Názory k článku Prima se motá v bludném kruhu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 7. 2007 1:40

    prudic (neregistrovaný)
    myslim, ze to je dobra analyza pro zacatek diskuze. Jsem zvedav, zda a s jakymi protiargumenty by mohla prijit protistrana :-) Nicmene moc prostoru na dobrou PR praci zde nevidim.
  • 10. 7. 2007 6:49

    anonymní
    Položme otázky úplně jinak. Udělal jsem si soukromou anketu po příbuzenstvu. A zjistil jsem, že Prima je u mých příbuzných nejoblíbenější a nejsledovbanější stanicí. Tedy Nova se jim zdá příliš agresivní a zřejmě je také točí různými argentýnskými a brazilskými seriály. ČT se jim zdá asi ,,příliš plochá a nezajímavá". Hezky to řekla tchýně: ,,A když v tom DVB-T nebude Prima, tak, co tam vlastně bude ? Na co, já tam, budu koukat, když na nic jiného nekoukám ?" Tím chci říci, že spousta lidí, kteří měli Primu přístupnou v analogovém vysílání si na ní zvykli. Sledují ji. A chápou ji jako 3 program. A zatím, co ČT24 a ČT4 Sport jim neříkají vůbec nic a nezajímají je. Nemohou pochopit, proč tedy v té první řadě, multiplexu A, není ČT1, ČT2, Prima, Nova. ( Řazeno takto, protože, jak známo, Premiera TV začala vysílat již dříve, před jakousi Novou. ) Takže milá babi, kup si satelitní přijímač. No, tam už je ČT1, ČT2, ČT24, ČT4 Sport, Prima TV, Nova. Je tam dokonce i Óčko a TOP TV a Noe. Je tam i Public TV. A dokonce tam je i TA3 a věčně nezakódovaná JOJ. Takže víceméně stačí aby tam vyrazily i Febio TV, Z1 a Pohoda. A DVB-T se může jako zcela nepotřebné zcela zrušit. A ušetříme hodně. Protože k čemu je, dle tchýně ? K ničemu, když stejně k vůli Primě bude kupovat satelitní přijímač. Takže buď zajistím tedy dosavadní 4 programy anebo je nezajistím. Pokud je nezajistím. Oni si je lidi zajistí. Buď přes Telefónica O2 nebo přes DIGI TV nebo přes UPC Direct nebo přes CS Link. Ovšem pak opravdu nemusím DVB-T vůbec zřizovat a zavádět a jsou to povyhazované peníze daňových poplatníků. Ale něco zavést na půl nebo na 3/4. Tedy bez Primy. No tak to,nemusím dělat. Když si stejně každý musí dodělat, tedy dokoupit sám. A jestli už za 1 500Kč koupím přijímač DVB-T nebo za 2 500Kč přijímač DVB-S. To už je skoro jedno.
  • 10. 7. 2007 7:52

    lemurek (neregistrovaný)
    Tak já s vámi v názoru že Prima je nej Tv u nás nesouhlasím.Když si promítnu zpětně minulý týden,nevybavím si pořad na který bych koukal na Primě.Autosalon sem tento týden prospal,a jinak na primu přepnu jen při reklamě,nebo při surfování.Nějak mě neoslovují její pořady....ALe zase¨,je to jen názor jednoho člověka...a přes to že primu nesleduji,nebo jen vyjímečně,chci Primu v dVB-T
    domažlicko ,muž,27 let,sš...
    Pro sociology :o)
  • 10. 7. 2007 8:27

    prudic (neregistrovaný)
    souhlasim, ze mi rodice take zapinaji STBox jen obcas a na Primu koukaji casto - tak odhadem 25 procent casu pred televizi. Ja ovsem kvuli znamemu ovladacovemu problemu Primu sleduji zcela vyjimecne a to kdyz presne vim, na co se chci podivat a nezapomenu na to :-)
  • 10. 7. 2007 8:36

    anonymní
    he,he,taky muž,47 let,sš...( mluvil jsem o příbuzných, tedy rodiče, tchýně, stejda apod.)Já osobně nesleduji žádnou českou TV a všechny považuji za komunistický odpad nestydící se dávat Majora Zemana, 4 z tanku a pes, Kapitána Klosse apod. Sleduji z 95% německé stanice, také dost polské, podle mne jsou v kultuře trochu dále. My se motáme stále v nějakém komunismu, post komunismu apod. Jak Rusové. Na jejich stanicích jsou schopni dát poslední americký trhák a hned po něm film, kde vyřvává Lenin a zakládají tam kolchozy... My děláme něco dost podobného. Přijde mi to značně nenormální a asi tak, jako když by německé stanice po prohrané druhé světové fálce dávaly běžně fil Žid Sýs.
  • 10. 7. 2007 9:00

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Ten navrh dat do prvniho spolecneho multiplexu CT1, CT2, Nova, Prima, neni vubec novy, ale o to, ze tomu tak neni se postarala paradoxne predevsim sama Prima, ktera se vytvorenim sveho vlastniho multiplexu (zrejme s vizi, ze ho zaplni cely svymi vlastnimi programy) od ostatnich de facto trhla. A jakmile prazdne misto zaplnila CT svymi novymi programy, bylo uz na dohodu pozde (ostatne, Prima o ni ani nikdy zajem nemela). Osobne si myslim, ze by to byvalo (kdysi, nekdy v roce 2003-4) bylo uplne nejlepsi reseni, ktere by prineslo ohromnou financni vyhodu stavajicim provozovatelum (spoluucast na vystavbe site i na vysilacich nakladech), takze by mozna ani nepozadovali kompenzacni licence. Zaroven by bylo mozne brzy povypinat vsechny analogove vysilace a tedy snadno budovat dalsi site, do nichz by se jiste bez problemu vesly jak dalsi stanice CT (stejne jich casem bude vic nez 4 a multiplex neni nafukovaci), tak nove digitalni stanice, pripadne i ty kompenzacni (kdyby to jinak neslo). Bohuzel, rozhodli o tom kdysi sami provozovatele vysilani, zejmena Prima a CT, za souhlasu poslanecke snemovny (multiplex verejne sluzby). Dneska uz je zbytecne rozebirat co by kdyby.
  • 10. 7. 2007 9:09

    prudic (neregistrovaný)
    a jeste jedno kdyby - stacilo prodlouzit licenci s podminkou prechodu na -T treba do 3 let po zkoordinovani kmitoctu. Myslim, ze bychom zde jiz Nohu nemeli - do toho by akcionari CME nesli (spatna dynamika rustu zisku). Mohla zde byt jina TV :-) - Pozde bycha honiti.
  • 10. 7. 2007 18:02

    anonymní
    Odpovím místo něj. Náboženské blábolení na Noe. 3x zretardované Óčko. Přenosy z parlametu na 24CZ, prodej kastrolů na TOP TV a pochybná zpravodajská smyčka na Public. To jsou tedy krásné stanice v DVB-T. Jedna lepší než druhá. To je radosti. Zajímalo by mne jestli na to někdo kouká na ten multiplex B .
  • 10. 7. 2007 18:18

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Stanice, ktere jmenujete, vysilaji jen v ramci experimentu, aby prispela Prime na mux B. Nebyt hovad se svymi zalobami (vcetne Primy) a "chytreho" Mestskeho soudu, uz davno tu mohlo vysilat 6 stanic. Nadavat je tedy treba predevsim na ne. Nezapominejte, ze za vsechno vzdycky nekdo muze.
  • 10. 7. 2007 21:06

    anonymní
    Tu realitu ti klidně zopakuji ještě jednou. Na půlce státu žádné DVB-T neexistuje. A tam kde existuje chytí 4 programy ČT. Mimo 2 milionů kolem Prahy, což je jedna pětina obyvatel, že ? Na celém uzemí ČR mimo nějaké hodně specifická místa, ale i to existuje, nějaké šílené údolí, z kterého není vůbec výhled na Astry apod. chytneš kompletní CS Link. Dobře je rok 2007. Uvidíme zda 2010 bude po stránce DVB-T zajímavější. Já osobně věřím, že ano. Ale spíše věřím. Jinak realitou mne o tom nepřesvědčuje zhola NIC.
  • 10. 7. 2007 22:42

    Pamětník (neregistrovaný)
    Mne by jen zajímala opravdová vlastní zkušenost "uživatel si přál zůstat v anonymitě
    " s řešením problému zásobení signálem ze satelitu pro např. 3 TV. Nemyslím tedy jen brouzdání po netu a hledání nejlevnější komponenty. Kolik konkrétně stojí "zařízení, které umí patřičné údaje z 1 karty dostat do více přijímačů", nač přijde "LNB zářič pro několik přijímačů" a další bezpodmínečně nutné příslušenství. Značná část "šťastných" příjemců DVB-T nemusela kromě zakoupení STB a SCART kabelu udělat nic. Já osobně mám na chalupě u Domažlic v užívání 3 různé typy STB v cenách 1073.- až 1211.- Kč, plus 3 x 36 Kč za SCARTy a všechno mi funguje perfektně. 5 našich programů a 10 německých. Rozdíl v kvalitě dosavadního analogu a nového digitálu je propastný a ještě jsem mohl zrušit kabelový zesilovač před rozbočovačem. Ve stejné lokalitě provozuji i jednoduchý satelitní digitální přijímač bez CI, takže vím o co jde a mohu oba systémy srovnávat. Je ale pravdou, že zatímní neprovozování šesti nových digitálních stanic mne zklamalo. To by ale nevyřešil ani satelit.
  • 10. 7. 2007 23:05

    Štěpán (neregistrovaný)
    Ano, máte samozřejmě pravdu. Ten dotyčný Anonymní (nováček) jen píše Odu na Sat jako kdyby ho teprve ted' vymyslel. Do baráku jedině pozemák, natož k vícero TV. Sat je dobrý mít spíš tak jen jako doplněk. Ty Anonymy bych zakázal, být majitelem tohoto webu. Je to neosobní a zbabělé neukázat svoji tvář. Alespon'určitou přezdívku, jak jsme zde my zvyklí.
  • 10. 7. 2007 23:23

    anonymní
    Tak pokud dokážeš na netu vyhledat nějakou prodejnu sat techniky, tak si tam snad dokážeš proboha vyhledat cenu Twin/Quatro a pod. LNB. A také cenu nějakého drátového nebo bezdrátového splitteru. Přijde mi už dost trapné sem dát z nějaké prodejny ceny přijímačů, mohlo by se to oprávněně chápat jako spam a nevyžádaná reklama za kterou jiní musí platit a být to oprávněně smazáno a mně bloknuta IP. Takže si to prosím tě laskavě najdi, pokud tě to zajímá. Mají to zcela všude.
    Nechci někomu fakt dělat reklamu, jak už jsem uvedl sám se tím neživím ani nepřiživuji. Jen to docela rád denně používám. No já BK v bytě nechytil vůbec, nic z Prahy taky ne. A na chalupě ANO. Pouze BK o 60% kvality 4 mizerný programy po půl dením lezení po střeše a točení anténou. A v analogu mi jich jde 7 perfektně. Tedy 4 naše, plus 3 Němci. Ti zde pouští DVB-T a vypnou analog až 23. Zesilovač jsem musel vyřadit taky, bál jsem se, že by tomu neprospěl spíše uškodil. Těch německých je tam nějak málo ne ? Dle infa, co mám bych jich zde mělo být 12. Až to pustí. Jak to, že to neřeší. Tedy DVB-S ty ADT tedy těch 6 českých stanic ? Tam je přeci i Óčko a Top TV, tedy tyto dvě patří mezi ně. A ty máš FREE hned na dvou různých družicí. Stačí jen naladit. A 24CZ máš také FREE. A ještě máš FREE Noe, ale to nevím zda tam patří. Ale můžeš si FREE chytit slovenské TA3, což už v pražském DVB-T není a můžeš si FREE ještě chytit slovenské Patriot a Nautik.
    Tohle snad jako reklama chápáno nebude

    http://www.parabola.cz/cz-sk/
  • 11. 7. 2007 9:15

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Ano, je to jen otazka casu. Tam kde DVB-T signal uz je, myslim neni co resit uz dneska a par let uz vydrzi skoro kazdy, kdo ma alespon trochu slusny analog.
  • 11. 7. 2007 9:17

    anonymní
    Hlavne je problem, ze tech anonymu je spousta, takze nikdy nevis jestli reagujes na jednoho a toho sameho anonyma nebo na uplne jineho anonyma :)
  • 11. 7. 2007 11:36

    Ja (neregistrovaný)
    A nebo pichnes STB do VCR a to pak teprve do TV a muzese nahravat z STB i v dobe nepritomnosti :o)
  • 11. 7. 2007 12:13

    Jan Kálal
    Set-top-boxy pro MPEG-4 jsou a budou kompatibilní i se starším MPEG-2. Příkladem je výrobek, který dodává Telefónica O2 svým zákazníkům IPTV. Tedy lidé hodí při přechodu na MPEG-4 starý set-top-box a) do popelnice (což by se nemělo), b) donesou ho na příslušné sběrné místo, c) dají ho do bazaru, d) věnují známým, kterým bude MPEG-2 stačit. Problém se vstupy netřeba řešit - zůstává jeden set-top-box a jedna televize a mezi nimi jeden SCART/HDMI kabel.
  • 10. 7. 2007 23:51

    Pamětník (neregistrovaný)
    A o to mi právě šlo. Ne jen něco hledat na netu. Pokud by někdo poctivě vykalkuloval konečné náklady na jím provozovaný zmiňovaný 3xTV satelitní systém, uvedením typu komponent s jejich cenou, bez uvedení prodejce, bych nepovažoval za nepovolenou reklamu. Free šířené TV české programy ze satelitů mne ale vůbec nelákají, jejich úroveň odpovídá tomu free. V záplavě nabídky 42 programů z kabelovky a mnoha set programů ze satelitu s pozicionérem (to provozuji doma v Praze spolu s digitálním STB a dvoutunerovým PVR) mně opravdu programy typu TopTV, TVNoe, 24CZ, Patriot a Nautik mohou být ukradeny. Když mne na ČT, Nově a Primě nic slušného nezaujme, zachraňuje to Spektrum, Discovery, NationalGeographic a pod.. Přiznávám, že mám nadstandardně příznivé příjmové podmínky, ale pořád považují satelitní příjem jen za, v některých případech nezbytnou, náhradu pozemního vysílání, právě zejména z pozice vyšší ceny.
  • 11. 7. 2007 0:14

    anonymní
    Spektrum a National Geographic mám také rád. Ze stanic Discovery pouze Civilisation. Tak, jako tohle je za peníze. Ovšem nepředpokládám, že se v DVB-T zjeví něco takového a pokud ano, bude to zase placené, zakódované a pěkně za peníze. Zatím tam z BK je pouze ČT a v Praze totéž, co v DVB-S, tedy výše zmíněné. Ať to stále neopakujeme. Takže pokud DVB-T přinese někdy nějakou zajímavou stanici. Ano pak má význam a bude přínosem. Pokud se tak nestane. Nemá zcela žádný význam a je bezcenné. Zatím jsou na tom tak, že nejsou schopni zajistit ani to, co bylo v analogu. Tedy kdo bude chtít tu hloupoučkou Primu bude muset na sat nebo jí oželet anebo si rovnou zaplatit za lepší. Viz, opět tebou zmíněné. Samozřejmě za 3 roky to bude vypadat jinak. Tedy alespoń doufám, pokud ne, je i škoda zda psát. Protože je to mrtvá věc. No uvidíme. zajímavé je, že jinak je tomu s těmi Němci. Tedy tam je DVB-T přínosem IHNED. Tedy až zde pojede dá 12 stanic místo 3 ! Tedy to je rozdíl v přístupu. My dáme 4 za 4. A raději tedy snad Primu a Novu než ČT24 a ČT4 Sport. Oni vypnou mdr, ARD a ZDF a dají mi tytéž plus BR a hr a 3sat a KIKA atd. Dokonce ARTE. To už význam má. To je o něčem. Ale tahanice Nova, Prima mne fakt neba. Vážně.
  • 11. 7. 2007 1:01

    anonymní
    Ještě bych řekl, že to řadím opačně, tedy za hlavní považuji v podstatě ty dokumentární kanály jako Animal Planet, History apod. A jen ve chvíli, kdy stéle opakují to samé, což je tam tedy všude dost strašlivé, tak nastupují doplňkové jako ČT a spol. ( A to se ještě před tím podívám raději po německých.)
    No to vypočítání. To je individuální ne ? Hodně individuální. Tak v obyváku asi něco dvoutunerového s HDD kolem 10 tisíc. V dětském pokoji může stačit PCI karta za 1500Kč. V kuchyni něco za 6 ? Do dvaceti by se měl vejít jako u DVB-T do 6. Ten trojnásobek bude stále stejný. Mám počítat HDTV ? Už v tom jsou stanice. Už si to známí kupují. Jak to bude v DVB-T. Ví to někdo ? To MPEG2 a pak MPEG4. To se to za 3 roky zavede. Pak těch 6 tisíc za 3x dvb-t uchopím odvezu na skládku a budu pořizovat MPEG4 ? Nebo tam bude něco kódovaného a ty DVB-T co se ted všude prodávají budou zase na nic ? Na jak dlouho dobu je ten přijímač DVB-T za 2 tisíce ? Na 2-3 roky ? To také nejsou jednoduché otázky. Svým způsobem může být pro někoho, kdo je ochoten si to zaplit, si pořídit nějakou tu službu jako UPC , DIGI, Telefónica a pod. jednodušší. A o výměnu přijímače a všechno kolem už se starají oni. To nejsou jednoduché otázky kolem tzv. digitalizace v ČR. Já nepropaguji satelit, to zde bylo špatně pochopeno. Já jen zhodnocuju a přehrabuju, co kde je a co kde stojí a co má nebo nemá význam. Pustit se u DVB-S už do HDTV nebo to ještě nechat plavat ? Těžko radit. To bych si netroufl ani v nejmenším. Jako nevím jak dopadne u nás DVB-T, tak nevím jak dopadne tohle tam nahoře. Kolik v tom bude stanic za rok ? Kolik za dva ? Jaké stanice konkrétně. No. To jsou věci. Raději jít na pivo nebo na zahradu a vysrat se na to. Je to jenom pitomá televize.
  • 11. 7. 2007 10:54

    divizna (neregistrovaný)
    Ne že bych chtěl ve všem souhlasit s panem Chajdou, ale minimálně ve dvou případech s ním souhlasit musím.
    Regionální vysílání - neznám nikoho ve vsém okolí kdo by toto vysílání sledoval. Myslím si že by bylo opravdu lepší přidělit jim samostatnou licenci a nechat je ať se ukáže kdo je schopný a zaujme diváky a kdo dlouho nepřežije.
    Dohoda o 6. kanálu - pokud bude mít (jak uvádíte ve vašem příkladu) TV NOVA 3 kanály nemůže dohoda vypadat jinak než že vahou 3 hlasů přesvědčí ostatní dvě malé TV a získá 6. kanál pro sebe. Toho nás ale při kvalitě pořadů na TV Nova bože chraň.
    Pana Kálala napadlo velmi zajímavé řešení, které se na první pohled zdá dobré.
    Na druhý pohled se ale může stát následující.
    Nebude-li přechod na MPEG 4 centrálně sjednocen a dohodnou se na něm jen provozavtelé jednoho multiplexu, koupí si divák nový Set top box pro tento multiplex. Zároveň si ale ponechá v provozu starý Set top box pro další multiplex. Tím ale bude postaven před "drobné technické potíže". Kolik vstupů má televizor. Možná ten který vlastní pn Kálal má vstupů 5. Televizory, které již několik let zákazníci kupují v prodejnách mají ale obyvkle vstupy 3 (DVD, video, Set top box).
    Jistě je možné řešit situaci slučovači nebo vyhodit video nebo DVD. Funkčnost ale stojí za .... a slibované výhody a zlepšení digitální TV se ztrácejí v nedohlednu.
    Přesunutí problému kteý vytvořili naši zákonodárci a vedení 2 komerčních televizí do obývacích pokojů diváků se mi zdá špatné.
  • 11. 7. 2007 12:18

    Jan Kálal
    Mimochodem, já o žádném svém osobním sporu s panem Chajdou nevím. Pouze jsem si dovolil rozebrat jeho postoje prezentované na tiskové konferenci k digitalizaci.
  • 11. 7. 2007 16:14

    anonymní
    No hezký proslov, ale má nepatrný háček. Já samozřejmě toho nicka napsal, jenže nějakou neodbornou manipulací se mi vymazal, takže došlo k tomu, že jsem až po dvou reakcí zjistil, že nick není. Čímž jsem došek k názoru, že pokud mi byl nick ,,anonymní uživatel" automaticky přidělen zůstanu v rámci kontinuity u něj a nebudu to již opravovat. Sice jsme zde s tímto nicke dva. Nic méně je to rozeznatelné a nemá smysl si nějakého v této debatě vymýšlet. To možná až v jiné. Někdy.
  • 11. 7. 2007 12:49

    CCblue (neregistrovaný)
    Kvůli tobě jsem si dal tu práci a vyhledal si současné ceny sat.techniky pro víc TV.
    1)Anténa - Parabola 80 cm Fe 600, LNB Twin (2 TV) 600, LNB Quad (4TV) 900, kabel odhadem 300, celkem 1.500 (pro 2 TV) nebo 1.800 (pro až TV).
    2)Přijímač - stb s Cryptoworksem 2.600 + karta 2.000 Czech link neomezeně.
    Pro 2 TV celkem 10.700, pro 3 TV 15.600, pro 4 TV 20.200.
    Pokud je to ale v dosahu DVB-T, tak se dají použít stb pro DVB-T v cenách 2.000 (plně využitený modely) nebo do 1.500 (ořezaný modely, přesto na základní použití dostatečný). Celkově tedy pro 2 TV 4.000, 3 TV 6.000, 4 TV 8.000.
    Cenový rozdíl je jasný.
    Pokud jde ale o mě, já bych při satelitním příjmu určitě použil multifokus na 3 pozice, čímž by se ale cena anténí soustavy o dost zvýšila.
  • 11. 7. 2007 16:09

    anonymní
    Ty ale počítáš celý rozvod. Já ze začátku napsal pouze to, že ceny přijímačů jsou plně srovnatelné a nic víc. Na jednou se do toho začala počítat karta na CS Link, pak anténa. A zkončilo to kompletním rozvodem pro 4 televizory. Při tom, ale u DVB-T ten rozvod nepočítáš. Já silně pochybuji při signálu a kvalitě, co jsem to chytil na chalupě by mi to utáhlo 4 televizory. Tam bych musel buď použít nějaké zasílení nebo to třeba rozdělit na dva a dva a to znamená další anténu + kabel atd. Taky zde všichni automaticky vycházejí z toho, že nějaká anténa je. Co když není nebo je v tak dezolátním stavu, že ta investice tam je. Naopak po analogovám sat mi anténa zůstala a byla použitelná, tedy mnohdy lze tuto položku naopak nepočítat. No a pak jde o to, co s tím vůbec udělat ? Alespoň na jednom místě by to chtělo motor, na ostatních multifokus, třeba. Ale to už jsou zase dvě antény. Takže ono je tam hodně variant. Na konec ta kombinace DVB-S + DVB-T vyjde nejrozuměji. Ale samotné DVB-T je na nic. Tedy zatím. Nehledě na to, že třeba na chalupě rozhodně nepotřebuji 4 televizory. Tedy v provozu jsou tam dva. Takže jak si to kdo zkombinuje dle svým potřeb je v podstatě jeho věc.
  • 11. 7. 2007 16:45

    Honza (neregistrovaný)
    Taky zde všichni automaticky vycházejí z toho, že nějaká anténa je. Co když není nebo je v tak dezolátním stavu, že ta investice tam je.

    Ano, z toho rozhodně vycházíme, protože cca 80% domácností v ČR přijímá pozemní TV. Čísla pro satelit jsou výrazně nižší (možná 20%) a tak je jasné, že v naprosté většíně případů bude muset zájemce o satelit dělat úpravy a instalovat parabolu + ostatní. Zatímco u DVB-T je to spíše naopak. Tím neříkám že někteří lidé jsou na tom přesně naopak - viz váš případ.
  • 11. 7. 2007 17:58

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Na jednou se do toho začala počítat karta na CS Link

    A ty chytas ceske programy ze satelitu bez karty? Karta je prece nutna. Kdo nechce platit pausal, ma proste "prijimac ceskych programu" drazsi o ty 2 tisice, co musi dat za neomezene platnou kartu. Co je na tom nefer?
  • 10. 7. 2007 16:19

    Štěpán (neregistrovaný)
    Prudiči: Už se těší vaši rodiče na chystanou novou řadu Vyvolených? To bude zábavy! Já na Primu koukám velmi vyjímečně. Opravdu totální odpad.
  • 10. 7. 2007 19:32

    Pamětník (neregistrovaný)
    Nevím proč se zde stále opakuje veliká nepravda a totiž, že lze STB pro DVB-T snadno nahradit přijímačem DVB-S za 2500Kč. Nevím, jakou si za tu cenu kdo představuje technickou kvalitu takového přístroje. Určitě nebude schopen přijímat kódované české programy. A to se nemluví o nutnosti zakoupit parabolu, konvertor a takový komplet může zásobit programem pouze 1 TV. Pro domácnost s více TV je to proto ještě nákladnější.
  • 10. 7. 2007 20:04

    anonymní
    Tak prosím tě si prohlédni nějaké obchody na netu se satelitní technikou a podívej se na přijímače označené pro příjem CS Link. S cenou kolem 2 a půl jich najdeš hned několik. A ujišťuji tě, že mají zcela tytéž funkce jako přijímač DVB-T za 2 tisíce. Tedy neliší se to zcela v ničem. Ve stejné prodejně pak nalezneš klidně i přijímače DVB-T za 6 a více tisíc. Chceš snad tvrdit, že přijímač DVB-T je schopen zásobit více TV ? Také pouze jednu, že ? Takže když uvádíš něco o jednom jako vadu, uváděj to i o druhém. Jinak samozřejmě ani Anténu ani LNB ani kartu mít vícekrát nemusíš. Tedy existují taková zařízení, která umí patřičné údaje z 1 karty dostat do více přijímačů a existují LNB zářiče pro několik přijímačů. čili pokud budeš kupovat 3x přijímač DVB-T po 2 tisících tedy za 6 a nebo 3x přijímač DVB-S tedy za 7 a půl. Anténu a konvertor budeš mít pouze jeden. A třeba i jen jednu kartu. Anténa je sice o něco dražší, ale zase jenom o něco, tedy koukal jsem na anténa na DVB-T a šlo to od 200Kč asi do 800Kč. Dobře, tak ta velmi dobrá satelitní bude stát 1 500Kč. To není takový rozdíl. Nebo snad je ?

    Rozdíl může být jak zde padlo u STA. Jenže tam záleží, co a jak se dojedná. Převod z DVB-S nebo DVB-T na analog považuji za pitomost. Tedy buď jak zde někdo napsal DVB-S ve hvězdě, což bude asi nákladnější nebo DVB-T. Jenže pokud se nedohodnou na DVB-T. Je nejjednodušší to poslat k ledu a dát si vlastní přijímač na DVB-S. Pokud ti dovolí dát anténu, protože na to musí být souhlas majitele.
  • 10. 7. 2007 20:15

    Mk (neregistrovaný)
    Už mě nebavíš,opakuješ se a tím pádem se utvrzuješ a nevnímaš realitu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).