Přímou konkureci nováckého Voya už vyzkoušelo čtvrt milionu registrovaných uživatelů

20. 12. 2013
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Na trhu se stále více spekuluje o jejím prodeji, i když sám provozovatel nechce tyto informace komentovat a jeho vlastník se ke službě oficiálně nemá

Topfun aktuálně vykazuje 40 tisíc předplatitelů

Čtvrt milionu registrovaných uživatelů si již vyzkoušelo placenou internetovou videotéku Topfun. Z toho 160 tisíc si u ní založilo účet napřímo a dalších 90 tisíc zprostředkovaně přes strategické partnery, především poskytovatele IPTV. Na dotaz serveru DigiZone.cz to sdělil Radek Přikryl, obchodní ředitel a člen představenstva společnosti Topfun Media, která videotéku provozuje. Číslo však neudává počet pravidelných předplatitelů služby SVOD. „Pravidelných předplatitelů evidujeme okolo 25 tisíc. Každý měsíc se to mění, podle toho, zda je či není sezona,“ upřesnil Přikryl. Vzhledem k tomu, že Topfun nabízí několik typů placených služeb, celkový počet předplatitelů je ještě o něco vyšší.

„Dá se říci, že celkově máme aktivních zákazníků, tedy zákazníků, kteří za měsíc sáhli například nejen na SVOD služby, ale i TVOD a Pay TV (například kanál Slovak Sport II s Premier League), okolo 40 tisíc,“ vypočítává obchodní ředitel Topfunu. To je o něco více, než v posledních zveřejněných datech za první pololetí letošního roku přiznávala přímá konkurence této služby, placená videotéka Voyo.cz od televize Nova. Tu si ke konci června předplácelo něco přes 27 tisíc zákazníků. Také u Voya však jde o velmi proměnlivé číslo, protože počet předplatitelů se každý měsíc mění. Obě služby jsou dostupné za stejný základní měsíční poplatek 189 korun, noví zákazníci ale mohou dostat omezenou nabídku výrazně levněji.

CIF25

Napojení na J&T existuje, jen není jasné, jaké přesně

„Je to citlivá otázka, protože zasahuje hluboko do našich vzájemných propojení. Byl by to ale logický krok, protože mít podporu média je velmi významné. Zákazník potřebuje vědět, že tato služba existuje, potřebuje o ní mít obecné povědomí. Máte-li v chytrém televizoru ikonu vaší služby a diváka to v rámci televizního vysílání desetkrát denně nepraští do očí, citelně vám taková podpora chybí. Užší spolupráce s televizí Joj je tedy náš cíl, jednáme o ní, ale musíme sladit naše a jejich zájmy,“ uvedl tehdy Přikryl. „V tuto chvíli zatím taková spolupráce neexistuje, ale připravujeme se k tomu. Chceme, aby mezi námi fungovalo silné propojení,“ dodal.

J&T v minulosti opakovaně projevila zájem vstoupit do české televize Prima, ta však momentálně není na prodej. Přikryl ale loni neskrýval z případného propojení Topfunu s Jojkou na Slovensku a Primou v Česku nadšení: „Pro Topfun by to bylo perfektní, i když Prima má svoji vlastní VOD službu Prima Play. Zvolila pro ni ale jiný obchodní model. My nabízíme profesionální obsah, který je placený a chceme, aby byl placený i do budoucna. Kdybychom měli na Slovensku zázemí Jojky a v Česku Primy, bylo by to výtečné. Ale bylo by to logické i dobré i pro tyto televize.“ Spolumajitel J&T Patrik Tkáč je navíc nyní společně s Danielem Křetínským vážným zájemcem o koupi českého vydavatelství Ringier Axel Springer, jemuž patří deníky Blesk, Aha!, Sport a časopis Reflex. Ve spojení s Jojkou, případně i Primou, by mohl vzniknout silný česko-slovenský mediální dům.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).