Tak to v žádném případě, SD profi stroje určitě není dobré nahrazovat za semi HD, ale na druhou stranu, většinou regionální Primáci mají nějaké staré DSR-250 apod., které jsou na hraně a i obraz z nějaké HVR-Z1/Z5/Z7 nebo EX1/3 by pro ně byl pokrok (navíc v HD) a i viditelné zlepšení v SD.
Ty Sony HVR-Z1 (nebo co to na tý N@vě používaj) zrovna nejsou nic extra. Třeba kdy v Superstar vysílali různý ty doprovodný reportáže, tak prostě bylo na nich poznat, že ten obraz "neni ono". Rozhodně by SD DVB-T vypadaly líp obrázky z nějakého 7 let starého profi DVCAMu. Nemyslím si, že by přechod na HD byl měl být realizován výmenou starších SD plně profi strojů za nové HD semi-profi stroje.
tak z kvalitní SD kamery (3x2/3" CCD) se skly za půl mega a více není potřeba nakupovat nové v HD...jinak kamery co většinou používají krajánci na Nově stojí do 200tis. (v HD), v režii ano, přechod na HD stojí spoustu, ale i přechod ze starých kamer 4:3, které většina co natáčí pro Primu externě má; rovnou by museli koupit nové 16:9, které buď jsou v HD a nejsou úplně profi (do 200tis. podobně jako Nova) a nebo v SD profi 16:9 za nějakých 500tis. a více
No, pokud budou nakupovat HD techniku, tak na té ceně sakra přidej. Netroufnu si říct kolik celkem, ale do milionu by ses asi nevešel ani s jedinou kamerou...
A v režii to znamená změnu či upgrade odbavovacího SW, grafického či titulkovacího SW, korekce, záznamové zařízení a hlavně střihovej pult... A to není jen pár milionů... Ale mluvím o přechodu na HD (kderý by mi přišel jako nejlepší řešení). Pokud budou "jen" měnit formát obrazu na 16:9 a zůstat v SD, tak to asi tak žhavý s těmi penězi a upgrade...
"kamerový řetězec a vysílací režii" jeden kamerový řetězec na jedno lokální studio někde kolem 1Mil., navíc většinou to jsou všechno soukromé firmy nebo sjednocené pod R1, vysílací režie několik miliónů - to bude asi podstatná věc (peníze) při rozhodování přechodu z 4:3 na 16:9, tam kde se měly šetřit peníze na lidech a kvalitě se nebudou dávat peníze na technickou část, nebo je to naopak?