Je to tak. Znám několik malých operátorů, kteří i kvůli pravidelné byrokraci ČTÚ vyklidli pole. Do toho je tu taky ČSÚ. Nově také nechodí lustrace jen od PČR, ale i od ČTÚ, který si ale vůbec neví rady s tím, jak by měl efektivně komunikovat. O tom, že odmítá hradit náklady na tuto práci operátorům nemluvě...
Drtiva vetsina firem to bude "resit" jako vzdy, tedy nijak. Ono se to totiz prevazne ani jinak resit neda. Alternativne si nekde nechaji sepsat nejaky ten blabol, 100x okokopirovany, kterym uradu takrikajic zacpou usta.
To ze nase ourady rozdavaji pokuty na jednu stranu likvidacni a na druhou stranu naprosto smesne (kuprikladu pokuty velkym retezcum v tisicikorunach) je tu bohuzel bezna realita.
A k tem cislum na smlouvach asi toliko, ze i tady se v diskusich vyskytuji jedinci, kteri se rozciluji, ze za tu svoji stokorunu maji jen 100Mbit. Aniz by si byli schopni pripustit, ze ta stokoruna horkotezko pokryje kazdomesicni fakturaci a konektivitu s 0 na zacatku i na konci.
Male firmy a zivnostnici nikoho nezajimaji, z nich zadne haciendy v karibiku nebudou.
Nj, selsky rozum se vytraci, nastupuje byrokraticky šiml, ktery je absurdni. Clovek vubec narazi na spousty divnych situaci, nedavno jsem resil, ze jsem chtel jasne od CTU a FU, aby mi nekdo rekl, jestli klasicky "server housing" je telekomunikacni sluzba a nebo neni. Nikdo to nechtel rict, pri tom takova blbost, resp. reknou vam po telefonu "ja si myslim, ze ne" ..reknu ok, dejte mi to na papiru "no to nemuzu" :) Mozna si clovek rika, proc je to vubec dulezity, ale je.. pro financak napr. kvuli prenesene danove povinnosti u telekomunikacnich sluzeb, pro CTU prave do vykazu apod. Reknou vam "musite se ridit tim, ktera sluzba z toho baliku sluzeb dodanych v ramci housingu prevazuje" tzn. prevazuje pronajem mista, prevazuje spotreba energie, prevazuje konektivita? Kdyby tohle mel clovek analyzovat, tak se z toho slusne receno zblazni. Nesmysl kterym zabijete hodiny a to je jen jedna pidivec ze vsech.
Mám pouze 2 poznámky, obě jsou věcné:
Pokud ČTÚ dnes analyzuje jeden relevantní trh, a i tam zřejmě časem nalezne, že je plně konkurenční, jsou to vynikající zprávy.
§4 Zákona č. 127/2005 Sb. definuje, že:
Regulace je prováděna za účelem nahradit chybějící účinky hospodářské soutěže, vytvářet předpoklady pro řádné fungování hospodářské soutěže a pro ochranu uživatelů a dalších účastníků trhu do doby dosažení plně konkurenčního prostředí.
Momentem zrušení regulace posledního relevantního trhu bude i momentem, kdy by měli účastníci trhu gestorovi, MPO navrhnout, aby byl Český telekomunikační úřad zrušen pro zbytečnost, plynoucí ze zákona.
Druhá věcná poznámka je k výši pokut. Četné nálezy nejvyššího správního konstatovaly, že pokuty nesmí být likvidační. Udělení likvidační pokuty je tedy nezákonným krokem, který mohou delikventní rozporovat napadením rozhodnutí u příslušných správních soudů
Na závěr poznámka, autora článku musím pochválit, že dochází k jistému druhu sebereflexe, a tak mu přejme mnoho takovýchto článků, které nic nevyřeší.