Stejně by mě zajímalo jak se to pořád měří. :D
Nechápu jak můžou vědět jestli se na to kouká starej člověk nebo mladej a kolik lidí se na tu TV kouká (jestli třeba sám nebo celá rodina) apod.
Kdyby teda byla pravda to co píšete,tak jak můžou vědět jestli se kouká teda třeba 1 milion lidí nebo 2 miliony? .... tolik lidí to určitě nemá
Chápal bych to kdyby to bylo zavedený v každé TV,ale takhle moc ne.
Na tuto výhradu zcela přesně reaguje už mnou napsaná věta :"V oblasti statistiky se zná zákonitost minimálního počtu domácností na určitou přesnost systému." K tomu není potřeba nic dodávat. To jsou už jen kupecké počty.
Že někdo o něčem neví, nemusí automaticky znamenat, že to vůbec neexistuje.
O tom, jak fungují, nebo lépe řečeno měly by fungovat, peoplemetry se dá sledováním tématu téměř vše zjistit. Systém má své vlastní DO, na kterém má každý člen domácnosti své tlačíko (číslo). K tomu jsou přiřazeny nezbytné údaje, jako je pohlaví a věk diváka. Každý, kdo si sedá (lehá) před TV by měl stisknout svůj kód a tím se přihlásit. Při odchodu se zase odhlásit. Čili, pokud jsou všichni členové domácnosti disciplinovaní, systém peoplemetrů celkem obstojně funguje. V oblasti statistiky se zná zákonitost minimálního počtu domácností na určitou přesnost systému.
Nejdůležitější je ovšem to, že systému věří všechny televize i zadavatelé reklam. Nebo snad někdo z nich výsledky zpochybňuje? Maximálně se připouští, že by mohl být systém modernější a přesnější. Pokud by třeba kamera na TV dokázala identifikovat obličeje před televizorem, nikdo by nemusel nic mačkat, ale ani by sledovanost nemohl švindlovat. A identifikovat obličej již dnes dokáží i levné kompaktní foťáky.