No nevím jestli napodobování úspěšných formátů Novy je cesta jak zvednout sledovanost. To je spíš cesta k dalšímu poklesu sledovanosti ;-)
Mimochodem Primě za loňský rok klesly tržby na 2,4 miliardy Kč a provozní zisk klesl o více jak polovinu na pouhých 185 miliónů Kč. V kombinaci s dlouhodobě klesající sledovaností Primu nečekají dobré časy. No zatím to Singer a spol. může svádět na recesi.
Zajímavé, že pan Singer pár let zpět říkal, že pokud chtějí uspět nemůžou nabídnout to samé co konkurence, ale musí to být jistá alternativa. A koukněme se co se děje dnes :-))))).
No u Barrandova, který kopíruju už vyčichlé formáty Novy z před desíti a více let a cílí na skupinu 70+ není úspěch taky jistý a je otázkou, jestli se kdy dostane do zisku. Snad jen, když se Paroubkovi podaří prosadit třinácté důchody z dividend ČEZu, tak aspoň krátkodobě.:-)
No vidíte že i kopírovat Nováckou konkurenci se musí umět ;-) Zatímco Primě share i tržby klesají, Barrandovu roste sledovanost nejvíc ze všech kanálů, viz porovnání aktuální sledovanosti s průměrem za posledních 5 měsíců:
Nova 36,68 % (- 1,66)
ČT 1 18,91 % (+ 0,41)
Prima 15,61 % (- 0,70)
ČT 2 5,10 % (+ 0,01)
TV Barrandov 3,82 % (+ 0,85)
ČT 24 2,79 % (+ 0,48)
Nova Cinema 2,46 % (+ 0,26)
ČT 4 1,94 % (+ 0,36)
Prima Cool 1,89 % (+ 0,54)
Už jenom ty názvy, že jo, Mildo? :-) "Prostřeno"... Co to je za blbej název?! "Prostři pro tři", tomu se říká název. :-))
Ba ne, Mildo, je to marný. Mezi jedinci s IQ nad 80 nemáte s tímhle pokryteckým PR šanci. Prima je možná béčková kopie Novy, ale Váš Barrandov je jen céčková parodie se sledovaností, srovnatelnou s teleshopingem v půl třetí v noci na Nově. A Halina s Kačenkou na tom nic nezmění. :-)
To takové Rande na slepo, kopie nováckých seznamek z dřevní éry Železného co uváděl Slávek Boura a s Markétou Majerovou, bude jinší kafe. A uvádět je bude Knor, který se neuchytil ani na c-čkovém Barrandově :-D
Nebo seriálek Zázraky života, kopie nekonečné novácké Ordinace, za kterými stojí i totožná osoba. Pokud ale Prima pár měsíců počká, Nova Ordinaci ukončí a pak z toho bude divácký trhák ;-)
A co teprve Robin Hood, s vyčichlou a na Nově propranou Osvaldovou se Soukupem? Po 4 řadách Superstár to bude jistě bomba. Kdyby se Prima podívala jak dopadla ČT s Duetama.
A z toho plyne jen jediné, že Barrandov vysílá prostě stejně "kvalitní" program jako ostatní. Jejich původní předsevzetí a záměry šly do kopru, stejně jako to bylo i v začátcích Novy nebo Primy a vaří stejnou programovou omáčku s vyčichlými celebritami, které své lepší časy na Nově nebo Primě už mají dávno za sebou.
No ale co vás překvapuje? Komerční televize si na sebe musí vydělat a proto vysílají to co chtějí divácí, respektive nejvíc diváků. Podívejte se jak dopadla ambiciózní Z1, je ráda že přežila v okleštěné podobě ;-)
Ani ne tak překvapuje, jako rozesmívá vaše adorace TV Barrandov na jedné straně a dehonestování jiných televizí na straně druhé, ačkoliv vysílají jedno a to samé. Samozřejmě, že televize vysílají to, co chtějí diváci a snaží se najít svou cílovou skupinu. O jakou skupinu jde Barrandovu jste ukázal i na číslech, která jste uvedl, ačkoliv si nemyslím, že jde zrovna o skupinu nějak ekonomicky silnou. Já ale ani tak nekritizuji program a cílové skupiny Barrandova, Primy nebo Novy a dalších televizí, protože to je mi celkem fuk. Jde o to, aby bylo z čeho vybírat a na co koukat. A já si vyberu tam i tam. Jen vaše zbožňování někoho za něco a současně kydání špíny na druhé za totéž mi připadá velmi šměšné a jak se ukazuje, tak i kontraproduktivní. Směšné je i vydávat to za vlastenectví. Jako by snad Chrenek se svým tunelováním byl menší šmejd než jiní jen proto že je to podnikající Slovák v Česku.:-)
Jistě, však já taky nepopírám, že to byl od Barrandova dobrý tah, stát se geronttí televizí při stárnutí populace a stoupajícím počtu důchodců.
Ale nad čísly bych zas tak nejásal, s těmi se dají dělat kouzla a v tom vynikají PR mluvčí všech televizí. Je třeba vždycky vybrat to správné období. Když si vezmeme např. posledních pět týdnů loňského roku a prvních pět týdnů letošního roku, když se trochu opravila programová schémata a vytáhlo pár novinek, tak jsou ta čísla takováto:
Nova -1,62
ČT1 -0,58
Prima +0,29
ČT2 -0,16
TV Barrandov +0,22
ČT24 +0,69
Nova Cinema +0,24
ČT4 +0,29
Prima Cool +0,43
Barrandov je sice posílil, ale jen velice mírně, a z těch kladných je vlastně nejhorší. S čísly by se samozřejmě dalo kouzlit i dál, když by se bralo v úvahu zapínání vysílačů, narůstající počet stb a televizí s DVB tunerem v domácnostech atd. Nebo udělat srovnání, jak to je se sledovaností v prime timu, kdy tam některým televizím sledovanost roste, kdežto jiným naopak z toho celodenního průměru klesá. Přitom reklamní čas v prime timu je mnohem dražší než jindy přes den.
Můžu se zeptat jaký vztah máš k Barrandovu? Jinak porovnání růstu sledovanosti zatím stále ovlivńuje rozšiřování pokrytí. Sice nový vysílač za posledních 5 měsíců téměř žádný ale roste penetrace settopboxů mezi lidma. Program televizí zatím není ten hlavní důvod změn.
Vztah k Barrandovu mám jenom divácký a tzv. vlastenecký, žádné platby na ůčet mi Janis neposílá :-) A buďte si jist že kdyby vysílala Feničova Febio TV, budu jí držet palce také, protože každé omezení mononopolu Novy a Primy povede k nižším cenám za inzerci a tím mě i bude šetřit kapsu.
Rostoucí sledovanost samozřejmě ovlivňuje penetrace settopboxy, ale jak ukazují čísla sledovanosti některé kanály rostou více, některé jenom mírně.
Ještě jsem vyhrabal nějaká čísla, která ukazují share Barrandova podle věku během července a srpna 2009 a sám vidíte že Barrandov sleduje i spousta mladých diváků:
4-14 let: 1,7%
15-24 let: 1,74%
25-34 let: 1,68%
35-44 let: 1,98%
45-54 let: 2,25%
55-64 let: 2,83%
65 a víc: 3,98%
Zcela vyjímečně s Mildou Sidovským souhlasím. Máte naprostou pravdu. Neumělé a laciné napodobování programu Novy z poloviny 90. let je skutečně cesta do pekel. Otázkou tak jen zůstává, proč tak TV Barrandov činí... :-)