Jojo, souhlas. Je to dano nizkou mirou demokracie v te "civilizovanejsi" casti sveta ;-). Proste kdyz tam zasvindlujete, tak si ani nevrznete. Soud rozhodne naposezeni a to, ze patrite k "diskrymynovane" mensinovetsine jej nezajima. I proto jim to tam funguje a to na obe strany. Ne jak u nas, kde obchodnici porad spekuluji, jak prenest veskera rizika sveho podnikani na zakaznika.
No takhle funguje v civilizovanejsi casti sveta kazda banka - staci ji, kdyz zakaznik prohlasi ze tuhle platbu chce zrusit, a oni to udelaji. Dokazovat pak musi pripadne obchodnik. V opacnem pripade by totiz kartama a dalsima vymozenostma nikdo neplatil. A samo, pokud by se prokazalo, ze zakaznik platbu stahnul neopravnene, tak to bylo poprve a naposled.
Ovsem zkusenosti z meho okoli mluvi tak, ze zahranicni obchodnici jsou jinsi frajeri nez nasi noumove. Stalo se, ze napriklad zbozi ani po trech tydnech nedorazilo (avizovano do tydne), a prodejce sam bez jakehokoli reseni kdo co a proc vratil platbu. Nakonec to doslo - asi po dvou mesicich v naprosto dezolatnim stavu (nejspis stim postaci hrali fotbal).
No já nevím, ale co já znám argumenty, tak největším problémem tam byla ta možnost zákazníka platbu reklamovat, kdy PayPal vrátil peníze i když vy jste zboží zákazníkovi odeslali, a když jsme to řešili před pár lety, tak vím že se to v Česku hodně zneužívalo. A s takovouhle podmínkou já nikomu žádnou "pračku" nepošlu, tak možná ještě nějakou hudbu na mobil, kde je mi to šumák.