Moderní je tvrdit, že reklama na lidi nefunguje. Ona nefunguje neefektivní... ale reklama je třeba i PR, doporučení někoho, vytváření názorů a podobně. To ani nepoznáte, když čtete noviny nebo se díváte na televizi na net, dokonce i když jen mluvíte s kamarádem. Čistá reklama samozřejmě nebaví nikoho, na druhou stránku bez reklamy by se profesionálnímu internetu dýchalo těžko. Většina služeb online kromě blogů žije z reklamy... až někdo vymyslí efektivnější způsob přerozdělování, proč ne. To byl třeba komunismus, servery znárodnit a mít je bez reklamy, Lupu.cz by pak mohl provozovat stát :)
Do bannerové reklamy nekopu, naopak v době, kdy je módní říkat, že fungují především PPC říkám, že bannerová reklama může fungovat. Problém je v tom, zda s ní lidé nakládají dobře. A tomu tak bohužel často není...
Nezlobte se, ale tento Váš výrok o tom příliš nesvědčí:
"Jak je možné, že někdo investuje milióny do takové formy reklamy, když má tak mizerné výsledky? Problém je v konzervativním uvažování manažerů, kteří ve velkých firmách i v reklamních agenturách o takových kampaní rozhodují."
Právě z tohoto výroku jsem usoudil, že každého, kdo investuje milióny do bannerové formy reklamy, považujete přinejmenším za méněcenného...
Pokud to tak vyznělo, tak to byla nešťastná formulace. Nebo spíše zkrácená myšlenka. Miliónové investice do reklamy do bannerové reklamy jsou v pořádku a fungují, pokud to manažer dělá dobře. To znamená, že testuje, má více sdělení, průběžně vyhodnocuje a má i jiné formy reklamy než bannery, například textové články, soutěže, PPC, Word of Mouth atd. Zkrátka kombinace využitelných prvků, vždy individuální dle kampaně a klienta. To konzervativní uvažování manažerů spočívá v tom, že utratí bezhlavě peníze za několik týdnů bez jakéhokoliv výsledku. Uvažují o tom jako o nákupu televizní kampaně.
Přesně tak! Chodit po Praze s hlavou vzhůru, znamená jen tolik, že velmi brzy do čehosi šlápnete. Pouliční nabízeče čehokoli posílám do háje dřív, než vůbec začnou mluvit a z mBanky mne ještě s reklamou neotravovali, zřejmě to nemají zapotřebí. Telemarketingu se vyhýbám anonymní SIM kartou a dopisem na centrálu Vodafonu, v němž jsem jim obtěžování reklamou na své číslo kategoricky zakázal. Podomní dealeři se k nám do domu dostanou jen tehdy, když je někdo omylem pustí (poslední dobou už se to prakticky nestává).
Reklama je, přeloženo do češtiny, opakovaně klamati a je to jen navoněná mrtvola. Podle toho s ní také nakládám. Na dopisní schránce REKLAMY NE! pokud je v TV, přepínám na TV Noe, (Jsem sice zapřisáhlý ateista, ale blábolení flanďáků je snesitelnější, než výtvory kreativních blbců) a na netu? Firefox, adblock a flahblock. Bez reklamy se nejen lze obejít, ale život bez ní je mnohem kvalitnější.
Je fascinující, jak lidé, kteří se snaží prodat zadavatelům svá více či méně kreativní řešení, a zcela legitimně si přitom vydělat, "kopou" do bannerové reklamy bez uzardění s odůvodněním, že není účinná a kdo ze zadavatelů ji používá je s největší pravděpodobností poněkud duševně zaostalý jedinec (netýká se jen autora tohoto článku).
Úsměvné. Čekal bych od člověka, který se považuje za profesionála v internetové reklamě, trochu víc.
Na ulici ma vypestovanou slepotu a v pripade obzvlaste agresivniho vnucovani cehokoli reaguje stejne agresivne = produktu se obloukem vyhne. Mimochodem, z banky me tak dlouho otravovali s nabidkou vsemoznych sluzeb, az sem si nasel par minut casu a ucet zrusil.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).