byla tu rec o postovnem nad 120,-... a je mi uplne jedno jestli e-shop posila zbozi treba taxikem za 1000,- kdyz da zakaznikovi na vyber ma i volbu platbu predem nebo osobni odber, ale vadi me e-shopy co nasadi premrstene ceny za postovne jen aby ve srovnani cen vychazeli nejlevnejc a zakaznik zjisti postovne az na poslednim kroku objednavky! Take mi vadi kdyz porad ctu stiznosti na nevyzvednute dobirky pritom maloktery shop nabidene pri platbe predem postovne v cene skutecnych nakladu tedy do tech 60,-kc...
Obchodní balíky se doručují do druhého dne, Profi balíky "většinou" do druhého dne. To bylo v jejich podmínkách ;-) Každopádně teď už profi vůbec neexistují a podle mých zkušeností opravdu 99% balíků doručí do druhého dne.
Občas se stane chyba, ale to i u PPL. I tam už jsem zažil že se řidič na závoz "vykašlal" a klienta vůbec neinformoval.
Pošta mi zašantročila i profi balík a čekal jsem na něho 3 dny. A to mi ještě hodná paní šéfová pošty vyhověla, že ten balík kterej jim přivezli před zavíračkou vyhledali a mohl jsme si pro něj dojít ještě ten den kdy ho dovezli a tenkrát jsem na to opravdu spěchal. Že je někde problém jsem ale zjistil při sledování zásilky.
Ach jo, další chytrák co si přečetl ceník pošty a překypuje rozumem jak správně provozovat eshop... Tak jen pár bodů proč takhle normální obchod zásilky posílat nebude:
Především normální eshop neposílá denně 2 zásilky ale desítky. S tím tě za pár dní u přepážky vyhodí a hromadně to posílat nejde. Navíc pokud budeš mít štěstí tak než se k té přepážce dostaneš tak budeš čekat hodinu ve frontě než se na tebe dostane. A to nemluvím o tom jak by to fungovalo o vánocích.
Dále u doporučeného dopisu je velké omezení ohledně velikosti. To že zásilka stojí pod tisícovku neznamená že je malá. Do tohoto omezení se toho až tak moc nevejde: "Délka nesmí přesahovat 50 cm a šířka 35 cm, přičemž tloušťka nesmí být větší než 5 cm."
Další věcí je pojištění, za doporučený balíček je maximální pojištění do hodnoty 500 Kč.
No a na konec - u doporučeného balíku pošta neručí za rychlost doručení, ale u obchodního balíku je to do druhého dne! Na jedné straně se tady nadává jak špatně a pomalu české eshopy fungují, najednou by ale nebyl problém že balík místo druhého dne přijde třeba až za týden.
Ze si cestu na postu usetrite poslanim obchodnim balikem je hezke proc by to, ale mel platit zakaznik? V obchode si take podavaci neuctuji cestu do skladu pro zbozi :) Doporuceny balik do 1kg stoji 54,- do 2kg 58,-... http://www.cpost.cz/assets/nastroje/kompletni_cenik.pdf
na tuto cenu se zcela určitě nedostanete, pokud budete posilat obchodnim balikem ;) pokud je balik vetsi nez tusim 5 cm, nelze jej zaslat jako dopis (v obalce) ale je nutno posilat jako balik... a zde tech 60Kč opravdu nehrozi ;) i když zaleži na ochotě pošťačky apod...
Drtiva vetsina prodavaneho zbozi s cenou do 1000,- nepotrebuje obri krabici za 20,- a nevazi pres 1kg takze realne naklady obal + posta konci nekde na 60kc + dobirka ikdyz zapoctete vase DPH tak se pres stovku nedostanete asi jste obchodnik jak Liska z toho filmu "co ty 200 stovky? To je DPH..."
Hlavne takovy e-shop nema moznost osobniho odberu a kdyz uz jo tak zpoplatnene takove e-shopy by mel seznam hazet rovnou na konec (resp. stacilo by dat do srovnani cen zobrazeni/zapocteni i ceny postovneho a u nenulovou cenu osobniho odberu zapocitat automaticky k cene zbozi hned by bylo jasno)
Ano je to myšleno bez DPH vím že s tím jsou náklady a často to prodávající dotuje. Ty levnější věci ani nekupuji v eshopu právě z důvodu že se to nevyplatí. Najdu sice nejlevnější cenu ale za poštovné dám víc než když si to koupím v dražším kameném obchodě. A nebo se snažím platit předem pokud podporuje platby online u raifky dříve ebanky. Nebo paypal ten ale u nás není tak rozšířen. Vždy ale tak abych nečekal dlouho na zboží, protože když si něco koupím chci to mít co nejdřív.
Hmm, a na to číslo jsi přišel jak? Respektive, myslíš cenu poštovného s DPH nebo BEZ DPH?
Jestli bez DPH tak je to ok, jenomže prodejce by podle zákona už nějaký ten rok měl k poštovnému doúčtovat 20% DPH (přestože pošta sama má 0% DPH), takže řekněme že reálné poštovné s dobírkou 120 je najednou pro koncového klienta 144 Kč a přitom z toho prodejce nemá ani korunu!
Takže pokud poštovné s dobírkou pro klienta bude 120 Kč, tak prodejce dostane jen 100 Kč. Z toho poště zaplatí cca 120-130 Kč plus dalších 20 korun dá za krabici do které to zabalí. Podle tebe "reálné" poštovné 120 Kč pro něj tedy může najednou znamenat ztrátu 40 Kč. U větších objednávek to není problém, tam každý slušný prodejce stejně poštovné "dotuje" ze zisku, ale u objednávek v řádu stokorun může být vyřízení takové objednávky jednoznačně ztrátové.
To je fakt tyto shopy bych rovnou zrušil. Vždy eshop naprosto příšerný design pokud o něm lze třeba hovořit vždy stejný jen nainstalovaný eshop + nějaké logo. Informace zkopírované naprosto stejné a majitel eshopu často stejný. Udělá si několik takových eshopů na prd hodí tam levnou cenu a drahé poštovné a ono se něco v sítích uchytí.
Jaký vyhledávač zboží využíváte. Já momentálně nejčastěji Heureku kvůlu recenzím zboží a eshopů... Zbozi.cz už opravdu minimálně jen jako doplňkové vyhledávání.
Když si vyjedete zboží na SrovnaniCen, nebo podobně, tak několik prvních nejlevnějších e-shopů má podobný design, podobné ceny, stejnou skladovou dostupnost a stejné popisy zboží.
Tyhle weby to chce přeskočit a ostatní už jsou pak většinou s informacemi a včasnými dodávkami v pohodě.
Jako prodejce maximálně souhlasím, taky mě štve když konkurence uvádí co všechno má skladem a já přitom vím že to třeba ještě ani fyzicky nedorazilo k výhradnímu dovozci do republiky.
Nejšílenější na tom ale je, že samotné Zbozi.cz to samo podporuje, podle jejich podmínek je zcela OK uvádět že mám něco skladem i přesto že je to "skladem u dodavatele". No a pak si tam vyber obchod který zboží skutečně má sám na svém skladě :-(
Štve mě nešvar českých eshopů ohledně informovanosti zákazníka o stavu zboží. Když něco vidím že je skladem, tak počítám že to je skladem a další den nejpozději se expeduje. A ne že je skladem u dodavatele nebo skladem buhví kde. Měl by za to existovat postih aby se ta džungle trochu prosekala. Vyberu si pak eshop, který bude mít třeba cenu o něco větší, ale budu mít jistotu že mi to bude doručeno do dvou dnů.
Dále pak ten nepořádek v cenách za dopravu. Ano zboží je sice o několik korun nejlevnější, ale na dopravě si to opět eshop vynahradí a účtuje za dopravu vyšší cenu, než je nutné.
Kdyby byli přísnější podmínky, tak by to plno garážových firem mohlo zabalit.