Možná to bude tím, že je to Prima. Možná by pomohlo změnit název a třeba vysílat, jako Nova, ve formátu 16:9. A vysílat podobný úspěšný pořad, jako bylo Vyvolení I. :-)
Tak já myslím, že nikdo ještě nemohl zapomenout na to, jak byla první řada skutečně velice uspěšná a porazila i favorizovaného Big Brothera na Nově. Kdyby se připravovala 4 řada s velkým časovým rozestupem od 3 řady, myslím že by se přiblížila uspěchu první řady.
Ono to s právama na VV nebude v době krize sranda. Navíc mám dojem, že Prima nemá peníze ani na inovaci 4:3 => 16:9. O HD se radši ani nezmiňuji ;-)
K excelujícím satelitním společnostem: Že by euforie ze satelitních kompletů "pod stromečkem"?
A pokud Prima skutečne do léta spustí další 2 kanály, bude za rok, či dva bojovat o holé přežití.
Abych se přiznal, tak se v programu už ani nedívám co bude Prima vysílat, je to zbytečná ztráta času.
Já si myslím,že sledovanost klesla tím,že do konce roku 2008 se vysílal soutěžní pořad od 18:05 "5 proti 5" a diváci plynule přešli v 18:55 na "Zprávy TV Prima".Což od ledna 2009 není,protože soutěžní pořad "5 proti 5 je zrušen.Totéž je i u pořadu "Ber nebo neber".
Spíš už nikoho nebaví ty neustálé soutěže, navíc vesměs na jedno brdo a o ničem. A v případě filmů je to taky tragédie, v původním formátu vůbec nic (všechno ořezané verze 4/3 Pan&Scan místo alespoň 16/9) a obsahově taky skoro pořád bída.
Ano, z technického hlediska je to fakt bída, všechno 4:3, ty zprávy mi už pijou krev :-) Nevím na co Prima čeká. PRIMO jste poslední! 5proti5 neprospěla změna moderátora...
Bohužel v 4/3 Letterbox Prima nevysílá, ta to przní 4/3 Pan&Scan (což znamená, že se u filmů ořeže levá a pravá strana a obraz tak vyplní celou plochu 4/3. U 4/3 Letterbox bys viděl černé pásy nahoře a dole, přičemž film by byl bez ořezu).
Tak to nemohu posoudit, pokud nevím, že film je v originále širokoúhlý. Mně spíš vadí, když se širokoúhlé filmy vysílají ve formátu Letterbox (někdy tak vysílají i ČT a NOVA).
Letterbox je nutnost, protože jak jinak bys chtěl v analogu vysílat? V digitálu můžeš samozřejmě použít 16/9 (protože z výstupu set-top-boxu pak lze navolit jak 16/9, tak 4/3LB, tak 4/3P&S), ale v analogu to musíš nějak redukovat (jinak by u lidí bez možnosti změny formátu v TV byl ten obraz jako protáhlá nudle s neúměrně vysokými postavami). A každopádně je lepší 4/3LB (kde zůstává původní obrazová informace a nic se neořezává), než 4/3P&S (kde naopak kus obrazu chybí). Tady jsou 2 už celkem známé obrázky, kde je to jasně vidět:
Tak co vlatně tvrdíte?
1. "...v 4/3 Letterbox Prima nevysílá, ta to przní 4/3 Pan&Scan"
2. "Letterbox je nutnost, protože jak jinak bys chtěl v analogu vysílat"
Samozřejmě se musí v analogu vysílat širokoúhlé materiály ve formátu Letterbox, mně to vadí v digitále (analog už půl roku nesleduji), kde musím použít zobrazení Cinema (na TV Grundig). Zda se vysílá něco podle tvrzení č.1, to nemohu posoudit, pokud neznám originální formát.
Tvrdím přesně to, co jsem psal výše - Prima vysílá ve 4/3P&S, což je metoda, která nenávratně deformuje obraz, protože ořezává levou a pravou stranu a nikdy není možné to vrátit zpátky. Naproti tomu 4/3LB neořezává nic, pouze majitelé TV s poměrem stran 4/3 vidí černé pásy nahoře a dole (majitelé TV s poměrem stran 16/9 si mohou obraz roztáhnout na celou plochu). Prostě 4/3LB je nejpřijatelnější možné řešení pro analog.
U digitálu se toto neuplatňuje, tam se vysílá buď přímo v 16/9 (a event. úpravu na 4/3LB nebo 4/3P&S si může každý uživatel zvolit na svém set-top-boxu dle libosti) nebo v 4/3 ve formátu, v jakém to pustí ven ze studia (a správně by se 4/3 mělo vysílat jenom u materiálů, které jsou takto i primárně pořízené, např. staré seriály, ale nikdy ne u materiálů, kde existuje originál jiný, třeba 2,35:1 apod.).