Možná by také pomohlo, kdyby zákonodárce našel koule a aktivní telemarketing zahrnul mezi obchodní sdělení, na která se vztahují přísnější pravidla zejména co do souhlasu a možnosti odmítnutí než na běžný marketing typu letáky. Zajímavým nástrojem je také Anti-Cold Calling Register či National Directory Database zaváděné v jiných státech.
Já když mi někdo volá, tak to nechám vyzvonit a pak číslo zadám v různých tvarech do Google a většinou mi to najde server typu kdovolal či něco podbně znějící
a tam jsou uvedeny postřehy lidí.
Vyjímečně se mi najde číslo na webu nějaké instituce a to je většinou asi omyl. Proč by mi volal dětský domov ?
Sice nejsem právník, ale myslím že zatím není žádný zákon který by dovoloval úřední věci řešit přes telefon, protože úředník ani občan si nemůže ověřit kdo je na druhé straně přístroje.
Tohle by snad řešil nějaký analyzátor hlasu nebo v nouzi nejvyšší videotelefon, že by se na kameru ukázala občanka, ale to by při dnešní kvalitě tiskáren a cenově dostupných laminovaček by si nějaký "padělek udělal každý a přes kameru by asi nebyli vidět ty ochranné prvky.
Nebo jiné řešení, že by se nezobrazovalo číslo ale přímo název účastníka telekomunikačního provozu přidělený Českým telekomunikačním úřadem. Neboli nezobrazlo by se na displayi mobilu +4206000000 ale Marketingová agentura Otravovatel s.r.o
Nebo další řešení, že by ve smlouvách nesměl být automatický souhlas s obchodím "otravováním", ale musel by být na extra papíru jako rozhodčí doložky u úvěrů a tyto papíry by se nesměli automaticky přikládat ke smlouvě, ale zákazník by si je musel výslovně vyžádat.
Pojistilo by se to tím, že by musel do toho papíru zákazník vypsat, proč o to žádá, aby byl otravován.