Zajímavé, čekal jsem u Prima Cool spíše mírný pokles vlivem startu Prima Love, protože některé pořady na Love mají slušný ohlas i u mužů. Mimochodem nevíte od kdy bude Prima Love měřena samostatně?
Prima love bude měřena samostatně asi tak za dva měsíce. U Coolu to trvalo taky tak dlouho. Jinak Prima Cool minulý týden vysílala poprvé celodenně, takže se to asi projevilo na jejím výsledku.
Děkuji za odpověď. Celodenní vysílání sem si neuvědomil. Očekával bych tedy ještě větší pokles, jelikož moc mužů dopoledne doma asi nebývá. Dva měsíce čekat na čísla asi nevydržím ;-)
Měl jsem za to, že se R1 do čísel Prima Cool nepočítá, je to jiná licence, proto jsem očekával pokles při zápočtu těchto ranních hodin. Jak je to skutečně se mi nepodařilo dohledat.
R1 se skutečně do podílů Cool nezapočítávala. Počítala se zvlášť. V týdenních přehledech sice sledovanost R1 uváděná nebyla a není, ale v měsíčních reportech ano.
Marku, s tímhle musíme něco dělat, vůbec se mi ty výsledky nelíbí! Jinak proč by bylo překvapivé, že v 15-54 je Cool před Barrandovem? Nebo snad mladí namísto kvalitních amerických seriálů a reality show sledují nizozemské kriminálky a německé telenovely? Je to naprosto přirozený vývoj, navíc to není poprvé, co v této kategorii byl Barrandov poražen. Myslím si, že by se Janisova televize měla primárně zaměřit na kategorii 60+, tam má podle mě nejvíce diváků.
A jsou vystupy z peoplemeteru vubec relevantni? Ja mam pocit, ze to je jenom takova hra s cisly a rikankami ve stylu malych deti v materske skolce, ktere snad jeste veri lidi, co se toci kolem reklamniho kseftu.
Co potkavam mlade lidi kolem sebe, ti americkych slatanin nebo stupidnich telenovel maji plne zuby a radsi si pusti neco stazeneho z netu nebo se na TV nedivaji a jdou radsi na pivo :-)
V každém případě už roky je zcela zarážející, zcela nesmyslné číslo u těch tzv. ostatních.
Takže by mne opravdu zajímalo, zda zcela každý z těch, co má doma to měřidlo má tedy též k dispozici zcela všechny CS kanály, tzn. Sport 1, Sport 2, Sport 5, Eurosport, Eurosport 2, HBO, HBO 2, HBO Comedy, AXN, AXN Crimi, AXB Sci-Fi, Film Plus ,CS Film, Kino CS, Filmbox, Filmbox Extra, Cinemax, Cinamax 2 Universal Channel, MGM, Zone Reality, Zone Romantika, Zone Romantika 2, Travel, Viasat Explorer, Viasat History, Vasat Nature, National Geographic, National Geographic Wild, History Channel, Spektrum, DoQ, Fishing and Hunting, Animal Planet, Discovery, Discovery Science, Discivery World, Animax, Minimax, Jim Jam, Disney Channel, Retro Music, Deko, Paprika, Leo atd. atd. Pokud mu jen jeden jediný z nich chybí tak se jedná prostě o prachobyčejný podvod. Nemá tedy možnost zcela kompletního výběru a pak to vypadá, tak jako to vypadá. A ono to vypadá, že je vybíráno jen z několika sraček. Ty lze samozřejmě seřadit také. Třeba já bych je seřadil asi takhle:
ČT1
Prima
Nova
Nova Cinema
Prima Love
Prima Cool
Barrandov TV
Úmyslně nezapočítávám ČT2, kterou vnímám jako kulturní kanál a službu veřejnosti.
ČT24, kterou vnímám jako zpravodajský kanál a službu veřejnosti
ČT4 Sport, který vnímám jako sportovní kanál a službu veřejnosti
Ale prostě není možné aby pár sraček výše, tedy v druhém odstavci. Mělo více nežli kolem 70 jiných stanic, z nich mnohé jsou velice zajímavé. Je to logicky naprostá blbost.
Pokud ovšem ti měřáci tam nemají nic jiného mežli to, co je v odstavci 2. Tak ano, pak ať si ty sračky měří. Ale pak to o ničem nevypovídá a je to jen takový nezajímavý poměr jakýchsi sraček mezi sebou.
Hned v úvodu bych chtěl poznamenat, že nechci polemizovat Chozé s Vašimi názory. Je to jen Vaše soukromá věc, která v dění TV průmyslu nic nepokazí, ale bohužel ani nenapraví. Jen chci postavit vedle nich ty své.
Podívejme se na to ale reálně. Podle opakovaných tvrzení mnoha praktiků, kteří se domnívají, že i ze své profese dobře znají poměry v našich domácnostech, nejste Vy tím typickým tuzemským divákem. I pokud budu respektovat názory, že většina a v některých regionech to má být i přes 90%, domácností přijímá DVB-S, bohužel většinou jen základní nabídku, bez Vámi uváděných placených premiových stanic, nelze do Vašeho výčtu běžně přijímaných CS kanálů zařadit jejich drtivou většinu. Možná jsou vyjímky z řad fandů sportovních stanic, možná se dají najít příznivci filmových kanálů. Určitě je mnoho příznivců naučných stanic, ale bohužel jejich zájem asi končí jen u těch neplacených. Z druhé strany jste své oblíbené stanice vyjmenoval tak pečlivě, ale ani Vy je nedokážete sledovat současně, je jich příliš mnoho, téměř 50. V případě, že byste měl doma peoplemetr, kolik procent byste denně připsal na konta těchto stanic? Vytrhla by je ta průměrná 2%? Přitom tvrdíte, že vzorku národa by neměl chybět jediný z Vámi vyjmenovaných kanálů. Jediný a určený jen podle Vašich kritérií! Jsou opravdu tak absolutně správná? Asi uznáte, že nemůžete mít patent na rozum celého národa, nebo snad ano?
Nelze nerespektovat vliv koláčů sledovanosti na rozdělování prostředků z reklam na provoz komerčních stanic, ale kvůli tomu nesleduji jen ty, kterým fandím a které mi přináší to, co od TV očekávám. A nezměnil bych své názory a návyky ani potom, kdyby mi náhodou někdo násilím peoplemetr vnutil. Jaké jsou ty domácnosti, co se u nich měří sledovanost, to opravdu nevím, ale pokud to má být relativně náhodný vzorek, určitě nejsou standardně technicky vybaveny na příjem všech Vámi vyjmenovaných stanic, ani si pravděpodobně nejsou všechny ochotny připlácet za všechen Vámi definovaný nadstandard. Pokud by se ale vzorek vytvořil podle Vašich kritérií, nebyl by to vzorek diváků v Česku, ale jen zanedbatelné skupinky.
Podívejte se na věc i očima komerčních leadrů. Domníváte se, že by toužili po tom, aby měli jejich diváci k dispozici 80 CS stanic? Aby měli tak velkou konkurenci? Přitom miliardová hra inzerentů a televizních společností má svá pravidla, která si mezi sebou definovali samotní hráči, jsou s nimi spokojeni a asi si do nich nenechají nikým "kecat", ani Vámi. Nebo jste snad zaregistroval nějaký protest? Naopak, ty menšinové stanice neutrácí zbytečně své peníze za to, aby zjistily kolik desetin % diváků je sleduje a zadarmo to nikdo měřit nebude.
Jste schopen vyjmenovat i ty stanice, které by pro Vás nemusely existovat. Chápu a respektuji Váš výběr. Nechtějte ale, aby Váš názor opět generálně sdíleli všichni. Mají zkrátka jiný názor a mají na něj stejné právo, jako Vy. Není to jen možné, ale i reálné, přestože Vás to roky zaráží. Představte si i tuzemského diváka, který není jazykově limitován, uznává jen pořady v originálním znění a nelitoval prostředků na umožnění příjmu daleko exotičtějších stanic, než máte ve svém seznamu. Třeba by Vaším seznamem opovrhoval a mohl by požadovat nasazení peoplemetrů podle svých představ. A měl by na to menší právo než Vy?
A nakonec se ještě zmíním o důsledcích splnění Vašich představ. Snad většina stanic ve Vašem seznamu je financována jinak, než z rozdělování prostředků plynoucích z reklam. To by byly tyto stanice financovány 2x, z plateb svých abonentů i reklam? Vámi kritizovaná čísla ale nemají vypovídat o oblíbenosti a sledovanosti stovek televizních stanic, jen mají rozdělit několik miliard mezi několik hráčů. Proto tuto jejich funkci raději respektujte, netrapte se tím a přijměte fakt, že, budu Vás citovat, "je to jen takový nezajímavý poměr jakýchsi sraček mezi sebou". :-)
Na vás neobvykle dlouhé, ale smyslem má reagovat asi na 3 body:
1) Všichni víme, že zavádění DVB-T neproběhlo až tak úplně hladce a že se od té doby používání DVB-S a DVB-C poněkud zvýšilo. Tak se jen ptám zda se s tímto počítá. Zdá se že nikoli.
2) Jistě sledujeme všichni tak nějak 3 nebo 4 stanice. Ovšem můj hlas by nešel ani Nově ani Primě, ale třeba Viasat History nebo Viasat Nature apod. Takže prostě ta čísla jsou neuvěřitelná, že jdou jen Nově. Prostě nesmysl.
3) Mohu vás ujistit, že placené kanály mají i dost české reklamy a právě tuto reklamu mám možnost vidět. Pokud ovšem inzerti hodlají dávat svoji reklamu jen do nějaké Novy ( asi si myslí, že tu žijí Turci a všichni to hltají, no konec konců proč by ne, když jsou masírování podobnými podivnými výsledky sledovanosti ) no, tak konec konců jejich věc a jejich chyba, že... Pak se ovšem nesmí divit, že se jejich výrobky neprodávají tak, jak by si zajisté přáli aby tomu bylo.
Ještě dodatečně zareaguji na jednu věc. Tak jistě ten seznam je opravdu opovrženíhodný, protože zase samozřejmě všichni víme, že v Sky Italia, Digital+, Sky Deutschland atd. je podstatně lepší nabídka. Konec konců i třeba u Turků, Poláků, Albánců. Ale to sem už zase nepatří. Toto bylo psáno vzhledem k reklamě, tedy ČR, proto jsem zcela záměrně vynechal i Joj, Joj Plus atd. Takže konec konců kolik tam je reklamy u Španělů nebo Němců je věcí tamního trhu a nikoli naší. Takže to bych do toho doopravdy netahal. Ale pokud je Viasat History nebo Eurosport nebo co dostupné v každé službě a má to české audio. Tak to naší věcí je.
Háček vidím v tom, že dostupnost Viasatu ještě automaticky neznamená možnost jeho příjmu a sledování.
Pokud se Vám jedná jen o tuzemskou reklamu, potom ale toto téma nesouvisí s tímto fenoménem, ale jen s malou sledovaností ČT 2. Tu jste ostatně vzal Chozé na milost a reklama by zde neměla hrát žádnou roli.
Si děláte legraci ne? Podívejte se na kulturní kanály jinde v Evropě a pak hodnoťte. ČT2 je jen odkladiště repríz, nízkorozpočtových regionálních diskuzí a občas dobrých dokumentů a filmů. Od té doby, co odtamtud zmizel sport a Simpsonovi ta televize nestojí za nic.
To si vůbec nedělám legraci, kde uvidíte nějaké vystoupení nějaké alternativní kapely ? Jedině na ČT 2... Kde bude nějaký pokusný malometrážní film nějakých studentů jedině na ČT2 atd. Sport na ČT2 nepatří a kašpárkárny typu Simpsonových tuplem ne. To ať si dávaj na Novu nebo kam... ČT 2 a ARTE možná Festival, ale ten už je moc umělecký v tom vážném umění, tedy to už není studentská kultura... Kultura polská ? No jak kdy, ale je to hodně polské, což už mne zase až tak nezajímá... No Mezzo je pěkný jazzík, ale zase to není alternativa... Prostě tak kvalitní kanál v Evropě není... Britská Performace ? To už je myslím vypnuté... No, není no... A kanálů z Evropy znám kolik ? 4 000 asi tak přibližně...
No vida, a podle mě je na ČT2 "alternativní" hudby málo, některý styl snad vůbec. Já bych byl rád, kdyby tam byl každý týden nějaký celý koncert. Ne jenom 20 minut, jak byla nedávno Laura a její tygři.
Tak jistě, že je toho málo. Osobně doufám, že po odchodu sportu se situace zlepší z dvojky se stane 100% kulturní kanál a bude tam toho mnohem více. Je samozřejmě smutné, že vítězí i s tím málem, co tam je. Ovšem já opravdu nevím o stanici, kde by bylo více ? Něco dávají na Arte, jenže třeba v jednu hodinu v noci.
ad 1) - pochybuji, že se se změnami používání různých platforem příjmu počítá. Také podle čeho? Existují přesné statistiky ze všech domácností? Asi ne a proto se tím nemůže nikdo odpovídajícím způsobem ani řídit.
ad 2) - pokud by si čísla pro Novu a Primu brali od Vás, byl by to skutečně asi nesmysl, jinak jsou prostě uvěřitelná. I já se občas na tyto stanice dívám, pokud mi přinesou něco podle mého gusta a přitom si rád vyberu i z široké nabídky kabelovky, čili to nejsou u mne jen nějaké 3 nebo 4, ale podstatně více. Za nesmysl ta čísla proto nepovažuji, částečně na ně také přispívám.
ad 3) - občas zaregistruji nějakou reklamu i na "placené" stanici, pravděpodobně ale v době mezi pořady a ne při dlouhodobém a pravidelném přerušování celistvého pořadu, jak se to děje u "free" komerčních stanic. Předpokládám ale, že tato reklama je placena jakýmsi paušálem, který inzerentu typu Viasat vyhovuje a není závislá na desetinách %, ještě k tomu schovaných v balíčku "Ostatní", proto tyto stanice jejich sledovanost netrápí.
1) Pak ale beze zbytku platí to, co jsem napsal a právě z tohoto důvodu. Pokud tady není nikdo schopen seriosně vypočítat a odhadnout poměr DVB-S / DVB-C apod. Tak pak ten kdo je měřen tam musí mít dostupnou každou stanici, co má tedy licenci pro ČR a nechť si po té vybere.
2) Je sice pravda, že jsem se setkal s lidmi, co si nechali namontovat parabolu pro příjem DVB-S a pak z toho koukali na Novu, což mi tedy doopravdy dostalo, protože na to, to opravdu byly vyhozené pníze... Ale šlo o vyjímky asi tak o dva jedince... No musí to být logicky nesmysl, když tedy ty jiné televize neměří a nenabízejí... Až by je tam měli a měřili je... Tak pak sice jen z nějakého vzorku, ale alespoń u toho vzorku můžou něco říci. Třeba tedy jako u Vás. Ovšem pokud ty měřené vzorky, na rozdíl od Vás je nemají, tak jsou to vzorky naprosto k ničemu. U Vás to možná odpovídá, tak tomu třeba věříte. U mne to neodpovídá, tak tomu nevěřím. Prostě ty stanice typu Nova, Prima nepoužívám, vždyť tam nic na koukání není. Pokud vy je používáte v tom poměru, že NG nebo Ezrosport si pustíte 1x za rok. A Novu tam máte někoilk hodin denně, což tak asu bude ten jejich poměr. Dobře no. Ale ten poměr je dost šílený na to, že pochybuji, že sedí i u Vás.
3) Tak ty stanice to určitě netrápí. Trápit by to mělo zadavetele těch reklam.
ad 2) - nemám sice Novu puštěnou několik hodun denně, ale třeba na F1 se na ní podívám a ani se za to nestydím. V biografu jsem nebyl již několik let, proto se klidně spokojím i s některým premiérovým "megafilmem", na Nově, Primě a pod.. Proč bych se na jejich vybrané pořady neměl dívat, když si je také platím? Máte ale pravdu v tom, že na Eurosport se moc často nedívám, i když opět nerozlišuji, z přesně které sportovní stanice, kterých mám pár k dispozici, mne něco nalákalo a může to být klidně i satelitní přenos sportu na ARD HD.
NG, nebo u mne snad oblíbenější Spektrum a další "vzdělávací" pořady u mne mají místo hlavně tehdy, kdy na plnoformátových nic zajímavbého nenajdu.
Cha, tak s bodem 3) se neda nesouhlasit! :-)
Zeptam se sam sebe, kdy jsem si naposled koupil nejakou inzerovanou vec z reklamy? Zadnou. Proc? Protoze dobre vim, ze inzerovane veci jsou druhorady smejd, ktereho se potrebuje nekdo zbavit.
Reklame se dalo "uverit" v polovine devadesatych let, bylo to neco noveho a skoro vsichni jsme si najivne mysleli, ze ten kdo ma penize na predrazenou reklamu nutne musi prodavat a nabizet nejkvalitnejsi veci. Neni tomu tak, zijeme v roce 2011 a takovym pohadkam uz veri jenom hlupaci.
Ale no jo, tak já taky žiji tak, že na co vidím reklamu, tomu se pečlivě vyhýbám, protože je mi jasné, že to má o třetinu nadsazenou cenu, kterou právě narvali do té reklamy...
Jenže třeba někdo někde žije, co na to fakt reaguje. Protože když by přišli na to, že to platí úplně zbytečně, tak to přestanou platit a rázem se ti mediální scéna, co z toho žije, pekelně scvrkne...
Vidíte a i na tomto webu se najdou diskutující, kterým je jasné, že na TV reklamě vydělají všichni (výrobci, prodejci i kupující). Ale nezoufejte ze své nevědomosti, možná se také stanete předmětem příslušného ekonomického školení?
Ono stále platí to obecné pravidlo, že pokud něco nedělám, či neznám, neznamená to ještě, že to neexistuje. :-)
Asi jste si to moc špatně přečetl, ten diskutující právě naopak napsal, že na ní nevydělá nikdo a že je to na nic. Ale nic si z toho nedělejte, že neumíte pořádně číst, třeba se to ještě časem naučíte...
Opět tu zcela bezostyšně a veřejně lžeš!
Když se podíváš na data z peoplemetrů, tak Barrandov dosahuje už někdy od podzimu 2010 v kategorii 15-54 let TRVALE vyšší sledovanost než ve skupině 15+. Takže tlachy o tom kdo vysílá pro skupinu 60+ si laskavě odpusť. Ono se na tuto kategorii zaměřuje především Prima když angažovala Adamce, Krampola, Novotného a spol. Mimochodem minulý týden měl v kategorii 15-54 let Barrandov téměř poloviční podíl jako Prima, což je velký úspěch :-)
No, "téměř" poloviční ještě ne. V celodenně měl Barrandov v kategorii 15-54 jen 39% toho co měla Prima, což je blíže třetině než polovině. V prime timu to povyskočilo na 43%, což se ale taky moc nedá považovat za téměř.:-)
Docela by mě zajímalo, jaká bude sledovanost Videostopu tuto sobotu, kdy proti němu půjdou Silvestr na ČT, první přímák ze semifinále Superstar na Nově a Česká Miss na Primě. Minulou sobotu prakticky neměl konkurenci, tak byl z toho pěkný rekord, tentokrát to bude mnohem těžší. Uvidíme, jestli se i tentokrát Sidovský pochlubí čísly...
Kdo se bojí nesmí do lesa a pokud chcete růst nemůžete se ohlížet na konkurenci, ale jít přímo do čelního souboje. Buďto narazíte do zdi nebo prorazíte a posunete se zase o stupínek výš, tedy konečně nad těch vysněných 6% ;-)
V tom s vámi souhlasím. Jen jsem myslel, že těch 6% byl loňský nesplněný sen, na který se raději zapomene a rovnou se skočí na letošních vysněných 8-9%.:-)
Přesně tyto úvahy,co nahlas vyslovil José Brtník,mám v hlavě už několik let. Naprostá většina lidí v mém okolí i rodina a kamarádi,mají v nabídce cca 80 stanic. A bavíme se o tom,že sledují pravidelně i jiné tv,než ty,co se dají chytit volně. Proto mě občas též napadá,že tzv. měřáky sledovanosti mají doma pouze babičky někde v lese Řáholci-prostě mi to hlava nebere....