy beru ze skříně poslední do zásoby, můžu se na frontu vyprdnout a objednám je rovnou přes net. Vlastní zkušenost, minulý týden jsem musel vzít origo drahý toner do laserovky, protože jsem potřeboval tisknout a v té krabici, na kterou jsem sázel byl prázdný na recyklaci :-)
Ale ono to dobre funguje - vzdyt prece nakup od remeslnika neni nic jineho nez vztah vyrobce - zakaznik. A co jsou dnes nizkonakladove letenky nez vztah "vyrobce" a zakaznik. Jasne, i dnes se do toho snazi uz vecpat i ruzni internetovi prodejci letenek, ale rekl bych, ze s krizkem po funuse :-) Me jako zakaznikovi zprostredkovatel navic neprinese vubec nic.
Jenže jak poznat "koncového zákazníka"? Dokud dostane velkoobchodní cenu každý, kdo má živnosťák, tak situace nebude jiná. Živnosťák má dneska každý nebo aspoň zná někoho kdo ho má.
Pracoval jsem ve velkoobchodě s hodinkami a praxe byla taková, že prostě 1 ks hodinek se neprodával a basta. Každou chvíli volal někdo, kdo tvrdil "že má zákazníka" nebo "že má e-shop a chtěl by prodávat naše zboží", atd. Tímhle bychom si totiž podkopali naše zákazníky, kteří museli investovat statisíce do kolekce a ti by nás poslali do háje...
V reálu můžeme vidět kam toto došlo právě v oblasti prodeje výpočetní techniky, kdy před pár lety jeden velkoobchod začal prodávat zboží koncovým zákazníkům s 3% ziskem oproti velkoobchodním cenám a kam tento tah dovedl ostatní prodejce je dnes vidět. Pokud prodáváte se ziskem 5% tak ste už drahý obchod. Internetové prodejce a tyto velkoobchody totiž netrápí vůbec jedna věc a to je jakýkoliv následný servis a placená odborná pomoc uživatelům např. s instalací software, ... tuhle špinavou práci nechali laskavě na běžnch kamenných prodejnách, jenže ty krachují jak na běžícím páse pokud nemají pod sebou na na servis nasmlouváno několik firem, která je v podstatě živí. Pokud by to takto začlai praktikovat všichni, tak na tom zákanzík jedině v konečné podobě prodělá.
Bez maloobchodu by se zákazník o daném zboží zpravidla vůbec nedozvěděl.
Ať si každý sáhne do svědomí, kolik koupil výrobků značek, které nezná z běžné prodejní sítě :-)
Teoreticky jsou maloobchody k nicemu. Ale je vyhodnejsi "to prodat" a mit po starostech, ale nejde ani tak o tohle. Na internetu by jiste mohl byt od vyrobce jediny shop, kde by svoje vyrobky prodaval, jinde by proste nebyli k sehnani. Tim by si ale vyrobce odrizl cestu k prodeji pres pult v kamennem obchode a v konecnym souctu by prodelal. Navic je tam vic faktoru proc to tak funguje. Zavratnou novinku si nevymyslel:)
No spis to myslim tak, ze pokud vyrobci (a jako ze uz to i nekteri delaji) rozjedou vlastni webshop se svym produktem/ty, pak neni zadny duvod pro zakazniky objednavat to jinde...
Clovek ktery se v tom nepohybuje nema potrebny kontakty. A pokud si je sezene, ne kazdy velkoobchod obchoduje s obycejnymi zakazniky. U nas sou lidi vycurani jak bota:)
Ano, presne tak to funguje. I kdyz samozrejme smlouvy jsou predem dany, ale co dodavatel doda a kdy, to obchodnik nemuze ovlivnit. Obvzlaste funguje tato veta "veškeré zboží se pak objedná až si ho objedná zákazník", clovek nemuze mit skladem cely sortiment, to by mel ve zbozi nekolik milionu v lepsim pripade, proto ma urcity zasoby prodavaneho zbozi a zbytek objednava po objednavce zakaznika. A jak sem rikal, je neco jinyho megaobchod s obratem stovek milionu a obchodem co ma obrat v radech jednotek milionu za rok. Vetsina techto "malych" obchudku to tak praktikuje a je to jediny mozny zpusob.
Slušný e-shop uvádí, které zboží má skladem a které objedná (a přibližnou dodací dobu).
Bohužel si spousta lidí (majitelů e-shopů nebo těch co si ho chtějí otevřít) myslí, že e-shop funguje tak, že se nasmlouvá s výrobci/dovozci ceník a veškeré zboží se pak objedná až si ho objedná zákazník.
A někteří jsou schopni nabízet i zboží na které nemají smlouvu a doufají, že jí narychlo uzavřou nebo žem jim dodavatel dodá :-)
Nelogické to není z výše zmíněného důvodu. Buď to v jeho okolí nemají nebo to neplatí (např. je to zaměstnanec, který něco objednává pro firmu, kterou nevlastní).
Je docela zajímavé projíždět ceníky zboží, které evidentně kupují lidé za cizí peníze. Z bývalé práce si vzpomínám na Kaiser & Kraft. Šlo o balicí a zařizovací materiál do firem (skříně, vozíky, balicí papíry, krabice, ...). Ceny vyšší než v normálních obchodech, často velmi výrazně. Vybral jsem tam např. váhu, kterou jsem pak u Conrada koupil za cca polovičku. Ale to je stejný princip jako věrnostní slevy u benzinek, atd.
Ano, taky varianta hojne vyuzivana, ale jen ti nejvetsi snilci veri tomu ze kdejaky e-shop ma vetsinu zbozi skladem. Samozrejme musime rozlisit megashopy a ty mensi, kde se o zakaznika staraji jako o svoje deti, protoze to je jejich obziva... :)
Jo v DATARTu (na Chodově) mě tuhle taky pěkně naštvali. Potřeboval jsem do práce koupit nějaké tonery do faxu. Vybral jsem 3 ks á 690 Kč. U pokladen byla fronta, tak jsem je chtěl zaplatit v takové té "ohrádce" kde se prodávají MP3, navigace a telefony. Byli tam dva pánové co zrovna neměli nic na práci, tak jsem požádal jednoho, jestli bych to nemohl zaplatit u něj, že na pokladně je fronta. To jeho "u pokladny" mě fakt naštvalo (no, byl jsem stejně už nějakej "napérnutej" a navíc to bylo mimo mojí pracovní dobu), že jsem jim tam ty tonery nechal. Koupil jsem je přes Internet za 542 Kč.
A co takhle objednat po internetu HNED a pak si to pro to HNED i zajet? Vim pak kde to maji, za kolik to maji a mam jistotu ze to maji pro me pripravene. Viz treba Alzasoft.
Kolegu bych opravil spíš na "zboží s malým ziskem na kusu". Ano i levné zboží se může na Internetu prodat, ale prostě už nebude tak levné, což ale nemusí nutně vadit. Pokud budete shánět nějakou blbost, kterou nikde nemají, tak vám bude buřt že vás vyjde s poštovným na 150 Kč a přitom by mohla stát 20 Kč, kdyby jí ovšem v obchodě měli.
Vez ze ty obchody kde postovne a balne neplatite to maji moc dobre spocitany. Fakticky rozdil mezi kamennym a internetovym obchodem je sirka nabidky. Kamenny obchod nikdy nebude mit moznost nabidnout takovy mnozstvi vyrobku jako je tomu na internetu. A pak uz je na cloveku jestli si radsi vybere to nejvhodnejsi, pocka si par dni a v konecnym dusledku to muze mit i podstatne levnejsi a nebo si zajede do Datartu a podobne, na vyber ma z cca 10 kousku, ma to sice hned, ale taky si priplati.
Priklad z praxe. Na posledni chvili sem kupoval navigacku, zajel sem do Olympie, bylo 10 minut pred devatou hodinou, zavirali v devet. Jak Datart, tak Elektroworld meli uz vchody zavreny, coz je sprosty. Takze me nezbylo nez risknout a objednat to sami zbozi na internetu, o vice nez 2 000 Kc levnejc a navic sem usetril dalsi 1 000 Kc diky moznosti porovnat si produkty 'online'.
Ale ano. I lacine veci maji na internetu co delat. Zvlast pokud se jedna o dost specializovany sortiment, ktery v beznych obchodech nekoupite bud vubec a nebo jen velice obtizne.
Ze chcete neco hned je sice hezke ale casto nesplnitelne. Dost veci v beznych obchodech vubec nekoupite a pokud ano, zpravidla v jednom ze dvou obchodu v CR na opacnych koncich republiky. Takze ano. Muzete to mit hned ale musite si udelat vylet 300 km tam, a totez zpatky. Ja si tedy radeji par dni pockam. Vyjde me to levneji a navic za ten den, ktery bych ztratil cestovanim, ty penize vydelam.
...asi tak. Hned můžu chtít třeba prázdnou videokazetu / DVD / kabel, ... . Zrovna nedávno jsem potřeboval koncovku k anténě, zašel jsem do Bauhausu, nebyl jsem si jistý kterou, tak jsem koupil dvě a tu druhou druhý den vrátil. To mi žádný e-shop nenabídne, ale od toho tu ani nejsou. Když si budu kupovat TV nebo ledničku, tak si jí samozřejmě objednám přes Internet.
Obchody s elektrem se dle mého názoru málo zaměřují na zboží, které by jim "slušelo" - na drobné zboží. Když se vám doma rozbije žehlička / holicí strojek / fén /... tak chcete výrobek hned a tady mají šanci. Bohužel nabídka je dost tristní, 2 nebo tři značky od každé dva až tři modely :-(
Zkuste třeba koupit holicí strojek na baterie (ne akumulátor, ale normální tužkovky).
Tady by měli zapracovat, žehličky, holicí strojky, kuchyňské roboty, váhy, kulmy, masážní přístroje,... Výrobek za desítky tisíc si (téměř) každý koupí přes Internet, ale zkuste ženské sebrat žehličku, co si právě vybrala :-) s tím, že jí koupíte o pětikilo levněji přes Internet :-))
že vy chcete sice všechno hned, ale spousta lidí je na rozdíl od Vás, ochotna si těch pár dní počkat. Některé úspory, zvláště u elektropotřebičů, elektroniky poad. jdou do tisíců. Navíc si nedovedu dost dobře představit, že když si objednávám ledničku chci ji mít hned, třeba v 11 večer, tohle dost kulhá, nemyslíte ? Myslím, že prostě každý zákazník je jiný, ale ve finále cena je obrovské lákadlo a motivace k tomu proč objednat přes Internet. Aspoň tady v ČR, kde je průměrná mzda taková jaká je...
eShopy mají jednu obrovskou nevýhodu - jsou závislé na poště či jiném dopravci, čímž se navyšuje cena. Na venkově není tento faktor až tak zřejmý, protože je vždy nutné někam zajet, když chcete nakupovat, a to něco stojí. Ve městě to zvládnete třeba hromadnou dopravou.
Další věc - pokud něco koupím, chci to HNED, ne za 3 dny, dokonce ani ne do druhého dne. HNED je prostě HNED. Tohle žádný eShop neumí a nikdy umět nebude.
Zajíc v pytli - stále aktuální problém. Pokud si někdo myslí, že tohle je už dávno vyřešené, plete se. Za vyřešené to může považovat akorát "jásavý blb" a tím nejsem. Špatné zkušenosti mám, asi jako každý jiný.
Dalším problémem je bezpečnost transakce, ale o tom by se dal napsat seriál. Když ale vidím, že někdo vedle eShopu má rovněž kamenný obchod a když tam přijdu a vidím prodavače, zápasícího s Windows, asi bych u nich neShopoval ani náhodou. Česká klasika - dobírka - je opravdu moloch, který vám navýší cenu nákupu o 20%, ale o tom už byla řeč.
Konečně eprodávat neumějí ani samotní obchodníci. Minimální objednávky, poplatky za přípravu zásilky, poštovné a balné, tohle všechno ať si strčí někam.
eShop - méně komfortu, pomaleji, nejistěji a nakupujete, aniž byste věděli co a za kolik - tohle je realita současného českého eShoppingu. Takže takhle prostě NE!