UVNITŘ GRAF A TABULKA Konec druhé řady talentové show Česko Slovensko má talent se promítá do horších výsledků televize Prima. Minulý týden se průměrný celodenní podíl Primy na dospělém publiku propadl na čísla z přelomu srpna a září a zůstal hluboko pod 19 procenty. Opačnou cestou se vydala zpravodajská ČT 24, která se blíží pětiprocentnímu podílu na publiku a zejména Nova Cinema, která poskočila nad úroveň konkurenčního Barrandova.
Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,58 procenta dospělého publika, což je o 0,89 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale srovnatelně s výsledkem v 49. týdnu loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Prima mírně polepšila na průměrných 18,67 procenta, na záda jí ale dýchala ČT 1 (18,04 procenta). Mírný pokles potkal i Primu Cool, v celodenních číslech si pohoršila o pět setin procentního bodu na 3,57 procenta, v prime time na 3,27 procenta. Prima love v celodenních číslech kleslo o tři setiny procentního bodu na 1,66 procenta, ve večerních časech pak dosáhla průměrného podílu 1,09 procenta.
Naopak mírný nárůst minulý týden vykázal hlavní program Novy, kterému dávalo po celý den přednost v průměru 27,99 procenta dospělého publika. To je o 0,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Nova tradičně polepšila, tentokrát na hodnotu 32,99 procenta. Výrazně lépe se dařilo Nově Cinema, která v celodenních číslech posílila o 0,66 procentního bodu na hodnotu 5,81 procenta, ale v prime time klesla na průměrných 5,54 procenta. I tak v obou sledovaných veličinách porazila televizi Barrandov.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Drobné nárůsty, s výjimkou programu ČT 2, zaznamenala minulý týden i Česká televize. Program ČT 1 lákal pro celý den v průměru 15,77 procenta dospělého publika, což je o pět setin procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase ale Jednička poskočila až na průměrných 18,04 procenta a od tržní dvojky, tedy Primy, ji dělilo jen 0,63 procentního bodu. Naopak směrem dolů se vydala ČT 2, která si v celodenních číslech pohoršila o devět setin procentního bodu na hodnotu 3,96 procenta, a v prime time až na 3,08 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Ostatní dva tematické kanály veřejnoprávní televize posilovaly. Nejvíc sportovní ČT 4, která si oproti předminulému týdnu v celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,82 procentního bodu na hodnotu 3,50 procenta a přiblížila se tak Primě Cool. Během prime time si pak udržela slušný podíl 3,33 procenta. V růstu pokračovala i zpravodajská ČT 24, která v celodenních číslech posílila o osm setin procentního bodu na průměrných 4,71 procenta, a v prime time vykázala podíl 2,80 procenta.
Jako na houpačce se pohybují týdenní podíly televize Barrandov. Minulý týden se tato televize zhoupla směrem dolů, když v celodenních číslech vykázala podíl 5,12 procenta. To je o 0,40 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a Barrandov to odsunulo až na pátou příčku mezi televizemi měřenými peoplemetry. Čtvrtou pozici si uzurpovala Nova Cinema. Ne jinak tomu bylo i v prime time, kdy průměrný podíl Barrandova klesl na hodnotu 4,85 procenta.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,81 procenta, což je o 0,10 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,22 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,52 procenta, o 0,43 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,12 procenta.