Chci upozornit na určité nepřesnosti v článku.
Žlutá linka jsou čísla začínající na 900, Datarif začíná na 976. Žlutá linka u Telecomu má úvodní hlásku, která stěžuje neúmyslné volání. Datarif je pro datová volání a vstupní hlásku nemá.
Při volání ze sítě ČTc do sítě alternativních operátorů dostává ČTc pouze propojovací poplatek, nikoliv podíl ze zisku. Tzn., že dostane stejně při klasickém i "drahém" volání. Podíl ze zisku inkasuje jiný operátor.
Telecom nemůže sám rozhodnout o zamezení volání na konkrétní linku, to může pouze ČTÚ. Čím déle se toto rozhodnutí "zdrží" na ČTÚ, tím vyšší je příjem operátora a majitele cílové služby.
Pozor na to, že Datarif je pouze jméno služeb, poskytovaných Českým Telecomem na linkách začínajících na 976. Není to obecné označení pro služby, poskytované na linkách 976 všemi operátory.
Telecom i regulátor používají termín "čísla/linky se zvláštním tarifem", a míní tím prefixy 900, 906, 909 a 976. To ale ještě nevystihuje skutečnost, že prefix 976 je určen pro datové služby, a ostatní naopak pro datové služby určeny nejsou.
Napadá vás nějaký vhodnější termín pro snadno uchopitelné pojmenování "služeb, poskytovaných na číslech začínajících na 976"?
.. a tak migrují od jednoho operátora k druhému..
Ale jinak je, Peterko, dobře, že už máme hodně operátorů.
Hlavně, že tarify jsou teď tak nízké, jak si nás leta svými zaslepenými bláboly přesvědčoval, že na pár korunách za telefon nikomu nezáleží.
Pouze na upřesnění nepřesností:
Propojovací poplatek je zvlášť stanoven pro různé typy služeb.... A u těchto služeb se zvýšeným tarifem je i tento zvýšený:-)