ja sem u nich za posledni rok reklamoval 2x - jednou nefunkcni pamet a podruhe shorelej zdroj na novym PC...oboji do 3 dnu vyreseno vymenou za novy kus...
Pokud nejste podnikatelem, tak tvrzení, že jsou velkoobchodem a že mají někde napsané, že se řídí jen a jen obchodním zákoníkem je podle § 262, odstavce 1 naprosto irelevantní, máte právo (a oni povinnost) jednat podle občanského zákoníku.
Mam podobne zkusenosti i s kamennymi obchody. Zakoupil jsem u T.S.Bohemia v Olomouci zbozi, ktere slo nasledujici den reklamaci. Nefunkcnost. Stav reklamace lze dle T.S.Bohemia sledovat pomoci internetu, mailu nebo telefonu. Nahlizel jsem tedy na stranku s reklamacemi, ale stale zde byla pouze informace o prijeti a stav nevyrizeno. Zhruba v polovine reklamacni doby jsem napsal na e-mail a pokusil se asi 3 x zavolat. Na e-mail nulova reakce, telefon nikdo nezveda. V poslednim, ctvrtem tydnu reklamace jsem poslal e-maily dva, jiz na konkretni osoby z reklamacniho oddeleni, nic. Telefon nikdo nezveda. 3 dny pred koncem reklamacni lhuty se polozka na internetu zmenila. Vadne zbozi bude vymeneno. Jsem rad, ale ...
Mimochodem, pokud budete mit problem ze zbozim do 6 mesicu od zakoupeni,bere se to tak, jako ze toto zbozi melo vadu pri zakoupeni a zakaznik ma pravo na jeho okamzitou vymenu za nove, vraceni penez, pripadne na primerenou slevu, aniz by zacalo bezet reklamacni rizeni. Viz. § 616 az 627 Obcanskeho zakoniku a dale § 19 Zakona na ochranu spotrebitele
je pravda, že pokud je to do šesti měsíců od nákupu máte právo na vrácení peněz či nový kus, to ale ni nemění, že i v této lhůtě má obchodník 30 dní na posouzení a vyřízení reklamace, takže se může stát, že si něco koupíte, doma zjistíte, že to je nefunkční (né všechno se dá odzkoušet na prodejně) a pak čekáte měsíc na vrácení peněz nebo nový kus.
To je sice pravda, ale bohuzel prokazovani je na strane obchodu a ne zakaznika. Takze oni jsou povinni postupovat podle zakona a pokud ne, tak jim tam tu vec nenecham a celou vec predam pravnikovi a muzu Vas ubezpecit, ze budou platit jak mourovati.
Po dobu reklamace muzete pozadovat zapujcku, pripadne si pronajmout vyrobek jinde a prodejce ten najem zaplati. Takze je v jeho vlastnim zajmu aby reklamace byla rychla. Je totiz povinen uhradit veskere naklady ktere vzniknou ve spojitosti s reklamaci (= dopravu + pripadne zpusobene ztraty z duvodu nemoznosti vyrobek uzivat).