Amazon s tím nemá nic společného. Průkopníky diskusních/kecacích skupin jsou BBS-ky, Usenet a IRC. Amazon a eBay jsou (jen do jisté míry) průkopníky mamutích webovských krámů. Ani v jenom z nich nehrají diskuse žádnou roli (jsou tam jen připlácnuté a smysl postrádající). U Amazonu jsou pro rozhodování o nákupu důležité konkrétní informace o knihách aj. artiklu a recenze. Všechny ostatní mechanismy spadají do oblasti automatizované personalizace ("lidi, kteří si koupili tohle, si koupili taky tohle...").
Komerční smysl P2P je hlavně v nabídce informací/produktů v síti buď mikroplatbami nebo časovým předplatným. Taková síť musí zachovávat standardy. Jejich neustálé ničení by šlo proti úspěchu (zájmu uživatelů). Příkladem zachovávání standardu odjinud budiž ICQ, jehož staré aplikace jsou stále kompatibilní se základním systémem. P2P má smysl jako přístupné prostředí, nikoli jako prodejný (a zatajovaný, uzavíraný) produkt. TCP taky nikdo netají a nemění.
Ke všemu je nutno si ještě uvědomit, že se pracuje i na komunikační prostupnosti mezi různými sítěmi (jejich protokoly). Jeden klient se tak stává nástrojem přístupu do více různorodých sítí (což na Inetu není nic až tak zvláštního).
Nestandardnost a manipulace s klienty se může uplatnit jen u "specialit", jako jsou hry. Jde ale o to, jak dlouho to komu vydrží. Tahle otázka visí nad každým inetovým mamutem, kde je všeho dočasu (aneb otázka udržení popularity, která je v proměnlivém prostředí ošidná).