Vlákno názorů k článku Problémy s e-maily u Telefóniky O2 přetrvávají od Lubomír Stejskal - Pro svůj web Lubomírovy Listy pokračuji v monitorování...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2007 10:11

    Lubomír Stejskal
    Pro svůj web Lubomírovy Listy pokračuji v monitorování funkce aplikace Mail Expres. Nejprve zkušenost ze čtvrtka 15. 3.: z cizího PC jsem odesílal mail na svůj "providerský" iol.cz v 15,59 CET, došel v pátek(čili dnes) v 06,19. ---Dnes jsem odeslal v 09,42 společný mail z iol.cz na Seznam, Centrum, Gmail, MyWay, Operu a (méně známý kanadský) Coldmail - na všechny tyto servery došel onen email bez prodlení. --- Ze všech těchto serverů jsem odeslal e-maily na iol.cz postupně v rozmezí 09,52-09,58, jakmile se v doručené poště Mail Expresu objeví, uvedu příslušné časy na svém webu(rubrika Moje internetová odysea) a také v této diskusi. P.S.: Pokud by nepřišly do doby než půjdeme se ženou vozit kočár(vnouček), napíšu o tom report někdy k večeru. L.S.
  • 16. 3. 2007 18:59

    Lubomír Stejskal
    Je 18,55 hod., před okamžikem jsem navštívil svůj Mail Expres a zjistil jsem, že z šesti zaslaných emailů na iol.cz ze serverů Coldmail, MaWay, Operamail, Gmail, Centrum a Seznam v rozmezí 09,52-09,58 dnes dopoledne přišel pouze JEDEN, a to z Centrumu odpoledne v 15,31 hod. Přijímání mailů na iol.cz tedy stále vázne.
  • 17. 3. 2007 8:45

    Lubomír Stejskal
    VÝSLEDEK MONITORINGU v sobotu 17. 3. 2007 ráno po 8,30: Z očekávaných pěti emailů odeslaných ze Seznamu, Gmailu, MyWay a Coldmailu v pátek 16, 3. 2007 mezi 09,52-09,58 nepřišel do této chvíle do Mail Expresu ani jeden! Zato se v Doručené poště objevil e-mail, který jsem posílal z jiného PC ve čtvrtek 15. 3. 2007 ve 12,21 hod. - dorazil v sobotu 17. 3. 2007 v 06.02 hod. POZNÁMKA: Pokud je i ten nejpomalejší poštovní holub rychlejší než internetová elektronická pošta, je to přinejmenším na vážné zamyšlení.
    (Když jsem si před půl rokem zavedl ADSL u O2, zdály se mi jejich e-mailové služby hned od počátku natolik podezřelé, že jsem původní záměr ponechat si hlavní poštovní účet na iol.cz rychle zavrhl a přešel k jiným poskytovatelům. Od počátku chodila el. pošta na iol.cz a z něj hůř než kdekoliv jinde.
  • 18. 3. 2007 14:42

    Lubomír Stejskal
    KOMPLETNÍ VÝSLEDFEK MONITORINGU E-POŠTY, JEJÍMŽ ADRESÁTEM BYL IOL.CZ:
    Nejprve připomenutí: 16. března 2007 v čase mezi 09,52 - 09,58 jsem na iol.cz, kde mám emailovou adresu od poskytovatele internetu, odeslal zkušební maily postupně ze šesti serverů. Čekací doba v hodinách je uvedena v následujícím přehledu:
    Centrum.cz ... 5 hodin;
    Operamail.com ... 9 hodin;
    Coldmail.ca ... 28 hodin;
    MyWay.com ... 30 hodin;
    Gmail.com ... 38 hodin;
    Seznam.cz ... 46 hodin;tak tedy fungovalo doručování pošty do Mail Expresu fy telefónica O2 o víkednu 16. - 18. března 2007.
    Další takovýto test bude následovat se začátkem v neděli odpoledne(18. 3. 2007), výsledky budou zpracovány také na www.stejskal.estranky.cz - rubrika Moje internetová odysea, kapitola VI.
    L.S.
  • 19. 3. 2007 10:42

    Lubomír Stejskal
    Výsledek nedělního(18. 3.) emailového testu přináší konečně úlevu: zdá se, že příchozí pošta do Mail Expresu(na iol.cz) funguje OK. Konkrétně: V neděli jsem mezi 15,04 a 15,14 odeslal na iol.cz po jednom emailu z šesti poštovních účtů s následujícím výsledkem:

    Odeslán z účtu na/Čas odeslání/Čas přijetí v Mail Expresu
    Seznamu.cz/15,04/týž den v 15,04
    Centrumu.cz/15,06/týž den v 15,06
    Gmailu/15,07/týž den v 15,07
    Operamailu/15,09/týž den v 15,09
    Coldmailu/15,11/týž den v 15,11
    MyWay/15,14/týž den 15,16

    Z výše uvedeného vyplývá, že až na jednu bezvýznamnou výjimku dorazily všechny emaily v téže minutě. Z toho je zřejmé, že situace kolem e-pošty na O2 se po devíti dnech (snad) stabilizovala.
    P.S. Máte stejnou zkušenost? Reagujte v diskusi.
    L.S.
  • 19. 3. 2007 18:01

    Igor Bezbolestný (neregistrovaný)
    Bohužel, dnes 19.3. chodí e-maily na iol. cz stále s min. 1,5 hod. zpožděním.
  • 20. 3. 2007 13:10

    IR (neregistrovaný)
    Tak to máte dobrý, mě chodí mejly starý jen šest dnů a uložené na webu mizí už jen občas.

    Ale infolinka mne uklidnila.

    Plechová slečna říká:
    "Vážený zákazníku, v tuto chvíli mohou nastat potíže s dostupností emailových služeb, na jejich odstranění již pracují naši specialisté, omlouváme se za způsobené potíže."

    Plechový pán, než mi infolinku zavěsil sdělil:
    "Vážený zákazníku, dovolujeme si vás informovat, že zpožděné doručování emailů je spojeno s celosvětovým masovým nárůstem nevyžádané emailové korespondence, v současné době situaci řešíme. Děkujeme za pochopení, naslyšenou."
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).