Může být provedeno dvěmí způsoby:
1. S obsluhou (zákazník bude dotázán na nějaké informace, které zná jen on sám a na jejich základě bude služba aktivována/deaktivována) - Reálné náklady na opeátorku Callcentra jsou 2-4 Kč za minutu
2. Automaticky (zákazník bude muset pomocí číselníku volit mnoho voleb, zadávat identifikační čísla a podobně), takový hovor bude trvat poměrně dlouho a zákazníkovi nenbídne přijatelný komfort - Instalace automatu také něco stojí (předpokládám tak 0,5-2 miliony za každou novou službu).
U mnohých potom může situace vypadat tak, že si každý den nechají čísla uvolnit, zavolají na svojí oblíbenou televizní soutěž a ihned nechají zase čísla zakázat (má to i pro takové případy být zdarma?)
Pokud ta služba bude zdarma a přitom existují oprávněné náklady, nebude to ostatními operátory (kteří provozují žluté linky, tedy především pro operátora A a N) označeno za promonopolní chování? Ono totiž operátor, od kterého voláte, uživatelům zdarma zakáže využívat služby konkurence, přestože s tím má spojené určité náklady.
To povoleni/zakazani nestoji nic, protoze to kazda ustredna umi. Kdyz znate pristupovekody, muzete se pomoci uplne obycejneho modemu pripojit na ustrednu a celou ji prekonfigurovat. Odfiltrovat hovor, ktery zacne 0 nebo 9 neni zadny technicky problem.
Pokud vim, napr v US vas pri prekroceni o jiste % vasi prumerne provolane castky automaticky upozorni operatorka. Vyjde to totiz levneji, nez se pripadne soudit.
Nevím, zda je to technicky možné, ale: pokud by to tak začalo fungovat, jak dlouho bude trvat, než se objeví dialery, které vhodnou posloupností tónů frekvenční volby vytáčení linek se zvláštním tarifem povolí, když na straně operátora bude "plechová huba"?
Me by se spis libilo, kdyby ten co ma takovou smlouvu s provozovatelem linky mel takove moznosti, ze by mohl provolanou provizi neproplatit v pripade ze inkasujici subjekt nesplnil nejake podminky. Napriklad kdyby se nasel prvni dialer s jeho pristupovym cislem, pripadne jina zcela zautomatizovana metoda jak na toto cislo volat. Pak by vzdy kdyz si nekdo poda reklamaci, byla tato kladne vyrizena. Problem je ze by na tu jednotnou "smlouvu" museli pristoupit vsichni operatori, aby vsichni tady ti poskytovatele obsahu neodesli k jednomu z tech neposlusnych. Na tom se ale nikdy opove nedomluvi, protoze pak by treba Aliatelu velmi klesly vynosy.. ;-)
Co se vám na tom zdá nepochopitelného? Aniž bych chtěl příliš zobecňovat, domnívám se, že většina lidí, kteří sami nedokáží svůj systém dostatečně zabezpečit, má tendenci volit jednoduchá, snadno zapamatovatelná hesla nebo hesla, která je možné nějakým způsobem odvodit (a potřebné indicie k tomu se mohou v počítači nacházet), případně si je někam zapsat - například do textového souboru.
A pokud by to byla náhodně vygenerovaná hesla, přidělená operátorem, tak to při každém spuštění několikrát zkusí, třeba se to občas povede.
Předpokládám, že se pořád bavíme o _podvodných_ dialerech, od kterých se dá očekávat ledasjaký podraz. (Přestože si myslím, že většina dialerů, které se nacházejí na webových stránkách pro dospělé, podvodné nejsou a přepojení si nechají od uživatele odsouhlasit. Ale osobní zkušenost s tím nemám, ne že bych na takových stránkách nikdy nebyl, ale mozilla pod linuxem se vždy ptá, co že má s tím souborem typu application/octet-stream udělat.)
Ano, treba se to povede... napr. u sestimistneho hesla je pravdepodobnost jedna ku milionu. A proto bych to vubec nezavadel a radsi zakazniky nechranil nijak, to je prece lepsi, ne? Me uz takhle opozice vuci jakemukoliv rozumnemu navrhu opravdu unavuje. Podobnych sluzeb pristupnych pres telefon a zabezpecenych ciselnym heslem existuje bezpocet, ale tady to zrejme proste nejde, protoze bagr. Ta debata uz me nebavi.
Objevi se dialery, ktere zakaznika o to heslo pozadaji a on jim ho rekne (podle vzoru "objevi se viry v zasifrovanych ZIP souborech a heslem, ktere musi uzivatel z emailu opsat, aby se virus mohl vybalit a aktivovat") ... ;-(
No ta pravdepodobnost je spis jedna ku deseti milionum, ale to je jedno :)
Rozhodne by to bylo dobre reseni a konecne by snad ubyly pripady podvodnych presmerovani...
Bohuzel u CTc se toho asi nikdy nedockame :/