A kdepak máte tu vzůstající sledovanost? Podíl na publiku to není, protože to nějaký kanál může mít klidně 98%, což je i celkem běžné číslo v noci, když se skoro nikdo na televizi nedívát.
Dávno jsou pojmi definovány jako:
sledovanost = rating - kolik lidí (v dané skupině) televizi sleduje
podíl na publiku = share - koláč rozložení diváků
Názory k aktualitě Prima má po roce programového ředitele. Je jím šéf Evropy 2 Petr Vladyka
Datum: 30. 6. 16:22
Vložil: Petr Dvorak
Titulek: Re: wipeout (celé vlákno)
z pohledu televize je ale přece důležitý share, ne prosté číslo, jaký počet lidí relaci sledoval...
Obávám se, že tak jednoznačné to nebude. Spíše se napravují jisté historické disproporce v návyku diváků a rovnoměrně se přeskupují i na další progamy. Trochu menší sledovaností ale do kytek rozhodně nemíří, to by pak ty minitelevize byly už dávno pod zemí.
To samozřejmě, ale na druhou stranu všichni víme, že kdyby Novu nevyžírali Rumuni, tak z těch 40% příliš dolů neklesne. Prima vlastně jen chytře sleduje a reaguje na chyby Novy a jejich odpadající diváky přebírá k sobě.
Sledovanost televizí se měří v hodnotách ratingu a share (podílů). Kdybyste napsal, že žádné televizi neroste rating, tak pak bych souhlasil, protože ten všem klesá. Pokud jste ale napsal sledovanost, tak se hlavně hovoří o podílech, kde Prima jako jediná televize roste, tam jsem měl pravdu zase já. Takže příště buďte konkrétnější.
Do kytek míří, pokud její největší konkurent dokáže příchodu nových televizí vzdorovat nejen neklesající, ale hlavně stále vzrůstající sledovaností, zatímco sama Nova se brutálně propadá. Jednoduché počty a statistiky.