Názory k článku Problém s volbou operátora?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 2. 2002 8:38

    Pavel (neregistrovaný)
    Česká televize je fakt neskutečně pomalá - psal o tom už před měsícem například jak pan Peterka, tak ČIA... No a že Stádník neví, co podepsal? To je přece normální :-)
  • 11. 2. 2002 8:59

    Yenya (neregistrovaný)
    Ja hlavne nechapu, jak muze regulator (CTU) pripustit v regulovanych cenach takovy nesmysl, jako jsou volne minuty. Tak budto udrzba linek (posledni mile) stoji nejake penize, a v tom pripade neni duvod "dotovat" volne minuty, nebo stoji vyrazne mene nez Telekomunisti prohlasuji, a pak by se pausal mel vyrazne snizit.

    CT jako vlastnik posledni mile ma samozrejme narok na penize za pronajem a udrzbu techto linek. Vyse teto castky by ale mela byt regulovana (protoze jde o monopol). A je-li regulovana, nemela by byt tak vysoka, aby CT mohl z techto penez jeste dotovat "volne minuty".

    -Yenya

  • 11. 2. 2002 9:14

    grizzly (neregistrovaný)
    Mít čistý roční zisk několik miliard ( vlastně kolik?????)
    je několik?????????A zdražovat tarify je drzost prvního řádu
    blábol o sociálním tarifu je kravina.Prodat cizákům takto
    prosperující podnik je vlastizrada!!!!!!!!!!
  • 11. 2. 2002 9:14

    grizzly (neregistrovaný)
    Mít čistý roční zisk několik miliard ( vlastně kolik?????)
    je několik?????????A zdražovat tarify je drzost prvního řádu
    blábol o sociálním tarifu je kravina.Prodat cizákům takto
    prosperující podnik je vlastizrada!!!!!!!!!!
  • 11. 2. 2002 15:11

    Ondrej Pejsa (neregistrovaný)
    vlastizrada je spíš to, co telecomu dovolí politici (zbytečné prodlužování liberalizace apod.).

    Také by mě zajímalo, jak telekom počítá náklady na přístupovou síť. Tel. linku máme doma dlouhá léta aniž by tam kdy telekom od jejího zprovoznění byl nebo s ní dělal jakékoliv operace. Když bych počítal cca 20Kč měsíčně na fakturační náklady a řekněme dalších 80Kč měsíčně na provoz údržbových čet apod, tak k deklarovaným cca 300,- Kč nákladů zeje obrovská díra ! :(

    Rozhodně by do nákladů na přístupovou síť neměl započítávat např. náklady na nové ústředny apod. neboť na to měl dlouhé období monopolního postavení během kterého měl možnost vydělat na nadsazených cenách (a také vydělal) dostatek peněz na modernizaci sítě.

    No, jsem zvědav, jak se telekom (a zejména rozhodující ČTU) vytáhne až jednou (kdy ?) bude uzákoněn ULL (pronájem "holých" drátů ostatním poskytovatelům).

  • 11. 2. 2002 10:51

    Smot (neregistrovaný)
    Nevím, jestli je to řečeno v zákoně, že je to má být jen pro určité zákazníky (třeba podle tarifu).
    To telecomu neprojede...........
  • 11. 2. 2002 16:19

    Pavel (neregistrovaný)
    V zákoně je přesně toto cituji:

    "Oddíl 3
    Výběr provozovatele veřejné telekomunikační sítě a přenositelnost účastnických telefonních čísel
    § 76

    (1) Provozovatelé veřejných pevných telekomunikačních sítí s výrazným podílem na trhu jsou povinni ve svých sítích podle číslovacího plánu umožnit přístup ke službám kteréhokoliv s uvedenými sítěmi propojeného poskytovatele veřejných telekomunikačních služeb, kromě služby pronájmu okruhů, a to jak formou nastavení předvolby čísel, tak krátkou individuální volbou čísel pro jednotlivá volání.
    (2) Provozovatelé veřejných pevných telefonních sítí ve svých sítích zajistí přenositelnost telefonních čísel podle číslovacího plánu tak, aby účastníci veřejné telefonní služby, kteří o to požádají, si mohli ponechat svoje účastnické číslo, jestliže se rozhodnou změnit provozovatele veřejné pevné telefonní sítě, provozovatele veřejné digitální sítě ISDN, poskytovatele veřejné telefonní služby nebo své zeměpisné umístění anebo službu.
    (3) Provozovatelé veřejných pevných telekomunikačních sítí, kteří jsou uvedeni v odstavci 1, jsou povinni splnit povinnost uvedenou v odstavci 1 formou krátké individuální předvolby čísel pro jednotlivá volání nejpozději do 30. června 2002.
    (4) Provozovatelé veřejných telekomunikačních sítí, kteří jsou uvedeni v odstavcích 1 a 2, jsou povinni splnit povinnost uvedenou v odstavci 1 formou nastavení předvolby čísel a povinnost uvedenou v odstavci 2 nejpozději do konce roku 2002."

    V článku 2. se hovoří, že je ČTc povinnen poskytovat přístup ke službě předvolby operátora. ČTÚ si tento článek bravůrně přeložilo jako že ČTc má sice povinnost, ale ne každému.

    Holt, jsou to zřejmě právničtí experti a výklad zákona ve prospěch ČTc jim nečiní jedinný problém.
  • 11. 2. 2002 17:50

    Petr (neregistrovaný)
    Přes to všechno co zde je napsáno, není žádná taková služba v současném RIO od Českého Telecomu, a v RIO by přece měly být všechny povinné služby veřejných telekomunikačních sítí:-)
    Navíc RIO má za povinnost zveřejnit (snad existují:-) i takový EuroTel či RadioMobil, a přesto v Telekomunikačním věstníku nic nevyšlo:-) Docela by se dalo pokračovat v zajímavém výčtu, ale proč informovat o součástkách z raketoplánu, když jdeme po zemi a naboso:-))
  • 11. 2. 2002 11:00

    Pavel (neregistrovaný)
    Vážený pane Peterko a vážení čtenáři:

    K uvedenému článku vám přikládám text z dopisu, který jsem obdržel od p. Stádníka na můj email dotaz, zda-li se ČTÚ nedopouští porušení telekomunikačního zákona, když "povolil" zákaz využítí předvolby operátora u tarifu HOME MINI, cituji z dopisu:

    "Nabídka cenového programu HOME MINI společností ČESKÝ TELECOM, a.s., je výhodná zejména pro tzv. "málo hovořící účastníky", včetně účastníků, u kterých převažuje především tzv. "pasivní provoz". V nabídce cenového programu HOME MINI jsou nižší cena za používání telefonní účastnické stanice (dále jen "měsíční paušál") 190 Kč a hovorový kredit 90 Kč vyváženy vyšším hovorným, které je dvojnásobné než u běžného cenového programu HOME STANDARD.

    § 76 zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, (dále jen "zákon") jako povinnost ukládá provozovatelům veřejných pevných telekomunikačních sítí s výrazným podílem na trhu umožnit přístup ke službám volba resp. předvolba operátora kteréhokoliv s uvedenými sítěmi propojeného poskytovatele veřejných telekomunikačních služeb, což ČESKÝ TELECOM, a.s. po zavedení těchto služeb předpokládá obecně umožnit. V zákonu není uvedeno, že tato služba musí být poskytnuta každému účastníkovi. Z tohoto důvodu se domnívám, že ČTÚ se nedopouští porušení zákona.

    Důvodem zamezení služby volba resp. předvolba operátora u cenového programu HOME MINI je mimo jiné skutečnost, že by docházelo k tomu, že účastník přihlášený k tomuto cenovému programu by měl možnost využívat nízké ceny za měsíční paušál včetně hovorového kreditu. Pro tento případ je nutno vzít v úvahu, že cena za měsíční paušál u cenového programu HOME MINI, kterou účastník platí, nepokrývá náklady spojené s přístupovou sítí a ztráta je kompenzována dvojnásobným hovorným.

    Tím, že se přistoupilo k poskytování cenového programu HOME MINI se naopak vyhovuje § 29 odst. 1, ve kterém je stanovena cenová dostupnost služeb zahrnutých do univerzální služby pro všechny uživatele a § 77 odst. 2 zákona, podle kterého ČTÚ stanoví ceny zahrnuté do univerzální služby tak, aby ceny těchto služeb pokrývaly oprávněné náklady včetně přiměřeného zisku.

    Pokud by ČESKÝ TELECOM, a.s. naopak měl za povinnost poskytovat službu volba příp. předvolba operátora u cenového programu HOME MINI, potom by tento cenový program nenabízel vůbec.

    V této souvislosti ČTÚ upozorňuje na princip dobrovolnosti při uzavírání nových smluv se společností ČESKÝ TELECOM, a.s. resp. při přechodu účastníků na cenový program HOME MINI. Záleží jen a jen na účastníkovi jaký typ cenového programu si vybere."

    Hodnocení nechám na vás.....
  • 11. 2. 2002 11:21

    Jaroslav Kolář (neregistrovaný)
    Vážený pane Novotný !

    Proč Telecom účtuje první změnu cenového plánu poplatkem 52,50 Kč , když tvrdí , že tato změna je zdarma ?????????Muho písemně doložit a rád to udělám .
  • 11. 2. 2002 13:01

    Pavel (neregistrovaný)
    Nechápu proč se na to ptáte právě mně, zeptejte se ČTc! Nikoho zde nezastupuji, pouze prezentuji to, co jsem dostal za odpověď jako soukromá osoba!
  • 12. 2. 2002 18:05

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Tak to mi prosím doložte. První změna jakéhokoliv cenového programu prostě je do poloviny letošního roku zdarma. Stejně tak jsou zadarmo i další (druhé, třetí, atd.) změny změny z Home Mini na jiné cenové programy pro domácnosti.
  • 12. 2. 2002 23:35

    autor musí být uveden (neregistrovaný)
    Pane Crho,

    trochu více přesnosti - je pro Vás polovina roku ještě i srpen? :-/
  • 13. 2. 2002 9:07

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Vzhledem k tomu, že rok má dvanáct měsíců, tak bych řekl, že polovina roku je konec šestého měsíce - tedy června. Srpen už je druhá polovina roku. :)

    U Home Mini bude nicméně změna na jiný program zdarma i tehdy.

  • 14. 2. 2002 0:37

    Ještě jednou prosím (neregistrovaný)
    Podle vašich materiálů je změna zdarma po dobu 6 měsíců.
    1 . Co to znamená - únor + 6 měsíců = červenec - nebo první možná změna v zúčtovacím období (tj. během února) + 6 měsíců a jsme v srpnu??
    2. co znamenají slova "dočasně zdarma" u služby Přítel
    3. jaký cenový plán má prioritu při kombinaci Home internet plus i-night, konkrétně kolik stojí minuta připojení od 18 do 22 v této kombinaci
    4. dojde ke změně cen = zdražení po přečíslování

  • 14. 2. 2002 13:45

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    ad 1) odvolávám - první změna je zdarma po dobu šesti měsíců. Reálně jste ji ale mohl uskutečnit nejdříve až od 1. února. Z toho plyne, že to platí do konce července, nikoliv června, jak jsem výše nepřesně napsal. Naše materiály to říkají trochu srozumitelněji, než já.

    ad 2) to znamená do odvolání. po přechodnou dobu máte příležitost si novou službu vyzkoušet. v okamžiku, kdy oznámíme její zpoplatnění, se tak budete moci rozhodnout, jestli se Vám za standardní cenu 26 Kč vyplatí (u Home Mini a Home Standard, jinde je zdarma trvale).

    ad 3) i-night, tedy 0,55 (každá z prvních 10 minut) respektive 0,25 Kč (každá další).

    ad 4) nevím

  • 16. 2. 2002 0:16

    ještě, ještě, ještě (neregistrovaný)
    Pane Crho,
    ve vašich (PŠT Telecom nikoli Vašich osobně)materiálech píšete, že si dokoupením internetového balíčku mohu "vylepšit" tarif. Tedy prosím ještě jednou:
    1. proč při kombinaci Home internet a i-night neplatím za minutu v čase 18-22 hod 0,23 Kč, tak jak si objednám v tarifu Home Internet?
    2. Snažil jsem se najít na vašem (PŠT Telecom nikoli Vašem osobně)webu obchodní podmínky služby Přítel - nejsou - obchodní podmínky internetový tarifů - nejsou -proto se ptám spolu s Jířím Dědečkem: kde jsou, kde jsou , kde jsou, kam se poděly,..
    3. služba Přítel mi umožní vybrat si tři čísla pro častá volání v síti Telecomu, jinou definici jsem nenašel, souhlasíte s tím?
  • 14. 2. 2002 12:43

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Vazeny pane Crho. Zda se, ze umite pocitat :-), takze mi lehce zodpovite muj dotaz:

    Kdyz budu mit ISDN Standard a cely rok nebudu telefonovat, kolik mi Telecom VRATI z predplaceneho hovorneho, ktere mi vnutil a ktere nemohu neplatit ve VAZANEM pausalu a ktere proste nevyuziji?
    Kdyz rok nespotrebuji ani 1kW/h, nebo ani 1m3 vody, nebo ani 1m3 plynu, tak vsechny tyto MONOPOLNI firmy jako Telecom mi dodavane sluzby RADNE vyuctuji a vrati preplatek zaloh!

    Co Vy na to???
  • 14. 2. 2002 12:55

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Hovorovy kredit neni prevoditelny nebo vratny. Muzete si ale vybrat, jak vysoky pro Vas bude optimalni.

    Uprimne priznavam, ze jsme pri konstrukci cenovych programu asi opomneli zakazniky, kteri si poridi ISDN linku (a ISDN Standard) aby z ni cely rok netelefonovali.
  • 14. 2. 2002 13:34

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Pane Crho, mohl byste taky odpovědět na ty předchozí zcela konkrétní dotazy ohledně bezplatné změny tarifů, Přítele a i-night a další? Nebo to sám nevíte? :-DDD
  • 14. 2. 2002 13:57

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Jojoj, to je prekvapko pane Crho, co? Zakaznik si dovoli nechat zavest ISDN a pak nechce telefonovat. No to je teda vrcholna drzost!

    Predstavte si, ze ja napriklad mel mnoho let donedavna doma tri linky a na nich tri modemy a trilinkovou BBS (pokud vubec tusite co to je), kam si pravidelne volalo nekolik desitek az stovek lidi pro postu a soubory. Ja nevolal prakticky vubec, presto jsem Telecomu vydelal peknych par desitek, neli stovek tisic! To je co?

    Pak si predstavte, ze stejna situace mohla pokracovat dalsich nekolik let s tim rozdilem, ze odjedu na rok do Australie a sam telefonovat jiz cca rok nebudu vubec. Ke mne mohlo volat tech nekolik desitek lidi pro stejny ucel dale a utracet diky me lince u Telecomu dalsi tisice. Jste schopen to pochopit? Jste schopen pochopit, ze nechci platit hovorne, ktere sam proste po nejakou dobu nepotrebuji? Tezko, ze :-(

    Rikate, ze si mohu vybrat optimalni tarif. Takovy ale NEEXISTUJE. Za cely muj zivot, dlouhy ted 52 let jsem platil pevny a staly poplatek za zavedenou linku a za pronajem tel. pristroje a pak dalsi poplatky odpovidajici delce uskutecnenych hovoru. Po 52 letech letos poprve takovy system prestal existovat a je jiz jen BALICKOVY, kde dve sluzby jsou VAZANE, bez moznosti aby si zakaznik vybral vyhovujici. Nemate pro mne zadny vyhovujici balicek! Dekuji za skutecne racionalni odpoved <gr>
  • 14. 2. 2002 16:53

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Myslim, ze jste zbytecne osobni. Jsem si jist, ze to p. Crha chape. On ale neni ten, kdo za veci muze a ani nestanovuje ceniky - on je ten, kdo ma za ukol komunikovat jmenem SPT (a tim se zamozrejme mysli komunikovat v jeho zajmu a k jeho prospechu). Telecom je normalni akciova spolecnost, ktera se, jako kazda jina, snazi vydelat co nejvice v ramci toho, co ji trh a platne zakony dovoli - to ji lze jen velice tezko vycitat. Ten, na kom si mate chcit vylit svoji zlost je CTU, protoze on je ten, kdo ma prave dohlizet na to, aby Telecom nevydelaval vice, nez je oduvodnitelne. Ne,nemel jsem tak uplne pravdu - SPT je trochu zvlastni akciova spolecnost, protoze vetsinovy hlas v ni ma stat - pokud by se tedy stat rozhodl, ze se nebude chovat ciste "trzne" a "zdimat co to da" pak by se samozrejme tak rozhodnout mohl - jenze, stat, nebo presneji receno, jeho urednici ve statutarnich organech Telecomu se tak zrejme nerozhodli - a proto jsou tito urednici a stat tim druhym spravnym mistem kam si vylevat svoji zlost. SPT Telecom je vlastne az tretim nejhorsim mistem, kde si vylevat zlost - a vylevat si ji osobne na nejakem jeho zamestnanci je uz vubec zbytecne, protoze to nikam a k nicemu nepovede. Pripoustim ale, ze to je to nejednodussi - uz vzhledem k tomu, ze p. Crha je z trojky "CTU", "stat" a "Telecom" jedinym, kdo se s nami tady obcas bavi a snazi se neco vysvetlit (jak a s jakou motivaci, to uz je o necem jinem), coz se o zastupcich statu ani o CTU rict rozhodne neda.
  • 14. 2. 2002 19:33

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Dane Lukesi, mate malicko pravdu, jenze po 12ti letech v teto bananove republice zjistovat a hodnotit proc mnou voleni politici a mnou placeni statni urednici nekonaji v muj prospech a kdo z nich vice, ci mene, je podle mne jiz zcela bezpredmetne. Komensky rikaval: nerikej ze udelas, ale dej hotove veci za sebe mluviti :-) To plati pro vsechny. Pisete o mem osobnim pristupu. Ano je osobni, protoze pro mne je mluvci Telecomu Telecom, ne pan Crha obcan! Kdyby mu bylo proti srsti co musi rikat, nerikal by to a sel by delat tam, kde by se nemusel premahat. Takze to neni o tom, ze on to chape jako obcan! Nevim, myslim si, ze neco rikat a jine si myslet, ze bylo domenou doby od roku 1948 do roku 1989 a ze toto nevolnictvi jiz 100% neexistuje a nemusi!
  • 15. 2. 2002 13:26

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ma reakce se sice zastavala i primo osoby mluvciho, to je pravda, ale zastavala se primo Telecomu jako takoveho - tento komercni subjekt se, stejne jako vsechny komercni subjekty, chova tak, aby v ramci mu danych moznosti maximalizoval sve zisky (presneji receno, tak jak si mysli, ze mu to v jim zvolene casove perspektive zisky maximalizuje). Takze porad plati, ze ucinnejsi by bylo stezovat si vlastnikovi (jehoz chod muzete ovlivnit sice malo, jak pisete, ale presto vic nez vedeni nejake soukrome firmy), pripadne k tomu ustanovenemu regulacnimu organu.

    A s vyrokem Komenskeho souhlasim - o to vice bych ale ocekaval, ze stiznost prislusnym organum napisete, tedy budete konat, a ne, ze s poukazem na 12 let bananove republiky budete pouze rikat co se ma udelat - a navic na miste, kde je spise zrejme, ze nadeje na uspech je mala.

    Co se zaveru tyce, myslim si, ze do jiste miry je nutne rozlisovat zda jedna clovek za sebe ci za nekoho jineho. Jisteze, clovek by nemel jednat za nekoho, s jeho postoji naprosto nesouhlasi, ale presto se domnivam, ze rozbit nekomu tlamu (abych to rekl lidove) za to, co dela jeho zamestnavatel, a to i v pripade, ze to z titulu sve funkce haji, je lacina nahrazka za to rozbit ji tomu, kdo to doopravdy zpusobil, nebo kdo ji mohl a mel za ukol zabranit - jenze, na toho si netroufate.

  • 15. 2. 2002 14:24

    BazMyslik (neregistrovaný)
    K prvnimu odstavci musim rici dve veci. V prve rade je pravdou, ze mnoho subjektu se tak chovat nejspis bude, kdyz to zakon a regulacni omezeni dovoluji, takze zde souhlas. Za sebe musim rici, ze bych tak ja osobne stejne nekonal :-) Nemam firmu s takovym rozsahem a moci, ale bezpecne vim, ze kdyby jiz napr. v roce 1995 nabidl Telecom "balicky", tak by vydelal daleko vic a cely narod by poskocil v informacnich technologiich na spicku v Evrope. Neuvedu presna cisla, jen priblizna: 1) Balicek Home Standard, kdy pausal za draty a pristroj by byl 299.- Kc a pocet hovorovych jednotek bez omezeni lokalne v prislusnem meste. 1) Balicek Home Internet, kdy pausal za draty a pristroj by byl 699,- Kc a pocet hovorovych jednotek bez omezeni lokalne v prislusnem meste. 3) Balicek Business Small, kdy pausal za draty a pristroj by byl 2.999.- Kc a pocet hovorovych jednotek bez omezeni lokalne v prislusnem meste. 4) Balicek Business Standard, kdy pausal za draty a pristroj by byl 5.999.- Kc a pocet hovorovych jednotek bez omezeni lokalne v prislusnem meste. Za 6 let by fiskalni zisk byl nepochybne vyssi, nez se svoji politikou Telecom byl schopen ziskat. Verite?

    K druhemu odstavci Vas mohu ubezpecit, ze Vase ocekavani jsem splnil a to jiz 26.12.2001, tedy daleko drive, nez se na Internetu zacalo neco dit!!! Podivejte se zde:
    http://www.free.cz/dokumenty/20011226-stiznost-1-ctu.txt
    http://www.free.cz/dokumenty/20020209-stiznost-2-ctu.rtf
    http://www.free.cz/dokumenty/zvys_cen_c_j_6840.rtf

    K tretimu odstavci uvadim, ze ja jsem nikdy nedelal u zadneho zamestnavatele, kdy jsem bytostne nebyl presvedcen o tom, ze i po moralni strance jsem s nim ve shode. Ze nekdo dela neco co se mi ekluje, byt to je v mezich zakona, tak to pro mne argument neni, takovy subjekt je pro mne proste svine. Nic vic k tomu nemohu uvest.
  • 14. 2. 2002 17:14

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Drzost tomu rikate vy. Ja jsem se nadsazkou snazil naznacit, ze zakazniku, kteri si poridi ISDNku aby ji nevyuzivali, moc neni. Jeste mene asi bude tech, kteri maji BBS a navic na rok odjedou do Australie. Chcete-li racionalnejsi odpoved, zkuste se racionalne ptat.

    ps: BBS, tri linky, tri modemy - neni to bulletin board system?


  • 14. 2. 2002 19:20

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Bylo mi vycineno Danem Lukesem, ze se do Vas navazim zbytecne osobne, ze jste jen mluvci, ktery musi byt loajalni. To je relativne pravda. Druha pravda je ta, ze kdybyste bytostne se neztotoznoval s nazorem sveho zamestnavatele, asi byste tam pracovat nemohl. Takze se ani "castecne" nemohu omluvit :-(

    Co je BBS jste napsal spravne, skoda ze to nejspis neznate z osobnich zkusenosti, "bylo" to krasne, Internet BBS dnes prakticky vytlacil, az na skomirajici soucast BBS FidoNet, coz je amaterska celosveta nekomercni postovni sit.

    K te racionalite tedy musim reagovat. Z kontextu je snad zrejme, ze ac jsem si poridil ISDN a nemam potrebu vyuzivat odchozi hovory, neznamena to ze nevyuzivam prichozi. Na kazdou komunikaci musi byt vzdy dva a vzdy jeden je ten co plati a necha Telecom vydelavat. Kam se zaradim je a melo by byt mym pravem, pravem zakaznika a ne aby mi nekdo diktoval co mam jako zakaznik strpet, ne?

    Kdybyste Vy osobne jel se svym autem do mycky si jej nechat umyt a tam by Vam rekli: jiste, umyjeme, ale musite si koupit jeste 10l benzinu, asi byste jel jinam, kde by Vam umyli auto bez dalsich podminek tak, jak je vase prani a potreba. Ja na rozdil od Vas nemohu jit k jine firme, kde obdrzim jen to, co zadam a za co je moje potreba a co jsem ochoten zaplatit! :-(
  • 15. 2. 2002 18:33

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Bylo by snadne delat mluvciho firme, ktera dela jenom same pozitivni a nekritizovatelne kroky. O zadne takove ale nevim.

    Mate pravdu, BBS z vlastni zkusenosti neznam.

    Souhlasim s vami, ale cenove programy jsou vytvareny podle urcitych typickych skupin zakazniku. Kredit je jenom jina forma "vernostni" slevy na hovornem.

    Nechci slovickarit, ale vy muzete jit k jine firme a ta Vas muze pripojit za odlisnych podminek. Jina vec je, ze se to nasim konkurentum prilis nevyplati a tak davaji prednost firemni klientele. Pisu to proto, ze mezi vetsinou zakazniku stale pretrvava nazor, ze konkurence je na trhu domacnosti nejak zakazana nebo administrativne pozdrzena, coz neni pravda.

    P.S. ja bych se nejdriv podival, jestli se mi ten "balicek" mycky a benzinu nevyplati

  • 15. 2. 2002 20:30

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Nejde o "jen pozitivni" kroky. Jsem 100% presvedcen, ze moc dobre vite o cem mluvim, ale jste profesionalni mluvci a tak musite umet replikovat :-) Nejde o "jen" kroky v souladu se zakonem, nebo nesouladu. Zivot je o tom, ze byt neco neni zakonem primo zakazano, presto se to nedela. To je neco zakladnich vlastnosti, ktere v teto bananove republice prakticky chybi a neexistuji. Narod je nema a nikdo snad ani nema zajem je mit. Rika se tomu moralka a slusnost. Vse se nahrazuje pragmatickym "to zakon nezakazuje", ale jen tak to ve svete a v zivote nefunguje.

    Balicky nejsou vytvareny podle niceho. Jsou vyplodem, prominte, chorych mozku bez moralky a slusnosti. Predem ucelove, elegantne a promyslene prave pro maleho zakaznika o kterem sam pisete, pripravily likvidaci moznosti a smysl volby operatora. Nazorne predvedu: Kdyz v druhe polovine roku se ja dohodnu napr. s Aliatelem, tak bych mohl pres provolbu byt tarifikovan Aliatelem. Zda draty budu platit bud Aliatelu (kdyby je mel), nebo Telecomu by bylo celkem jedno, cena by nebyla nijak zvlast si myslim rozdilna, treba +/- neco okolo 199 Kc. Ted ale Telecomu musim zaplatim 399 Kc a pak nejdrive musim protelefonovat jak Vy to nazyvate "vernostni" tarif a teprve dalsi hovory nad tuto castku by byly tarifikovany Aliatelem. Udesne, to fakt nevidite, ze to nema zadny smysl? Co kdyz protelefonuje babicka jen prave ten vernostni? U Vas to bude treba za 1/2 hodiny a u Aliatelu to treba bude za 1 hodinu, treba ne. Nebo jak jsem psal ja, nebudu nekolik mesicu telefonovat, protoze z mnoha ruznych duvodu nebudu v republice. To mam vzdy telefon rusit a pak znovu nechat zavadet? Blbost, ze. Ale to neni podstatne, to jiste vidite, podstatny je princip.

    Ze konkurenci se nevyplati maly zakaznik je zrejme a jasne. To je bohuzel dusledek toho, ze za dobu hajeni monopolu Telecomu zadna tato firma nemohla i kdyby chtela, kopat po Praze a natahovat draty. Mnoho let to zadny Vas konkurent delat "nemohl", az ted. Dnes jiz to neni smysluplne, protoze novych zajemcu o klasicke metalicke draty je tak malo, ze ani Vy uz je kopat nebudete. I u Vas je vyrazny pokles zajmu o klasickou linku, diky mobilnim telefonum a mnoha jinym technologiim. Letos nastane jeste vyraznejsi pokles diky IP telefonii a mikrovlnne technologii.

    Na cenu balicku "Umyti" se muzete jiste podivat. Mate tyto moznosti: Umyti 350 Kc a 10l benzinu dostanete zdarma, ale nemusite jej natankovat, jako ja nemusim protelefonovat "vernostni"! U jine pumpy stoji 10l benzinu 240 Kc jako samostatna sluzba a umyti 90 Kc take jako samostatna sluzba, ale obe nejsou jeste dostupne ted, kdyz se Vy koukate, ale budou az za rok :-) Tak tomu je u Telecomu a jeste nejmene rok dva tomu tak bude. Do poloviny roku stejne zadny dalsi operator nemuze a nebude fungovat, ale balicek "Umyti" jiz ale existuje, ze :-(

    Navrhuji primeri, popovidali jsme si a ja se musim venovat dulezitejsim zalezitostem jako je zorganizovanim petice a stiznostmi na ministerstvo a Ustavni soud ...
  • 16. 2. 2002 18:44

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Nechci slovickarit, ale vy muzete jit k jine firme a ta Vas muze pripojit za odlisnych podminek. Jina vec je, ze se to nasim konkurentum prilis nevyplati a tak davaji prednost firemni klientele. Pisu to proto, ze mezi vetsinou zakazniku stale pretrvava nazor, ze konkurence je na trhu domacnosti nejak zakazana nebo administrativne pozdrzena, coz neni pravda.

    Ano, mohu prejit k jine firme, ale k zadne takove, ktera by mela v uzivani sit zbudovanou za statni penize (a vetsina last-mile kabelu v zemi je zbudovana za statni penize z doby, kdy Telecom byl statni podnik) - takze zrejme zadne takove, ktera by mela srovnatelne naklady na vybudovani sve site. Pohled Telecomu bude samozrejme odlisny, ale SPT je spolecnost podnikajici s majetkem, ktery si neporidila za sve prostredky.

    Nepredpokladam, ze byste, byt' jako mluvci SPT tvrdil, ze pozice onech "jinych" firem a SPT Telecomu na trhu je rovnocenna, a musel bych povazovat za znak nesoudnosti, kdybyste se rozdil v pozici pokousel zduvodnit tim, ze SPT je proste "lepsi" - to neni.

    Stale trvam na tom, ze to, jak se Telecom chova je plne vysvetlitelne trznim pristupem - do krajnosti, mezich mantinelu mu danych, vyuziva sveho pretrvavajiciho vyhodnejsiho postaveni na trhu - a tedy nema to byt on, kdo ma byt predevsim kritizovan, ale CTU a stat, protoze ti nastavuji ony mantinely. Nemyslim ale, ze si zaslouzime, abyste na nas zkousel primitivni triky. Odstavcem s tucnymi slovy se nam bud' pokousite sdelit, ze jste daleko schopnejsi (a proto se vam obsluha nefiremnich zakazniku vyplati, kdezto jim ne) - a to je sice pravda, ale je to dano tim, o cem jsem mluvil shora a ne tim, ze jste "lepsi", nebo nam nenapadne sdelujete, ze ani vam se to nevyplati, ale vy, na rozdil od ostatnich, jste tak "hodni", ze sluzbu poskytujete i za podminek pro sebe nevyhodnych. Nemyslim, ze si zaslouzime, abyste nam tvrdil (presneji receno, nenapadne naznacoval), ze jste bud' schopnejsi nez jini telekomunikacni operatori, nebo ze jste andele, co se, ac se jim to nevyplati, staraji o nerentabilni zakazniky.

    I ja se domnivam, ze realna konkurence (nemluvim o zakonu, mluvim o realite) na trhu domacnosti je zakazana - a to prave proto, ze jen jeden z telekomunikacnich operatoru ma moznost pouzivat infrastrukturu vybudovanou v davne minulosti za statni penize, nikoli za sve, a teto skutecnosti proste, za jen chabe regulace k tomu urceneho organu, vyuziva. Coz neni vase chyba - ale neni to ani vase prednost, kterou by bylo prijatelne se nejak chlubit v porovnani s konkurenci.

  • 18. 2. 2002 9:44

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Prominte, ale nemate pravdu. "vetsina last-mile kabelu v zemi je zbudovana za statni penize z doby, kdy Telecom byl statni podnik" je omyl.

    Na zacatku roku 1994 tady bylo cca 1,9 milionu pevnych linek, nyni je jich 3,8. Alespon polovina soucasnych zakazniku tak byla pripojena za penize firmy - byt spoluvlastnene statem. To nemluvim o investicich do modernizace site (vcetne last mile), ktere byly prinejmensim srovnatelne.

    Za poslednich sest sedm let CTc investoval pres 150 miliard Kc (tusim asi 3x vice nez vsichni mobilni operatori dohromady). Tyhle prostredky pochazely z financnich trhu, uveru a vynosu - jen tezko se jim proto da rikat "statni penize".

  • 18. 2. 2002 11:12

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Neplati, ze co linka, to last-mile kabel - a predpokladam, ze to vy vite. V mem okoli bylo obrovske mnozstvi linek "zbudovano" pomoci PCM2 pripadne PCM4, tj. na puvodni infrastrukture. Dale bych asi ujasnit, ze za "statnimi" penizi rozumim nejen penize "socialisticke", ale i ty, ktere byly od obcanu vybrany v dobe a za sluzby k nimz byl SPT monopolem a jejichz ceny byly stanoveny statem (v kteremzto bode se mnou nejspis nebudete tak uplne souhlasit) - coz by pomer zrejme dale zvratilo v muj prospech (na zvraceni poloviny ve vetsinu staci jen malo).

    Nicmene, pres tuto nesrovnalosti, ktera, dle meho nazoru, spise nahravaji memu tvrzeni jsem ochoten neslovickarit a klidne uznat svoji chybu a slova "vetsina last-mile kabelu" nahradit presnejsim "zhruba polovina last-mile kabelu". Nemyslim ale, ze by tato oprava znamenala podstatnou zmenu ve vyznamu toho, co jsem rikal.

    A, to si znovu nemohu odpustit, protoze nam uz zase predavate "podprahove" informace ve vlozkach vet mluvicich jinak o jinem problemu - to, ze SPT investoval podstatne vice penez - muze mit spoustu ruznych vysvetleni - a jen nektere z nich by se nakonec ukazaly byt "pro blaho obcanu". Muj pohled je, ze si vubec nejsem jist, zda slo ve vsech pripadech o ucelne a efektivne vynalozene penize - zato jsem si ale jist, ze vzhledem k postaveni SPT na trhu vam jeste po nejakou dobu budu pomahat tyto penize splatit i ja.

  • 18. 2. 2002 15:29

    BazMyslik (neregistrovaný)
    "Neplati, ze co linka, to last-mile kabel - a predpokladam, ze to vy vite."
    Pod tuto reply z 11:12 bych se skoro i klidne podepsal, az na Posledni cast: "ze vzhledem k postaveni SPT na trhu vam jeste po nejakou dobu budu pomahat tyto penize splatit i ja", kdy toto necham na Vas, ja v tom nepojedu, i kdybych musel platit u Aliatelu nebo nekoho jineho o 30% vic :-)

  • 18. 2. 2002 12:18

    BazMyslik (neregistrovaný)
    To je stale stara ohrana pisnicka, prominte mi. Do roku 1994 bylo 1,9 milionu pripojek, ted jich tedy je 3,8 milionu. Statni podil a stat je "nas" - obcanu a ma 51%, takze statni organy vcetne CTU by mely ve vsech rozhodnutich kalkulovat vzdy ve prospech a v zajmu obcanu a v zajmu rovneho a pristupu k trhu, coz necini. Takze cela vina neni jen na strane Telecomu, to uznavam.

    Ze po roce 1994 Telecom mohl vybudova dalsich 1,9 milionu pripojek a investovat 3x vice nez vsichni ostatni operatori bylo umozneno statem a jeho organy tim, ze nikdo jiny nemohl a timto prave argumentovat je zvrhlost. Uznavam, ze Telecom se pohybuje v nastavenych mantinelech statem, ale to nijak nevylucuje, ze se s ohledem na vsechny tyto zname skutecnosti vyvoje, ze se chova nemravne. Proste zneuziva situaci a v soucasnosti zrovna temi "balicky". Ty nevymyslel stat, ktery se evidentne o svuj majetek nestara, ani CTU, ale Telecom, tedy vlastnik 49%! :-( To koser proste neni.

    Zrovna tak maximalni ceny schvalene CTU ani omylem neznamenaji, ze musi byt presne takove, ze nemohou byt treba o 20% nizsi, ze :-)

    Ze ivestice se delaji obvykle z uveru je nepochybne normalni, nikdo neni tak bohaty, aby investoval jen z vynosu. Docela bych se vsadil, ze porovnam-li vysi meho uveru k vysi mych vynosu, tak jsem si pujcil mnohonasobne vice jak Telecom. Porovnam-li vysi svych vynosu s mym platem a totez u Telecomu, plakal bych, ale presto ziji. Pravda, nevozim si zadek v takovych farech, ani nemam tak honosne domy a kontaktni kancelare pro zakazniky, ale ziji
    a nikdy nikdo nemuze o mne napsat, ze jsem ucinil neco nemravneho. A nejsem nikym a nicim regulovan :-)
  • 18. 2. 2002 14:16

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Myslim, ze by mely byt urychlene stanoveny podminky LLU - a vyjma toho by jakakoliv regulace cen mela zmizet. Samozrejme, o cenu za pronajem LLU se povede obrovsky boj - Telecom se bude snazit naklady vytahnout co nejvyse (bude se do nakladu na LLU pokouset zapocitat "kde co" a navic neni nijak tlacen k tomu, aby jednal efektivne, takze i realne naklady mohou byt zbytecne vysoke) - a bude nejspise na CTU najit, jake naklady lze vykazat opravnene a jake jsou "umele" pripadne "zbytecne". Bez LLU je konkurence v oblasti poskytovani sluzeb domacim uzivatelum stale pouze teoreticka (a tato situace se pripadne muze menit jen ve velice dlouhem obdobi) a tak je SPT stale faktickym monopolem - moznost volby operatora, pokud je vazana na to, ze si stejne musim zakoupit hovorove sluzby i od operatora, jehoz sluzeb treba vubec vyuzit nehodlam pak neni nicim jinym, nez snahou o zkomplikovani poskytovani techto sluzeb alternativnim operatorum - a za to patri nase uprimne diky predevsim CTU (a nikoli Telecomu).

    Mimochodem, vase tvrzeni, ze Telecomu patri 49% Telecomu nelze oznacit nez za usmevne ... ;-)

  • 18. 2. 2002 15:22

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Tentokrat konstatuji, ze musim s celou Vasi reply az na nepatrne drobnosti souhlasit a cituje prakticky bez vyhrad co stale jsem tvrdil a tvrdim. Sice nevim co je LLU, ale predpokladam, ze to jsou ty dva draty vedouci do meho bytu :-) Mohla pravda nastat "usmevna" teoreticky situace, ze stat by vzal do ruky svuj majetek ve smeru tech LLU a proste je dal do aukce a prodal. Monopolistovi by zustaly ty jeho, co vybudoval po roce 1994 a to ne vsechny, ale jen v takovem mnozstvi, ktere by odpovidalo jeho majetkovemu podilu proti statu a vic by si musel koupit, jako kazdy dalsi zajemce.

    Bohuzel to je utopie z rise Sci-Fi, stejne jako je utopie, ze CTU najde odpovidajici a skutecnou jejich cenu. Jiz dnes si pripravuje pudu a tvrdi, ze Telecomu se za byvalych 175,- Kc a ani soucasnych 199,- Kc ze se tyto draty nevyplaceji a ze to museji dotovat z jinych prijmu <grin> :-(

    Vysetrovani skoncilo, zapomente :-(
  • 18. 2. 2002 17:45

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    LLU je to, ze vlastnik koncovych lokalnich smycek musi tyto smycky zamostatne za nakladovou (+primereny zisk) cenu poskytovat i jinym operatorum - tedy nesmi ji nabizet jako balicek s jinymi zpoplatnenymi sluzbami. Mapriklad sluzba "volba operatora" bude (pokud se neco nezmeni) nabizena pouze v balicku, ve kterem si take musite zakoupit volne minuty o ktere nestojite. Pokud by nebyl vlastnik smycek donucen k "rozbalickovani", pak by mohl sice smycku jinemu operatorovi poskytnout, ale jedine pokud si on, nebo koncovy uzivatel zakoupi dalsi (obvykle drahou) sluzbu, kterou jinak nechce. Nicmene, zatim neni Telecom povinen nabizet lokalni linky vubec, a tak nema smysl mluvit o tom, ze je musi nabizet "samostatne" a za "primerenou cenu". To je ovsem zalezitost parlamentu a CTU, ze to uz davni hotovo neni. Pochopitelne, stat chce Telecom prodat a zalepit diry v rozpoctu, takze na obcany bude, zrejme jeste nejakou dobu kaslat. Cim ma prodavana firma lepsi podminky, tim se samozrejme draze proda.
  • 18. 2. 2002 19:33

    BazMyslik (neregistrovaný)
    No, primerena cena bude tradicne komedie a fraska v podani Telecomu a CTU a o tom nebude nejspis pochyb, ze :-(

    Prave balicek za, abych byl tedy pouceny odbornik, LLU bez dalsich sluzeb byl merit me stiznosti na CTU 26.12.2001.

    Liberalizace telekomunikacnich sluzeb byla z predlonskeho roku odlozena - pozdrzena zakonem tim, ze Telecom prohlasil, ze neni schopen ihned zajistit prevoditelnost cisel. Proto byl navrzen odklad 2 roky, pak byl upraven na 1,5 roku a tento termin konci letos v lete. Pak podle zakona poskytovat LLU je. Zda se, ze nejen Telecom, ale i CTU si zakon vyklada po svem :-( No nic, stejne to ted skonci u Ustavniho soudu a uvidime. Mame v nasem pravnim systemu jeden dosti casto pouzivany termin na zalovaneho a to je ten, ze neco nedela, jako "obvykle" a zde to "obvykle" je, že zpusob uctovani pripojky mnoho let bylo rozdeleno na dve casti: 1) pronajem linky a pristroje 2) platba za realizovane hovory. Doufam, ze Ustavni soud tento termin uzije, jak jiz uzil mnohokrat v neprospech zalovaneho :-)
  • 18. 2. 2002 12:21

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Omlouvam se, neni pravdou jak jsem pred chvilkou napsal, ze nejsem nikym a nicim regulovan. Nejsem jen regulovan statem, ale konkurence v IT mne trzne reguluje zatracene a to je presne to, co Telecomu 12 let chybi ...
  • 16. 2. 2002 22:52

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Jelikoz jsem byl uzivatelem BBS citim se opravnen zeptat se jestli jste nekdy dostal od elektarny preplatek za jalovy proud a zdali jste nekdy dostal pokutu za odber proudu mimo 3% hranici vami rok predem zvolenou. Pokud ale nevite kdo to byl Hans Jacobi nesmite odpovidat nebo se budete alespon muset snizit k priznani ze nevite, tak jak se musel pan Crha priznat, ze nepouzival BBS.

    BTW: a co vase GO karta, neexpiruje kdyz budete 5 let v Bangladesi?
  • 17. 2. 2002 1:44

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Jsem krapet zmaten. Ze skol jsem jiz 32 let, ale jsem si jisty v tom, ze jalovy proud pred elektromerem se mne vubec netyka a za elektromerem i kdyby byl, tak je mym problemem a nema zadnou relevanci mezi mnou a dodavatelem. On skoro zadny stejne v domacnosti moc nebude, neb se tyka miry nevyvazenosti kapacity a indukcnosti a to se tyka stoju tocivych - motoru, ktere doma nemam.

    Nikdy zadnou rocni hranici jsem nezvolil a nikdo mne k tomu nikdy nenutil, takze 3%? Ceho? To bude nejake zatmeni ...

    Hans Jakobi, no, moc jej neznam, protoze jeho zaber je tak siroky, ze pri svem stylu zivota to nejsem schopen obsahnout. Navic neumim zadne jazyky, takze cteni jde mimo mne a obrazy se mi nijak zvlast nelibi. Ale uznavam, ze jeho vydavatelske imperium je skvostne. Priznavam, ze na svuj vek mam mimo technicke zalezitosti velmi znacne mezery, bohuzel :-(((

    GO? Tfuj, to neznam! Neni to zase nahodou Telecom? :-) U Twistu mne nikdo k nicemu nenuti. Koupim si tak velke karty a tolik, kolik chci. Asi jste nepochopil, ze pevna linka a mobil jsou zcela rozdilne sluzby. U jedne si volim vse ja jak chci a u druhe nikoliv.

    To nebylo moc povedene reply, sorry :-(
  • 17. 2. 2002 11:59

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Vidite a kdyby jste mel firmu, a v ni hodne motoru a zapomel by jste pozadat o vyrovnani tak vam elektrarna nevyplati napr. 150 000 Kc preplatku za jalovy proud. A vzdy rok predem musite odhadnout svuj rocni odber energie a pokud bude diference vetsi nez 3% kterymkoli smerem tak zaplatite jak mourovaty.
    A pokud jste zakaznik ISP od roku 1997, platite dokud se neozvete mesicne 1190 Kc za pristup a 1 Kc/min ve spicce a 0,50 Kc mimo spicku. Kazda firma ma nejaky obchodni model.
    Balicky CTc jsou dle me zcela koser.
    Puvodne jsem myslel jineho Jacobiho, ale Google funguje tak je to jedno. Jsem rad, ze uznavate ze clovek technickeho zamereni nemusi vladnout jinym oborem a tiskovy mluvci jaderne elektrarny nemusi byt jaderny fyzik.
    Jeste si zkontrolujte u sveho oblibeneho operatora zdali vam ta karta neexpiruje po 12ti mesicich. Treba se to stane zrovna kdyz poletite z Bangladese do Australie.
  • 17. 2. 2002 12:44

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Vase rakce jsou fakt irelevantni, prominte.

    Zatimco u elektriny jak pisete si mohu pozadat o vyrovnani, mel bych odhadovat rocni odber atd., tak proste mohu se nejak chovat a podle toho jak se budu chovat a starat o sve zalezitosti, podle toho mozna budu platit jak mourovaty, mozna nebudu. U Telecomu toto vse nemohu ovlivnit. Mam sice z lonskeho roku zaznamy, kolikrat mi modem spadl a kolikrat za den jsem musel obnovovat spojeni a ne moji vinnou, ale nic mi Telecom nevrati a musim platim jak mourovaty v kazdem pripade! Je zde jisty rozdil, ze.

    Kdybych mel velkou firmu a v ni hodne motoru, tak bych to udelal v komunikacich jako to udel muj byvaly zamestnavatel, ktery presel od Telecomu k Aliatelu. U nej ma mnohem vic komplexnich telekomunikacnich sluzeb, od telefonu, faxu, internetu a VPN a vse zatim cca o 40% levneji, nez bylo drive pouhe telefonovani a faxovani. To je tak nebetycny rozdil, ze se to vubec neda popsat!

    Ale moje veskere zdejsi nazory se tykaji vylucne soukromych problemu s Telecomem a principu VAZANYCH vnucenych tarifu, jen Vy stale mlzite zcela jinou komoditou, kde monopol je standard. V telekomunikacich ze zakona nema byt jiz druhy rok, jenze se to nijak zatim neprojevuje :-(

    Tiskovy mluvci nemusi vladnout dokonale jinym oborem, to je nesporne. BBS ovsem je v oboru telekomunikaci. Bylo jich drive hodne a nekolik jich jeste funguje i dnes. Ze patri do oboru je vic nez nesporne, ze.

    V patek zakoupeny karta Twist400 pise: Expire 01.10.2006, mam se jeste vykakat?
  • 17. 2. 2002 14:01

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Takto:
    Vy jste (doufam ze vy) daval priklad ze eletrarna vam sama vrati preplatek.
    1, sama vam jako firme nevrati klidne 150 000 Kc - musite si to sam hlidat
    2, vy musite predem odhadnout kolik propalite elektriny a kdyz to nedodrzite budete platit sankce.

    Jak by se vam libilo kdyby jste musel rok predem odhadnout ze protelefonujete 6500 hodin mistne a 2900 hodin MZM a XXX hodin mezinarodne. A kdyby to byla nakonec jenom polovina platil by jste pokutu?
    Proto sem netahjete provnavani s energetikou.

    Myslel jsem ze si rozumime alespon v tom, ze tiskovy mluvci elektrarny rozhodne nemusi byt odbornik na energetiku. Stejne jako ti co hlasi pocasi nemusi byt meteorologove. Tiskova mluvci IPB myslim taky neni bankerka apod apod apod.

    Preji prijemnou zabavu cca dne 3.11.2002 kdy vam tady v CR expiruje karta.
  • 17. 2. 2002 15:53

    MK (neregistrovaný)
    No vidim tu jeden maly a drobny skoro bych rekl detailni rozdil mezi telekomunikacemi a energetikou. A to prestoze obe dve odvetvi patri do utilities.

    Elektrinu musi nekdo nekde VYROBIT

  • 17. 2. 2002 18:20

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Ano a to je dobre, nebo spatne? Draty si musi oba subjekty vybudovat, technologicka zarizeni vyvinout, koupit a instalovat. Po tud to vidim dost jako dost podobne.

    Jeden subjekt aby mel co prodavat, tak musi jeste svuj produkt vyrobit a za draty (pardon, ted to je podle jisticu) si uctuje taky, jako druhy subjekt, ktery musi svuj produkt akorat vymyslet na papire, jako treba balicky :-)

    Bravo!
  • 17. 2. 2002 18:15

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Ano, daval jsem ten priklad v souvislosti, ze ja jako obcan a ja jsem obcan - danovy poplatnik dostanu od elektrarny, plynarny i vodarny vyuctovano to, co skutecne moje meridlo zaznamena, nic vic, nic min a totez od Telocomu nikoliv. O zadne firme jsem nikdy nepasal, to je zase zcela jina zalezitost. Takze cele to Vase je o nicem.

    Proc si myslize, ze moje karta s expiraci 01.10.2006 by mi mela expirovat 3.11.2002? Tomu fakt nerozumim :-(
  • 17. 2. 2002 18:51

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Pokud odlozite pouzivanou kartu TWIST do supliku a odcestujete, expiruje vam za 12 mesicu od posledniho nabiti. Go expiruje za 18 mesicu ale musite kazdy 1/4 rok provest hovor. Ten vas rok 2006 bude pravdepdobne expirace bez aktivace.
    Vodarna, plynarna apod, to dela tak ze spocita svoje naklady (treba na zlate vodovodni kohoutky u generalniho) a prirazi k tomu svuj zisk a narazi pro vas cenu aby ten zisk vysel. Temito obory bych vubec neargumentoval.
    A firmy a soukrome osoby bych moc nerozlisoval, proste se elektrarny chovaji k svym bussines klientum velice spatne - nejhur co znam.
  • 17. 2. 2002 19:37

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Nekdo nemluvi pravdu. Bud Vy, nebo Hot-Line. Tam mi rekli, ze aktivovat a protelefonovat kartu Twist musim do uvedeneho data expirace. Verim Hot-Line :-)

    Pokud myslite situaci, kdy kartu aktivuji a jaka je pak doba expirace, tak po tom jsem nikdy nepatral. Urcite bude delsi jak 1/2 roku a to je natolik dostatecna doba, ze se tim vubec nemusim zabyvat a uz vubec ne takove niance pouzivat jako strelivo ...

    Spocitat naklady, pridat zisk a z toho odvodit cenu je zcela normalni a dela to kazdy podnikatelsky subjekt, vcetne Telecomu. Tomu se rikalo a rika planovani. Jinak to nefunguje a nikde na svete.

    Asi nejsem Business klient :-( Odebiram elektrinu u PRE, SCE a JME a nikde mne nikdo nikdy nenutil cokoliv planovat, natoz mne pokutovat.

    Vas zpusob mysleni a argumentaci nechapu a snad ani chapat nechci. Presne podobnou zamernou ucelovou argumentaci s podsouvanim jednotlivosti vytrzenych z kontextu, vidim vzdy tam, kde se pachaji nejake nelogicke hovadiny pod heslem pragmatizmu, jako ted zrovna v Telecomu :-( Prominte, ale v tom nadale nejedu, to je ztrata casu a energie ...
  • 17. 2. 2002 20:19

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Ztrata to asi je zejmena pokud si myslite ze takto se tvori cena. Cena se tvori zcela jinak ale jak jste psal, to nema cenu probirat.
    No a pokud jste se bavil o neaktivovane TWIST karte, tak ja se bavil o aktivovane karte (co taky s neaktivovanou kartou, ze:-)). Nevedel jsem ze budete mit ted doma pul roku neaktivovanou kartu, pak nekam odjedete na 2 roky a pak prijedete a aktivujete (nebo stale ne?). Myslel jsem ze jste si na podzim koupil TWIST kartu a tu taky pouzivate. Pokud se tedy celou dobu nebavite o TWIST kuponu :-)))) Pekny zbytek dne.
  • 18. 2. 2002 15:39

    BazMyslik (neregistrovaný)
    2Dan Lukes: "Pokud odlozite pouzivanou kartu TWIST do supliku a odcestujete, expiruje vam za 12 mesicu od posledniho nabiti."

    Tak toto jsem si fakt spatne vylozil, omlouvam se. Ja bych asi napsal: kdyz odlozite mobil s aktivovanou SIM kartou atd. a bylo by vse jasne jak facka :-) Mate ale pravdu, od posledniho hovoru je expirace TWISTu rok + 30 dni. Takova situace by pravda mohla teoreticky nastat, ale nemyslim si, ze opravdu prakticky nastane. Bud musim jednou do roka zavolat, nebo si nechat kartu operatorem pozastavit, kdyz bych si byl jisty, ze rok na mobil nesahnu. V opacnem pripade bych byl trotl.
  • 17. 2. 2002 1:53

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Kdyz mi za odpoledne 10x spadne modem, myslite si, ze mi to Telecom financne vykompenzuje, kdyz vzdy prvni propojeni je drazsi, nez pozdejsi nasledne minuty? Mam modem USR Courier a lepsi uz zadny asi nebude a stejne to pada ...
  • 17. 2. 2002 15:54

    MK (neregistrovaný)
    Musite si koupit skvelou uz cca 50 let novou pripojku ISDN. Telecom ma CPE a karet do muxu plne sklady, takze chute do toho, a pul je hotovo :-(
  • 17. 2. 2002 18:25

    BazMyslik (neregistrovaný)
    To jsem "bohuzel" jiz v cervnu minuly rok udelal :-( Ted mam sice super moderni obstarozni technologii a kdyz nekdo na moji BBS zavola, tak se misto zvuku modemu ozve nejdrive 6x pip, pip, pip, pip, pip, pip a volajici modem je z toho zcela hotovej a nevi co s tim ma udelat a tak se pro jistotu prepne se na fax:-( XDSL je o dost lepsi, ovsem jak ukazuji zkusenosti v Evrope (Nemecku, Svedsku a pod.), tak v provedeni protokolu ustreden Siemens to je dost zatim nespolehlivy pruser. Ale to se za rok dva vyresi, mozna driv, nez Amici udejaji zase neco daleko lepsiho :-)))
  • 18. 2. 2002 0:02

    MK (neregistrovaný)
    nojo, ale mate tam analogoveho couriera, ze? Kupte si digitalniho :-) Nebo jeste lepe, co se Vam ma Vase BBS flakat cekanim na nejaky mistni hovor. Chute do toho a rano dvouhodinovy hovor na Diego Garcia, v poledne do Makedonie a vecer do Venezuely ... :-( Takto premysli SPT (a ze ho je ve firme CTc velka vetsina).
  • 18. 2. 2002 1:13

    BazMyslik (neregistrovaný)
    No jasne ze amalogoveho. Mam tri a kdysi mne staly hafo korunek, kdo by to vyhazoval :-) O digitalnim jsem uvazovol, ale dnes to jiz asi nema cena investovat do BBS a navic ma jen jeden analogovy vystup a investovat do Telecomu jeste za digitalni telefon se mi fakt uz nechce ...

    O hovorech mimo mesto a hlavne mimo republiku ano, to je logika Telecomu. Nastesti to je strela vedle, preju jim to, jen tak dal :-)
  • 14. 2. 2002 19:31

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    BBS samozrejme je Buletin Board System.

    Mimochodem, kdyz uz jste na to narazil a v souvislosti s jinym clankem zde na Lupe - funguje jeste BBS Telecomu (nebyvala spatna), nebo uz zmizela v propadlisti dejin ?

  • 14. 2. 2002 19:40

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Mam obavu, ze BBS Telecom nikdy neexistovala. Kdysi existovala za dob SPT BBS MTTU pod vedenim Radka Lukase a ukoncila existenci v okamziku, kdy nejaka chytra hlava v televizi uvedla, ze na teto BBS jsou navody na vyrobu atomove bomby :-) Tyto navody byly a jsou vsude na svete, mnoho let a v kazde lepsi technicke knihovne, jen priposrani sefove SPT radeji BBS zrusili, nez by takovu malickost nuloveho vyznamu s nadsazkou presli ...
  • 13. 2. 2002 13:32

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Tedy v zákoně je: Provozovatelé veřejných pevných telekomunikačních sítí s výrazným podílem na trhu jsou povinni ve svých sítích podle číslovacího plánu umožnit přístup ke službám kteréhokoliv s uvedenými sítěmi propojeného poskytovatele veřejných telekomunikačních služeb, kromě služby pronájmu okruhů, a to jak formou nastavení předvolby čísel, tak krátkou individuální volbou čísel pro jednotlivá volání.

    Což si pan Stádník opravdu "odborně právnicky" vykládá tak, že v zákonu není uvedeno, že tato služba musí být poskytnuta každému účastníkovi. Z tohoto důvodu se domnívám, že ČTÚ se nedopouští porušení zákona.

    Tedy pro pana Stádníka: pokud má provozovatel zákonem stanovenou povinnost umožnit, pak tomu samozřejmě a zcela logicky a jednoznačně odpovídá na straně účastníka právo využívat, to je látka asi tak z prvního semestru právnické fakulty.

    Ale čemu se vlastně divíme, ve státě, kde se doživotně jmenovaná soudkyně domnívá, že bývalého bolševického gaunera nelze odsoudit, protože byl kdysi poslancem (exempce procesněprávní, taky látka asi prvního semestru výuky trestního práva, stačilo by nakouknout do učebnice a neotravovat s vaší neznalostí Nejvyšší soud, paní soudkyně) Rozdíl bude jenom v tom, že soudkyně je zřejmě pouze nedovzdělaná, ale někteří lidé na ČTÚ mají možná vzdělání v pořádku, ale zato hluboko do kapsy... :-(((

  • 11. 2. 2002 11:05

    Jara (neregistrovaný)
    To co s námi dělají monopolisti telekomunisti , to je do nebe volajicí nehoráznost . Zajímalo by mě , kolik stojí pospis pana Stádníka pod lumpárny telekomunistů .
    HOME MINI zdarma - NESMYSL . Změnil jsem si HOME STANDARD na HOME MINI a i když všude vykřikují , že první změna je zdarma , mně za ni naúčtovali poplatek 52,50 kč . Asi pořád mají málo ? Samozřejmě to byla první změna ! Na moji reklamaci mi odpověděli , že první změna cenového plánu zdarma je pouze do šesti měsíců od datumu zřízení nebo převodu účastnictví telefonní stanice !!! A pokud mám k tomuto šetření výhrady , ať se obrátím na ČTÚ Plzeň , kde uplatnění mé námitky podléhá správnímu poplatku . Mají to pěkně vymyšlené . Jen nevím , jak mohli dosáhnout certifikaci dle ISO 9001 / 2000 s tímto přístupem k zákazníkům . Takže lidi , POZOR na ně !!!
  • 11. 2. 2002 18:51

    Ivan Fuksa (neregistrovaný)
    Pro informaci do diskuze. Možná se blíží čas kdy Telecom začne reagovat na názor uživatelů.

    Zákazníci CESKÉHO TELECOMU, kterí požádali po 1. prosinci 2001 o zrušení hlavní telefonní stanice, si ji mohou nechat znovu zapojit zdarma. Bližší informace jsou k dispozici na této internetové adrese: http://www.telecom.cz/tz/11022002_1.html
  • 11. 2. 2002 19:21

    Ondra Janál (neregistrovaný)
    To, že lákají "nulovou cenou", ještě neznamená levnější a kvalitnější služby!
    Čím větší budou mít ostatní operátoři trh k dispozici, tím dříve nastane možnost levnějších a kvalitnějších linek! Tuším, že se tomu říká konkurence. ;-)
  • 15. 2. 2002 18:40

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Muzete mi prosim poslat presnejsi udaje, kde se neco takoveho stalo a kdo Vam poskytl takove nesmyslne informace? Prvni zmena programu /a specialne u Home Mini kazda/ je zdarma.
  • 18. 2. 2002 6:50

    Jaroslav Kolář (neregistrovaný)
    Vážený pane !

    Možná se budu opakovat , ale zde je moje kopie stížnosti
    na politiku Vaší firmy . Osobní údaje jsem vynechal . Pokud Vás to bude zajímat a budete to šetřit , dopátráte se jich . Na první změnu cenového plánu máte opačný názor než
    Hana Kvapilová , vedoucí reklamací Hradec Králové . Jste zaměstnanci jedné firmy ??????????????????????????

    ČESKÝ TELECOM a.s.
    odbor kontroly
    paní Jitka Hanzlíková

    V Horní Bříze 4.2.2002

    Vážená paní !

    Mám stížnost k obchodní politice ČESKÉHO TELECOMU .

    V listopadu 2001 jsem se rozhodl změnit svůj cenový plán HOME STANDARD na HOME MINI . Informoval jsem se na Vaší infoline 0800 123 456 , kde mi bylo sděleno , že první změna cenového plánu je zdarma . Poštou mi bylo zasláno 2 x " Provedení změny identifikačních a jiných údajů " . Toto jsem podepsal a zaslal zpět . Tímto jsem to považoval za vyřízené . Omyl ! Jedno " Provedení změny " jsem obdržel zpět s dopisem zn. 10262/94/1/CP, Lenka Vernerová , vedoucí podpory telekomunikačních služeb Plzeň , ve kterém mi sdělujete , že změna cenového plánu je zpoplatněna částkou 52,50 Kč . Na toto jsem 10.1.2002 reagoval stížností na Vaší infolince , která byla postoupena dále . Pod zn. CCR2/191637/02 , Hana Kvapilová , vedoucí reklamací Hradec Králové jsem obdržel vyřízení mé reklamace ve znění : " Provedená šetření neprokázala žádné administrativní chyby . Telefonní stanice Vám byly zřízena 7.7.1997 . První změna cenového plánu zdarma je pouze do šesti měsíců od datumu zřízení nebo převodu účastnictví ( toto byla moje prvotní informace ) ! Pokud mám k tomuto šetření výhrady , ať se obrátím na ČTÚ Plzeň , kde uplatnění mé námitky podléhá správnímu poplatku . V tomto duchu jsem byl informován též p. Fraňkem na telefonním čísle 038 / 782 44 44 . Tato politika se mi vůbec nelíbí s ohledem na to, že ve Vašem letáku nám zákazníkům sdělujete , že první změna cenového plánu je zdarma . Tato informace byla též publikována Vaším zaměstnancem v médiích . Proto mě velice zaráží Vaše reakce . Nevím , jak jste mohli dosáhnout certifikaci dle ISO 9001 / 2000 s tímto přístupem k zákazníkům . Myslím si , že v této záležitosti jsem neudělal chybu . Chybu udělala Vaše pracovnice infolinky , která mě neinformovala o poplatku za první změnu cenového plánu . Proto nevím , proč za tuto chybu zaplatím já , zákazník .

    Žádám Vás o znovupřezkoumání této záležitosti a kladné vyřízení k mé spokojenosti .

    Očekávám Vaše brzké písemné vyjádření .

    Přeji hezký den .


  • 11. 2. 2002 12:31

    MaLer (neregistrovaný)
    Kdyz si spocitam, kolik muzu na svem mobilu za ty tri stovky provolat... fuj babo! zrusit je, a kazdy at zacne u sebe doma ;)
  • 11. 2. 2002 12:47

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    To je ono, zajímalo by mne, kolik z těch, kdo tu vykřikují, jak odhlásí linku, to opravdu udělá. (Abych předešel dotazům: linku jsem neodhlásil, protože jsem si ji vůbec nenechal zavést.)
  • 11. 2. 2002 14:38

    Ondra Janál (neregistrovaný)
    Pravda, ve mě SERE.COM stratil jen malého zákazníka, jen cca 3.000,- měsíčně (včetně nehorázného paušálu za "SUPERŠPIČKOVOU" technologii ISDN)
    BTW: Kdo provozuje v PV mikrovlnu pod 3000,- ? :-)
  • 14. 2. 2002 12:09

    Dave (neregistrovaný)
    Co takhle Tele2 (linka 128 kb/s - 384 kb/s, 200 MB za 1250,-, 500 MB za 2500,- atd.), zatím ale bez telefonování (prý to zavedou někdy v tomto roce)...
  • 27. 2. 2002 12:25

    Ondra Janál (neregistrovaný)
    A hele co mi poslal <nemůžu přijít na slušné pojmenování> po ukončení smlouvy? Ano, správně účet! Smlouva byla ukončena přesně dle jejich řádů výpovědní lhůtou (je měsíční a začíná běžet 1. dne * kalendářního * měsíce) k 31.1. (podaná 28.12.) a mám platit paušál ISDN i za 1.2. - 16.2. !!! Jo, a linka byla nefunkční už 31.1., fuj! Dlouho jsem nedával reklamaci, naposled minulý rok ;-))

    BTW: jak že to je? "... kdo jiného uvede v omyl za účelem vlastního zisku... dopouští se trestného činu podvodu" Kolik lidí si toho nevšimne, kolik lidí to bez mrknutí zaplatí (nebo i s kurvováním?!?!); silně všem doporučuji reklamovat!!! Kdo z šikovných napíše článeček? :-)
  • 15. 2. 2002 17:53

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Skromně se přiznám že já zrušil k 31.12.2001 dvě ze tří linek :-) Jen co zavede TELE2 voice služby, zruším i poslední linku pracně před 1/2 rokem předělanou na ISDN.
  • 11. 2. 2002 22:53

    Leo (neregistrovaný)
    'Trochu neskromně si dovolím připomenout, že na "zaraženou volbu operátora" v rámci tarifu HOME MINI jsem upozorňoval zde na Lupě již dříve..'

    To je sice hezke, ale kolik lidi cte Lupu a kolik sleduje CT? Neni zverejneni jako zverejneni. Jinak klasicke - vlk se nazral a koza zustala cela (Telecomu). Leo
  • 13. 2. 2002 14:39

    Roman (neregistrovaný)
    Je fajn, že tak bušíte do ČT, ale nenapadlo Vás zkusit někde zjisti jak budou výhodné ceny od konkurenčních operátorů po změně operátora? Jestli se nepletu tak konkurenční operátor to to nezdělil jen se vedou řeči, že bude levnější. Až bude skutečně levnější můžu uvažovat o změně.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).