Ano, kupodivu je. Argument "Měsetonemůžestát" je celkem častý a 60 korun (+DPH) se člověku platícímu standardně 350 Kč za telefon měsíčně zdá poměrně dost.
Navíc, mobilní operátoři tuto službu mají zdarma a nasavení funguje ihned po odeslání kódu. Nerad bych se mýlil, ale na pevných linkách se to projeví až po nějakém čase.
"Argument "Měsetonemůžestát" je celkem častý" ---- vy uz nejste asi ani Ruzickar ale spis Tresnickar... vy proste chcete bojovat i za ty lidi, co si reknou: "Měsetonemůžestát"... a co kdyz pojedou do Chorvatska do Basky Vody a nepojisti se a ukradnou jim tam zigulika? Oni si rekli "pojistovat se nebudeme, to nam nic neukradnou".... tak co s nema? Vybereme z dani na novyho zigulika?
Nevidím důvod, proč by blokování hovorů na určitá předčíslí mělo být samostatně zpoplatněno nemalou měsíční částkou tím spíše, že se jedná o bezpečnostní nastavení ve prospěch uživatele linky.
Mobilní operátor mi s nově aktivovaným číslem také "vnutí" hlasovou schránku coby "past" na peníze těch, kteří mě právě nezastihnou. Ale mám možnost ji s téměř okamžitou platností ZDARMA zrušit a kdykoli zase aktivovat.
Analogie - prohlížeč MS IE - defaultně nastavené (povolené) služby, které znamenají bezpečnostní rizika.
Je to o vztahu monopolního operátora pevných sítí Českého telecomu ke svým zákazníkům. Ať si službu aktivují ti, kdož ji skutečně využívají. A těch je zcela zanedbatelné množství.
Plést do problému "třešničky" a "růžičky" je projev naprosté ignorance k volajícímu zákazníkovi. To bychom se tady pak mohli začít bavit o modrých strakách a dalším ptactvu...
"Nevidím důvod,...mělo být samostatně zpoplatněno" - to se da napsat na cokoli ze? Onehda jsem byl v monopolni hospode a chteli 5 kc za toaletu. Nevidim duvod proc by to melo byt zpoplatneno, mocit se ma zadarmo. Zpoplatneni sluzeb nema zadnou souvistost s tim co vidite.
A mobilni operatori by meli poskytovat mobilni telefon do najmu za 20 Kc, protoze Ctc to s aparaty taky dela. A ten by mel tohleto, protoze tamten tamhleto. Prudite tak i v mlekarne a pekarne? Co by meli mit a co maji v mlekarne v Dlouhe Rybne?
Rozhodovani co je v ci prospech bylo domenou skupiny lidi ke ktere vas radim.
A v té hospodě musíte pít drahý francouzský koňaky, nebo si můžete objednat co chcete? Bez poplatků za objednávku?
Mimochodem, co to je za hospodu, kde po vlastních hostech chtějí poplatky?
Uz jsme se zase dostali k analogiim, do kterych budou ruzni stourove rejpat a rejpat. Rekneme to jinak - reseni blokovani zdarma napr. pres zadani kodu na ustredne, pripadne navrhovany dashboard, to je implementovatelne za zlomek nakladu, ktere CTc vynalozil na jine naprosto zcestne projekty typu SMS z telefonni budky, odesilani faxu a hlasovych zprav z memoboxu ve forme zhuverilych proprietarnich formatu, jez jsou vyuzivane zakazniky v poctu desitek az stovek jednotlivcu, vyhozene prachy na reklamu za ruzne nepouzitelne a nezajimave produkty atd. atd.
Ono by se jen muselo chtit a musel by tam sedet nekdo kompetentni, ne Grossuv znamy Berdar, ktery bez jakekoliv znalosti problematiky ridi Telecom s pomoci rad sveho dvanactileteho syna a vyhazuje nejschopnejsi manazery dcerinne spolecnosti. :-(((
Ono se to opravdu dostalo k analogiim a do casteho stavu diskuzi "kdyby si manazer nekoupil auto, mohl byt na prodejne jeden prodavac navic" a "kdyby neplatili luxusni podnajmy bylo by na tamhle to". S tim nekompetetnim Berdarem, to myslite jako ze to telekomaci nemaji 10x vypocitany... co se vyplati a co ne? Nebo ze reditel ma mentalni problem s touto sluzbou? S tim 12tiletym synem - to vlastne vytykate presne co? Ze se ho zeptal jak se mu "klika na starzone"? Ja nevim zdali bych se choval jako on, ale v tomto pripade bych udelal presne stejne.
Ne, nemaji. Jinak by nemohli mj. neskutecnym zpusobem mrhat penezi na superztratove produkty, misto co by je investovali do produktu do budoucna perspektivnich. Leda ze byste snad tim "se jim vyplati" myslel "vyplati se spratelene firme, kterou vlastni neci pribuzny nebo znamy". S nekompetentnim Berdarem myslim to, ze ten clovek je naprosto nezpusobily pro vykon sve funkce.
V tom pripade se podivejte zde: http://telecom.jobs.cz a udelejte ziskovy projekt a dostanete 200 000 Kc/mesicne. Jako ostatne vsude - pokud se jedna o dostatecne objemy, coz telco operatori splnuji. Nebo muzete pred bitvama radit co bude ztratove. Za to je ovsem penez min :-D
Prominte, ale ja vytvareni ziskovych projektu v CTc nemam v popisu prace, narozdil od pana Berdara a dalsich top manazeru CTc. Pan Berdar misto toho privedl CTc do hluboke ztraty, nasledne vytuneloval zisk z ET a vyhodil jednoho z nejschopnejsich manazeru, kteri v Cesku kdy pusobili. Opravdu obdivuhodna mira kompetentnosti, ze. :-/ Jen tak dal a rychleji ke krachu. Vy budete zrejme zamestnanec vedeni CTc, soude podle vasich "argumentu." :-P
Vsiml jste si ze Berdara ani jeho kroky nehajim? Ja do toho totiz nevidim a ten pan mi neni podle toho co jsem slysel sympaticky ani trochu. Kdyz uz nejak argumentuji, tak obecne. Napriklad to ze me pripada vcelku normalni, ze firma ma poplatek 60 Kc za nejakou konfiguraci. Pripadalo by me normalni i kdyby to bylo zdarma.
Ja se jenom bavim jak kazdy kdo to komentuje ma predstavu ze on to umi lip. No a vy taky, ale nemate to hold v popisu prace no, co se da delat, mohl jste vytahnout monopolniho operatora ze sracek. O Valeskim jsem takl cetl. Vy jste o nem taky cetl v priloze Rudeho Prava nebo MF DNES, takze vidim, ze informacni zdroje jsou. Valeski je nejschopnejsi manazer, Zikmund je Liska rysava, Komensky je ucitel narodu, Mahler rozumi hudbe, Grygar je nejlepsi astrolog a Smékal je nejlepsi "internetovy pravnik". V podstate to odpovida titlku, ne -> "Re: jednoduché řešení".
Někde jsem četl moudrou úvahu, že každý, kdo někdy v životě telefonoval, se cítí být odborníkem na Telecom. Koukám, že na XxX to sedí přesně :-)
Berdár ČTc nepřivedl do hluboké ztráty. Jednak se to nedá za rok dost dobře stihnout a jednak se jednalo o ztrátu účetní, nikoliv finanční. Doporučuji se pro srovnání podívat na hospodaření jiných pevných operátorů, např. Aliatelu (viz např. týdeník Euro č. 26, str. 32). Mimochodem, právě Aliatel je onen operátor, jehož jméno Peterka ve svém článku tak úzkostlivě tají.
O hlubokém ekonomickém povědomí pana XxX svědčí i slova o vytunelování Eurotelu. Pokud si XxX nevšiml, většina společností v tomto státě podniká za účelem zisku a nechápu, proč by Telecom jakožto majitel Eurotelu nemohl vykonávat jedno ze základních vlastnických práv - inkasovat zisk.
Podle vyrocni zpravy za rok 2003 cinila cista ztrata CTc 1,780 mld. Kc (1,161 mld. Kc podle ceskych ucetnich standardu). Za rok 2002 byl cisty zisk 4,276 mld. Kc, za rok 2001 to bylo 6,072 mld. Kc. Ale i o ztrate se da po urcitou dobu tvrdit, ze je to vlastne zisk (viz kauza Enron ad.) - jen to jaksi vede do pekel. :-))) Tolik asi o uspesnem smerovani CTc pod vedenim p. Berdara.
Uchylujete se k demagogii.
Žádná "monopolní hospoda" neexistuje. Poplatky za toalety se obvykle vybírají pouze ve veřejných toaletách, s restaurací (a poplatky) jsem se nesetkal (což neznamená, že nemusí existovat ani jedna).
Český Eurotelecom vybírá dost vysoké poplatky (za cokoli), aby blokování linek (v zájmu svých zákazníků o to žádajících) mohl provést zdarma.
Srovnejte např. s blokování e-mailových schránek proti SPAMu, možnost filtrů na příchozí poštu (pouze několik povolených adres), antivirová ochrana apod. Tam tyto služby dostanete v rámci mírného paušálu nebo zcela zdarma.
Pokud tak nečiní Český telecom, zneužívá svého postavení na trhu. Ale to už taky nemá smysl opakovat stále dokola.
Lepší je říct:
Vykašlete se na ně, pokuste se sehnat nějakou konkurenční nabídku, ikdyž je zdánlivě nedostupná!
Hospody kde vybiraji penize za toaletu se vyskytuji, ale velmi vyjimecne, znam dve. Spojeni monopolni hospoda jsem pouzil stejne absurdne jako nekdo mononopolni telecom. Pokud je monopolni telecom, je monopolni skoro vse. Moje matka musi jezdit CSAD Vyskov, protoze do Ruprechtova zadny jiny dopravce nejezdi, musi chodit k monopolnimu pekarovi, do monopolni samosky ale ma mobilni telefon od Oskara, takze paradoxne telefonuje pres jineho operatora nez je ten monopolni. :-D
Za antispam jsem si u pana Hlavenky radne priplatil. Mohl bych mu napsat ze by to mel delat zdarma?
Ano a nejspis zamestnanec Telecomu, ale jinak v demokracii ma kazdy pravo na svuj nazor, teda pokud nepropaguje terorismus, komunismus, fasismus, CTc ...
Ad Hospoda vs. Antispam - antispam nepodleha zadne regulaci, zatimco pohostinstvi ano - je to vazana zivnost a je treba splnit radu pravidel. Mimo jine je tam prave o te toalete, takze pokud budu host restaurace a kdokoli po mne bude chtit penize za toaletu, bude mit co delat s COI, verte, ze na to obchodnici casto slysi... Jedina vyjimka z vyse uvedeneho pravidla jsou tzv. fast-foody, tak skutecne toaleta byt nemusi vubec. Jste si jist, ze vyse zminene restaurace nepatri do "kategorie" fast-food (pomerne jasne specifikovanou na patricnem miste)
"Uchylujete se k demagogii." - toto souvětí používá namísto první věty každý demagog, včetně Vás, pane AO.
Víte moc dobře, že když zavede Český Telecom blokování linek zdarma, budete první (jakožto zástupce operátora A), kdo bude proti tomu bojovat a obviňovat Český Telecom z monopolních praktik, protože tímto opatřením bude náklady spojené s blokováním a konfigurací linek křížově hradit z výnosů z jiných služeb a zároveň toto opatření bude způsobovat omezování ostatních operátorů, tedy i Ladislava N..
Boze, jake zase krizovy financovani? Predpokladam, ze tato trivialni sluzba by mela byt zadarmo v ramci (nemaleho) mesicniho pausalu, stejne jako je tomu u mobilnich operatoru, ktere taky nikdo z zadneho krizoveho financovani neobvinuje. Ach jo...
Přemýšlejte trochu, zavedl Český Telecom v posledníc dvou letech nějakou službu, která by byla dle AO (L.N.) v pořádku?
Dokonce i taková trivialita, jako je e-účet, měla problémy. Zde dokonce byly podány stížnosti dvě, jedna na to, že je to příliš drahé a mělo by to být zdarma (přesněji: detailní elektronický účet by neměl být dražší než souhrnný účet), druhá na to, že je to příliš levné (elektronický detailní účet by měl být dražší, nebo stejně drahý jako papírový a mělo by se o něj i stejným způsobem žádat).
Zde naštěstí nebyl ani na jednu z připomínek brán zřetel.
A HLAVNE A PREDEVSIM se pouze jedna o to s jakym nastavenim bude linka inicializovana (to telecom nestoji ani halir navic).
Vzdyt by nikdo nemel nic proti tomu, kdyby byly tyto sluzby defaultne zablokovany a za 60 kc (uz je to jisty administrativni a technicky ukon) by byly na zadost ucastnika zprovozneny.
JENZE.....
Telecom sice troubi do sveta boj proti okradani, ovsem sam na nem profituje, takze si tady muzeme vymyslet miliony jakkoliv funkcnich reseni a zcela jiste si Telekomunisti najdou nejaky duvod proc to nejde....
Jedine snad regulator muze neco vyresit (ovsem je otazka zda chce).