"Rád bych viděl podklad, ze kterého by se dalo vyvodit, jak na bannery kliká "jedno procento oslovených" - já jsem měl dojem, že se clickrate dlouhodobě pohybuje spíš v číslech o řád nižších."
Ano, CTR skutecne standardne byva o rad nizsi, ale to je CTR vypocitane z poctu prokliku vuci poctu zobrazeni rekl. formatu. Pokud autor hovori o tom, ze klika jedno procento oslovenych, dava do pomeru pocet kliknuti vuci poctu oslovenych uzivatelu. Toto CTR ("uzivatelske") bude vzdy vyssi, protoze jednomu uzivateli byva zpravidla zobrazena vice nez jedna imprese rekl. formatu.
Díky, respektuji Váš názor. Jen bych doplnil, že glosa je vždy subjektivní pohled, tedy autorův pohled na věc. No a obecně opakuji, že reklama nejsou jen věci, které vidíte a "vypnete", ale mnohdy vás ovlivňuje, aniž byste si to uvědomil.
Pochopil jsem to správně, že titulek a obsah článku (v tomto případě glosy) spolu sice souviset mohou, ale nemusí? Protože já jsem se chtěl dočíst něco o manipulaci a nenávisti k internetové reklamě a nějak jsem to v článku nenašel. Což může být moje chyba, to připouštím.
Každopádně si myslím, že jestli se něco blíží manipulaci, tak je to glosa samotná: Specálně upoutávka je přímo ukázkový případ, jak podstrčit nějaký subjektivní názor jako podložený fakt. Kde se vzala například ta teze, že "se bez reklamy neobejdeme"? Já jako uživatel se bez ní obejdu docela dobře. Nebo je to myšleno tak, že se bez reklamy neobejde autor článku ("ředitel agentury OgilvyInteractive. Pravidelně přednáší a publikuje o Internetu a nových formách marketingu")? Tomu bych i věřil, ale pak bych prosil, nepodsouvejte nám svoje problémy.
Vůbec je toho v článku hodně, co autor zjevně považuje za axiomy, ale co podle mého názoru prostě není pravda. Nemyslímn si třeba, že je reklama "vděčné téma k nenávisti" - spíš bych řekl, že je vděčným tématem pro lhostejnost (což je samozřejmě z pohledu člověka z marketingu ještě horší než nenávist).
Rád bych viděl podklad, ze kterého by se dalo vyvodit, jak na bannery kliká "jedno procento oslovených" - já jsem měl dojem, že se clickrate dlouhodobě pohybuje spíš v číslech o řád nižších.
---
Co si myslím o internetové reklamě já? Nic. Je to pro mě mrtvé téma - nové formáty mě míjí takříkajíc automaticky, protože prostě nemám tu důvěru, abych povoloval neznámým stránkám aktivní obsah, a bannery jsou vyřazeny příslušným filtrem. Je to smutné, protože jsou weby, které bych rád podpořil, ale realita je prostá: Když už jsem filtr jednou nastavil, je pro mě jednodušší ho nechat běžet než ho odstraňovat. Možná už dávno neplatí nevyřčená ale praktikovaná marketingová teze "čím agresivnější reklama, tím lepší", ale teď už se to prostě nedozvím, i kdyby náhodou lidé z marketingu opravdu přišli k rozumu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).