Jistě, však já taky nepopírám, že to byl od Barrandova dobrý tah, stát se geronttí televizí při stárnutí populace a stoupajícím počtu důchodců.
Ale nad čísly bych zas tak nejásal, s těmi se dají dělat kouzla a v tom vynikají PR mluvčí všech televizí. Je třeba vždycky vybrat to správné období. Když si vezmeme např. posledních pět týdnů loňského roku a prvních pět týdnů letošního roku, když se trochu opravila programová schémata a vytáhlo pár novinek, tak jsou ta čísla takováto:
Nova -1,62
ČT1 -0,58
Prima +0,29
ČT2 -0,16
TV Barrandov +0,22
ČT24 +0,69
Nova Cinema +0,24
ČT4 +0,29
Prima Cool +0,43
Barrandov je sice posílil, ale jen velice mírně, a z těch kladných je vlastně nejhorší. S čísly by se samozřejmě dalo kouzlit i dál, když by se bralo v úvahu zapínání vysílačů, narůstající počet stb a televizí s DVB tunerem v domácnostech atd. Nebo udělat srovnání, jak to je se sledovaností v prime timu, kdy tam některým televizím sledovanost roste, kdežto jiným naopak z toho celodenního průměru klesá. Přitom reklamní čas v prime timu je mnohem dražší než jindy přes den.
A z toho plyne jen jediné, že Barrandov vysílá prostě stejně "kvalitní" program jako ostatní. Jejich původní předsevzetí a záměry šly do kopru, stejně jako to bylo i v začátcích Novy nebo Primy a vaří stejnou programovou omáčku s vyčichlými celebritami, které své lepší časy na Nově nebo Primě už mají dávno za sebou.
Můžu se zeptat jaký vztah máš k Barrandovu? Jinak porovnání růstu sledovanosti zatím stále ovlivńuje rozšiřování pokrytí. Sice nový vysílač za posledních 5 měsíců téměř žádný ale roste penetrace settopboxů mezi lidma. Program televizí zatím není ten hlavní důvod změn.
No ale co vás překvapuje? Komerční televize si na sebe musí vydělat a proto vysílají to co chtějí divácí, respektive nejvíc diváků. Podívejte se jak dopadla ambiciózní Z1, je ráda že přežila v okleštěné podobě ;-)
Ani ne tak překvapuje, jako rozesmívá vaše adorace TV Barrandov na jedné straně a dehonestování jiných televizí na straně druhé, ačkoliv vysílají jedno a to samé. Samozřejmě, že televize vysílají to, co chtějí diváci a snaží se najít svou cílovou skupinu. O jakou skupinu jde Barrandovu jste ukázal i na číslech, která jste uvedl, ačkoliv si nemyslím, že jde zrovna o skupinu nějak ekonomicky silnou. Já ale ani tak nekritizuji program a cílové skupiny Barrandova, Primy nebo Novy a dalších televizí, protože to je mi celkem fuk. Jde o to, aby bylo z čeho vybírat a na co koukat. A já si vyberu tam i tam. Jen vaše zbožňování někoho za něco a současně kydání špíny na druhé za totéž mi připadá velmi šměšné a jak se ukazuje, tak i kontraproduktivní. Směšné je i vydávat to za vlastenectví. Jako by snad Chrenek se svým tunelováním byl menší šmejd než jiní jen proto že je to podnikající Slovák v Česku.:-)
Už jenom ty názvy, že jo, Mildo? :-) "Prostřeno"... Co to je za blbej název?! "Prostři pro tři", tomu se říká název. :-))
Ba ne, Mildo, je to marný. Mezi jedinci s IQ nad 80 nemáte s tímhle pokryteckým PR šanci. Prima je možná béčková kopie Novy, ale Váš Barrandov je jen céčková parodie se sledovaností, srovnatelnou s teleshopingem v půl třetí v noci na Nově. A Halina s Kačenkou na tom nic nezmění. :-)
Zajímavé, že pan Singer pár let zpět říkal, že pokud chtějí uspět nemůžou nabídnout to samé co konkurence, ale musí to být jistá alternativa. A koukněme se co se děje dnes :-))))).
Zcela vyjímečně s Mildou Sidovským souhlasím. Máte naprostou pravdu. Neumělé a laciné napodobování programu Novy z poloviny 90. let je skutečně cesta do pekel. Otázkou tak jen zůstává, proč tak TV Barrandov činí... :-)
No u Barrandova, který kopíruju už vyčichlé formáty Novy z před desíti a více let a cílí na skupinu 70+ není úspěch taky jistý a je otázkou, jestli se kdy dostane do zisku. Snad jen, když se Paroubkovi podaří prosadit třinácté důchody z dividend ČEZu, tak aspoň krátkodobě.:-)
No vidíte že i kopírovat Nováckou konkurenci se musí umět ;-) Zatímco Primě share i tržby klesají, Barrandovu roste sledovanost nejvíc ze všech kanálů, viz porovnání aktuální sledovanosti s průměrem za posledních 5 měsíců:
Nova 36,68 % (- 1,66)
ČT 1 18,91 % (+ 0,41)
Prima 15,61 % (- 0,70)
ČT 2 5,10 % (+ 0,01)
TV Barrandov 3,82 % (+ 0,85)
ČT 24 2,79 % (+ 0,48)
Nova Cinema 2,46 % (+ 0,26)
ČT 4 1,94 % (+ 0,36)
Prima Cool 1,89 % (+ 0,54)
Vztah k Barrandovu mám jenom divácký a tzv. vlastenecký, žádné platby na ůčet mi Janis neposílá :-) A buďte si jist že kdyby vysílala Feničova Febio TV, budu jí držet palce také, protože každé omezení mononopolu Novy a Primy povede k nižším cenám za inzerci a tím mě i bude šetřit kapsu.
Rostoucí sledovanost samozřejmě ovlivňuje penetrace settopboxy, ale jak ukazují čísla sledovanosti některé kanály rostou více, některé jenom mírně.
To takové Rande na slepo, kopie nováckých seznamek z dřevní éry Železného co uváděl Slávek Boura a s Markétou Majerovou, bude jinší kafe. A uvádět je bude Knor, který se neuchytil ani na c-čkovém Barrandově :-D
Nebo seriálek Zázraky života, kopie nekonečné novácké Ordinace, za kterými stojí i totožná osoba. Pokud ale Prima pár měsíců počká, Nova Ordinaci ukončí a pak z toho bude divácký trhák ;-)
A co teprve Robin Hood, s vyčichlou a na Nově propranou Osvaldovou se Soukupem? Po 4 řadách Superstár to bude jistě bomba. Kdyby se Prima podívala jak dopadla ČT s Duetama.
No nevím jestli napodobování úspěšných formátů Novy je cesta jak zvednout sledovanost. To je spíš cesta k dalšímu poklesu sledovanosti ;-)
Mimochodem Primě za loňský rok klesly tržby na 2,4 miliardy Kč a provozní zisk klesl o více jak polovinu na pouhých 185 miliónů Kč. V kombinaci s dlouhodobě klesající sledovaností Primu nečekají dobré časy. No zatím to Singer a spol. může svádět na recesi.
Ještě jsem vyhrabal nějaká čísla, která ukazují share Barrandova podle věku během července a srpna 2009 a sám vidíte že Barrandov sleduje i spousta mladých diváků:
4-14 let: 1,7%
15-24 let: 1,74%
25-34 let: 1,68%
35-44 let: 1,98%
45-54 let: 2,25%
55-64 let: 2,83%
65 a víc: 3,98%