Ano, tento fakt je bohuzel hlavnim (a obcas i jedinym) marketingovym potencialem vetsiny prodejcu. No, a ted se v tom vyznejte :-) Ja muzu mluvit jen sam za sebe a v tomto smeru doufam, ze si snad svymi prispevky ostudu nedelam. S mymi nazory jiste nemuseji vsichni souhlasit (na to jsou az prilis jednoznacne), ale ze s DVB-T nemam zadne zkusenosti by si asi troufl rict malokdo. Prvotni je samozrejme vzdycky zajem. Bavit se o necem co me nezajima (resp. zajima jenom co z toho kapne) se sice da, ale myslim (verim), ze se to pozna. Prodat cokoli sice lze, ale prodat smejd s dvouletou zarukou je myslim pri vesmes jednostrannem pravnim vykladu obcanskeho zakoniku (tj. spotrebitel=skromny poctivec, prodejce=zazobany lump) planovana sebevrazda.
99 procent populace neni schopno posoudit, jestli ten kdo pred nimi stoji je odbornik, nebo jen dalsi z fury obchodniku ochotnych prodat cokoli, jen aby mu to sypalo.
Ano, souhlasim. Jen s vyhradou, ze kompresni pixelizaci opravdu na prijimaci strane opravit nelze (jen zobrazovaci-vyberem TV a prenosovou-volbou anteny). Pokud provozovatel vysilani komprimuje signal prilis, nelze na prijimaci strane detaily v obraze "dotahnout" sebelepsim koncovym zarizenim. Predpokladam, ze to byl preklep, ja jen aby nedoslo ke zmateni fora :-). Individualni reseni (od mereni, pres vyber vhodnych komponent antenniho rozvodu po volbu typu a poctu set-top-boxu) je idealni, ale obavam se, ze trochu nad ceske pomery. Navic, cesky narod je odjakziva narod kutilu a brouku Pytliku :-)).
Rozumim Vam, ale jste zbytecne pesimista. Pomijite napriklad uplne fakt, ze nektere vyhody DVB-T oproti analogu jsou 100% jiste i za stavajiciho stavu (tj. stavu precpanych multiplexu). Jde zejmena o moznost vyrazne vetsi programove nabidky (divak ma moznost vyberu z vetsiho poctu programu), moznost prijimat kvalitne signal v blizkosti vysilacu i na pokojovou antenu a na venkovni antenu casto i tam, kde je analog totalne bez sance. Dale lze vyhuzit moznost prime digitalni archivace (z PVR do PC a pak sestrihane vypalit na DVD) bez jakekoli dalsi degradace kvality. Ciste digitalni doplnky jako EPG ci MHP interaktivita jsou sice zatim trochu nevyuzite (zejmena jejich obsah je dost sporadicky), ale do budoucna by tomu mohlo byt presne naopak.
Co se tyce dotazu na poskytovani informaci zakaznikum, je to velmi ruzne. Nekdo informace ma, nekdo netusi nic. Konzervativni lide pochopitelne budou mit nechut k jakekoli zmene a priori vzdy. Napr. muj otec mi zapujceny set-top-box nekolikrat vratil s tim, ze zadny dalsi kram domu nechce a nepotrebuje. Pred asi pul rokem o jeho zapujceni sam pozadal a s vedomim, ze bez nej proste bude mit nektere analogove dostupne programy opravdu velmi spatne (Prazaci asi neuveri, ale podminky pro prijem analogu zdaleka nejsou vsude idealni), se s jeho provozem jednoduse smiril a jsem presvedcen, ze kdybych si jej ted chtel odvezt, bude se citit sproste oloupen podobne jako kdyz jsem "mu" chtel kdysi odvezt svoji barevnou televizi (predtim take tvrdil, ze cernobila staci) :-). Podobny vyvoj zaznamenavame i u nasich zakazniku. Predpokladam tedy, ze Vase chmurne predstavy jsou naprosto liche a zbytecne. Podle meho proces digitalizace u nas nejvic kazi politici. Maji az prilis velky vliv na soucasna media a velmi se obavaji, ze o nej prijdou. Jiny duvod proc by meli slyset na vydirani ze strany CME nevidim. To je ale zase jine tema... Abych se vratil k Vasemu dotazu. Zadne komplexni obecne reseni (nebo informace) neexistuje. Kazde reseni pozemniho prijmu je, bylo a bude vzdy individualni, podle lokalnich prijmovych moznosti (to obvykle nezname u DVB-T, a tim mene ovsem u analogu) a take potreb (pozadavku) konkretniho divaka. Kazdopadne se obavam, ze za informace si lide u nas (myslim tim v CR) ochotni priplatit nejsou (a to nejen adekvatnimi prostredky, ale jednoduse vubec nicim). Informace jsou totiz tak nejak automaticky zdarma. Ba, dokonce jdou prostredky za radu obcas i do zaporna (tedy naopak my za ne platime). Neni totiz vyjimkou pripad, ze si clovek koupi nekde ve velkoobchodu nebo u IT obchodnika (tzv. posunovace krabic) levne set-top-box a prijde se k nam zeptat jak ho ma zapojit a ze mu to nefunguje (a ani mu to neprijde hloupe). I takove veci se stavaji ;-)
Já bych především nesouhlasil s těmi 75% neovlivnitelného. Výběr vhodného TV je jen a jen v rukou diváka. Problém s kompresní pixelizací je možné minimalizovat kvalitní anténou, stejně tak i přenosovou pixelizaci. Já zastávám jediný názor: Pokud chce mít divák kvalitní příjem, ať si nechá udělat domácí zařízení na klíč!!! Netvrdím, že firem které jsou schopné takovou službu nabídnout, je mnoho. Jenže takovýto postup je jedinou zárukou solidního výsledku. Můj postup je takový, že zákazníka navštívím a věnuji hodinu až dvě tomu, abych zjistil jeho představy a nároky. Následně mu nabídnu několik řešení a vysvětlím mu zásadní rozdíly. Když se dohodneme na řešení, pak celé zařízení dodám a předvedu v provozu. Pokud se zákazníkovi něco nelíbí, pak ten problém řeším dál. Pokud je zákazník spokojený, tak je vše, jak má být! Pokud nenajdeme vhodné řešení podle jeho představ, tak mi zaplatí cestu a čas. Pokud si TV vybere sám a anténu si také udělá sám, pak je veškerá odpovědnost jen na něm. Jenže on je amatér a nemá šanci řešit problémy o kterých vůbec netuší! Každý z nás je na něco odborník, proto je vhodné svěřit odborné věci právě odborníkům.
Ano to je pravda, můj podle vychází z toho, že 75% nemohu změnit. Proto je to pro mne kyselé konstatování teorie.
Otázka jestli ta věc nám vlastně slouží, nebo jí už sloužíme? Jasně vybereme anténu, kabeláž, box, televizi, naladíme ale...... ....je možné že se z toho stane hrozné martýrium, které otráví a odradí možné příjemce DVB-T tak, že místo ho aby přešli postupně plynule a postupně budou se bránit DVB-T do posledních chvíle.
Bohužel bude to mít efekt zabrzděného trhu s lepšími televizemi, boxy, poptávka bude i negativně ovlivňovat obsah.
Bohužel nechybí něco, někdo, kdo dá zákazníkům jistotu a bude garantem, že aspoň část tohoto procesu bude pro něj přínosná. Jistotu, že investované prostředky k něčemu, že někdo dělá opravdu něco pro ně. Zatím to je vnímáno jako nutné zlo s nejistým výsledkem.
Jako poskytovatel služeb a zboží pro DVB-T, za jakou sumu a čas, jste zákazníkovi schopen poskytnou komplexní informaci, jak dobře a za jakých podmínek bude moci, co vše bude potřebovat pro příjem DVB-T?
Myslím, že neexistence subjektů, které jsou schopny za adekvátní vynaložené prostředky poskytnou komplexní řešení pro příjem DVB-T , jsou také odpovědné a budou také odpovědné za odpor a nechuť k přechodu na DVB-T u diváků.
Samozrejme ze clanek uzitecny je, a to hned v nekolika smerech. Prinejmensim se lze na jeho zaklade vyvarovat chybneho vyberu typu a umisteni nove televize, pripadne se lze pokusit vylepsit signal (antenu), vim-li, ze dochazi "pouze" k prenosove pixelizaci. Mene znali uzivatele (pripadne i mene informovani clenove RRTV) si take diky tomuto clanku znovu a lepe uvedomi, ze mene (kanalu) muze i v tomto pripade byt vice (kvality). A v neposledni rade lze pri hromadne pozorovane kompresni pixelizaci apelovat na zmenu tohoto stavu (cim vice uvedomelych postizenych, tim vetsi moznost zmeny k lepsimu). :-)
Článek má pro laika zajímajícího se o DVBT mimo jiné informační (vzdělávací, vysvětlovací) funkci a říká mu: Před tím, než začneš remcat na nekvalitní přenos, zkontroluj příjem na své straně - od antény po STB, příp. TV. Toto je v článku implicitně napsáno.
No bohužel článek vnímám jako technicky zajímávý,ale po stránce uživatele neužitečný.
Je to sice hezkou obhajobou proč to dělá co to dělá, ale otázka jestli sním může každý něco dělat.