Což je opravdu s podivem, vzhledem k tomu, že kromě cca hodinky mezi 6 až 7 hodinou ráno Prima prakticky žádné pořady pro tuto věkovou kategorii nevysílá.:-)
Přesně tak, na druhou stranu prime time je 19-23 hodin a tam kromě Barrandova a jeho animované hodiny nikdo nenabízí pořady určené přímo pro děti. Tato kategorie si pak musí vybrat to nejvhodnější z večerních pořadů pro dospělé. Primu pak na ta vysoká čísla dostaly podle mě hlavně víkendové pořady - ČSMT a filmy jako Piráti z Karibiku, a později vysílané pořady přes týden jako Pohlreichovo Na nože!. Přes týden to je celkově spíše tvorba pro starší publikum - Cesty domů, Nikdo není dokonalý, TOP Star speciály, Hádej, kdo jsem.
On sice dlouhodobý pokles Novy a růst Primy vypadá velkolepě, ale je potřeba si uvědomit, že jde o kategorii 15+ na kterou prodává reklamní časy Prima. Naopak pro Novu je důležitá sledovanost v kategorii 15-54 let a tam měla minulý týden přes den share 34,1% a v primetimu dokonce 3,1%. Naopak Prima poté zaměřila vlastní tvorbu na starší ročníky v kategorii 15-54 let na Novu silně ztrácí s celodenním share jen 17,9% a v primetimu 17,4%.
Zajímavé také je, že na podzim TV Barrandov v kategorii 15-54 let dosahuje lepší sledovanost než 15+, konkrétně během dne to bylo minulý týden 5,13% a v primetimu 4,94%.
A abych trochu rozparádil zdejší prima fanklub do růžova tak doplním za 43 týden kategorii 4-14 let v primetimu:
1) Nova: 38,8%
2) TV Barrandov: 13,3%
3) ČT1: 11,0%
4) Prima 11,0%
5) Prima Cool: 8,6%
6) Cinema 3,7%