Podle té diskuse to vypadá jako kdyby každému denně volalo 100 firem a chudák nemohl dělat nic jiného než jen zvedat telefony :-D.
Já mám tedy mezinárodní obchodní firmu, několik desítek zaměstnanců, ještě se věnuji literární činnosti a přenáškám. Číslo na svůj mobil mám na několika webech a v automatickém podpisu každého e-mailu, takže opravdu velmi dostupné na mnoha místech.
Za poslední rok mi volal akorát někdo z O2, jestli k nim nechci přejít s rámcovkou, dealer Renaultu jestli nechci koupit nějaké auto a tuším z DPD s nabídkou jestli je nechci mít jako hlavního přepravce pro firmu.
Takže ten jeden hovor v průměru za čtyři měsíce mi opravdu vrásky nedělá...
Takže tohle snad ani nemá cenu řešit ne? :-)
Je to jako když někdo "nezvedá neznámá čísla". Taky nechápu proč a proč to vůbec řeší... To si myslí, že jim přes telefon někdo ukousne hlavu? Nejlepší jsou lidi (speciálně ženský), který jdou na výběrové řízení, uvedou na sebe kontakt a pak "nezvedají neznámá čísla" :-D
V mobilech zkrátka chybí něco jako žádost o autorizaci na ICQ. Seznam kontaktů v mobilu bude fungovat jako výchozí whitelist. Když si s někým dalším vyměním kontakt, tak se naše telefony bezdrátově "sčuchnou" a napříště se automaticky poznají. Když mi bude chtít někdo volat z neznámého čísla, tak mi napřed přijde od operátora autorizační SMS s identifikačními údaji držitele čísla, čili hned uvidím, že mi volá např. Správa pražských hřbitovů, babička z Vlkančic nebo úvěrová společnost Lich-V.A. Direct. Autorizaci buď odklepnu nebo zamítnu, a bude se vztahovat i na další čísla stejného držitele. A je to. :-)
Za poslední měsíc:
- 2x O2 s nabídkou služeb, které již využívám (jinak za poslední rok s týmiž nesmysly volali asi 10x, jejich CRM systém musí být opravdu zázrak. Po neúspěchu s nabídkou služeb zkusili aspoň změnu "balíčků", opět jsem neměl zájem, neb vzhledem k předchozímu cca jednoročnímu stěžovacímu martyriu mám na jejich služby měsíčně cca 600 Kč slevu plus mobilní internet na rok zdarma)
- 3x šedý operátor s nabídkou mobilních služeb
- 2x "průzkum nádobí" (zřejmě zázračné hrnce a la Horst Fuchs, už to zkoušejí asi 2 roky. Sdělil jsem jim, že místo nádobí používám papírové tácky, žeru jako prase u lednice a odpadky házím sousedům před dveře, když to nesnesitelně smrdí, tak to soused vynese. Po tomto sdělení chtěli raději mluvit s manželkou - po upozornění, že když naposled koupila zázračný hrnec, tak dostala přes držku a byla dva týdny na neschopence, konečně pochopili, že tady jim asi pšenka nepokvete)
- 2x "průzkum dovolených" - nevím, o co se jednalo, poslal jsem je do prdele rovnou
- pojišťovací agenta neznámé pojišťovny, supervýhodné životní pojištění
- nabídka výtečných investic na americké burze (položil jsem na stůl, podle výpisu hovorů se dotyčný agent s teplou vodou vyžvaňoval ještě dalších 8 minut)
- pravidelný telefonát od Vodafonu, sdělující mi, že můj 10 let starý firemní tarif bez volných minut, bez volných SMS a s paušálem 100Kč/měs. je pro mne opravdu, ale opravdu hrozně nevýhodný. Překvapivě jsme se opět nedohodli, nabídka, že si ho tedy změním, když mi dají alespoň 50% slevu na jejich současné "výhodné" tarify, abych se dostal na původní ceny Oskara, jim už výhodná nepřišla.
Telefonní číslo nikde neuvádím, generátor "náhodných" čísel asi musí být hodně rozbitý.
Můj zatím nejlepší hovor byl na nabízenou kreditku. Tu jsem odmítl s tím, že mám peněz dost. Telefonista měl evidentně připraveno spoustu argumentů na spoustu výhrad, ale tady jsem ho zaskočil. Začal blekotat, co by jako banka museli udělat, abych o tu jejich kreditku začal mít zájem. Řekl jsem mu, že bych musel pocítit finanční nouzi, což s ohledem na mé majetky nehrozí. No a on se chudák nedal a že prý zda by mě motivovaly 2% z každé platby zpět na účet. Řekl jsem mu, že o takových pár drobných nestojím, že všechny ty předschválené kreditky, co mi chodí od různých bank, rovnou házím do koše, když mám peněz dost. Pak to vzdal :-)