Od pondelka mi mejly asi chodi (pouze prihlaseni ke schrance pres pop3, nic jineho jsem nezkousel), minimalne dvema znamym, kteri jsou u spanelske chripky to stale ve stredu nefungovalo.
Co mne ale naprosto dostava je medialni ticho. Kdyz lehnul loni v lete seznam, doneslo se to ke me i kdyz jsem byl na dovolene mimo dosah pocitacu. Telefonice minimalne cast mejlu nechodi skoro tyden a redakce na prime otazky mlci. To maji skutecne kyslikari tak dlouhe prsty? Nebo je to autocenzura redaktoru smerem k vyznamnemu inzerentovi?
Tady se aspoň něco objeví, ale na Zive.cz vás při zmínce ještě
v diskusi k podobnému tématu ještě seřvou.
Jinak do večera to jakž takž chodilo, ale od rána nám nechodí opět očekávané maily.
Dobrý den, jistě jste si všimnul, že Lupa o výpadku informovala o víkendu jako vůbec první a už jsme na toto téma publikovali čtyři zprávičky. O jaké autocenzuře tedy mluvíte?
Proč se o tomto výpadku nikde moc neinformuje? Protože O2 je hlavním zdrojem příjmu z reklamy na velikých webech, je to jeden z největších inzerentů na českém internetu. A kdyby se onen web, rozhodl kritizovat službu, ikdyž právem, asi by o něj přišel. Nebo se mýlím?
Mame u O2 domenovy kos, jsme firma a platime jim za tyto sluzby. Vcera nam dosla snad vetsina mailu z 11.3. - 13.3., hlavne more spamu. Dnes od sedmi hodin neprislo ani tuk. Sem tam nejaky ten spam jinak nic. Kdejaky freemail funguje lepe nez tyhle placene sluzby u O2. Uvazujeme o tom, ze ten domenovy kos zrusime a nechame si maily posilat primo na nas mailserver ve firme. Dneskem uz to 5. den, co stahovani posty na O2 prakticky nefunguje a kdyz ano, tak velmi mizerne. Jsem znechucen. Co jim muze tak dlouho trvat?
To samé. Přišlo asi 80% pošty.
Ale nejstarší maily nám doteď nepřišly.
Víme to celkem přesně, jde o číslované objednávky + potvrzení o online platbách, což vše vidíme (naštěstí) na webových rozhraních + na záložní poště u jiného providera. A samozřejmě tam budou nedoručené i další "obyčejné" maily.
Pěkný týden s O2 Telefónica. V sobotu nešlo nic, v neděli nešlo nic. V pondělí to šlo všechno dopoledne a nikoli už odpoledne. V úterý nešlo nic. Ve středu šlo vše normálně. Ve čtvrtek jde polovina. Tedy některé jdou, jiné nejdou. Zajímavé. Tak, copak bude asi dál ?
O2 již na webu tvrdí, že email funguje, ale proč se zobrazuje při přihlašování chybová hláška: Během této operace došlo k chybě
Aplikace není správně nastavena. Kontaktujte administrátora.
A když se člověk konečně dovolá , dočká se jen snůšky lží. A e-mail stále nefunguje. Už ani ty spamy nechodí - že by nová platforma v rámci boje se spamem všechno rovnou mazala ? :-))
Operátoři, kteří vyřizujete zákazníky, kteří se dovolali přede mnou - polibte mi .....l ! S Vámi jsem skončil !
Mám "placený" mail, přihlásit se lze (jak pop3, tak web), ale maily, které měly přijít, nepřišly.
Odesílat "můžu", ale co se s těmi "odeslanými" maily děje nevím, zatím jsem nedostal reakci na žádný.
Michale, ale se nehraje na nejakou "prumernou dobu neodstupnosti". E-mail je davkova sluzba (i kdyz se ho nekteri lide snazi prezentovat jako instant messaging pro posilani CDcek) a pokud mi nepujde muj postovni server jednu hodinu, nic se nestane. Pokud nepujde jeden den, je to pruser ... Pokud nebezi pet dni ... dosad sam ...
Pokud mi nepobezi dorucovani e-mailu do mych schranek kazdy patek hodinu, tak se nic nestane (za rok ~50 hodin). Pokud mi to nepobezi 50 hodin najednou, tak skutecne MAM problem.
Navic v pripade firemniho postovniho serveru muzes udelat neco proto, abys mel postu rychleji (treba mit druhej server vedle). V pripade nejakeho serveru s milionem uzivatelu muzes akorat zatnout zuby, protoze se s Tebou nikdo parat nebude. A taky muzes doufat, ze provozovatel zalohuje i adresar nebo doufat, ze se mu neposere middleware, a z Tvych e-mailu nezbyde rezanka.
Co se tyce hackovani DNS zaznamu - pokud mam DNS pod kontrolou (ty ho nemas?), tak staci presmerovat MX zaznam.
problem s maily trva od soboty a dodnes neni zcela vyresen. Z celeho jsem si odnesl nasledujici pouceni, ktere se opira ne tolik o technicky problem, jako spise o informacni politiku:
a) privatne jiz nechci mit nic spolecneho s O2, takze i pres nepohodli zrusim pevnou linku, ktrou jsem drzel jenom kvuli adsl a navazane sluzby
b) firemne O2 nema sanci vyhrat vyberove rizeni na integrovane datove, hlasove a mobilni sluzby, nebot jsem zcela ztratil pocit, ze v pripade technickych potizi - a ty zivot nese s sebou - dostanu vcas a kvalifikovane informaci o tom, co se deje, aby bylo mozno adekvatne zareagovat.
vychazim pritom z uvahy, ze meritkem kvality firmy je schopnost stejnorode reflektovat problemy zakaznika bez ohledu na to, zda jde o pepu joudu z horni dolni nebo o firmu s obratem radu desitek mld CZK
Pro svůj web Lubomírovy Listy pokračuji v monitorování funkce aplikace Mail Expres. Nejprve zkušenost ze čtvrtka 15. 3.: z cizího PC jsem odesílal mail na svůj "providerský" iol.cz v 15,59 CET, došel v pátek(čili dnes) v 06,19. ---Dnes jsem odeslal v 09,42 společný mail z iol.cz na Seznam, Centrum, Gmail, MyWay, Operu a (méně známý kanadský) Coldmail - na všechny tyto servery došel onen email bez prodlení. --- Ze všech těchto serverů jsem odeslal e-maily na iol.cz postupně v rozmezí 09,52-09,58, jakmile se v doručené poště Mail Expresu objeví, uvedu příslušné časy na svém webu(rubrika Moje internetová odysea) a také v této diskusi. P.S.: Pokud by nepřišly do doby než půjdeme se ženou vozit kočár(vnouček), napíšu o tom report někdy k večeru. L.S.
Tohle už je vážné.
Zdá se, že technici už od Telecomu O2 odešli tam, kde je ocení a manažeři, kterých je víc než bylo techniků, nevědí co s těmi tlačítky dělat...
Souhlasim s tim, ze je treba byt pripraven. Nicmene handling posty pro beznou organizaci zvladne bezne kancelarske PC, vhodne doplnene o nejakou live distribuci. Pripadne muzes vyuzit sluzeb nekoho, kdo ty servery ma k dispozici.
Pokud nekomu potrebujes neco poslat, tak to NENI problem. Viz RFC 2821.
Plne souhlasim s Tebou, ze na to firmy pecou.
Co se tyka vynuceni, AFAIK standardni doba mezi pokusy o doruceni je 4hodiny a AFAIK ETRN jeste stale hodne SMTP serveru implementuje :-)
Je 18,55 hod., před okamžikem jsem navštívil svůj Mail Expres a zjistil jsem, že z šesti zaslaných emailů na iol.cz ze serverů Coldmail, MaWay, Operamail, Gmail, Centrum a Seznam v rozmezí 09,52-09,58 dnes dopoledne přišel pouze JEDEN, a to z Centrumu odpoledne v 15,31 hod. Přijímání mailů na iol.cz tedy stále vázne.
VÝSLEDEK MONITORINGU v sobotu 17. 3. 2007 ráno po 8,30: Z očekávaných pěti emailů odeslaných ze Seznamu, Gmailu, MyWay a Coldmailu v pátek 16, 3. 2007 mezi 09,52-09,58 nepřišel do této chvíle do Mail Expresu ani jeden! Zato se v Doručené poště objevil e-mail, který jsem posílal z jiného PC ve čtvrtek 15. 3. 2007 ve 12,21 hod. - dorazil v sobotu 17. 3. 2007 v 06.02 hod. POZNÁMKA: Pokud je i ten nejpomalejší poštovní holub rychlejší než internetová elektronická pošta, je to přinejmenším na vážné zamyšlení.
(Když jsem si před půl rokem zavedl ADSL u O2, zdály se mi jejich e-mailové služby hned od počátku natolik podezřelé, že jsem původní záměr ponechat si hlavní poštovní účet na iol.cz rychle zavrhl a přešel k jiným poskytovatelům. Od počátku chodila el. pošta na iol.cz a z něj hůř než kdekoliv jinde.
KOMPLETNÍ VÝSLEDFEK MONITORINGU E-POŠTY, JEJÍMŽ ADRESÁTEM BYL IOL.CZ:
Nejprve připomenutí: 16. března 2007 v čase mezi 09,52 - 09,58 jsem na iol.cz, kde mám emailovou adresu od poskytovatele internetu, odeslal zkušební maily postupně ze šesti serverů. Čekací doba v hodinách je uvedena v následujícím přehledu:
Centrum.cz ... 5 hodin;
Operamail.com ... 9 hodin;
Coldmail.ca ... 28 hodin;
MyWay.com ... 30 hodin;
Gmail.com ... 38 hodin;
Seznam.cz ... 46 hodin;tak tedy fungovalo doručování pošty do Mail Expresu fy telefónica O2 o víkednu 16. - 18. března 2007.
Další takovýto test bude následovat se začátkem v neděli odpoledne(18. 3. 2007), výsledky budou zpracovány také na www.stejskal.estranky.cz - rubrika Moje internetová odysea, kapitola VI.
L.S.
Výsledek nedělního(18. 3.) emailového testu přináší konečně úlevu: zdá se, že příchozí pošta do Mail Expresu(na iol.cz) funguje OK. Konkrétně: V neděli jsem mezi 15,04 a 15,14 odeslal na iol.cz po jednom emailu z šesti poštovních účtů s následujícím výsledkem:
Odeslán z účtu na/Čas odeslání/Čas přijetí v Mail Expresu
Seznamu.cz/15,04/týž den v 15,04
Centrumu.cz/15,06/týž den v 15,06
Gmailu/15,07/týž den v 15,07
Operamailu/15,09/týž den v 15,09
Coldmailu/15,11/týž den v 15,11
MyWay/15,14/týž den 15,16
Z výše uvedeného vyplývá, že až na jednu bezvýznamnou výjimku dorazily všechny emaily v téže minutě. Z toho je zřejmé, že situace kolem e-pošty na O2 se po devíti dnech (snad) stabilizovala.
P.S. Máte stejnou zkušenost? Reagujte v diskusi.
L.S.
Tak to máte dobrý, mě chodí mejly starý jen šest dnů a uložené na webu mizí už jen občas.
Ale infolinka mne uklidnila.
Plechová slečna říká:
"Vážený zákazníku, v tuto chvíli mohou nastat potíže s dostupností emailových služeb, na jejich odstranění již pracují naši specialisté, omlouváme se za způsobené potíže."
Plechový pán, než mi infolinku zavěsil sdělil:
"Vážený zákazníku, dovolujeme si vás informovat, že zpožděné doručování emailů je spojeno s celosvětovým masovým nárůstem nevyžádané emailové korespondence, v současné době situaci řešíme. Děkujeme za pochopení, naslyšenou."
Neverim, ze existuje reseni, ktere dokaze stahnout z netu cekajici postu pro nefungujici schranky. Nebo snad vyhackujes MX zaznamu ;-)
Ad odkaz: Porad si troufam tvrdit, ze prumerna doba nedostupnosti jednotlive schranky na nejakem slusnejsim freemailu je vyssi nez dostupnost dosahovana v ramci vetsiny firemnich postovnich serveru. Na Googlu urcite, na Centru a Seznamu nejspis taky :-)
No, minimalne ten zalozni server bys mel mit pripraveny a nainstalovany (nebo na to mit jine reseni). Protoze kdyz Ti odejde HW, tak nez vyberes / sezenes novy server, nainstalujes ho, nakonfigurujes, tak to bude nekolikahodinovy vypadek.
S tim casem - jak kdy. Mail je sice "z definice" pomala sluzba. Nicmene casto potrebujes nekomu neco poslat rychle a pak je i hodina vypadku hodne.
Jinak mas pravdu v tom, ze v pripade vlastniho serveru muzes neco udelat pro zvyseni dostupnosti, coz u mailu nekde jinde (provider, freemail) udelat nemuzes. To je podstatna vec. Ja jsem spis chtel naznacit, ze firmy sice _mohou_ udelat hodne, ale vetsinou na to IMHO kaslou, i kdyz maji maily u sebe.
Ad DNS zaznamy - ja jsem narazel na vetu "prestoze mate po ruce reseni, ktere problem vyresi za par hodin?". Podle mne soucasti reseni (jejich) problemu je dostat se k poste, ktera ted visi nekde na SMTP serverech ruznych organizaci ;-)