Vždycky se ale najde někdo neinformovaný nebo neopatrný. Riziko je pochopitelně větší pro nezkušené uživatele. Aby bylo nebezpečí podvodných volání sníženo, je třeba věnovat se současně třem oblastem:
- informovanost, "osvěta" (k tomu sloužila tiskovka, infomaily, speciální stránky a další články);
- spolupráce mezi operátory (poté, co ČTc a možná i někteří další ve své síti přitvrdili pravidla pro speciální linky, většina tuzemských "problematických" content providerů se přesunula do sítí ostatních operátorů, kteří nejsou tak citliví, co se týče původu jejich výnosů;
- legislativa, jasná pravidla (ČTÚ už minulý rok dostalo návrh na jednotná pravidla pro všechny operátory...výsledek je nula. V případě, že zjistí nějaký jasný průšvih, rozdávají sice pokuty, ale ty jsou vzhledem k charakteru tohoto "podnikání" úsměvné).
Pokud jedna z těchto tří oblastí pokulhává (což v současné době platí v podstatě pro všechny), nic nevyřešíme. Znovu zdůrazňuji, tento problém se bohužel v první řadě týká nezkušených uživatelů.