pomer dat mezi klienty mezi sebou je zanedbatelny vuci provozu co generuje vlastni volani.
volani mimo sit zaplati i smerovani v siti. kolik myslite ze stoji to ze stoji jedna cedula na kraji silnice (nepocitam-li ze ji nekdo ukradne na hlinik) a pritom vsichni vetsinou k cili dojedou?
Možná půjdu trochu od věci, nicméně:
1/ Zajímalo by mne, jak je financováno Skype. Volání v síti je zdarma, vč. meziměstských a mezinárodních hovorů, v síti je 34 milionů účastníků a firma prosperuje. Jakpak to asi dělají?
2/ Představte si, že někdy koncem roku by se na trhu objevila krabice, kterou si odvezete domů, odpojíte byt, nebo dům od rozvodů elektřiny a plynu a budete vařit, svítit a topit elektřinou, kterou vám tato krabice bude zadarmo vyrábět. O něco větší krabice budou pohánět tramvaje, trolejbusy, vlaky, lodě.... i pro pohon aut se taková krabice najde. Kdo si zkusí tipnout, jaké to bude mít důsledky?
mam jen tri slova:"naklady obetovane prilezitosti"(opportunity costs). fakt nema cenu snazit se vysvetlit, ze "zdarma" NIKDY neexistuje uz z principu tohoto sveta. kdyby existovalo neco zdarma, pak by jsme se o tom nebavili, protoze by to proste bylo zdarma. to, ze o tom diskutujeme je zakladnim dukazem, ze to zdarma neni. takze problem stoji: najit to, co musime obetovat, aby jsme neco mohli mit. "zdarma" nebo za "penize" je naprosto jedno.