A kdepak máte tu vzůstající sledovanost? Podíl na publiku to není, protože to nějaký kanál může mít klidně 98%, což je i celkem běžné číslo v noci, když se skoro nikdo na televizi nedívát.
Abych to uzavřel: Jj, souhlasím, taky by mě zajímala nejvíc asi kompletní sledovanost, bohužel to ví asi jen v ATO. Jen jsem Ti chtěl vyvrátit, že Nova se tou 15-54 a Prima 15+ nechlubí pro nic za nic. Nakonec v těch TZ většinou TV zmiňují i jiné užší skupiny, ale jen ty úspěšné. Nikdo se propadem chlubit nebude.
ad Talent: V mém příspěvku jsem sice zmínil jen autotune, ale není to jen kvůli tomu. V první řadě by autotune neměl v talentové REALITY show co dělat, chci slyšet co ta holka umí a ne to, co umí zvukař, to je úplně proti původní myšlence celé show. V Británii si to zkusili jednou, pak se Cowell naštval a zakázal to. U nás to bylo snad zatím v každém dílu.
Dál porota taky spíš vyniká svou falešností a nejspíš má také instrukce, které lidi poslat dál. Když vidím Slávika jak se nadechuje na ty svoje ultimátní chvály, kterých do dílu řekne tak 5, tak se mi otvírá kudla v kapse. Bílou moc neřeším, ta je taková svoje, ale hodnocení má někdy dobré a člověk nikdy neví, co jí zrovna padne do noty. Kromě toho neustálého ječení, mi možná sedne víc než Amanda v BGT, ale na Adelu v SMT nemá zdaleka ani jedna ;)
Možná to úplně sledovat nepřestanu, hlavně kvůli duu Pyco Prachař, kteří mě fakt baví, ale vidím to spíše na internetový archiv s highlighty epizod a pak asi až finále. (Nakonec možná stejně nebudu mít kvůli škole moc času.)
Může se ti zdát, že jsou to malichernosti, ale když je to reality show, tak by měli spíše sázet na přirozený běh věcí. Zkrátka to šustí papírem, to mi vadí...
Přesně tak, kategorii 15-54 bych vůbec nezmiňoval. Ta je důležitá možná pro Novu, aby si honila ego, že aspoň někde má před Primou ještě slušný náskok. Nás zajímá 15+ a tam Nově dochází před dobíhající Primou dech.
15-54 je pro televize mnohem důležitější než 15+, nevím jak si přišel na to, že je zbytečná, pro reklamu je mnohem atraktivnější. V USA se třeba úspěšnost pořadů hodnotí pouze na skupině adults 18-49.
Prima Cool taky cílí na užší skupinu diváků, to nevadí? Pokud si Nova vybrala jako cílovku 15-54 a vydělává si na ní, tak jí může být každý divák nad 55, co sleduje něco jiného, ukradený, protože z něj nic nemá.
Dávno jsou pojmi definovány jako:
sledovanost = rating - kolik lidí (v dané skupině) televizi sleduje
podíl na publiku = share - koláč rozložení diváků
Názory k aktualitě Prima má po roce programového ředitele. Je jím šéf Evropy 2 Petr Vladyka
Datum: 30. 6. 16:22
Vložil: Petr Dvorak
Titulek: Re: wipeout (celé vlákno)
z pohledu televize je ale přece důležitý share, ne prosté číslo, jaký počet lidí relaci sledoval...
Nevím, ale mě teda moc nepřipadá, že to těm zpěvačkám pomáhá, spíš naopak. U Barbory to poznala i její vlastní matka. Podle mě by měli ukazovat skutečné lidi a jejich skutečný talent a ne něco, co později dotvořil počítač, to je proti filozofii celé show a ohradil se proti tomu i Cowell. V pohodě to tedy není. A hlavně to ani nemají zapotřebí, protože se to stejně ukáže v semifinále, tam už to oklamat nejde. No, a právě kvůli pozornějším a vzdělanějším divákům by si na to měli dávat pozor nebo to úplně vynechat, jelikož ti na to většinou upozorní. Pořad jako Talent by o takovou publicitu stát neměl.
Všude jinde se bez toho obešli a sledovaní byli také dost.
Obávám se, že tak jednoznačné to nebude. Spíše se napravují jisté historické disproporce v návyku diváků a rovnoměrně se přeskupují i na další progamy. Trochu menší sledovaností ale do kytek rozhodně nemíří, to by pak ty minitelevize byly už dávno pod zemí.
Stále nechápu, proč je kladen takový důraz na cílovou skupinu 15-54? Je pěkné, že na "mladé" cílí TV Nova kvůli prodeji reklamy, ale sledovanost jako takovou přece daleko více vystihuje širší cílová skupina 15+.
To samozřejmě, ale na druhou stranu všichni víme, že kdyby Novu nevyžírali Rumuni, tak z těch 40% příliš dolů neklesne. Prima vlastně jen chytře sleduje a reaguje na chyby Novy a jejich odpadající diváky přebírá k sobě.
15-54 není pro televize důležitější. 15-54, popř. 15-40 je důležitá pro Novu a Cool, které na něj cílí. Pro ČT a Primu je důležitá 15+. Každopádně obyčejné čtenáře, jako jsme my, zajímá co nejširší skupina diváků a kvůli tomu, že Nova cílí na 15-54, tu přece nebudeme číst data z osekané cílovky. Osobně bych uvítal informace o sledovanosti v 4+, zkrátka kompletní sledovanost českých diváků, kteří televizi účelně sledují. Jednotlivé televize, ať si pak cílí klidně na homosexuály v 64-66. PS: Ty jsi fakt přestal sledovat Talent jen proto, že u několika zpěvaček použili autotune? Jsem se docela smál, ale nevěděl jsem, jestli to je prča nebo ne.
Sledovanost televizí se měří v hodnotách ratingu a share (podílů). Kdybyste napsal, že žádné televizi neroste rating, tak pak bych souhlasil, protože ten všem klesá. Pokud jste ale napsal sledovanost, tak se hlavně hovoří o podílech, kde Prima jako jediná televize roste, tam jsem měl pravdu zase já. Takže příště buďte konkrétnější.
Tak všichni víme, že paradoxně u reality show je té reality nejméně. Nebudu nic nalhávat, taky mi nějaké věci vadí, ale je to jasné, Prima je komerční subjekt a drtivá většina diváků žádná vylepšení nevnímá. Naopak jim připadá, že daná zpěvačka líp zpívá, že když Jaro někoho pošle do Vegas, tak je to opravdu bomba apod. A pokud jim sledovanost roste a neklesá, tak v tom holt budou pokračovat dál. Komerční televize dělá pořady pro masu a pokud masa nic nepozná, nemají důvod takové věci kvůli pozornějším a vzdělanějším divákům měnit. Až se bude sledovanost naopak propadat, tak pak ano. Viz, kdy u VV2 přestali s tím úvodním přehršlem úkolů a nechali soutěžící žít podle sebe.
Do kytek míří, pokud její největší konkurent dokáže příchodu nových televizí vzdorovat nejen neklesající, ale hlavně stále vzrůstající sledovaností, zatímco sama Nova se brutálně propadá. Jednoduché počty a statistiky.