Ještě upřesním, co jsem napsal a myslel:
Správci Katastru by měli zvyšovat omezování počtu dotazů (na IP) nepřihlášených uživatelů tak dlouho, dokud vytížení systému těmito nepřihlášenými(!) uživateli neklesne na pro správce přijatelnou hodnotu. Nějaká taková míra omezení musí z podstaty věci existovat (aniž by to muselo být 0). Dosáhlo by se tak zachování přístupu nepřihlášeným občanům.
Adresy (či podsítě pro IPv6) jsou unikátními zdroji, a nekonečně jich taky není (ani pro roboty), takže omezování přes ně je pro uživatele jednoduché. V kombinaci s výrazným omezením počtu požadavků by to mohlo fungovat. Když IP v daném intervalu přesáhne počet požadavků, stránka oznámí „Z adresy a.b.c.d přišly v posledních 10 minutách 2 požadavky, další bude možno poslat za 5 minut“. Povolený počet nemusí být lineární, může upřednostňovat adresy z ČR... Kdo bude chtít větší počet, přihlásí se. Neveřím, že by tohle nešlo poladit.
Kdyby nebyla státní elektronizace a identita v tak děsivém stavu, ani bych to tu neřešil.
„Po jednom „zátahu“ na velký provoz přes VPN jsme se často setkávali se situací, kdy běžní uživatelé vůbec nevěděli, že si nainstalovali VPN a že přes ni probíhá veškerý jejich provoz. Většinou ani netušili, co to VPN je, jen si nainstalovali software, na který někde na internetu vyběhla reklama a byl zdarma, nebo potvrdili dotaz antiviru/antimalware na „zvýšené zabezpečení“ atd. Cestu přísnějšího blokování jsme tedy zamítli.“
Pánové, takhle ne! Je-li uživatel blbcem a nerozumí tomu, nepatří mu počítač do pracek. Jestliže není schopen zajistit své zařízení, musí si to vyžrat až do dna. Místo toho přebíráte na sebe jeho odpovědnost, a co hůře, nyní budete chtít i po ostatních, aby následky řešili.